Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 19:01

Ja t is druk nu! Daarom reageer ik niet echt op iedereen. Sorry!
Maar wil jullie wel de puppies laten zien. :)


Hopelijk knapt Jip op met de medicatie!

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:20

CupCakes_ schreef:
Ziet er goed uit die mand Christina!

Kim, ik weet niet of een thunder shirt nut heeft. Hij gaat nu van elke scheet in die stress reactie en ik had (dacht ik) ergens gelezen dat ze die maar een bepaald aantal uur om mogen hebben toch? Excuse me if i'm wrong :))

En anders kunnen we die altijd nog uitproberen!


Ja, klopt, maar met oudjaar draagt Guinness die gerust 5-6 uur. En als het 's nachts gaat onweren en we vallen weer in slaap heeft hij hem ook een nacht aan.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:50

Bij Jumper uit de folder! Zo goedkoop had ik ze nog nergens gezien (concessie is daardoor wel dat het één geheel is, dus geen afritsbare hoes). Je moet wel even bellen of langsgaan om te bestellen, want ze zijn door de prijs super populair. De maat is overigens de buitenmaat.

Dat merk ga ik eens opzoeken, ik gok dat het wel wat prijziger zal zijn? Edit: het ziet er mooi uit zo'n puff (bedoel je denk ik? De website is onwijs onoverzichtelijk.) dat is wel duidelijk betere kwaliteit.

Hopelijk gaat snel de goede kant op met ieders pijnen en stress!
Laatst bijgewerkt door _Christina op 24-11-20 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:02

_Christina schreef:
Bij Jumper uit de folder! Zo goedkoop had ik ze nog nergens gezien (concessie is daardoor wel dat het één geheel is, dus geen afritsbare hoes). Je moet wel even bellen of langsgaan om te bestellen, want ze zijn door de prijs super populair. De maat is overigens de buitenmaat.

Dat merk ga ik eens opzoeken, ik gok dat het wel wat prijziger zal zijn?

Hopelijk gaat snel de goede kant op met ieders pijnen en stress!


Oh zo een heb ik ook besteld. Heb gisteren via Amazon besteld voor 18 euro. Hoop dat Senna net zo blij is als jou hond.

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:05

_Christina schreef:
Hier ook een fluffy mand gehaald! Op de fiets := Ik geloof dat ie wel in de smaak valt. Hij ligt nu wel midden in de kamer, het glijdt iets te makkelijk :') Ik ben wel benieuwd hoe goed dit een wasbeurt overleefd.
[ [url=m/e4VFna.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ohh, daar heb ik ook naar zitten kijken bij de jumper, maar twijfel of die groot genoeg is voor een golden retriever. Daarnaast ben ik bang dat Cody er aan gaat plukken, dus maar even niet gedaan :+

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:09

Deze is 90cm, dat is wel inclusief de rand. Ter vergelijking is z'n kartonnen doos nog geen 60cm diagonaal. Zijn ruglengte is 50cm. De mand is dus wel wat ruim voor hem, maar zo kan hij wel makkelijk languit liggen. Ik weet niet hoeveel groter Cody is, maar opgerold verwacht ik dat het wel moet passen en de randen zijn flexibel. Django heeft dan in ieder geval nog ruim plek over.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:50

Die donuts zijn leuk! Maar hier bij de Jumper waren ze alleen nog in het Neon roze en dat was echt NEON NEON roze. _O-

Ik ben heel trots op mijn vriendje, hij deed vandaag extreem zijn best. <3 Had het niet verwacht want we waren alleen vandaag, dus ik moest zowel handelen, als rennen, als kijken of hij hit. Voor hem veel afleiding maar hij was zo knap. Trotse hondenmama op haar onstuimige kind. <3


_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:00

Had je gevraagd of ze nog kunnen bestellen? Want er staat weliswaar op=op in de folder, maar hier konden ze gewoon bijbestellen.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:43

Hier ook even een ego post.

Na denk 3 of 4 weken eindelijk weer hoopers gedaan. Eerst kon ik zelf niet en daarna zaten ze 2 weken dicht ivm corona.

De 1e 15 minuten heb ik echt op het punt gestaan naar huis te gaan. Jinn was zo druk! Niet luisteren. Niet blijven liggen. Alles wat ik niet wilde. Toen gewoon terug gegaan naar de basis. Gewoon een heel simpel lijntje. Beetje gehoorzaamheid er tussen door gegaan en na ongeveer 15 min toen vloeide alles weg en liep die de sterren van de hemel. Hij luisterde goed. Bleef liggen en deed weer alles wat ik wilde. Heb het maar op enthousiasme gegooid. Zo lekker getraind vanavond :D

Lekker bezig Kim!
Waar bewerk jij je videos mee?

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:54

Yoshi heeft ook 2 donuts van de cranenbroek.... M'n schoonouders hebben d'r ook 5 in huis liggen en bij m'n ouders ligt erook 1 voor d'r...

Waren toen 5 euro ofzo per stuk... Normale prijs 10 euro

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:13

Afbeelding
Afbeelding

Kreeg gisteren avond laat vast 2 foto's van de shoot van afgelopen vrijdag

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:26

Cute! op de eerste foto echt een boefje en op de tweede de onschuld zelve haha

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 08:34

Dat oor op die 2e foto _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:42

Ik had net even een stressvolle ochtendwandeling. Er loopt hier een amstaf / lookalike die extreem fixeert op andere honden. En niet omdat ie wil weten wie ze zijn zeg maar...
Eigenaar weet dat en houdt daar ook absoluut rekening mee overigens.
Toby is natuurlijk ook niet altijd makkelijk. Als andere honden fixeren, krijgt hij het op zijn heupen. Dus ik vermijd honden die dat doen altijd. Blijf er echt zo ver mogelijk bij vandaan.
Maar de honden hadden elkaar vandaag gespot in het donker voor wij als eigenaren. Gelukkig wel op behoorlijke afstand (zat een strook gras en een straat tussen, zeg op 20 meter?). Hielden beiden niet meer op: de amstaf met fixeren en grommen. Toby met blaffen en krijsen.
Ik heb het gauw op een lopen de andere kant op gezet, gauw uit elkaars blikveld. Als dat mis gaat, is het natuurlijk einde Toby, met zo'n kleine 30kg tegenover 10kg... Brrrrrr. Niet tof. Hopelijk spot ik die hond volgende keer weer vóór Toby hem spot, want ik kreeg Toby gewoon niet meer stil nu. Dat is toch lang geleden, de meeste honden kan ik hem op die afstand nog prima laten negeren...

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:15

Yoshi dr oren staan het liefste in lucht stand :D Of is dat de stand ik hoor lekker eten...
Zo ik ben bankroet... namelijk eindelijk bestelling geplaatst bij Kiwi :D

Ooh dat is super irritant!! Skippy, heb hier geen ervaringen mee.

Wij krijgen trouwens teckelboom in het dorp.... De buurvrouw paar huizen verderop heeft te horen gekregen dat de teckelmama dragend is en nu hopen dat er een teefje uitkomt! En vriendin van mij 500 meter verderop kan over een dag of 10 haal teckeltje ophalen :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:28

Mijn stalgenootje krijgt komende zondag haar Teckeltje :j Een langhaar kaninchen. Ook heel cute :D :))

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:34

Oohhh ook zo schattig. Mevrouw in mijn straat en haar man krijgen een ruwhaar standaard en vriendin krijgt een glad haar standaard. Haar mams heeft een langhaar :)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:33

Ik las een teckelboom. Boom, plant. :') Maar leuk!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:34

Limoen schreef:
Ik las een teckelboom. Boom, plant. :') Maar leuk!


Haha, ach, duidelijk dat veel mensen de vruchten van die boom plukken :Y) :')

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:39

Haha idd. Ik wil een Windhondenboom. :D <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:41

Limoen schreef:
Haha idd. Ik wil een Windhondenboom. :D <3


Dat zou ook leuk zijn ja! :j

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:43

JesdaJinn schreef:
Hier ook even een ego post.

Na denk 3 of 4 weken eindelijk weer hoopers gedaan. Eerst kon ik zelf niet en daarna zaten ze 2 weken dicht ivm corona.

De 1e 15 minuten heb ik echt op het punt gestaan naar huis te gaan. Jinn was zo druk! Niet luisteren. Niet blijven liggen. Alles wat ik niet wilde. Toen gewoon terug gegaan naar de basis. Gewoon een heel simpel lijntje. Beetje gehoorzaamheid er tussen door gegaan en na ongeveer 15 min toen vloeide alles weg en liep die de sterren van de hemel. Hij luisterde goed. Bleef liggen en deed weer alles wat ik wilde. Heb het maar op enthousiasme gegooid. Zo lekker getraind vanavond :D

Lekker bezig Kim!
Waar bewerk jij je videos mee?


Met YouCut! En thanks!


Skippy01 schreef:
Ik had net even een stressvolle ochtendwandeling. Er loopt hier een amstaf / lookalike die extreem fixeert op andere honden. En niet omdat ie wil weten wie ze zijn zeg maar...
Eigenaar weet dat en houdt daar ook absoluut rekening mee overigens.
Toby is natuurlijk ook niet altijd makkelijk. Als andere honden fixeren, krijgt hij het op zijn heupen. Dus ik vermijd honden die dat doen altijd. Blijf er echt zo ver mogelijk bij vandaan.
Maar de honden hadden elkaar vandaag gespot in het donker voor wij als eigenaren. Gelukkig wel op behoorlijke afstand (zat een strook gras en een straat tussen, zeg op 20 meter?). Hielden beiden niet meer op: de amstaf met fixeren en grommen. Toby met blaffen en krijsen.
Ik heb het gauw op een lopen de andere kant op gezet, gauw uit elkaars blikveld. Als dat mis gaat, is het natuurlijk einde Toby, met zo'n kleine 30kg tegenover 10kg... Brrrrrr. Niet tof. Hopelijk spot ik die hond volgende keer weer vóór Toby hem spot, want ik kreeg Toby gewoon niet meer stil nu. Dat is toch lang geleden, de meeste honden kan ik hem op die afstand nog prima laten negeren...


Sommige honden hebben nou eenmaal een grotere trigger. Voor die van ons is het Storm van verderop in de straat. Als die van ons hem zien lopen gaan ze echt als idioten tekeer. Is ook een van de weinige honden waarvoor ik alle honden moet aanlijnen als ik hem zie komen. Daar is nooit wat gebeurd maar die hond moeten ze gewoon helemaal niet. -O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:52

KimD schreef:
Sommige honden hebben nou eenmaal een grotere trigger. Voor die van ons is het Storm van verderop in de straat. Als die van ons hem zien lopen gaan ze echt als idioten tekeer. Is ook een van de weinige honden waarvoor ik alle honden moet aanlijnen als ik hem zie komen. Daar is nooit wat gebeurd maar die hond moeten ze gewoon helemaal niet. -O-


Ja, apart vind ik dat wel. Voor Toby zijn het er een paar. Deze amstaf, de samojeed die achter ons woont, en een frans bulletje van mensen om de hoek. Nog wel een paar honden die hij gewoon 'niet zo leuk' vindt, maar niet zo heftig.

Andersom is er ook een herder die door Toby enorm wordt getriggerd, maar die eigenaar gaf aan dat dat vermoedelijk komt omdat haar hond als jonge hond gegrepen is door een hondje dat best wel op Toby lijkt qua type, dus dat er een associatie is.

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:00

Wij willen hier wel een jachthondenboom!
Afgelopen weekend echt gemerkt hoe ras / type afhankelijk de speelstijl is.
We kwamen een jachthond tegen in het bos. Aardige (en duidelijk bekwame) mensen en goed opgevoede hond die kwam "vragen" aan Beer om te spelen. Normaal doen we dan niet, maar goed gevoel erbij en toegestaan. Ze waren zo leuk samen! Echt dezelfde manier van spelen. Zo leuk hadden we hem nog nooit zien spelen...
Helaas hier in de buurt vooral kleine hondjes en Duitse Staanders.

Citaat:
Ja, apart vind ik dat wel. Voor Toby zijn het er een paar. Deze amstaf, de samojeed die achter ons woont, en een frans bulletje van mensen om de hoek. Nog wel een paar honden die hij gewoon 'niet zo leuk' vindt, maar niet zo heftig.

Andersom is er ook een herder die door Toby enorm wordt getriggerd, maar die eigenaar gaf aan dat dat vermoedelijk komt omdat haar hond als jonge hond gegrepen is door een hondje dat best wel op Toby lijkt qua type, dus dat er een associatie is.


Herkenbaar, wij hebben hier een paar (ik denk) Jack Russels en die triggeren Beer enorm. Zelfs als ze er niet zijn zit hij als we langs hun terrein lopen echt zo te kijken waar ze zijn.
Ook de Beagle op hondencursus was echt een mega trigger.
Op cursus zeiden ze ook - sommige reageren gewoon heel sterk op of een ras (type) of een individuele hond en je kan het niet echt verklaren.

Bijna worden de dagen weer langer en hoef je niet meer in het donker te lopen (oké het duurt nog heel lang, maar toch...)

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:00

Limoen schreef:
Ik las een teckelboom. Boom, plant. :') Maar leuk!


Zo las ik het inderdaad ook :+

@skippy, hè vervelend zeg! Maar goed dat je snel uit beeld kon verdwijnen zeg maar.

Jip heeft dat ook met 2 herders die in de straat achter ons wonen waar niets mee gebeurd is, maar zodra hij die ziet compleet uit zijn stekker gaat. Die ontwijk ik voornamelijk.