Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 20:10

Oh ze is zo knap oshaa! Ben heeel benieuwd naar de DNA uitslag

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:25

kiwiwitje schreef:

Ik ben ook super benieuwd! Vind het een prachtige hond om te zien in ieder geval en er moet wel iets van herder inzitten, dat kan niet anders. _O-

Als mijn honden pas normaal konden doen met drie jaar dan had ik ze toch in het bos aan een boom gebonden kan ik je vertellen. :+ Ik verwacht met de leeftijd van rond het jaar wel een normale hond te hebben waar ik niet meer veel werk aan heb in de zin van er continu bovenop te moeten zitten. Dan hadden we er geen zeven en dan kwam dit jaar ook zeker niet nummer drie onder drie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:42

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik ben ook super benieuwd! Vind het een prachtige hond om te zien in ieder geval en er moet wel iets van herder inzitten, dat kan niet anders. _O-

Ik wilde toenstraks al typen: als daar geen gedeeltelijk herder uit komt, vreet ik m'n 'ik weet niet wat' op hahahaha. Ben ook Zo benieuwd! En ja, vind haar ook echt prachtig, zo'n fan van d'r <3

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:02

Snap ik hoor KimD! Heb er ook flink doorheen gezeten. Niet reactief op honden of mensen oid hoor, maar gewoon zó geprikkeld. En snel.. overprikkeld. Dus ze ziet, hoort, ruikt alles en lijkt dat ook allemaal interessant en het reageren waard te vinden. Je ziet haar gewoon op ‘error’ schieten. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het was enorm lastig. Nu pas beginnen mensen in mijn omgeving ook te constateren dat ze wat meer lijkt te ‘berusten’.

Onze border collie was zó anders, zo makkelijk. Toen zij ziek werd (kanker) heeft Ivy ook minder training gekregen. Wellicht als ik er toen meer bovenop had gezeten dat het eerder al goed was. Maar met een jaar hadden we echt never nooit gered :+

De fokker van onze pup nu weet hiervan en helpt bij het kiezen van de pup. Hoop niet nog een keer zo’n pup/hond in huis te hebben :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 22:34

Niet helemaal passend hier..
Ivm puppy..

Iemand ervaring met clomicalm of selgian?
T liefst bij dementerende kat.
Heb er google al op los gelaten maar wie weet zit er hier iemand tussen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:02

Blijkbaar kan ik meepraten met dit topic.

Afgelopen maandag plotseling een hond vM 6.5 maand in huis gekregen. Past dat nog onder pup?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 23:13

Tuurlijk! Vertel :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:16

kiwiwitje schreef:
Niet helemaal passend hier..
Ivm puppy..

Iemand ervaring met clomicalm of selgian?
T liefst bij dementerende kat.
Heb er google al op los gelaten maar wie weet zit er hier iemand tussen

Ik heb ervaring met de Clomnicalm bij een hond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:32

EmptyWords schreef:
Blijkbaar kan ik meepraten met dit topic.

Afgelopen maandag plotseling een hond vM 6.5 maand in huis gekregen. Past dat nog onder pup?

Ik had het al gespot! Dacht een vakantieganger, maar niet dus! :D

Veel succes! Knap wel dat je twee keer vrijwel dezelfde hond als herplaatser (aanname) hebt gevonden. :):)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:43

Sky is inderdaad een herplaatser.

Mijn broertje is vorig najaar voor een pup gegaan. Heeft keihard gewerkt, naar cursus geweest, iedere dag lekker met haar bezig, mee naar het werk in de vrachtwagen etc. Hij deed alles volgens het boekje samen met zijn vriendin, maar het brak ze op.
Sky leek niet helemaal gelukkig. In de vrachtwagen was ze een beetje aan het draaien, leek zich wat te vervelen. Vriendin heeft sinds 1 februari een nieuwe baan in een tbs kliniek incl omscholing/opleiding.
Tijdens een weekendje naar een huisje met een tuin zagen ze een hele andere hond.
Hierdoor zijn ze tot de conclusie gekomen dat sky niet op de juiste plek zit en zodoende kreeg ik zondag een appje of ik haar niet wilde.

Wij zaten al een tijdje te denken over een pup, maar veel werk, waarvandaan, gaat dat wel goed met Bo etc etc.
Sky kenden we natuurlijk al, en de leuke maar ook zware puppyperiode is al voorbij.
Dus maandagavond is ze gebracht.

Mijn broertje en vriendin vonden het heel zwaar, maar zijn blij dat ze bij ons is en helemaal op haar plek lijkt te zijn.

Zelf ben ik bekaf. Vind het spannend, houd iedere interactie die sky en bo hebben scherp in de gaten (het moet voor beiden leuk blijven).
Maar daarnaast is het ook gewoon heel leuk.

Sky is dus 6.5 maand nu en een mechelse herder. Ze lijkt sprekend op de mechel die ik al heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:57

Klinkt als een goeie keuze die je broer & zijn vriendin hebben gemaakt, dit zou op de lange baan waarschijnlijk alleen maar erger zijn geworden. En je kent Sky al en weet dus dat ze niet al verpest is of met een bak problemen komt. Gaat goedkomen! :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:11

Nou precies. Ik wilde geen herplaatser meer omdat je dan de rommel van een ander moet opruimen.

Ik ga nooit alles uit Bo kunnen halen war er in zit, die is zo timide en snel onder de indruk. Ze doet keihard haar best hoor, maar ze mist het vrije.
Met sky ben ik er niet bang voor. Mijn broertje en zijn vriendin hebben het echt heel goes gedaan.
Sky is gewoon een heerlijke vrije draak.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:48

Al die tijd stilletjes meegelezen maar ik ben er nog hoor :o

Cody is afgelopen woensdag naar de trimster geweest, was hoog nodig. Nog maar een paar weekjes tot die grote broer wordt van een mensenbroertje <3 Wordt voor Cody wel tijd dat er duidelijkheid komt, hij is momenteel echt super onrustig en nerveus. Arm dier :(:)

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:55

Wat leuk een dna test Oshaa, ben benieuwd wat er uitkomt!

Emptywords; wat een fijne oplossing voor iedereen zo, en prachtige honden ook! Veel plezier samen!

Tinkermuts; wat verdrietig van jullie oude hond... maar was een prachtige pups, hopelijk gaan jullie van haar net zo genieten!

Hier een heerlijke ochtend gehad. Pup opgehaald, fijn alles meegekregen van de fokkers en toen in de auto naar huis!

Heeft ze super gedaan. Aan het begin wat piepjes maar daarna lekker geslapen.

Thuis direct een plasje gedaan en de woonkamer wat verkend (best spannend zo'n nieuwe plek!). Daarna lekker wat brokjes gegeten en nu ligt ze voor pampus in de bench haha. Zoveel nieuwe indrukken voor d'r. Wij zijn in ieder geval helemaal verliefd!

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:56

Wat een scheetje sanne!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 15:40

Ahh <3

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:20

Wat een dotje!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:26

Awhhhh

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:56

Wie zei er dat een ODH onder de 3 jaar niet luisterde? Ik heb echt nog nooit zo'n gemakkelijke en chille hond mee gemaakt. Hij is echt het tegenovergestelde van wat Jip was op die leeftijd. Super chill, geen reactiviteit, doet zijn ding en kijkt nergens van op. Heeft wel af en toe trossen bananen in zijn oren, maar die recall gaat ook steeds beter.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms een verademing vindt om gewoon gedachteloos met hem te kunnen lopen. Dat kan met Jip namelijk echt niet. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:46

Maanon_ schreef:
Oshaa; Wat een avonturen allemaal met Layla! Gelukkig is het goed afgelopen na de rozijnen. Maar moet zo lachen dat ze 3m boven de grond staat, alsof het doodnormaal is :') Wat bedoel je precies met de 'dimmer switch'? Als Ivy te druk/overprikkeld was/is, legde ik haar op rust met iets te kluiven om weer rustig te worden. Bedoel je zoiets? Buiten kan ze ook zo snel overprikkeld raken, voornamelijk in het dorp, dan liep ze schuimbekkend naast me. Totaal niet meer te bereiken, en dan lijkt ze zelf ook niet meer te weten waar ze moet kijken/ruiken. Inmiddels na veel oefenen kan ik haar goed afleiden en neemt ze ook iets lekkers aan als beloning. Maar dat kwam pas met 3 jaar oud :') De rondes over het land, in de polder of in het bos gaan wel prima. Goede recall, geen problemen. Maar de bewoonde wereld hebben we flink op moeten oefenen :o

De dimmer switch volgens de online trainer die ik volg is zoals een dimmer lichtschakelaar - het geeft je de optie voor verschillende 'standen' tussen aan/uit. Dat je qua energie van een 10 naar een 70 naar een 20 kan gaan (de verschillen zijn soms subtiel), afhankelijk van de situatie. Op puppy cursus waren er soms momenten dat de energie / prikkels wat hoger waren en ze naar een 70 of 80 ging, maar dan kon ik haar snel naar kalm naast me wachten krijgen, om 2 minuten later weer wat hoger te gaan voor een andere oefening. Van bijvoorbeeld een high intensity speel oefening, naar eventjes kalm, en dan een gefocuste balans oefening. Dus ipv alleen de optie dat de hond of echt 'aan' of 'uit' staat, zijn er ook gradaties. Bij de andere puppies vd cursus stonden ze echt de hele tijd 'aan', waardoor oefening als body awareness pittig waren (ze waren alleen maar aan het stuiteren zeg maar).

KimDCursebreaker herder & husky is het geen dat de meeste mensen denken. Al hebben we ook al wolf x coyote gehoord (als grapjes, met een ietwat serieuze ondertoon). Zou ook nog wel wat Canadian Eskimo Dog inzitten. Ben in iedergeval heel benieuwd!

EmptyWords wat fijn dat het al goed gaat tussen Sky en Bo! Veel succes samen! En wat fijn voor je broer dat hij nu bij jou is - kan hij hem ook nog zien :)

xSannee Gefeliciteerd en veel success / plezier de komende tijd!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:57

EmptyWords; Wat een moedige beslissing van je broertje en zijn vriendin. En fijn dat ze bij jou terecht kan. Knappe honden!

xSannee; Fijn dat ze het goed doet. Wat een dotje om te zien! <3

CupCakes_ Dat heeft (gelukkig) niemand gezegd :) Alleen dat onze ODH het lastig vind om met veel prikkels om te gaan. Ze heeft gelukkig altijd prima geluisterd, absoluut niet reactief en een goede recall. Wat een knappe hond overigens <3

Oshaa; Bedankt voor je uitleg! Klinkt interessant, daar ga ik eens meer over opzoeken!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 00:28

@Oshaa, zou mij niet verbazen als er een fikse scheut herder en wolfhond/poolhond of ander oerras/type in zit.
Maar das puur gebaseerd op het uiterlijk, er kan natuurlijk van alles in zitten. :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:40

@Oshaa wat een prachtige hond ook zeg!! Ik ben ook wel benieuwd welke rassen erin zitten!

Even een snel vraagje, weten jullie nog leuke/goede boeken over het opvoeden van een pup? Er is genoeg op internet te vinden en we hebben al een hoop boeken nog in huis van onze vorige hond, maar misschien weten jullie nog wat leuk leesvoer :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:03

Ik ben idd ook heel benieuwd wat er in gaat zitten, ze is iig echt prachtig :D

@LarissaJulia wij hebben deze gelezen als voorbereiding en in de eerste weken veel geraadpleegd:
https://www.bol.com/nl/nl/p/een-hondenl ... FaEALw_wcB

Ik had hem via MP gekocht.

Hier weer even een puber fase waarin ik veel tot 10 moet tellen :roll:
Allicht een nawee van 2,5 week logeren, met mss andere regels etc. We zitten er nu weer even bovenop en vooral mijn geduld wordt soms flink op de proef gesteld :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 14:01

Larissajulia schreef:
@Oshaa wat een prachtige hond ook zeg!! Ik ben ook wel benieuwd welke rassen erin zitten!

Even een snel vraagje, weten jullie nog leuke/goede boeken over het opvoeden van een pup? Er is genoeg op internet te vinden en we hebben al een hoop boeken nog in huis van onze vorige hond, maar misschien weten jullie nog wat leuk leesvoer :D

Alle boeken van een honden leven lang fysiek en mentaal in balans