Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:37

Wat een heerlijke foto's weer Splash! En een nachtmerrie over ontsnapte katten >;) Fijn dat er vooruitgang is met Texas en dat hij weer wat in zijn normale doen komt.

Hoe is het nu met Gwynn, Tilmar? Ik merk bij onze Devons inderdaad ook dat ze wel periodes van rui hebben, maar inderdaad maar hele kleine haartjes. Ik weet niet of het afgebroken is, maar het is in ieder geval niet veel.
Kunnen de katten niet tussen de konijnen? Hoef je er alleen maar een bovenkant op te bouwen ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:40

Ha, ha, Gwynn kwam gisteren thuis zonder pakje en heeft het hele huis rondgeracet! En ging Tijger bespringen om te stoeien, hij was helemaal in shock :? Ze wist echt van gekkigheid niet wat te doen. Is wel 10x van een afstand bovenop de parkietenkooi gesprongen, die kregen een hartverzakking.
Vannacht gelukkig zoet geslapen.

De ren van de konijnen is een beetje laag.. Dus ik denk eerder dat het andersom wordt, dat er wat bij komt voor de katten en dat de konijnen daar ook in kunnen, vooral voor de winter is dat fijn. In de zomer (langer licht) lopen ze veel los in de tuin.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:57

Haha Tilmar, gwynn is helemaal happy dus :D opzich een goed idee toch, een ren voor de konijnen en de katten, zal je wederhelft vast wel oke vinden :D

Hier vanmorgen voor het eerst nageltjes knippen, oortjes doen en in bad geweest. Ging allemaal prima tot knox bovenop wax sprong toen ik net z'n nageltje knipte. Ja hoor... Bloeden natuurlijk! Ik heb het dichtgedrukt en op Google gekeken en het met een heet mes weten te stoppen. Was niet veel bloed maar toch, aaah... Voelde me schuldig ;( maar goed de heren zijn schoon voor hun visite zo!

Met Texas gaat het echt een stuk beter. En mijn 10kg kittenbrok is net opgehaald, ze gaan nu alle 3 op cat lovers gold. Die kleintjes vonden dat zowiezo veel lekkerder.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:00

Oh ik voer Dog Lovers Gold, ben benieuwd hoe je kale mannekes het erop doen, mijn plan is om kvv te gaan voeren, maar als brok heeft die de voorkeur dan.

fijn dat Gwynn weer happy is...

Nog minder dan 2 weken en dan worden onze moppies geboren. Mamma was niet heel dik, dus hoop dat er wel zeker 2 inzitten....we zullen zien, afwachten...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:15

Loes. Ze doen het erg goed op, ze eten het nu ook al. Sinds Texas het krijgt verhaart hij veel minder dus ik ben erg blij mee. Vind het ook fijn dat er lysine en pro biotica in zit :j

En spannend ! Ben heel benieuwd naar de kittens :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:34

Ja Vince eet het ook goed, en valya ook :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:07

Spannend LoesLucky! Ben benieuwd hoeveel het er zijn, daar is ook geen peil op te trekken he? Soms zie je nestjes van 2 soms wel 8.

Dat cat lovers even opgezocht, dat ziet er best goed uit! Ze vinden dat ook lekker dus? Helaas mag Tijger bijna niks hebben omdat hij niet tegen kip kan. Eigenlijk wil ik nog wel een keer voorzichtig proberen om hem iets van kip te geven. Het schijnt dat je allergie wel kan wennen toch? Eerst een half brokje met kip, dan een hele enz. enz..
Hoewel.. hondje van de buren is allergisch voor granen en die wordt zoooo ziek, ze waren op vakantie gegaan en toch weer per ongeluk iets gegeven met granen. Arme beestje weer helemaal aan de diaree en super ellendig.
Je moet ook echt goed kijken op verpakkingen wat er in zit.
Helaas eet Tijger nog steeds de brokjes erg slecht... alleen met wat Liquid Snack eroverheen. Of als ik een paar druppeltjes van dat spul in zijn bakje uitsmeer en daar brokjes op leg dan eet ie het ook, maf beest!

Mooi dat het zo lekker gaat Splash! Moet je ze nu echt elke week badderen? Zo'n bloedbad ken ik zeg.. ik heb altijd parkieten en als je daar in het leven knipt dan zit echt de hele kooi vol met bloed. Akelig is dat.
En nog steeds vooruitgang met Texas: Super! Het zou leuk zijn als hij hun gezelschap gaat waarderen, als ie het zat is kan hij altijd nog naar buiten gaan.

Vorige week zat ik een reclameblaadje te lezen:
Afbeelding
Wat zijn het toch leuke katten he :+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:36

Hihi geweldig! Op de krant :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:06

Zo kennen wij ' niet op de laptop! ' en 'nee he, ik zit de krant te lezen' als commando :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 09:30

Dat leest handig Tilmar :D wel herkenbaar, hier hebben ze het met de laptop.

Je zou het altijd een keer kunnen proberen om hem voorzichtig wat kip te geven maar ik weet niet hoe ziek hij er van kan worden. Bij mij eten ze de cat lovers gold goed, smaakt volgens mij erg lekker.

Gister zijn ze onverwacht lang alleen thuis geweest maar ze hebben het goed gedaan. S avonds hebben ze standaard een irritant uurtje, dan stoeien ze te hard met elkaar en slopen ze de bank. Verder dan dat zijn ze super lief :+:

Gisteravond begon goed in bed, Tex op z'n vaste plek, en Wax heel dicht achter hem en knox in z'n mand aan het voeteneind. Tot dat..... Ik een vlo op Knox zag. Ik beest gepakt en toen ik hem wilde pletten sprong ie tussen m'n nagels vandaan. Weg vlo.... Later zat ie op m'n arm, poging tot pakken..... Weg! Hele nacht niet meer gezien, dus alles weer in de was nu en stofzuigen.

Ben gister bij mijn buurman binnen geweest en zijn kat heeft standaard vlooien en dus ook in zijn huis. Ik hoop maar van harte dat ik hem daar heb opgepikt.

Ik word GEK :(

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:28

Bah zeg....nog nooit gehad bij de honden gelukkig

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 12:40

Ik nog ook nooit bij de katten. Texas had 1 dode vlo in z'n vacht... Hopelijk was dat hem. 2e was draait en hele huis weer schoon. :P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 16:56

Mag ik even mijn knappe mannen spammen? Ben ZO verliefd op ze <3 Mijn heerlijke stoere lieve Knox, en mijn kleine Wax met zijn allerliefste rimpelbekkie :+:

Afbeelding
Knox zijn prachtige ogen, en niets aan gephotoshopped :D

Afbeelding
Knox

Afbeelding
Broertjes <3

Afbeelding
Zo verliefd op dit bekkie van Wax <3

Afbeelding
Lekker smoeltje!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:58

Liefies :+:

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:12

wauw die ogen!!!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:05

O, wat zijn ze toch mooi <3 <3 <3
Nog steeds vooruitgang met Texas?

Slapen de mannetjes ook goed? Geen gespook in de nacht?

Hier zijn ze weer helemaal gelukkig samen, lekker racen over de trap en elkaar aanvallen. Gwynn lijkt (zonder pakje :+ ) bijna sterker dan Tijger. Terwijl hij een kater is en zwaarder is, Girlpower!!!

Gisteren Tijger mooi gefopt, hij eet nog steeds geen brokjes. Ik had een bergje brokjes in zijn bakje gedaan en op 1 (!) brokje een druppeltje Liquid Snack. Hij vreet bijna alles op. Raar beest he?

Vanmorgen had ik bijna een kat meegenomen, mijn boodschappentassen lagen klaar. Daar zaten ze natuurlijk weer in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:13

Wij vonden roze sphynxen nooit zo mooi, maar Knox en Wax hebben onze(vriendlief en ik) harten gestolen, wat een knapperds! <3 <3 <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:10

Joolien, dat is leuk, dankje :D Grappig dat iedereen zo zijn voorkeur heeft, ik vind hoe lichter, hoe mooier. Maar nu zag ik laatst een zwarte met blauwe ogen en die vond ik toch ook wel weer erg gaaf!

Tilmar, met Texas gaat het wel oke. Hij accepteerd ze in huis, vannacht hebben ze met z'n 3en op bed geslapen. Toch ontwijkt hij ze afentoe ook nog wel, zo ging Knox vanmorgen met zijn staart zitten spelen en toen ging ie naar buiten. En gister kreeg Wax klappen (zonder nagels) omdat ie zijn vlees jatte :)) Ups en downs maar ik heb er wel vertrouwen in dat het helemaal goed komt met ze. Ze zijn nog geen 2 weken hier.

Slapen gaat super, zodra het licht uit gaat slapen ze en hoor ik ze niet meer. Meestal worden ze rond een uur of 7 wakker dan gaan ze naar beneden op de bak en eten en komen ze weer slapen. Pas als ik echt wakker word dan komen ze knuffelen en spelen.

Wax sabbelt in mijn nek als hij de kans krijgt, alsof zijn leven er van af hangt inclusief smak geluiden! Echt een knuffelkont eerste klas, vanmorgen lag hij ook bij me in mijn nek te knuffelen toen ik nog even in bed bleef liggen.

Verder druk met opvoeden, heel irritant afentoe hoe gek ze zijn op kabels :+

Tilmar, grappig dat Gwynn sterker lijkt dat Tijger, inderdaad girlpower! Blij dat ze verlost is van haar pakje natuurlijk, wat dat betreft heeft de kater het makkelijker. Ik vind het zo leuk om te zien dat aanvallen en jagen achter elkaar aan. Wel handig dat Liquid snack, zo krijg je hem dus wel aan het eten van brokken, lijkt me wel lastig zo kieskeurig.

En ja, tassen en dozen zijn hier ook favoriet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:17

We hebben vorige week de begroeiing in de tuin weg gehaald waardoor klaaz nu zo naar de buren kan. De afgelopen dagen was t niet zo warm dus toen wilde hij niet naar buiten maar nu weer wel. Hij kan niet echt een kant op daar dus ik liet m naar de buren maar dat vond ie veel te leuk en wilde niet meer terugkomen :+ Dus toch maar gaas gemaakt, daar was Klaaz het niet helemaal mee eens, zo grappig dat klimmen :')
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5705_n.jpg

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:45

Apie :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:38

Hihi die klaaz

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 15:42

Aapje die klaaz :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:02

Ik zie 2 paar mooie blauwe ogen <3 en een apie. :))
Even gegoogled op CLG maar das wat duurder dan wat ik voer (Hill's).
Lees nog wat over KVV, welke merken voer je?

Abby staat sinds gisteren op Smuldier ipv maaltijdzakjes en kwam er na ff rekenen achter dat ik nu een stuk goedkoper uit ben.
Mooi meegenomen dus en omdat ze het heerlijk vind blijven we dus gezellig Smuldier voeren, moet alleen even opletten dat ik de varianten zonder pens meeneem.
Daarnaast krijgt ze onbeperkt brokken samen met Mowgli (die geen natvoer eet).
Denk dat Abby dagelijks een volle voerbak brokken eet en ong 125gram Smuldier (1 bakje is 500gram en gaat 4 dagen mee), verdeeld over 2 voerbeurten. :wow:
Maar ze heeft het nodig om te groeien en wanneer de groei wat stagneert en ze begint uit te dijen gaat ze alsnog op rantsoen.

Afbeelding
eerste keer Smuldier en bakkie gaat telkens schoon op. :D
Kleine baby wordt trouwens groot, ze is nu 18 weken en ze woog zonet 2245gram :wow: (vorige week 1950gram), wel net na de maaltijd.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:55

fijn dat ze het goed eten :)

Valya momenteel hier, een ramp, ze eet met lange tanden, is wel aan het wisselen, maar zelfs kvv eet ze slecht. Kan ik zo slecht tegen als dieren slecht eten. Ze is niet ziek, verder helemaal fit, vrolijk enz. Aanstelleritus in combinatie met het wisselen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 23:13

Nou ik sluit even aan, Knox heeft dunne poep. Wax had het gister ook maar kwam door de tartaar denk ik, hij is nu weer oke. Knox leek goed maar aan het einde kwam er weer een flats achteraan. Verder eten en drinken ze prima en zijn ze net zo gek als gister. Kijk het morgen nog even aan, het is niet waterdun en het is beter dan gister maar toch maak ik me zorgen. Hij had het al een dag langer dan Wax maar hij is echt gevoelig wat dat betreft, hij krijgt het ook van cosma nature kip.

Maar als je gaat googelen krijg je weer parasieten en giardia enz. Nou ja ik geef het nog even, hij is absoluut niet ziek, eerder irritant op het moment want hij blijft achter Texas aanjagen die echt super tolerant met hem is! Nu is het nog meppen zonder nagels maar vraag me af hor lang hij nog zo aardig is naar die irritante beebie :D

Schatjes Zijn het verder hoor :+:

Lastig Loes, dat wisselen is ook niet fijn. Hopelijk gaat ze snel weer wat beter eten.... Ik weet nu ook niet wat je nog extra zou kunnen doen, KVV is ook zacht...