sietske83 schreef:Ik heb geleerd dat je altijd een oneven aantal onder de kloek moet leggen. De reden weet ik zo niet meer. Maar ik doe dus nooit een even aantal.
Als iemand mij de reden hiervan uitleggen, wil ik dit best doen hoor.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Floss_ schreef:Och jee, Tante Bets is volgens mij al met Pasen bezig, overal eitjes verstoppen voor Antheman![]()
Ik ben nu met broedeieren bezig, degene die ze aan mij wil verkopen zegt dat hij de broedeieren 10 dagen kan bewaren en ze iedere dag (automatisch) draait. Na die 10 dagen neemt de kans van slagen dat het ei een kuikentje wordt af, zegt hij...
Oneven aantal heb ik nog nooit van gehoord...
_Floss_ schreef:Oneven eieren... kippen kunnen toch niet tellen?![]()
Ik weet het ook niet....
Mini hampies maar doen dan? Degene die ik wilde, daar zijn zooooo moeilijk eieren voor te vinden!
En de kipkes zelf, daar moet ik enkele reis voor rijden... datgaathemnietworden!
Antheman schreef:Nou Floss,
Je knappe kind legt echt gewoon eieren hoorTante Toos is broedsaf en heeft haar nest in de gang verlaten. En terwijl ik een rondleiding geef over de wei, hoor ik dat er een kip gelegd heeft
Bij een inspectie bleek het tante Bets te zijn en die legde op de plek waar Toosje 2 weken heeft gezeten
![]()
Dat wordt toch eieren zoeken
sweetsox schreef:ja inderdaad.
ik zit nog te dubben welke kippen zo groot worden dat ze niet of nauwelijks kunnen vliegen. en die niet door grote maaswijdte kunnen. maar ja weet niet meer hoe die kippen heten. is een gras dat goed eieren leggen en soms broeds worden. en het is ook een vleesras. ook al ben ik niet van het slachten zelf.
maar misschien kunnen die kippen door die gaaswijdte ook nog.
legkippen kunnen wel er door als ze willen.
Amaris schreef:Antheman schreef:Nou Floss,
Je knappe kind legt echt gewoon eieren hoorTante Toos is broedsaf en heeft haar nest in de gang verlaten. En terwijl ik een rondleiding geef over de wei, hoor ik dat er een kip gelegd heeft
Bij een inspectie bleek het tante Bets te zijn en die legde op de plek waar Toosje 2 weken heeft gezeten
![]()
Dat wordt toch eieren zoeken
Bets doet het!
Antheman schreef:sweetsox schreef:ja inderdaad.
ik zit nog te dubben welke kippen zo groot worden dat ze niet of nauwelijks kunnen vliegen. en die niet door grote maaswijdte kunnen. maar ja weet niet meer hoe die kippen heten. is een gras dat goed eieren leggen en soms broeds worden. en het is ook een vleesras. ook al ben ik niet van het slachten zelf.
maar misschien kunnen die kippen door die gaaswijdte ook nog.
legkippen kunnen wel er door als ze willen.
Mijn new Hampshires zijn echt wel slagschepen. Zijn goede leggers. Wat ik las is dat ze niet zo broeds worden. Maar Floss weet er meer van.Ik vind ze echt helemaal leuk.