Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:22

Ik heb mannen en vrouwen... ik ruik geen verschil in de kooien... alleen de lijflucht van de mannen is anders, misschien wat scherper... maar het stinkt zeker niet... en als je de kooi gewoon goed schoonhoudt, dan valt de lucht echt wel mee... ik heb momenteel 26 ratten in mijn woonkamer staan (eigen ratten, vakantielogees en opvangers) en het is amper te ruiken... :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:27

Ja dat is het de lijfgeur is wat scherper .
Bij de fokster van rittens rook ik dat ook toen eerst een vouwtje knuffelde en toen het mannetje.
Maar erg vies vond ik het niet want de kamer rook ook niet rat.
En ik moet zeggen dat de mandjes waar ze graag liggen,ik om de twee dagen nieuwe doekjes in doe.
De mijne zijn te lui om het nestje uit komen om te poepen en plassen......kortom echte mannen :))

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:36

Mijn vrouwen zijn ook te lui om uit het nest te komen om hun behoefte te doen hoor =P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:42

liesjecryos schreef:
...De mijne zijn te lui om het nestje uit komen om te poepen en plassen......kortom echte mannen :))

hmm.... dan zouden mijn vrouwen ook "echte mannen" kunnen zijn... :))

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:41

Banjer schreef:
Ik heb mannen en vrouwen... ik ruik geen verschil in de kooien... alleen de lijflucht van de mannen is anders, misschien wat scherper... maar het stinkt zeker niet... en als je de kooi gewoon goed schoonhoudt, dan valt de lucht echt wel mee... ik heb momenteel 26 ratten in mijn woonkamer staan (eigen ratten, vakantielogees en opvangers) en het is amper te ruiken... :)

26 :wow: whooooww.. ik dacht dat ik het druk had met 4 ratten..... :+ :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:54

Als ik het zo hoor is de geur niet echt iets wat puur geslachtsafhankelijk is, meer per rat anders. Net als het karakter trouwens. Pff wat lastig :=
Wat is jullie ervaring qua zindelijk maken? Is dat bij zowel mannen als vrouwen even moeilijk? En wat gebruiken jullie als bodembedekking en voor in de toiletjes? Vieze geurtjes vind ik wel echt een groot nadeel, voornamelijk omdat mijn kamer echt de ruimte is waar ik woon en slaap en het niet zie zitten om 24/7 in de stank te zitten :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:29

Vanillia: Als je het goed schoon houd ruik je niks, dat is voor mannen en vrouwtjes hetzelfde. Alleen de lichaamsgeur kan je niks aan doen.
Ik gebruik kartonsnippers "Ecobed" tegenwoordig http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=2800 , maar ook af en toe nog cotton comfort http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=138 . Maar dat kost bij ranzijn 12,- voor een zak en kan er maar 3 keer mee verschonen. Dus dat vond ik nogal duur. Dat karton is goedkoop, makkelijk en geen stof. Ik heb geen toiletje meer in het hok staan, daar gaan ze niet op.

Zindelijk worden ze vanzelf, uiteindelijk vinden ze het fijn om op vaste plekjes hun behoefte te doen (hopenlijk in de kooi :P). Bij mij waren ze binnen 2 weken zindelijk. Toen waren ze dus 7 weekjes oud hihi. Sindsdien nooit meer buiten het hok wat gedaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:02

Zindelijk worden ze niet vanzelf... ik heb er een paar (het meest bij de mannen) die schijten en pissen waar ze staan/liggen... :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:22

Had vandaag 2 lieve foto's gemaakt van ze :)

Lekker in het hangmatje
Afbeelding

Solange die mijn tas het meest intressant vind van de wereld :j
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:44

Afbeelding

Mijn kerels <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snorretjes

Afbeelding

Op het plateau waar het duivenhuisje staat stond de sputnik.. daar plasten ze in en ze poepten heel veel op het pleteau..

Heb er een plateau bijgehaald.. sputnik tikje hoger.. op het plas en poep plekje het duivenhuisje neergezet met mini hemp erin..

En wat denk je??

Er liggen een paar verdwaalde keuteltjes.. en de rest ligt in het duivenhuisje YEEY! (toiletje achter de sputnik heb ik geprobeerd.. maar ijzerdraadje werd doorgeknauwd en daarna lag hij alsnog op de grond en de inhoud overal.. en als ik volhardend was hield ie het iets langer vol.. dan gooiden ze de hennep er uit en gebruikte ze hem als slaaphoekje..

Vond het wel een uitvinding.. als ze daar in plassen en slapen zakt de urine tenminste omlaag ipv dat ze het zelf met hun vacht opdweilen.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:40

Oh dat is idd ook wel handig zo in het duivenhuisje!
Ik gebruik corbo in de poepbakjes. Is hennep beter dan corbo?
Ik heb er wel een grapjas tussen zitten die regelmatig in de hoek van de poepbak gaat zitten en dan alles van zich af gaat schuiven pff :p

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:47

Nee hoor je kunt het beter bij corbo houden in de toiletjes. Ik moet het nog even halen := ik heb hennep als ondergrond en daar weten ze bij dat ze er keutelen enz. Dus leek me wel handig :P om te wennen

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:55

Oh okee ja dat is wel slim :P
Boven doen ze het bij mij wel netjes als ze wakker worden gelijk op het bakje maar beneden poepen ze altijd precies waar de bak niet staat en dan heb ik een furet xl dus daar kom ik heel goed bij, niet dus _-:(

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:54

Ik heb wel hennep in mijn toiletjes. Maar ik heb ecobed als bodembedekking ;)
Moet er ook nog even een toiletje bijhalen... Ze hebben een plas/poep plekje op het plateau direct als ze hun hangtunnel uitkomen.. Luie donders, teveel moeite om even een verdieping lager te gaan haha!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:11

Die van mij hebben ook last van het ''gewoon laten lopen die handel'' syndroom.
Ik heb niks in mijn toiletjes, ze duwen het er toch weer uit..het had geen zin meer.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:36

BArts17 schreef:
Die van mij hebben ook last van het ''gewoon laten lopen die handel'' syndroom.
Ik heb niks in mijn toiletjes, ze duwen het er toch weer uit..het had geen zin meer.

Vandaar mijn duivenhuisje idee :D ben nu op t werk.. Benieuwd hoe t er zo uit ziet!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:38

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:13

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:00

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de nagels van jullie ratten? Doen jullie daar niks aan, of knippen jullie die? Zo ja, waar mee? Baxley heeft zulke weerhaken dat ie ontzettend vaak met zijn teennageltjes blijft hangen in bijv. mijn kleding of in hangmatjes... Heb het ooit geprobeerd te veilen maar daar zijn die nageltjes veel te fijn voor.. Heb het nou geprobeerd te knippen maar dat was echt drama.. En nu istie gewond ;( Knippertje kwam in zijn kussentje van naastliggend teentje terecht omdat ie zo begon te trappelen.. Gelukkig maar een klein sneetje, is hopelijk zo weer dicht, maar durf nou niets meer aan die nageltjes te doen..
Vroeg me wel af hoe jullie dat dan doen.. Of hebben die van jullie sowieso niet van die achterlijk lange nagels die overal aan blijven haken? :')

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:26

met de eerste 2 had ik er geen last van maar die 2 rittens die er bij waren gekomen wel.
Maar ik durf er echt niet mee aan de gang te gaan ben veels te bang dat het fout gaat het zijn ook niet van dit zittenblijvers..
Ik moet zegge dat ik er in het begin wel last van had dat ze vast zaten enzo maar de laatste tijd eigenlijk niet meer.. waardoor? geen idee, ik heb een steen in het hok liggen, maar dat werkt ook miniem geloof ik .. al moeten ze erwel op klimmen om bij wat lekkers te kunnen dus..
Ben verder ook wel benieuwd hoe andere dat doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:28

Bij oudjes moet ik heel soms de nagels knippen, maar verder hebben alle ratten hun nagels perfect op lengte. Ze manicuren en pedicuren zichzelf en elkaar, verder kan het helpen om ze te laten loslopen op de vloer, als dat mogelijk is. Het 'probleem' met veel rattenkooien in dat ratten veel mogelijkheid hebben om te klimmen (en dat moet ook!), maar let maar eens op de voetjes als ze dat doen; de nageltjes komen nergens mee in contact en er is dus ook geen slijtage. Ze hebben maar weinig platte oppervlakken waar ze lopen en waar dan ook nog eens wrijving is (bodembedekking is immers ook vaak zacht). Je kunt er voor proberen te zorgen dat er meer wrijving langs de nageltjes komt, dus ratten op grote, platte oppervlakken laten lopen. Een bak met zand in de kooi wil ook wel helpen (en is ook heel leuk voor ze), verder stenen, wilgentakken etc. :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:56

Net het design voor mijn rattentattoo gezien... *\o/*
Zaterdag mag ik... :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:15

RP goeie uitleg :P Ik ga ze vaker op de grond laten lopen :Y)

Kikke! foto?? en op welke plek laat je hem zetten??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:22

Foto laat ik zien als 'ie staat... het design kan ik helaas niet laten zien... :)
ik ga de tattoo op mijn linker onderarm aan de binnenkant laten zetten... en Marshaha (van Bokt) gaat 'm bij me zetten.. ik zit wel 4,5 uur enkele reis in de trein.... maar dat heb ik er wel voor over... dan weet ik tenminste zeker dat 'ie goed gezet gaan worden :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:41

haha leuk, ben benieuwd.
is het de eerste of heb je er al meer??
wil ook nog wel een tattoo laten zetten maar die van mij heeft zoo veel pijn gedaan dat ik dat maar laat :p