Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 13:27

:') Ik snap de link even niet

Kiekeboefje

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:49

Ik heb een Raw-R waterballet, heel blij mee! Heb geen referentie :')
Trimsalon gaan we niet naartoe, doe het allemaal zelf. Zie wel dat de trimsalons hier variëren bij mini doodle/poedel tussen €50-€100,-. Bijzonder wel eigenlijk. Kan iemand me dit uitleggen?

Ik wil zelf enorm graag sporten, en dan icm de honden of 1 hond. Wat doen jullie voor sportiefs? O:)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 20:36

Wij doen Agility vind ik al best sportief hihi

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 23:04

Hi allemaal,
Ik kom even onder m'n steen vandaan :D
Ik ben bezig met de opleiding hondentrimmen en nu ben ik opzoek naar poedels die ik mag gebruiken om te leren knippen. Zijn er mensen hier die hun hondje daarvoor zouden willen uitlenen aan mij? Ik woon zelf in Barneveld en loop stage in Baak waar ik de hond onder begeleiding zal knippen. Het is op vrijdag en uiteraard geheel kosteloos! Mocht iemand dit willen dan mag je een pb sturen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 23:15

Leuk weekend hebben jullie in het verschiet Karin!

Interessant om de verschillende prijzen van trimsalons te lezen. Wij hebben 10 december de eerste afspraak, ben zeer benieuwd. :)

Voorlopig mag Dolci hier wennen en doen we nog even niks sportiefs (behalve wandelen natuurlijk), maar ik ben benieuwd wat de andere poedels doen!

Idylle, wij kunnen je helaas niet helpen maar zou mooi zijn als je hier oefenmodellen kunt vinden. :j

Wij zijn vandaag naar een privé passessie bij de Dog Lounge geweest voor een 'garderobe' voor Dolci. Fijn om rustig in de winkel te kunnen kijken en passen in plaats van zelf op te meten, eindeloos te twijfelen en dan nog moeten ruilen enz. Echt een topservice die ze bieden. +:)+

Nu zijn we in 1x klaar en hebben we alles wat we nodig hadden (en meer). :D Tuigje met bijpassende riem, regenjas (ook onze reu van 40 kg heeft er een), orbiloc lampjes voor allebei, een paar likmatjes en snacks. *\o/* Dat waren weer meer dan genoeg indrukken voor Dolci, ze deed het wel superknap!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 23:49

Ik ben dus zelf trimster hoewel ik voornamelijk katten en konijnen trim.
Het prijsverschil is inderdaad bijzonder. Uiteraard zit er verschil in de grotere salons die hogere huurkosten hebben voor hun pand, maar ook een trimster aan huis heeft vaak aanpassingen/verbouwingen laten doen waar dan een hypotheek op rust.
Een zelfstandige die onder de 50 euro per uur verdiend doet zichzelf ernstig tekort, tenzij zwart.
Er moeten immers worden betaald: huur/hypotheek, btw afdracht, inkomstenbelasting, verzekeringen, gas/water/licht, telefoonabonnement, boekhoudprogramma of boekhouder. Slijtage en vervangen materialen, gebruik shampoo en wasmachine etc. Sommige trimmers hebben een ziektekostenverzekering en pensioensopbouw maar de meeste niet. Daarbij zijn er in de vakantie of bij een vrije dag geen inkomsten, maar de kosten lopen wel door, drie weken vakantie betekent dus in de min draaien. Ik zal nog wel heel wat vergeten maar ik vind dat heel veel trimmers onderbetaald worden. Ik zit zelf ook aan de lage kant maar het is lastig als iedereen dat doet.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 06:34

Anna, ik snap helemaal wat je bedoeld. Ben zelf zzp’er en zit hier ook vaak mee.
Voor een trimmer kan ik me een goede ziektekostenverzekering heel goed voorstellen! Dat is erg zwaar werk lijkt me. Plus de risico’s die het met zich meeneemt.
Ik had alleen niet verwacht dat het verschil dan in de kosten zou liggen maar meer in opleiding of locatie.

Wijslander goed geslaagd! :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:24

Kiekeboefje schreef:
Anna, ik snap helemaal wat je bedoeld. Ben zelf zzp’er en zit hier ook vaak mee.
Voor een trimmer kan ik me een goede ziektekostenverzekering heel goed voorstellen! Dat is erg zwaar werk lijkt me. Plus de risico’s die het met zich meeneemt.
Ik had alleen niet verwacht dat het verschil dan in de kosten zou liggen maar meer in opleiding of locatie.

Wijslander goed geslaagd! :D

Bedoel je dat een bepaalde locatie duurder is? Dat zie je vaak wel maar snap ik eigenlijk niet. Het werk is hetzelfde of je dat nu in Friesland of Limburg doet. Opleiding is eigenlijk ook niet relevant gezien het een vrij beroep is. Uiteraard zou een goed opgeleide ervaren trimmer duurder moeten zijn maar vaak genoeg durven die toch geen goede prijzen te vragen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:46

Ik betaal voor mijn riezenschnauzer nu 110 a 120 euro om te trimmen (een ries wordt geplukt). Mijn trimster heeft 30 jaar ervaring, keurt ook op shows. Op zich een best bedrag maar ze is min. 3h bezig met mijn ries. Per uur bekeken vind ik dat dan nog niet zo’n gek bedrag.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:49

Wijslander schreef:
Leuk weekend hebben jullie in het verschiet Karin!

Interessant om de verschillende prijzen van trimsalons te lezen. Wij hebben 10 december de eerste afspraak, ben zeer benieuwd. :)

Voorlopig mag Dolci hier wennen en doen we nog even niks sportiefs (behalve wandelen natuurlijk), maar ik ben benieuwd wat de andere poedels doen!

Idylle, wij kunnen je helaas niet helpen maar zou mooi zijn als je hier oefenmodellen kunt vinden. :j

Wij zijn vandaag naar een privé passessie bij de Dog Lounge geweest voor een 'garderobe' voor Dolci. Fijn om rustig in de winkel te kunnen kijken en passen in plaats van zelf op te meten, eindeloos te twijfelen en dan nog moeten ruilen enz. Echt een topservice die ze bieden. +:)+

Nu zijn we in 1x klaar en hebben we alles wat we nodig hadden (en meer). :D Tuigje met bijpassende riem, regenjas (ook onze reu van 40 kg heeft er een), orbiloc lampjes voor allebei, een paar likmatjes en snacks. *\o/* Dat waren weer meer dan genoeg indrukken voor Dolci, ze deed het wel superknap!

Een prive passessie? Dat klinkt wijs! Het is idd fijn om te passen en hierin wat bijgestaan te worden met advies, vnl bij kleding en tuigjes!

Krijgen we nog een foto van de aankopen :) ? Gewoon omdat we niet nieuwsgierig zijn ;)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:13

Wij hebben de topmast waterblazer. Ik heb er €75,- voor betaald.

Wijslander, dat vraagt idd om foto’s!!
Trimsalon: mijn bastaarden kosten rond de €70,-. Ik weet nog niet wat ik voor de poedel ga betalen.
Kiekeboefje: ik ga (een proefles) detectie doen, maar echt sportief is dat natuurlijk niet. Er zijn best veel sporten met honden tegenwoordig. Canicross, dogsurvival, hoopers, ect.
Idylle: ik kan je momenteel niet helpen.

Doux gaat goed! Ik ben erg blij want onze andere hond speelt met hem! Het was even aftasten in het begin, maar ik denk dat het dikke maatjes gaan worden.
Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:43

Ah, dat is heel leuk Kaplaars! Ik volg jullie nu op insta als het goed is. :D

We zijn lekker druk met de kleine meid, dus ik heb nog geen foto van al onze aankopen. Wel van haar in actie met haar nieuwe tuigje van Woolly Wolf, ik kende het merk niet maar dit tuigje zat het beste:

Afbeelding

We zijn vandaag naar een snuffel/wandelplek gegaan waar ze los kon, heeft haar goed gedaan. En wat is ze snel! :wow:

Hebben jullie een favoriet (merk) tuig?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 05:32

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 06:08

Zien er ook uit als fijne tuigjes! Die van Dog Copenhagen heeft ze toevallig ook aan gehad, maar paste haar niet lekker. Het is ook zo verschillend per hond!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 07:42

Wij hebben ook een dog Copenhagen tuig en heb ook nog een keer tuig op maat gemaakt. Maar die gebruik ik eigenlijk te weinig voor wat hij kost hihi

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:49

Elmo heeft al jaren een op maat gemaakt tuig van 4dox. Echt heel blij mee :) Hij heeft een lastige maat, heel veel tuigen waren te strak in de oksels als ze de juiste breedte hadden, of ze waren te breed als ze ver genoeg achter de oksels zaten. Oude foto, maar dit tuig past nog steeds:
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:06

Ja dat lijkt me beetje typisch aan een grote poedel. Op zich is die aan de maat maar best rank zonder overdreven diepe borstkas. Geen standaard dus. Mss zou zo’n Hunter tuig zoals ik hierboven in de link zette, ook wel passen. Daar ligt de band rond de buik wat meer naar achter, niet achter de oksels. En dat tuig is ook zacht gevoerd.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:30

Die Hunter Harness hebben wij ook voor Siebe! Erg tevreden mee!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:17

KarinW86 schreef:
Wij hebben ook een dog Copenhagen tuig en heb ook nog een keer tuig op maat gemaakt. Maar die gebruik ik eigenlijk te weinig voor wat hij kost hihi

Hoe is trouwens jullie weekendje geweest?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 21:30

Dat is aankomend weekend, hebben er heel veel zin in!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:36

Oeps, ik dacht afgelopen weekend. De pret moet dus nog beginnen :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 21:45

Ja de voorpret is vast begonnen hihi.. van de week spulletjes inpakken.. vandaag de laatste keer getraind voor het weekend en het ging ondanks de regen best goed..

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:02

Karin: veel plezier en succes komend weekend!

Vandaag was Doux even fotomodel, ik vind het zo leuk om foto’s te hebben uit de puppytijd. Dat gaat zo snel voorbij!
Afbeelding
Foto door: Femke Linders op bokt Femm

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:04

Oooh kijk nou <3 . Dat kopje <3 . En zo leuk met zijn halloweensjaaltje!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 22:12

Aww wat een lieve foto