[VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting! Update: geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 12:41

Dierenarts was aan huis gekomen en tot eergisteren was er niks mis. Afgelopen 2 dagen is hij afgevallen en sloom geworden. Hij eet de a/d gelukkig zelf zonder aanlenging van water. Hij heeft wel in alle tijd dat ik er niet was ook niet bewogen. Hij lag nog steeds op de plek waar ik hem had neergelegd. Hoop dat dit voer hem een beetje erboven op helpt.

Edit: hij eet het erg goed op!

Celine_Famke

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting! Update: geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:47

Zou alsnog door de inenting kunnen komen hoor :)

Maar hopelijk knapt hij snel op!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 12:49

Het is idd mogelijk dat het door de inenting komt. Maar meestal zie je een reactie erg snel, niet na 3 dagen.

Ik twijfel een beetje om hem apart te zetten in de slaapkamer met Saga gedurende dat ik weg ben met a/D en wat ander voer zodat hij dat kan blijven eten. Saga is niet een dik mormel als Freya dus die mag het evt ook wel gebruiken. Of ik geef hem over 2 uur weer en dan weer als ik terug ben.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:55

Een entreactie kan ook nog tot 10 dagen na de enting dus dit in combinatie dat moeder krols is en daardoor haar melk wat minder lekker zorgt er waarschijnlijk voor dat hij nu niet lekker is.
Het is niet voor niets dat de kittens het best pas na 10 dagen na de laatste enting gaan verhuizen dit iv.m een mogelijke entreactie.
Verhuizen geeft ook stress en daardoor vatbaarder voor virussen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 14:00

Ahhh dankje voor de uitleg! Gekke is alleen dat de rest het super doet. Ginger laat ze eigenlijk niet drinken. Ze lijkt weer een ontstoken melkklier te hebben dus ik leg ze wel aan terwijl ik Ginger in houdgreep heb 2 x per dag dan, maar ideaal is anders...verder is Ginger wel gewoon koortsvrij en actief

Even kittens gewogen. Dames wegen rond de 1300 gram en heren rond de 1500 gram en Thor woog voor het voeren 1076 gram... hij woog met de enting meer dus hij is wel echt erg afgevallen. Nu na het voeren 1136 gram.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:29

Graag gedaan!
Het is heel normaal dat ze nu steeds minder mogen/gaan drinken moeder leert ze om op eigen benen te gaan staan.
Hou die tepel maar goed in de gaten dat het niet verder gaat ontsteken dit kan heel snel gaan en anders zal ze weer aan de AB moeten.
Zijn de kittens met levend of dood vaccin geënt? Niet ieder kitten heeft een reactie hoor net als bij ons mensen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 14:32

Ik heb werkelijk waar geen idee of het levend of dood is. Maar dusdanige achterstand opbouwen terwijl hij eerst de dames had ingehaald is best heftig toch? Maar ik houd het in de gaten, ook Ginger. Het zag er niet erg ontstoken uit, enkel opgezwollen. Niet rood ofzo gelukkig.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:40

In het paspoort staat het merk vaccin ;)
De ene keer groeien ze harder dan de andere keer en een vaccinatie kan erin hakken maar heel goed dat je hem even wat A/D geeft dit kan nooit geen kwaad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 14:46

Deze staat in het boekje
Afbeelding

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:48

Inderdaad Levend/verzwakte entstof en dan moet het lichaam net iets harder werken om antistoffen aan te maken ;)
Mijn kittens zijn ook met levend/verzwakte entstof geënt maar dan van een ander merk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 03:38

Het gaat nog steeds niet helemaal goed met Thor. Hij speelt niet en trilt en lijkt moeite te hebben met lopen. Heb hem even a/D gegeven en zal zo ook nog druivensuiker geven en bel morgen even met dierenarts. Hij heeft wss een pijnstilling nodig gok ik en hoop dat het daarmee gedaan is. Lees dat het idd kan dat als ze al een verzwaktet immuun systeem hebben ze deze symptomen kunnen krijgen. Ik houd hem vanacht even bij mij in de slaapkamer met voldoende eten en drinken.

Edit: net in slaapkamer gezet met a/D en water en heb hem net weer iets van druivensuiker gegeven. Hoop dat hij morgen zelf gegeten heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 05:05

Kan hij niet een verstopping hebben? Is zijn ontlasting wel goed?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 05:09

Gezien hij wel eet en toch afviel lijkt een verstopping mij niet echt logisch. Hij had redelijk zachte ontlasting enkele dagen geleden. Maar ik houd het wel even in de gaten, hij heeft in mijn slaapkamer natuurlijk een eigen bak nu

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:37

Hoe is het nu?

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:39

Bah vervelend hoor... hoop dat hij op is geknapt vannacht...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 10:39

Thor is vanacht bij mij op bed gekropen en het lijkt wat beter te gaan. Nog steeds niet zichzelf maar hij speelt heel lichtjes en ik blijf hem gewoon a/D voeren met spuitje. Hij lijkt het gek genoeg niet te willen namelijk. Wel ander kittenvoer. hij woog net rond de 1120, dus hopen dat hij daf vasthoud... maar hij heeft nog steeds die trillingen, vooral als ik hem op zijn rug leg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 11:31

Ik heb overigens contact gehad met een dierenarts. Gewoon blijven voeren daf e/D en indien nodig met spuit wat ik dus inderdaad ook doe. Hij heeft verder geen koorts (38,6) dus dat is fijn.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:33

Je bent een topbaasje :*
Duimen draaien hier op volle toeren voor de kleine man.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 11:36

Het is gewoon zo frustrerend dit dat het niet goed blijft gaan. Ik hoop dat hij er goed boven op komt. Ik baal ook dat ik straks moet werken want hij moet blijven eten maar ik ga dit voer niet neerzetten want dat is met 2 minuten op xD

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:40

Ik heb je in een ander topic al een antwoord gegeven maar toch ook nog maar ff hier.
Van wat je beschrijft lijkt het wel op het limping kitten syndroom dus goed in de gaten houden wat je al doet anders heeft hij de DA nodig en die kan je er ook op wijzen want niet iedere DA denkt hier gelijk aan.

http://djoliba.webklik.nl/page/-feline-limping-syndroom

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:43

Ik volg je topic ook al vanaf het begin als stille meelezer.

Maar zoals ik het lees heeft Thor vanaf het begin dus al 'probleempjes'. (Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden). En zou mijn persoonlijke keuze als fokker zijn om dan ook voor Thor te kiezen om aan te houden. Ik zou persoonlijk een katje wat zo vroeg al regelmatig dingetjes heeft, niet aan een ander overdragen maar zelf de verantwoording voor nemen.
Dat is overigens totaal geen aanval hoor! Niet dat je me verkeerd begrijpt :) .
Verder vind ik je katjes ge-wel-dig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:55

Hoeveel wegen de andere kittens? Want 1120 klinkt niet erg mager, maar misschien in de verhouding met de rest wel?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 13:04

In principe heeft Thor eigenlijk enkel opstartproblemen gehad doordat hij te klein geboren was. Hij kwam niet aan de tepel omdat hij werd weggeduwd en te weinig kracht had. Zuigreflex heeft hij altijd gehad alleen had hij er iets meer moeite mee. Hij heeft natuurlijk voornamelijk flessenvoeding gehad dus het is logisch dat hij net wat zwakker is dan zijn nestgenootjes die op moeders melk leefde. Maar hij is altijd gewoon fit en actief geweest. Dit is echt een reactie op de enting dus dat zou geen reden moeten zijn om hem niet ergens anders te plaatsen. Maar hij blijft sowieso hier dus dat is helemaal niet van toepassing ;) hij was ook gewoon gezond verklaard door de dierenarts bij het enten. Als hij nou daadwerkelijk een zieke indruk zou geven zoals vochtige oogjes, niezen, snotteren etc dan zou ik idd zeggen dat er meer aan de hand is maar dat is nooit het geval geweest gelukkig. Het is nu even vervelend door die enting :( hoop dat hij snel opknapt!

Rest weegt tussen de 1300 en 1500 gram. Dus best een verschil voor een kitten die eerst even zwaar als zusjes was (maandag) en dan nu een achterstand heeft.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:02

Ik duim voor je.
Katje wat wij eerst zouden krijgen werd na vaccinatie ook zo ziek. Werd steeds magerder, at mondjesmaat en heel selectief tot hij niet meer wilde eten.
Helaas bleek daar een neurologisch probleem. Want na alles gedaan te hebben wat maar mogelijk was begon hij ook zijn ontlasting te laten lopen en zijn urine..deze kwam helaas niet goed.
Ik hoop voor jou op een veel betere uitkomst!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 14:16

Oef dat lijkt me echt vreselijk.. hij eet gelukkig wel zelf en ik blijf hem dus ook extra dwang voeren. Straks voor ik ga werken weeer, vooral ook dat hij voldoende vocht binnen heeft.

Foto van net. Nu slaapt hij weer.

Afbeelding