Stomme is ook: na de voeding schudt hij zich ff uit en als hij overend komt strekt ie

Heb er nog 1 op de sonde(WMD) en die tut heeft al 1 slang kapot gebeten. Ben zo bang dat ik straks sonde kwijt ben in de maag van beest. Kauwen doen ze wel
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Froukje schreef:En toch zou ik er eens 1 of 2x een voeding met de sonde in drukken, eventueel met wat extra suiker om te kijken wat ie dan doet.. Zo gaat hij het ook niet redden, heb haast het idee dat hij aan het opgeven is.
Diablo schreef:Ik kom even weer binnen vallen. Een van mijn ouessant ooitjes heeft aardige horens. Ik heb daarnet even gevoeld, maar één daarvan zit nu ongeveer een cm van haar nek af. Ik heb geen idee of het nog verder gaat groeien, maar dat lijkt me niet gezond.
Kan de dierenarts de horens gewoon verwijderen?
Suzzy_3 schreef:Diablo schreef:Ik kom even weer binnen vallen. Een van mijn ouessant ooitjes heeft aardige horens. Ik heb daarnet even gevoeld, maar één daarvan zit nu ongeveer een cm van haar nek af. Ik heb geen idee of het nog verder gaat groeien, maar dat lijkt me niet gezond.
Kan de dierenarts de horens gewoon verwijderen?
Vandaag hier bij de bokken ook de bijna ingroeiende hoorns laten afzagen. Dierenarts komt dit bij ons doen. Doet de geiten ook in slaap. Leven begint bij de ene wat lager als bij de ander. Eentje kunnen we goed kort zagen, de ander moeten we altijd een cm of drie laten staan.
Zwerte schreef:Ik heb onlangs bij mn gecastreerde ram zn horens laten zagen omdat ze verzakten en tegen zn kaak aan kwamen. Verdoving erin en gewoon met een draadzaagje eraf! Er zit wel leven/merg in, maar dat is een paar centimeter, de rest is ongevoelig.
Maar een ouessant ooi met horens? Ik ken ze wel met stompjes maar nog nooit met horens gezien. Weet je zeker dat het een ooi is?
Renske_W schreef:Maar wordt er dan in het leven gezaagd? Dat de dierenarts komt en ze verdoofd worden?
als wij horens afzagen doen we het zelf en worden ze niet verdoofd.
Is ook niet nodig daar we alleen het uiteinde eraf halen zodat het niet in kan groeien.
Suzzy_3 schreef:Renske_W schreef:Maar wordt er dan in het leven gezaagd? Dat de dierenarts komt en ze verdoofd worden?
als wij horens afzagen doen we het zelf en worden ze niet verdoofd.
Is ook niet nodig daar we alleen het uiteinde eraf halen zodat het niet in kan groeien.
Hier zaagt de dierenarts zo laag mogelijk af, dus de kans dat je in het leven komt bestaat wel. Binden de hoorn ook af met een rubberen reepje van een binnenband ofzo.
Ik kan me niet voorstellen dat zonder verdoving te doen. Gewoon al aanraken aan de hoorns vinden ze niet leuk. Laat staan dat ze stil staan zo lang?
Kuggur schreef:Suzzy_3 schreef:Hier zaagt de dierenarts zo laag mogelijk af, dus de kans dat je in het leven komt bestaat wel. Binden de hoorn ook af met een rubberen reepje van een binnenband ofzo.
Ik kan me niet voorstellen dat zonder verdoving te doen. Gewoon al aanraken aan de hoorns vinden ze niet leuk. Laat staan dat ze stil staan zo lang?
"Aanraken van de horens vinden ze niet leuk"? Je beseft je niet wat ze met hun horens doen in het dagelijkse leven?