Katten!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:34

_AB_ schreef:
Iemand ervaring met een kat kittens laten krijgen en die dan op 1 na wegdoen? Moeder en kind zal wel goed gaan. Maar de andere kat die er nog rondloopt, kan die daar mee overweg?
Ik blijf overwegen om bij Freya de neutralisatie een jaar vooruit de schuiven en er n leuke dekkater op te zetten. We vermoeden dat er siamees in Freya zit. Dus dat geeft vast mooie kittens <3
Ze komt uit n nestje waar ook smockeyblack kittens in zaten :)


Geen kater houden. Had een vriendin gedaan, maar beide katten waren niet blij. Zoon moest echt vertrekken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:47

Afbeelding
Blije kat.... _O-

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:00

Fabster, zeker een blije kat!

Ted is ook blij:
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:49

Fabster schreef:
[ [url=m/iA91tW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blije kat.... _O-


*proest* ...verplicht schootzitten. :=

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:20

Haha wat kijken ze gezellig..

Vandaag bij 2 kittens wezen kijken. Een poesje en een katertje. Het katertje was een heerlijk brutaaltje en het poesje wat zachter en bedeesd. Beide sociaal. Ik heb gekozen voor het poesje en op 13 oktober ga ik haar ophalen!!

Zoooveel zin in!

Nu zit ik alleen nog te twijfelen aan de naam. En ik twijfel tussen Marie (aristokatten), Hedwig (uil van Harry Potter) en Pluisje. Wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:26

Pluisje! <3

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:32

Wat een dotje. Maar dat is duidelijk een echte Marie!

_AB_
Berichten: 3966
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:57

Marie inderdaad! <3

nafkedemi

Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:59

Echt een Marie!!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:08

Afbeelding


Wat een schatje!! Ik zou gaan voor Marie <3

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:40

Hier op vakantie gelukkig geen gebrek aan katten!
Afbeelding

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:44



Ik moet ff deze delen hoor. Karel door de bocht.
Beetje jammer wel dat mn biertje ook op de grond viel :')

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:31

Hoihoi, ik meld me even als katteneigenaar in spé.

Ik heb al sinds de basisschool geen kat meer gehad, en wil er al járen weer eentje. Nu woon ik eindelijk in een redelijk ruim appartement zonder anderen die bepalen wat voor een dieren ik wel en niet mag, dus hoog tijd om eens te gaan kijken :D

Ik werk fulltime en heb ook een paard, dus ik zal niet hele dagen thuis zitten. Om die reden denk ik niet dat een kitten handig is. Ik heb liever een al volwassen kat die al zindelijk is en zichzelf kan vermaken tijdens de uren dat ik van huis ben. Ook wil ik om te beginnen maar 1 kat, en dan zien we wel of er nog eentje bij komt later.

Ik kijk regelmatig op ikzoekbaas.nl, volgende week wil ik eens langsgaan bij 1 of twee asiels. Bij veel katten staat "liefst bij een andere kat" of "moet naar buiten". Nu wil ik best het balkon wat aanpassen om het kat-proof te maken, maar verder zal de kat toch echt binnen moeten blijven. Ook heb ik twee cavia's (een verhaal op zich) en heb ik geen idee hoe dat samen gaat. Die zitten in een open hok, geen kooi. Het zijn overigens géén knuffelbeesten, vandaar dat ik nog een echt huisdier mis, want deze zien me het liefst nog vaker van huis :')

Ik heb niet echt een specifieke vraag, maar wie weet is er iemand die nog wat tips of aandachtspunten heeft zodat ik voorbereid ben als ik naar het asiel ga :) Ik heb namelijk geen idee hoe streng ze met hun eisen zijn. Ook weet ik niet of een kitten wel zou kunnen, het aanbod bestaat op dit moment voor een groot deel toch uit kittens.
Voorheen liep onze kat buiten, maar met mijn woonsituatie en meer redenen daarnaast vind ik het prettiger om een kat gewoon op eigen terrein te houden. Zijn er nog dingen waar ik extra aan moet denken bij een binnenkat? En het samenwonen met cavia's?

Ik heb al wel een krabpaal op het oog:http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/telescoop/vanaf260cm/132459
Die zal heel mooi staan in de lege hoek van de woonkamer :D

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:57

Ik vind die krabpaal vrij smalletjes, het kan zijn dat hij daardoor niet heel stevig is en in dat geval zou ik hem aan de muur bevestigen.
Voor lompe/zware katten is hij imo niet geschikt, die hebben een stevigere krabpaal nodig. :)

Ik zou als ik jouw verhaal zo lees (kat alleen willen, veel van huis) gaan voor een wat oudere kat, die zijn wat rustiger, slapen meer en hebben vaak geen opvoeding meer nodig.
Ook is het karakter meer gevormd en kun je bewust kiezen voor een exemplaar wat binnen kan blijven.
Tip:
vul bij www.ikzoekbaas.nl in wat je zoekt, dan rollen er vanzelf wel resultaten uit van katten in asiels die aangesloten zijn bij de dierenbescherming.
Dingen als maximum afstand kun je daar ook aangeven.
Mocht je bij het asiel niet slagen kun je even googlen op kattenopvangen in jouw regio, helaas zit je hier niet in de buurt anders had ik je doorverwezen naar de kattenopvang hier in Almelo.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:20

Op de site staat dat je die krabpaal aan het plafond bevestigd, dat lijkt me dan stevig genoeg. Of heb je hem in het echt gezien en is het niet stevig genoeg? Want dan is het een ander verhaal natuurlijk.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:41

Ik heb een soortgelijke paal gehad. mijn kater die wel wat zwaarder is brak hem af.
Al eens naar een ton gekeken? die zijn ook mooi!
Of een lichte kat nemen! :D

Mijn kat was heel vervelend na een dag alleen te zijn geweest. Ik was blij met nr 2!
Wie weet wil iemand 2 katten kwijt?

Mandyy hier heeft een kitten van een Fokker en direct een herplaatser (weet niet meer of het moeder en dochter zijn) erbij genomen destijds. Raskatten kosten meer maar zin vaak wel gewend binnen te zijn. Is een kat niet meer geschikt voor de fokkerij gaan ze vaak voor een kleine prijs weg. Gecastreerd en wel.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:06

Geen idee of ik met een grote zware of kleine lichte kat thuis kom :P Zo'n ton is wel mooi ja, maar is het niet wat weinig als 'hangplek' voor een kat? Vooral eentje die niet naar buiten kan, lijkt het me wel zo leuk als er wat meer variatie is aan plekken om te liggen/spelen. Ook begrijp ik dat een kat graag de hoogte in gaat. Ik heb nog een kantoor en een extra slaapkamer waar ik nog wat speciale kattenplekken kan creëren, dus ik hoef me niet vast te pinnen op één grote krabpaal gelukkig.

Ik heb ook even gegoogeld naar herplaatsers van cattery's, die zijn er ook nog wel te vinden ja. Misschien dat ik daar ook nog wel een afspraak mee maak als ik in het asiel niet slaag.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:12

mijne gaan wel graag omhoog. Maar de ragdolls van een vriendin vermoeien zich er absoluut niet mee _O-
Mijn katten deden niets met het kleine hokje op de paal. Heb dus nu de paradise xl van zooplus. Heel grote stevige paal.

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:12

Ik heb zelf ook een soortgelijke krabpaal staan en ik denk idd dat die niet zeer geschikt zijn voor grote zware katten.
Mijn ene kat vind er niks aan maar Kareltje wil nog wel eens met een flinke rotgang die paal inklimmen, hij staat vast tegen de muur met schroeven dus hij valt niet om maar schuift toch soms nog van t plafond af.

Ff foto bijgevoegd met krabpaal.
Afbeelding

Edit: Kareltje is maar n klein poesje van 3,3 kilo
Laatst bijgewerkt door kraakte op 30-09-17 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:20

dat was bij ons ook kenyada, tot hij echt steeds omging en ten slotte helemaal.
Paal verstevigd maar uiteindelijk in gruzelementen op de grond

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:21

Meer mogelijkheden is altijd fijn Kesje, :j bij het raam vinden ze ook leuk, lekker naar buiten kijken. Ik heb 3 klimbomen staan binnen van 2,15, 1,70 en 1,60 ongeveer, en ze worden alle 3 gebruikt.

Mijn nichtje had ook zo'n paal die tegen het plafond geklemd moest worden, ging vrij snel stuk. Gemiddeld zware katten.

Morgen ochtend haal ik Ronin op. *\o/* Hij heet eigenlijk Robin maar mijn eerste hondje heette al zo. Ronin betekent Samoerai zonder meester. Hij is 7 maanden oud. Klein ventje, stabiel, lief en ligt graag in je nek. <3

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:23

Lief!
Grote oren!! :D

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:26

:D Beetje wel ja

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:26

Wat een leukerd! Idd grote oren en smal snoetje zeg!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:29

Afbeelding
Onze paal.
Voor het raam ook idd.

Maar momenteel liggen ze het liefst op de salontafel en een kist die ook als tafeltje gebruikt wordt. Geen idee waarom.