Misschien hebben de hier en daar wat gekruist met dit als resultaat?

Ik vind het wel tof en de kippen zijn lief en tam dus
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanasjuh schreef:Ik zat even te kijken bij de website van de verkoper, ze verkopen ook cream legbar en araucana.
Mer1980 schreef:Hannanasjuh schreef:Ik zat even te kijken bij de website van de verkoper, ze verkopen ook cream legbar en araucana.
Je hebt dus zeker weten een kruising te pakken, ik heb ook kruisingen erbij en leggen keurig groene eitjes
waarschijnlijk is de papa of mama toch een araucana.

toen heb ik er ook een bericht uitgedaan dat ik ermee bezig was en dat werd enorm gewaardeerd
En dat kan van alles zijn, eten willen, geen fijne nestplek kunnen vinden, een kat in de buurt, een roofvogel/ekster/kraai in de buurt, en zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik overwoog echt de Orpintons weg te doen van de toom op dat moment bestaande uit 40 kippen. Die 2 poeh..... (Zijdehoenders neem ik ook nooit meer)
Grappig hoe dat zo kan verschillen per kip.
. Marcella schreef:Zo zie je maar weer de orpingtons die ik gehad heb waren heerlijke knuffel beesten.
Terwijl mijn aracuana hen mij gerust probeerde op te eten letterlijk. Die heeft mij meermaals aangevlogen.
Voor de rest alleen een marans haan gehad was ook een lief rustig beest.
)
Dus eigenlijk minimaal wat ik ervoor doe maar wel goede resultaten.
Ik ben nog aan het wachten tot de machine vol zou zitten en dan gaat hij van start. Ik weet wel al dat balou goed bevrucht dus dat is al een hele opluchting. Nu hoop ik dat de 1e groep niet te groot is zodat ze allemaal goed en lang onder de plaat kunnen zitten want hier gaan ze vanaf dat ze 2 a 3 dagen oud zijn (afhankelijk hoe snel ze actief worden na het uitkomen) naar buiten in de schuur die aan 1 kant open is. Dus ik wil ook niet te vroeg beginnen, anders had ik denk ik nu al wel al kuikens gehad