__Robijn__ schreef:Sorry dat ik zo maar jullie topic binnen kom vallen, maar aangezien hier veel vogelkenners/liefhebbers zitten, hoop ik dat jullie raad weten met mijn situatie.
Ik heb 2 engelse parkietjes. 2 broertjes uit het zelfde blok. Deze heb ik gehaald op 24 maart en waren toen een week of 6/7 oud.
In het begin waren ze onafscheidelijk. Ze deden echt alles samen, samen eten,kroelen,slapen,vliegen.. alles!
Nu sinds twee weken maken ze ontzettende ruzie. Ik heb een blauwe en een grijze.
Blauw doet erg lelijk tegen grijs. Grijs mag niet meer op t schommeltje zitten en ze maken constant het geluid dat ze boos/bang zijn. Ik word hier echt helemaal gek van. Gisteravond was het ook de hele avond weer dat ze dat geluid maken. Grijs zit dat vaak tegen de tralies aan gekropen en blauw pikt vaak tegen t hoofdje van grijs...
Naar mijn idee is het en soort machtstrijd aan het worden en ik kan er eigenlijk niet meer naar kijken.
Ik weet niet zo goed wat ik hier meer aan moet? Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Of wat voor gedrag dit is....
Ik heb nog een andere kooi in de schuur, ik ga ze even uit elkaar halen want dan krijgt grijs ook even rust. Heb t idee dat ie inmiddels zo moe is omdat hij niets meer 'mag' van blauw...
Iemand een idee?
Hoe ziet de kooi eruit en heb je een foto van je vogeltjes?
Ik heb hier een pop en man, die kibbelen ook wel eens dat hoort erbij. Maar het moet niet extreem worden. Anders idd even uit elkaar halen.