Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:26

Klinkt goed hoor!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:40

Wat leuk dat Pixy het zo goed doet, zeker als het niet hele makkelijke rondjes waren en geen disk, echt knap!

Hier nu een loopse hond dus geen groepsles. Gelukkig ben ik wel welkom binnen in de kas als ze een broekje aan heeft.
Altijd een beetje saai die 3 weken, want echt lekker wandelen is het ook niet met overal loslopende honden, ook waar het niet mag.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:17

Ik zie vuurwerk voorbij komen. Echt super vervelend als je hond daar last van heeft. Sterkte!! Die mensen kunnen het echt niet afleren helaas.

Zie nieuwe trainplekjes voorbij komen. Wat fijn dat het dan ook zo goed bevalt. Hier helaas geen trainer meer. Trainer is 2 weken geleden ermee gestopt.

Een promotie voorbij zien komen gefeliciteerd.

Wij hadden de 2de WAC selectie dag.
Waar we de 1e wedstrijd niet echt positief hebben kunnen lopen (vond de parcoursen echt niet tof voor mijn honden) hebben we echt een leuke dag gehad gisteren. Parcoursen met een hoog niveau echt super uitdagend en maar wel eerlijk voor de honden. Vp en jp dk met beide honden. Snooker een 3e plaats met Derlie en een 9e met Fire.
Voor Fire was het ver boven ons niveau maar hij doet echt sommige dingen zo super knap! Hebben gewoon nog veel dingen te leren samen. Hij is ook nog jong. Met Derlie ga ik gewoon nog vaak de fout in dat ik hem meer moet brengen. Hij beheerst de techniek maar handler heeft vooral moeite met omschakelen van hond.

Hebben jullie daar ook wel eens moeite mee voor degene die met meerdere honden loopt?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:43

Dat herken ik wel mandje.
Mijn flatcoat is dan wel langzamer, maar veel zelfstandiger, ook veel meer ervaring natuurlijk. Pixy heeft soms echt nog wat meer duidelijkheid nodig, zij is wel veel sneller, maar soms nog wat onzeker, waardoor ik iets beter moet benoemen of nog even moet aanwijzen, dat waren ook de dingetjes die de weigeringen veroorzaakten dit weekend. Ik vond het zelf ook erg lastig hoor dat gewissel tussen 2 honden, die beiden toch echt wel hun aandacht nodig hebben voordat we een parcours kunnen lopen. En geen echt rustmoment voor mezelf, maar dat is weer een goede leer voor de volgende keer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:11

Ik vind het lopen met de border collies vs de oostblokkeffers ook soms wel lastig. Ze zijn gewoon zo anders. Die oostblokkers passen me als de perfecte jas, met de borders moet ik echt wennen. Maar het gaat steeds beter! Blekz is ondertussen ook graad 3 en heeft daar zn 1e uitslagen ook gelopen en met racebeest Cheeky moet ik nog 2 U'tjes voor graad 2, en het maakt niet uit waarop. Zij is zeker heel lastig, super super snel en haar echte handler doet alles op afstand. Ze moet er echt aan wennen dat ik ren en dat resulteert vaak in raggen ipv netjes springen, maar ook dat gaat steeds beter gelukkig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:25

Ik loop ook met complete andere type honden, maar merk nu dat het verschil tr groot wordt. Aangezien ik ook weer genoeg grut heb gaat mijn senior dit jaar met pensioen, en mijn 'alleen voor de hobby, niet voor de sport hond' mag alleen nog aantreden voor selecties, anders heb ik niks te lopen. :')

Maar ik focus mijn handling nu vooral op de jongste, dit is van een ander kaliber en een droom om mee te lopen. Ik ga wel proberen haar dochter op dezelfde manier aan te leren zodat het verschil tussen beiden hopenlijk minimaal zal zijn. Met meer honden op verschillende manieren lopen heeft altijd een negatief effect op een van de honden, ergens kom je tekort. Crosshandler handling doen we hier sowieso niet aan, ik heb Harvey een tijdje mee op wedstrijd genomen in de 1e graad om te trainen, niet om uitslagen te lopen. Maar we lenen niet elkaars honden, tenzij iemand langdurig uitvalt of iets.

Want met meerdere honden vind ik tegenwoordig sowieso niet meer plezierig, met meerdaagse en meerringse wedstrijd loop je je kapot en moet je overal leuren dat je vroeger of later komt.

NL heeft nog niet genoeg vooruitgang geboekt om daar fatsoenlijk mee om te kunnen gaan.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:28

Vraagje. Ik ben langzaam toe aan een nieuwe broek. Welke broeken vinden jullie fijn om in te trainen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:35

Shaya_ schreef:
Vraagje. Ik ben langzaam toe aan een nieuwe broek. Welke broeken vinden jullie fijn om in te trainen?

Ik zweer bij de leggings van de HEMA, voor de winter misschien wat koud als je een koukleum bent. Ze hebben ook dikkere joggings die heerlijk warm zijn, voor mij te warm om te trainen maar heerlijke broeken voor ochtenden & avonden in huis / camper.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:38

ik heb voor de winter een broek van revolution race, train dan ook altijd buiten. heerlijke broeken maar kosten ook wat.
zomers heb ik gewoon simpele (knie)broeken van katoen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 18:50

Hier ook leggings van de Hema. En wil idd straks een revolutionrace broek aanschaffen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:13

Heb nu revolution maar denk dat ik net niet de fijnste heb om te trainen.
Broek is vrij stijf om te rennen zeg maar.

Legging ben ik niet zo geschikt voor := Voel ik mij niet prettig in. Zoek liever iets dat wat losser zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:31

Shaya_ schreef:
Heb nu revolution maar denk dat ik net niet de fijnste heb om te trainen.
Broek is vrij stijf om te rennen zeg maar.

Legging ben ik niet zo geschikt voor := Voel ik mij niet prettig in. Zoek liever iets dat wat losser zit.

RR heeft ook wandelleggings, misschien is dat een betere optie?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:34

Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en van 4 naar geen wires gegaan. Hele trotse baas hier :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:50

Top! Snap dat je trots bent!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:52

Ik had afgelopen zondag onderlinge wedstrijd maar dat was niet veel soeps hihi. Was nu ook open klasse omdat ze helaas geen 1e graaf deden. Maar ook mooie stukken zaten erbij.

Volgend weekend (2-3 nov) de internationale poedelwedstrijd, zin in!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:01

Jammer Karin, open wedstrijden kunnen best ineens een flinke stap meer zijn. Maar wel fijne stukjes dus, dat is mooi.
En zo leuk zo'n internationale poedelwedstrijd. Mijn clubgenootje gaat ook ( die ken jij wel, R met V.).

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:02

Ja klopt! We zitten gezellig samen in de B&B en trekken met elkaar dat weekend op

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:31

KarinW86 schreef:
Ik had afgelopen zondag onderlinge wedstrijd maar dat was niet veel soeps hihi. Was nu ook open klasse omdat ze helaas geen 1e graaf deden. Maar ook mooie stukken zaten erbij.

Volgend weekend (2-3 nov) de internationale poedelwedstrijd, zin in!

In Nederland of Italië?

Edit: Nevermind, ik zag de reactie hierboven. Dan moet het NL zijn. :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:43

:o Ja klopt Nederland, Italië vind ik te ver

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 09:15

fannetje schreef:
Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en van 4 naar geen wires gegaan. Hele trotse baas hier :D

Heel knap, dat is een mooie stap vooruit!

Ik heb ooit 1x met wires getraind maar Mila snapte het niet en sprong er iedere keer overheen :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:46

Dit weten jullie misschien wel.

Jinn (11.5 jaar) krijgt denk ik wat last van zijn artrose in zijn voorvoetjes.
Vorig jaar juni of juli op de foto gezet en daar kwam artrose uit. Mag ook met die leeftijd en altijd veel gesport en niet echt voorzichtig met zichzelf.
Hij krijgt nu ook glucosamine maar ik betaal 40 euro voor echt maar een klein beetje. Werkt prima want merk aan hem dat ie lekker loopt en gewoon wat soepeler oogt.
Nu was ik wat aan het rondzoeken en kwam horse flex tegen. Ooit wel es met iemand hier over gehad maar nooit echt stappen ondernomen maar nu ontkom ik er niet aan.
Ik weet alleen niet zo goed wat nu het beste bij Jinn past. Heb al 2x gemaild voor hun reactie maar geen reactie.

Ik dacht aan deze 2 of 1 van. Geen idee of je samen kan geven.

https://www.horseflex.nl/product/flexre ... or-honden/

https://www.horseflex.nl/product/flexre ... or-honden/

Wat hij nu krijgt is ook glucosamine.
Natuurlijk, als Jinn die dure nodig heeft dan krijgt ie dat gewoon maar waarom niet verder kijken als het eventueel zou kunnen.

Als mensen nog andere opties hebben laat het weten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:48

Wat krijgt hij nu exact? Want hoeveel glucosamine in een glucosamine-supplement zit verschilt nogal.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:55

Dit is het potje.
Potje zit nog niet eens voor de helft vol. Eerder een kwart.
1 schepje is 5 ml

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:16

Je kunt ze dacht ik gewoon samen geven. Ik heb die gluc + msm ook voor mijn paard van hun. Werkt prima.
Voor de honden heb ik van soulmate nutrition dog, de gewrichtchews. Naast makkelijk te doseren ook een mooi compleet supplement. Ze hebben daar ook veel verschillende supplementen, en willen graag met je meedenken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:17

Ik moet het op de computer uitgebreider nakijken, maar dit is niet puur een glucosamine-supplement, dus dat maakt het wel meer werk met vergelijken.

Wel staat me bij dat het paardensupplement op de grotere maatschep na exact hetzelfde spul is. Dat zou je naast het potje kunnen houden (wel corrigeren voor dat de dosering 7g i.p.v. 4g is, dus het moet net iets meer dan de helft zijn). Dat zou 25% schelen op de prijs.

https://www.paardendrogist.nl/phytonics ... tents-1~kg