Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:38

Ik denk nie dat het bij Hazel veel problemen zal opleveren. We zullen het zien.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:12

JesdaPower schreef:
Het is maar voor even Hilde. Nu is hij terug gekomen/gevonden maar het had ook heel anders kunnen aflopen. Dan zou zo'n lange lijn mij heilig zijn :)

Oh, absoluut!! Ik denk er niet eens over hem los te laten nu er nog zoveel kans is op knallen.
Alleen heb twee jaar getraind om hem los te kunnen laten lopen en nu loop ik weer met die stomme lange lijn := Al die irritante takken die er in hangen etc _O- Zondag denk ik naar het omheinde bos hier in de buurt, kan 'ie daar even loslopen. Zijn daar over het algemeen ook geen knallen. Beau vindt de lange lijn gelukkig geen probleem, dat scheelt ook.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:40

Word hier het eerste vuurwerkjaar voor Boco. Zijn al aan het trainen met hem. Je hebt feestpakketten wat ook best knalt. Hij geeft er nu niks meer om. Ook ben ik van mening dat als jij als bang bent je hond ook bang is/word.
Maar voor de zekerheid loopt Boco ook aan de lijn. Is ook niet zo erg want hij hangt nog lekker de puber uit.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:59

Hier gaan ze met vuurwerk ook zeker vast

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:00

Vanochtend weer een uurtje behendigheid gedaan. Geen vol uurtje behendigheid gedaan want heb ook nog wat gehoorzaamheid tussendoor gedaan.
Iemand die daar ook met de hond traint wilde mij wel even filmen.
Het is maar een kort filmpje.

Zoals je kan zien gaat Jinn al in de benen voordat ik aangeef dat hij mag. Dit had ik moeten corrigeren en doe ik normaal ook wel, maar heb het denk ik zelf niet in de gaten gehad.
In mijn vorige filmpje gaven jullie aan dat ik te 'onbenullig' ben met mijn armen. Ik heb geprobeerd om hem alleen op commando te sturen maar dat werkt op dit moment niet. Hij gaat dan in de benen en stopt vlak voor de tunnel, gaat zitten en kijk me dan aan. Wanneer ik als 'start' commando mijn arm/hand gebruik gaat hij wel en ook in 1 keer.

Nog een vraag. Jinn is nu een halfjaar en een week. Jullie zien dat Jinn door de band gaat en dat ben ik nu langzaam aan het oefenen. Hij staat op het laagst, dus op de grond. Als ik dit aan het oefenen ben stapt hij er door, dus niet springen. Op het filmpje zie je hem toch echt iets springen en draait hij redelijk scherp mijn kant op. Denken jullie dat dit kwaad kan voor de gewrichten enzo?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:04

jinn draait om omdat jij stopt. Dat is een klassieke regel waar iedere hond zich aan houd (en wat je goed kunt gebruiken in parcours) zodra jij stopt, zal de hond áltijd naar je toe komen. die scherpe draai kun je dus voorkomen door nog mee te lopen naar het einde van de band.

of het kwaad kan? ik denk op den duur wel. Ik hoor op d eclub meerdere geluiden dat b2/c parcoursen niet meer leuk zijn omdat je continu moet omhalen, wat slecht is voor de honden. Zo voor een keer zou ik me er geen zorgen over maken, maar het is wel een hogere belasting voor de gewrichten

edit: dat de hond stil gaat staan voor de band... stop jij dan ook? toevallig afgelopen donderdag een parcours gelopen zonder stem en handhulpen (handen in zak/achter de rug) dus echt puur sturen emt lichaam, alle honden deden dit perfect. maw handen en stem heb e niet nodig. Maar ook dan die klassieke regel, als jij stilstaat doet de hond dat ook.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:07

Oké. Dan zal ik de volgende keer is voorbij de band lopen en hem dan voor roepen. Dan zal die draai inderdaad wel mee vallen. Normaal leg ik Jinn aan de ene kant van de band neer, loop er zelf omheen om aan de andere kant staan en roep dan band en dan gaat hij er door en komt dan recht op me af.

Normaal doe ik ook geen 'parcourtje' Lol, 2 toestellen maar dit stond zo en wilde het gewoon eens kijken en bedacht me toen het risico van de gewrichten.

Edit; Zoals je hier boven leest doe ik nog geen 'rennende' stukjes dus wat jij vraagt of ik stil ga staan dat weet ik niet. Bij mijn Herder deed ik het niet, stel dat zij der langs liep en mijn kant op kwam dan liep ik terug en deed haar dan door de band. Hoe het met Jinn zal geen weet ik niet

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:09

met wedstrijden wil je zowiezo dat de hond ook delaatste hindernis met dezelfde snelheid (of sneller) neemt, dat betekend dus dat je zelf ook mee moet blijven lopen. best handig om hem dat nu al te leren (en jezelf ook :P) dus mee blijven lopen totdat ook de laatste hindernis helemaal kaar is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:10

Dus zegma voorbij de band lopen in dit geval omdat de band mijn laatste toestel is?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:11

jup

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:28

Ik zal het eens proberen. Weet niet of ik elke week kan filmen hoor :Y)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:31

Je moet altijd lopen alsof er nog ene hindernis na komt ;)
Ik zou de band trouwens nog niet doen, leg gewoon een latje op de grond ofzo. En leer je hem ook vooruit werken? Dus een rechte lijn met zeg 3 sprongen, latjes op de grond, en daarna een tunnel? Dan vooooooruit en bal gooien na de tunnel? Zodat hij zonder jou leert lopen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:41

Daar ben ik nog niet mee bezig omdat ik niet wil springen ivm leeftijd, maar met latjes op de grond had ik nog niet aan gedacht. Met de bal trainen wil ik liever niet want dan is hij zo gefocust op de bal en doet tie niks meer.

Weer iets om te doen. Ik kan evenutueel een tunnel mee nemen naar huis en dan thuis oefenen omdat ik de les niet wil verstoren ivm meer klanten die wel een hond hebben die alles mag. Dan kan ik beter thuis/ergens anders gaan oefenen zodat hun gewoon door kunnen trainen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:21

je zit hier niet zo heel erg in de buurt anders had ik nog wel een tunnel te leen voor je, maar als je er eentje kunt meenemen is dat wel echt ontzettend fijn :)

Vandaag weer lekker naar Almere geweest, hondje is de hele les los geweest, ik heb de riem eigenlijk niet aangeraakt (dan hangt ie er wel aan zodat ik evt er op kan gaan staan als ie echt knalhard afgeleid is en daar ben ik zóo trots op :D We gingen "kunstjes" doen, weaven en spinnen enzo, merk dat Ol daar echt ontzettend druk in z'n koppie van wordt dus dat doen we echt maar heel kort, 3 keer ofzo, en dan weer een rustoefening tussendoor, en dat werkt me een partij goed!

Als de cursus voorbij is blijf ik gewoon lekker af en toe bij Liesbeth trainen, tis zó lekker bezig zijn :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:27

@Renee: Zie regelmatig foto's voorbij komen en het ziet er super goed uit!
Wat ik me alleen af vraag is, jullie trainen op verschillende plekken., ben je niet bang dat je (of een) hond de benen neemt en naar die mensen gaat die er op dat moment lopen of zijn

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:05

Wat fijn Renee dar het met ollie zo lekker gaat nu!

Jesda gaat ook lekker zo! Fijn als je een tunnel mag lenen!

Ik heb gister eindelijk paaltjes gevonden voor een heel klein prijsje om wat beter te kunnen oefenen met de paaltjes met Bodhi. Op training niet genoeg tijd om het lekker aan te leren :)

Met dogfrisbee oefen ik in het park vanwege de ruimte en het leverd geregeld een hoop bekijks en vragen op maar ik denk dat ze me helemaal voor gek gaan verklaren als ik daar nu ook nog de weave paaltjes neer ga zetten hahah

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:31

JesdaPower schreef:
@Renee: Zie regelmatig foto's voorbij komen en het ziet er super goed uit!
Wat ik me alleen af vraag is, jullie trainen op verschillende plekken., ben je niet bang dat je (of een) hond de benen neemt en naar die mensen gaat die er op dat moment lopen of zijn

Ik persoonlijk eigenlijk niet, want (in mijn geval) Ol houdt wel zijn riem om en zodra ik zie dat ie dénkt misschien wel de benen te nemen ga ik er op staan :P In ons groepje hebben we nog geen weglopers gehad trouwens, juist omdat we zo erg werken vanuit rust is mijn idee..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:45

Ik heb geen oordeel hoor, vroeg het me gewoon af

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:18

Bailey vind vuurwerk geweldig! :Y) stond er van de kijken vorig jaar ze rende het huis door om maar door ieder raam te kunnen kijken gekke meid.

Trainen staat hier op een laag pitje mevr. is loops en vind zichzelf een beetje zielig meer dan af en toe een kunstje heeft ze geen zin in ;) ze ligt liever te slapen haha, als het goed is word ze volgende week gedekt en dan hoop ik weer wat gehoorzaamheid met der thuis te kunnen doen, zou eigenlijk aankomend seizoen beginnen met Flyball maar dat zit er niet in als ze straks zwanger is. Dus dan maar volgend seizoen!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:23

JesdaPower schreef:
Ik heb geen oordeel hoor, vroeg het me gewoon af

Nee dat snap ik ook wel, ik had datzelfde in eerste instantie :P Maar het blijkt in de praktijk nogal mee te vallen, tot nu toe :)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:57

Ik snap niet zo goed waarom ze bij zo'n jonge hond al met de band beginnen.
Mijn jongste hond is 10 mnd, doen nu eem rechte lijn, soms een lichte bocht en de tunnel. Niks belastends, alle latjes liggen op de grond. Wat we doen is een voorbereiding voor op de behendigheid.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:00

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:33

Ziet er leuk uit :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:22

Ik heb spierpijn.... :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:28

hoe dat?