Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:58

Ik heb zaterdag de kerstclubmatch, ben benieuwd. Hopen op een ZG, maar zal wel een Gtje worden.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 10:27

oke, toch geen winner... hebben volgend weekend 5 verjaardagen....

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:19

He Neej, zullen we dan daten in de erering bij de hollandcup ??

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:24

Geen Winner voor ons, niet te doen met de rolstoel. Ik wens iedereen veel succes.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 13:34

kohtje, ik merk nu pas op dat jij ook in de haarlemmermeer woont!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:44

liliekska schreef:
kohtje, ik merk nu pas op dat jij ook in de haarlemmermeer woont!

Pas 42 jaar :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:44

Goed plan, dat daten! Maar ben bang dat het er niet in zit, komt een reu uit Engeland die telkens alles wint als ie hier is.. ook in de kampioensklas dus ik ga er zelfs van uit dat de tien puntjes voor de telling al niet gaan lukken :+

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:14

Nou. Hond is weer schoon. Nog de laatste spullen klaar pakken en dan zijn we klaar voor morgen.
Ga er gewoon een leuke dag van maken want wordt waarschijnlijk toch niet geplaatst. Bij ons is het vaker dat de handler wint dan de hond ;-) En tja, ik ben geen grote fokker of keurmeester :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:10

Hond hier moet nog schoon, hij is wel kaal ondertussen :P

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:35

Succes op de Winner!
Ik heb zaterdag clubshow van ons ras. Daarna naar de kerstshow met 2 honden.
in januari de Hond van het Jaar show! Wie doet daar nog meer aan mee? Ik met 1.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:46

Oll is ook gekwalificeerd voor de HvJ dus wij zijn er zekers ook :j Heb jij een groepsplaatsing of clubwinner?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:40

Nou, vanmorgen was Kell wat eerder in amsterdam dan ik, en toen ze mij een foto van de ingeschreven honden doorstuurde wilde ik eigenlijk al rechtsomkeert maken. Niet alleen die reu uit Engeland die vaak wint was er, maar óók de twee keer wereldwinner, eurowinner, goed-op-crufts-presterende, alleswinnende reu uit Polen was ingeschreven. Echt, als we niet nog een kennisje in de auto hadden gehad, dan had ik denk ik écht omgekeerd en naar huis gegaan. Serieus.

Maar, toch goed dat we gegaan zijn, want hoewel dat die Poolse reu inderdáád beste reu (en later BOB) werd, verkoos de KM Ollie toch boven die Britse reu, dus won ie eerst de kampioensklas, en later zelfs nog het reserve! Waar ik heel, heel blij mee ben :) Dus helaas, geen date in de erering, maar toch een blije Neej :D

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:19

Neej schreef:
Oll is ook gekwalificeerd voor de HvJ dus wij zijn er zekers ook :j Heb jij een groepsplaatsing of clubwinner?

Groepsplaatsing

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:27

Cool, volgens mij plaatst de dalmaat niet zo heel vaak in de groep toch?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:56

Hier erg leuke dag gehad. Ondanks dat de organisatie soms niet helemaal geweldig was.
Gtiffon Belge pup van mijn moeder veel belovend en enigste, dus mocht de ere ring in. Andere volwassen griffon die ze mee had puur voor de lol een terechte zg. Toen ikzelf met mijn whippet dame in open klas. Erg sterke groep van 6 honden, dus mijn streven was niet laatste worden ;-)
Werden we 3U! Erg blij mee dus :D
Als afsluiting nog de ere ring in met pup, en zo jong en eigenlijk niet getraind liep ze geweldig vol zelfvertrouwen die huge ring door. Niet geplaatst maar wel weer leuke ervaring.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:02

De organisatie bij de voorkeuringen van de puppy was echt super slecht, heb daar super lang staan wachten. Maar Chef deed het super, ook geen plaatsing maar mooie ervaring.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:09

Leer dit: De organisatie van de winner is sowieso niet om over naar huis te schrijven. En op de een of andere manier is het er ook altijd GOOR. Ik heb echt een principe overboord gezet door in te schrijven hoor, en zelfs vandaag was het er al smerig. Bah. Ik blijf het geen fijne show vinden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:11

Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben benieuwd morgen, om 8 uur daar zijn, 9 uur beginnen ze en we zijn tussenklasse reuen. Zullen wel beginnen met alle puppyklasses. Gezellig in een binnenbak. :')

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:29

Neej schreef:
Leer dit: De organisatie van de winner is sowieso niet om over naar huis te schrijven. En op de een of andere manier is het er ook altijd GOOR. Ik heb echt een principe overboord gezet door in te schrijven hoor, en zelfs vandaag was het er al smerig. Bah. Ik blijf het geen fijne show vinden.

Ja klopt en 2 cm gras waar 10.000 honden op moeten poepen en plassen bah!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:25

Het stonk er idd de hele dag naar poep gewoon :')

Maar wel lekker veel ruimte, dat ik echt enorm waarderen <3

Wij hadden 3u met Lois in een goede jeugdklasse van 4 honden. Lois was vervelend in de ring, maar was een goede generale repetitie voor morgen :D

Gefeliciteerd met jullie resultaten :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:01

Had je inderdaad gemist op onze date Neej!!

Even een "korte" beschrijving van mijn dag gisteren:

Gizmo moest om half 10 als eerste de ring in (ring 11) en ik wist dat Cita in ring 19 het tweede ras was (1 wetterhoun ervoor en dan 4 spanjaarden). Ik hoopte dus dat de andere 3 spanjaarden reuen of jonge teven waren, zodat die er in ieder geval voor zouden lopen en ik wat tijd zou hebben om van de ene ring naar de andere te komen. Er was een vriendin van me mee, mijn vriend bleef thuis op het bedrijf, aangezien we zondag wel graag samen willen en het niet lukte om 2 dagen oppas te regelen.

Onderweg al erg vervelend rijden met de auto, met die windstoten etc... Maar ik was ruim op tijd vertrokken, dus kwamen we gelukkig om iets over 8 aan bij de RAI.
Met de honden naar binnen, de benches opgezet bij ring 19 en gelijk de catalogus opengeslagen om te zien wat voor spanjaarden er nog meer liepen. Allemaal teven, maar gelukkig 1 jeugdklasse, 1 tussenklasse en 1 (voor Cita) in de open klasse, dus ik had wat tijd... Ik mijn vriendin verteld dat ze, als de tussenklasteef de ring in ging, zij met Cita klaar moest gaan staan bij de ingang als ik er nog niet was.
Met Gizmo stond ik ruim op tijd bij ring 11 en toen de omroeper zei dat de keuringen van start konden, stond ik in de ring. De keurmeester was zeer te spreken over Gizmo (vroeg voor de zekerheid nog wel even of hij te betasten was...:+), hij kreeg dan ook een VB (keurmeester zei dat hij het jammer vond dat hij het CA niet mocht geven aan een pup van zo'n kwaliteit) en de keurmeester bedankte me voor het showen !
Daarna op een drafje naar ring 19, waar mijn vriendin al klaar stond met Cita. de wetterhoun was niet op komen dagen, dus ze waren gelijk met de spanjaarden begonnen... Ik gelijk met haar van hond gewisseld en toen kon ik de ring al in.. Ik zag nog net dat de ringmeester bij zowel de jeugd- als tussenklas teef een U neerzette..
Cita liep zoals altijd vol enthousiasme in de ring (echt, die houd gewoon niet op met kwispelen :D ). Ze loopt nog beter achter een ander aan, dus dat was voor ons alleen maar een voordeel. Na het beoordelen van beide openklas honden, moest ik met Cita voorop voor het laatste rondje en won ze de openklasse. Voor het BOB kwamen de jongere teven de ring in. Ik hoefde nieteens een rondje te lopen, hij kwam gelijk met het BOBlint naar me toe! De andere openklasteef werd reserve.
Dus voor 10 uur waren we klaar en konden de rest van de dag wachten, omdat ik met beide honden de erering in moest.
We zijn dus eerst even wat gaan drinken, toen met de hondjes maar even lopen langs de stands en het hondendorp. In het hondendorp even met wat kennissen staan praten. Komt ineens iemand van de organisatie op me af, of het klopt dat de hond die ik vast had een Carpatin was. Dus ik beaam dat, vraagt hij of ik (nadat ik met Gizmo voor beste pup de ring in ben geweest) even bij hem in de erering wil blijven staan. Ze wilden 1 of 2 bijzondere rassen even wat aandacht geven en wat vertellen over het ras. Aangezien me dat in Zwolle ookal gevraagd was, maar dat toen vanwege het uitlopen niet doorging, vond ik het niet vreemd en eigenlijk wel leuk. Ze zetten toch je ras even in het spotlicht!

Bij de puppen was het inderdaad een rommeltje, de KM had in de voorkeurring volgens mij de helft nog niet gehad.. En het was dan ook de ring in en eruit... Karel (van de organisatie) ving me bij de uitgang op en wachtte even totdat de pups geplaatst waren en nam daarna het woord.
Hij begon wat te vertellen over de Carpatin en ik zette Gizmo mooi middenin de erering neer! Er kwamen wat fotografen de ring in en ineens zegt Karel iets over een andere rasgroep? (ik kon het niet heel goed verstaan, zo middenin de ring). Komt er een persoon aan in een knalgeel hondenpak!! Dus ik een beetje voorzichtig, Gizmo wat in de gaten houden. Hij is nu ruim een half jaar en begint wat beschermend te worden. Gizmo ging ook tussen mij en de "hond" in staan en snuffelde even, waarna hij langzaam begon te kwispelen (dus ik denk nog 'dat gaat goed'). Vraag Karel aan de "hond" wat hij komt doen. Op het moment dat de "hond" op 1 knie ging zitten, wist ik wie het was.... En toen hij zijn "kop" afzette en een doosje te voorschijn haalde.....

Afbeelding

Mijn antwoord was natuurlijk JA !

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:05

Oooooohhhhh hoe romantisch!!!!!
Gefeliciteerd :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:14

Wat gaaf! Gefeliciteerd.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:16

Gefeliciteerd Donja!! Wat leuk gedaan!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:19

ahhhh was jij dat?! zooo lief! zag de foto op fb echt super leuk! gefeliciteerd :)

neej ook van harte!

ik ga morgen :) vorige week in brussel geweest, 41 beaucerons in totaal waaronder 25 teven heeft bisou het res cac en cacib gekregen, de km zei ik kon niet om haar heen, ik vind haar bloed mooi! ze heeft een tang gebit (is toegestaan al willen we liever een schaar) en dat maakte dat ze niet op 1 stond helaas maar goed ook dit vind ik al super knap :D van kampioensteven en open teven winnen
morgen poging 2 op de winner, ik geloof 23 beaucerons totaal ingeschreven waaronder 2 van mijn pups! <3