Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:21

Ik ben niet tegen het fokken met htk poezen, maar wel tegen de manier waarop dat meestal gebeurd. Ben ff de naam kwijt maar je zegt zelf dat je er niks tegen kunt doen dat ze gedekt wordt....ja duh...dus wel.
Veel krols worden en niet steriliseren kan een fikse baarmoederontsteking geven

Als je eens een keer een nestje wil en je laat je poes (minimaal) op felv/Fiv testen en je zoekt een geteste kater, leest je in en verzorgt je kittens tot 13 weken dan hoor je mij niet klagen
Code
[code][code][code][code][code]SWWBBBBNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN[*][u][u][i][i][i][i][i][i][i][i][i][i][i][*]W7  [/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/u][/u][/code][/code][/code][/code][/code]

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:21

Oeps...en de groetjes van mijn kittens :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:25

als het zo duidelijk is wie de vader van Ginger is, vraagt ze dan toch geen stamboom aan?

Ik zou de pil niet geven, is niet zo erg goed

Je kunt afwachten tot ze voor de 1e keer krols wordt en dan kijken hoe oud ze is. Is ze nog jong dan even afwachten om de hoeveel tijd ze krols wordt, is dat snel achter elkaar dan idd kort de pil

Is ze wat ouder en gaat het niet zo snel dan zou ik haar testen en naar een kater brengen

Weet wel dat een MC meer richting 1.5-2 jaar moet zijn voor een 1e nestje, is dat bij de boskat ook?

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:29

Nee ze heeft bij dit nestje toch besloten geen stamboom aan te vragen omdat er al prijzen waren afgesproken met kittens wat ik begrijp

Ik wil sowieso pas een nestje uit haar als ze minstens 1,5 is, vind dat wel een mooie leeftijd voor een nestje :) thnx! Goed om me daar even goed in te lezen. Ik ga in elk geval uit van 1 nestje, mochten dat enkel katers zijn komt er wellicht een tweede omdat ik er graag een poesje uit wil houden xD maar ik ga haar en de vader sowieso laten testen :)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:45

Yom schreef:
als het zo duidelijk is wie de vader van Ginger is, vraagt ze dan toch geen stamboom aan?

Ik zou de pil niet geven, is niet zo erg goed

Je kunt afwachten tot ze voor de 1e keer krols wordt en dan kijken hoe oud ze is. Is ze nog jong dan even afwachten om de hoeveel tijd ze krols wordt, is dat snel achter elkaar dan idd kort de pil

Is ze wat ouder en gaat het niet zo snel dan zou ik haar testen en naar een kater brengen

Weet wel dat een MC meer richting 1.5-2 jaar moet zijn voor een 1e nestje, is dat bij de boskat ook?

Klopt een Noor groeit door tot op een leeftijd van 3 a 4 jaar dus tussen 1.5/2 jaar is een mooie leeftijd voor het eerste nestje.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:54

lifaya schreef:
Nee ze heeft bij dit nestje toch besloten geen stamboom aan te vragen omdat er al prijzen waren afgesproken met kittens wat ik begrijp

Ik wil sowieso pas een nestje uit haar als ze minstens 1,5 is, vind dat wel een mooie leeftijd voor een nestje :) thnx! Goed om me daar even goed in te lezen. Ik ga in elk geval uit van 1 nestje, mochten dat enkel katers zijn komt er wellicht een tweede omdat ik er graag een poesje uit wil houden xD maar ik ga haar en de vader sowieso laten testen :)

Geen stamboom aanvragen omwille van de prijs van de kittens is onzin want een stamboom kost hooguit 10 euro.
Ik denk eerder dat ze geen lid is van een rasvereniging die de stambomen uitgeeft en zich dus dan ook niet hoeft te houden aan hun regeltjes.
Bij de Noorse Boskat komen nogal wat erfelijke ziekten voor zoals HCM/PKD?CIN GSD4 en PKdef en daar moet je op laten testen naast de FELV/FIV

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:18

yvanna...

Iedereen reageert bot op jou omdat je niet weet waar je mee bezig bent... Als een poes wordt gecastreerd (want dat is het officieel) word de kans op tumoren en kanker veel lager. Ook zal ze niet meer krols worden, en hoe fijn is dat (wat een verademing, nooit meer "ongesteld").

En niks mis met htk katten, heb er zelf ook één, maar dat was van een oeps nestje... Poes zat altijd binnen, is één keer ontsnapt en toen meteen gedekt blijkbaar... Is nu wel meteen gecastreerd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:25

Hoorde net dat vader wel getest is, mama niet. Dus mocht ik gaan fokken, gewoon alsnog eff testen, komt goed :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:34

Ik heb Nova de pil tijdelijk gegeven omdat mijn vorige poes is overleden na de operatie en ik haar dus nog even niet durfde te laten helpen.
Je kunt de pil gewoon fijnstampen en door het blikvoer mengen. Ik deed dit met een klein beetje en bleef er dan bij. Ging zo naar binnen en werkte prima!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:35

Ik doe gewoon mondje open en mik de pil er zo in, en dan bekkie dicht doen xD moeten ze wel slikken. Niet dat het leuk is, maar veel katten eten hun voer niet als er medicatie in zit :p

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:51

een lik smeerworst er achteraan en die pil is zo weg :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:03

Vertel dat Mowgli ff, die trapt er mooi niet in. :n

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:48

yvanna schreef:
ik fok ook niet! haha

en dat van zwerfkatten is bullshit. n nee ga ik niet om janken. mensen moeten toch zelf kiezen of ze n zwerf of asiel kat kopen of een goed gezond kitten zonder "ras"

sorry maar deze reacties vind ik nergens op slaan. (be nniet boos ofzo t is gewoon mijn mening en vind dat jullie niet over mijn katten moeten beslissen of ik t wel goed doe. ik kan r niks aan doen dat ze gedekt worden. plus steriliseren willen we gewoon absoluut niet. is niet goed voor de kat en een kat moet wel een kat blijven en ik vind niet dat dat gebeurd zodra ze gesteriliseerd worden.

Volgens mij heb ik laatst ook zoiets begrepen dat er zelfs zoiets bestaat als de pil voor katten? Gebruik dat dan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:51

Nee das gezond op de langere termijn... :+
Sterilisatie is het beste. :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:55

lifaya schreef:
Ik doe gewoon mondje open en mik de pil er zo in, en dan bekkie dicht doen xD moeten ze wel slikken. Niet dat het leuk is, maar veel katten eten hun voer niet als er medicatie in zit :p

Ging bij poekie ook heel makkelijk heb ik laatst gemerkt, ideaal! De katten van mijn ouders daarin tegen zijn drama met pillen en dergelijke ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:02

Mowgli is echt drama met pillen, die heeft wat issues waardoor bij dwang ook meteen vertrouwensproblemen ontstaan. -O-
Voor Mowgli dus een behandeling zonder pillen, ontwormen en ontvlooien doe ik met spot-ons, antibiotica gaat via een injectie en verder gebruiken we zalfjes.
Is iets duurder dan de geijkte behandeling, maar de zalfjes zijn ook langer te gebruiken dus dat betaald zich wel weer terug. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 00:32

Ik ga even niet in op het hele poes-buiten-nestje verhaal.

Wij gaan onder zeil!

Afbeelding
Trusteeee!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:41

Jij gaat het echt warm krijgen als het straks 30° is buiten _O- :')

Groeten terug Yom :D

Pilletjes zijn hier gelukkig ook geen probleem. Kat tussen de knieën, pil erin en slikken maar. Voor ze goed en wel doorhebben wat er gebeurd is het al klaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:03

Ik ben er inderdaad bang voor dat Nekosjaal een beetje warm is in de zomer.. :=

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:47

Jaaaaaaaaa Nova is zwanger! 2 kittens waren er te voelen! Rond half april komen ze!
Yom ( of wie dit weet), bevallen eerste moeders vroeger of later dan gemiddeld?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:53

Gefeliciteerd!! Dus toch, had ze je mooi voor de gek :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:43

nee het zit hem meer in de hoeveelheid kittens. Minder kittens is (bij mij dan) wat later bevallen en veel (5-6) 1-2 dagen eerder

dus 2 dagen voor en 2 na dag 65 vrij houden (eigenlijk meer want op dag 70 grijp je in met een keizersnede)

maarre....proficiat *\o/*

En een fijn leerboek is dat van Esther Verhoef (te leen hier mocht je bij mij in de buurt wonen)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:16

Moederpaniek. Oscar is tussen 9.30 en 14.00 gecastreerd, hij kwam moeilijk uit de narcose en heeft iets gekregen om wakker te worden. Het is nu 18.00 geweest en hij slaapt nog steeds bij me. Hij heeft af en toe een plaspauze maar verder is hij niet wakker. Bij mij duurt ketamine nooit zo lang. Duurt dit te lang?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:20

Waar woon je Yom? Ik Den Haag.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:23

lieveli schreef:
Moederpaniek. Oscar is tussen 9.30 en 14.00 gecastreerd, hij kwam moeilijk uit de narcose en heeft iets gekregen om wakker te worden. Het is nu 18.00 geweest en hij slaapt nog steeds bij me. Hij heeft af en toe een plaspauze maar verder is hij niet wakker. Bij mij duurt ketamine nooit zo lang. Duurt dit te lang?

Heb je hem wel wakker mee naar huis gekregen?
Hier werden ze ook alleen wakker voor een plas en een slok drinken. Heeft een nacht geduurd.