Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:45

Jeeeewj foto's! Helemaal leuk!
Zenna is echt klein :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:09

Hahaha zo helemaal idd :') ze was tegenover beast al klein hihi!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:15

Donna89 schreef:
briitje schreef:
Mijn hond is op het heetst van ze strijd ook niet geïnteresseerd in eten of wat dan ook. Ik zit op zo een moment zijn gedrag uit en beloon hem wanneer ik weer contact heb. Hopelijk werkt het voor jullie ook zo.

Ik wil dit wel gaan proberen maar zoals al gezegd. ook thuis niet super enthousiast met voedsel beloningen
We gaan het mee maken

Ben me momenteel aan het verdiepen in goede brokken. Zo leuk wanneer iedereen wat anders aan raad :(
Mijn hele schoonfamilie voert belcando.
Kent iemand dat? iemand ervaringen mee?

Vanmorgen heeft buffel brokje voor brokje uit de hand gegeten
Kijk het morgen nog even aan maar dan moet er echt een oplossing komen. Desnoods deze zak nog opvoeren gemengd met vlees oid en dan gauw over op wat anders

Een late reactie, maar ik voer belcando aan mijn honden. Ik vind het super voer. Ze hebben weinig nodig en een smakelijke brok. Ik voer verschillende varianten en alles eten ze.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:23

Ik voer inmiddels profine en buffel doet het er goed op. Eet nog steeds niet regelmatig maar hij groeit iig weer. Helaas niet meer echt in de hoogte maar wel in de breedte. En hij ziet er super uit. Ik ben tevreden .Als dit ook niet ging werken was ik over gestapt op kvv

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:31

Een hele tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar wel steeds meegelezen :)

loez: super dat het zo goed gaat, heel mooi om te zien!

Ondertussen is onze duitse dog pup (nu ja puber van bijna 9 maanden ondertussen) sinds enkele dagen alleen in huis nadat we onze oudere hond hebben moeten laten inslapen.
Ze doet het opzich wel goed denk ik, alleen is haar gedrag plots zo enorm veranderd!
Het lijkt alsof ze op een dag tijd volwassen is geworden. Terwijl ze vroeger constant aan het klieren was is ze nu zoveel rustiger en stabieler in huis, buiten speelt ze nog wel heel veel.

Vooral naar mijn jongste zoontje (1,5jaar) gedraagt ze zich heel anders, overal waar hij zit of staat te spelen gaat ze bij hem liggen, en verliest hem geen seconde uit het oog. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, zie er voorlopig zeker geen kwaad in, maar hou het wel goed in de gaten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:09

MiVita, sterkte!! Nooit leuk! Dat gedrag wat jij omschrijft herken ik wel. Dit exact het zelfde heb ik laatst met Zenna gehad toen Beast ingeslapen is. Ze is echt ruim een week helemaal 'kalm' en leek zelfs wel wat down geweest.

Zenna was echt volop in de rouw... Dit heeft wel een hele tijd geduurd. Zoveel mogelijk geprobeerd toch enthousiast te maken voor dingen, maar dat lukte haast niet. Pas na anderhalve maand werd ze steeds meer zichzelf. Die 1e week had ik echt een compleet andere hond in huis.

Besteedt er niet ál te veel aandacht aan en doe gewoon lekker door wat je altijd doet. :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 13:43

Sterkte met het verlies MiVita :(.

Morgen wandel ik met ons monster mee met een Fila wandeling :D.

Heb er zin in! Toch een ras wat een speciaal plekje heeft.
Uit voorzorg de eerste ontmoeting met korf om, want van al die knappe mannen (en misschien ook wel vrouwen :P) zal hij vast geïntimideerd raken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:00

Veel plezier Britt!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 17:01

Het was super leuk en gezellig!

Spark heb zich meer dan goed gedragen en zelfs geen korf om gehad. Wel bij me genomen.

Plan was om afstand van de reuen te nemen, maar zelfs dit ging buiten verwachting goed.
Hij was zo overdonderd door alle nieuwe prikkels, dat hij geen 1 x is uitgevallen! Trots op het ventje!

Voor herhaling vatbaar :D!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:05

Ooooh wat goed Britt! Super fijn!!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:09

Dat klinkt goed briitje!!

En loez wat blijft het geweldig om te lezen hoe goed het bij jullie gaat :D

Ik ben vandaag met Sven even naar m'n ouders geweest... Het leuke daaraan is dat mijn ouders een broertje van Sven in huis hebben :):)
Dus de broertjes konden lekker weer even ravotten met z'n tweetjes!
Afbeelding

Ze vinden elkaar heus wel lief <3
Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 17:13

Och die poten zijn al enorm zeg :O.
Wat lijken ze ook op elkaar.

Zijn alle nestgenoten ook die kleur ?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:21

Ze hebben nog een zusje van dezelfde kleur!
En twee zwart mantel broertjes :P

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:52

Gosh wat leuk!! Wat leuk dat je ouders n broertje hebben!

Nog even spammen! Gaat ook super goed samen met de Mastino teef van schoonpaps <3

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:39

Afbeelding
Afbeelding

Nog meer spam! Lekker naar t water geweest! Zenna d'r muilkorf om op de paden. Want ondanks lijnplicht loopt daar natuurlijk 75 procent nog los :D

Kwam er 1 op ons afgestoven, Jack liep voorop en riep al dat ze aan moesten lijnen. Deden ze ook direct en dit hondje luisterde gelukkig wel toen ze riepen :D

Verder lekker gewandeld en gespetterd want zenna zwemt niet :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:59

Wat fijn Loez! Ik blijf het zeggen! *\o/*

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:17

Ohhh wat leuk die broertjes samen DenK4ever! Lijkt me echt gaaf om ze deels samen te kunnen laten opgroeien.

En Loez wat gaaf om allemaal voorbij te zien komen ! Wat zul jij gelukkig zijn dat alles zo fijn verloopt !

Hier lekker rustig. Charlie doet het nog steeds enorm goed in het nieuwe huis. Kan met zo enorm veel honden samen in de buurt ! Heel fijn.
Heeft nu even een lastige puber fase dat hij snachts niet alleen wilt zijn dus vriendlief doet nog even wat op de bank drinken als Charlie al in zijn bench zit en dan gING het vannacht goed tot 9 uur vanmorgen. Nou mogen we nik van zeggen toch ;)
Vd week was het 4 keer op een nacht raak. Even streng blijven want dat kalf komt echt niet erbij op de slaapkamer haha.
Oh en met het nieuwe tuig gaat echt super ! Zo veel rustiger voor hem ook nu hij niet meer die drang heeft om te trekken.
Afbeelding
En mijn lieve, lieve knuffel. (Hoewel dat nog erger is als ik een fysiek slechte dag heb, dus dan word ik meteen verraden door meneer als ik wil doen alsof er niks aan de hand is :P )
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:33

Dat is het mooie aan honden Kim! Voor hen hoef je geen masker op te doen om te verbloemen dat je je slecht voelt. Ze voelen dat aan en helpen je er bij! Heerlijk! Daarom ben ik zo gek op ze hihi!

Hoe druk zenna soms kan Zijn, als ik me niet lekker voel of migraine heb ligt ze bij me. En kijkt ze echt de hele dag niet op of om hihi!

Oooh namiro, ja leuk he hihi! Ben hier zo ontzettend blij mee!! En Nelson is voor mij ook echt positief want durf met hem gewoon lekker op pad hier door de buurt enzovoorts.. Dus met hem
Kan ik dat lekker oefenen en vertrouwen opbouwen :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 00:23

Nog even wat spam van de geweldige dag .

Laatste foto ziet er heel indrukwekkend uit :'). Hier kwamen we net aan. Rest van de wandeling ging perfect !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:44

Hihi Britt, die laatste foto is vooral voor mij enorm herkenbaar :') blij dat ik niet de Enigste ben met zon guppie :D

Mooie foto's!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 10:43

Absoluut niet Loez. Moet ook zeggen dat ik hiervan niet meer schrik. Kwestie van geduld en met elkaar oplopen. Is het gedrag zo over. Maar een meewerkend 2e partij is handig :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:57

Precies dat laatste! Die zijn er helaas maar weinig :(

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:55

Heel herkenbaar, onze vorige dog was ook niet altijd makkelijk maar kreeg ook maar zelden de kans van de andere partij om de honden netjes aan elkaar voor te stellen.
Ze gingen er bij voorbaat al vanuit dat Sky hun hond zou opvreten... wat hij overigens nooit gedaan heeft... maar ja hij was erg indrukwekkend als hij stond te borstelen....

Wat ik ook erg irritant vind is dat mensen hun honden dan lekker te tijd geven om te fixeren....
Die herkennen gewoon echt het gedrag van hun eigen hond niet... en onze grote honden krijgen bij voorbaat de "schuld"

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:56

Dat is hier idem... Even lekker blijven staan terwijl zenna compleet over de rooie gaat bijvoorbeeld. Mens loop toch door! Dat roep ik voortaan ook! :')

Of ik zeg iets van goh, als jij niet doorloopt dat doe ik het wel :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:04

wat een machtig mooi hond Briit!!! <3 <3 <3

ik heb gelukkig geen hondagressieve honden,maar vorig jaar zaten we bij een kliniek en geloof mij,de gang daar is mega breed we waren bijna als laatste aan de beurt dus er waren en handje vol mensen onder andere 2 mensen met 2 wat kleinere hondjes,worden deze geroepen gaan ze vlak voor ons langs en laten 1 zo'n hondje bovenop red springen 8)7 |o ,ja dat scheelde dus wel een haar..

ik snap mensen gewoon niet,worden wij nog boos aangekeken ook,het is ook 1 van de redenen waarom ik niet meer met mijn honden over straat wandel ,ik ben het echt meer als zat dat de hele wereld zijn honden jouw hond aan mag laten vallen en owee dat deze iets terug doet... ^)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 11-07-16 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt