Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

YazhiSien schreef:Duiven snel? Jeetje en ze vliegen zo langzaam weg als je met de auto aan komt rijden. Ik toeter dan altijd, of indien mogelijk er langs of remmen
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8248056.stm 

) maar wat mij wel op viel is dat de roofvogels die de meneer heeft heel vaak van zijn handschoen "afvallen" ze zijn vaak aan het fladderen en af en toe hangen ze zelfs onderboven omdat hij natuurlijk de riempjes vast heeft. Is dit normaal omdat ze onrustig zijn en niet willen blijven zitten of zit hier wat anders achter? Evi84 schreef:Hoe wordt zo'n zender op de rug bevestigd? Is dat lijm gezien ik geen harnasje zie? Als je dat eraf haalt, beschadigt dat dan geen veren als je dat te frequent gebruikt?
gerlindie schreef:Mag dat afazen elke keer als ze iets vangen?
Want dan lijkt me dat je elke keer een paar uur moet wachten voor de vogels weer zo veel honger hebben dat ze weer iets willen gaan vangen?
savieralover schreef:Echt een super interessant topic blijf ik dit vinden! Ze hebben op de school naast mijn werk de afgelopen 2 dagen een demonstratie gedaan met roofvogels. super gaaf om te zien vanuit mijn kantoor. heb prachtig uitzicht (wat ook stuk interessanter is dan mijn werk op zo'n moment) maar wat mij wel op viel is dat de roofvogels die de meneer heeft heel vaak van zijn handschoen "afvallen" ze zijn vaak aan het fladderen en af en toe hangen ze zelfs onderboven omdat hij natuurlijk de riempjes vast heeft. Is dit normaal omdat ze onrustig zijn en niet willen blijven zitten of zit hier wat anders achter?
CarinaR schreef:Lees net dat ze een keizerarend in NL hebben gezien.
Da's ook een ruig beest zeg. Wow.
!!