Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:37

sietske83 schreef:
Ik heb geleerd dat je altijd een oneven aantal onder de kloek moet leggen. De reden weet ik zo niet meer. Maar ik doe dus nooit een even aantal.

Als iemand mij de reden hiervan uitleggen, wil ik dit best doen hoor. ;)

sweetsox

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:26

dan liggen ze beter onder de hen de eieren zou bij een kleine hen en kleine eieren zeggen 7 max bij brachma 9 eieren. ik schrijf er ook altijd met een grijs potlood op.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:38

Och jee, Tante Bets is volgens mij al met Pasen bezig, overal eitjes verstoppen voor Antheman :D

Ik ben nu met broedeieren bezig, degene die ze aan mij wil verkopen zegt dat hij de broedeieren 10 dagen kan bewaren en ze iedere dag (automatisch) draait. Na die 10 dagen neemt de kans van slagen dat het ei een kuikentje wordt af, zegt hij...
Oneven aantal heb ik nog nooit van gehoord...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:19

_Floss_ schreef:
Och jee, Tante Bets is volgens mij al met Pasen bezig, overal eitjes verstoppen voor Antheman :D

Ik ben nu met broedeieren bezig, degene die ze aan mij wil verkopen zegt dat hij de broedeieren 10 dagen kan bewaren en ze iedere dag (automatisch) draait. Na die 10 dagen neemt de kans van slagen dat het ei een kuikentje wordt af, zegt hij...
Oneven aantal heb ik nog nooit van gehoord...

Ik denk t ook hoor, want 1 ei leggen en daarna stoppen is raar. Ik maak straks weer een rondje erf. haha.

Dus jouw mini hampies komen eraan? Welk ras wordt t nu? Ik zou mini hampies doen, ze zijn zó leuk <3

Mijn tante roept ook al oneven aantal eieren eronder. :o Best, maar waaróm dan?? Als ik dan maar 6 broedeieren heb, moet ik er dan 5 onder schuiven, omdat 6 niet "mag"? Enfin, het duurt nog 21 eieren :z

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:12

Oneven eieren... kippen kunnen toch niet tellen? :o?
Ik weet het ook niet....

Mini hampies maar doen dan? Degene die ik wilde, daar zijn zooooo moeilijk eieren voor te vinden!
En de kipkes zelf, daar moet ik enkele reis voor rijden... datgaathemnietworden!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:41

_Floss_ schreef:
Oneven eieren... kippen kunnen toch niet tellen? :o?
Ik weet het ook niet....

Mini hampies maar doen dan? Degene die ik wilde, daar zijn zooooo moeilijk eieren voor te vinden!
En de kipkes zelf, daar moet ik enkele reis voor rijden... datgaathemnietworden!

Oh mini hampies <3

Die lijken me leuk!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:43

Voor jou ook een paar eieren in de broedmachine mikken????

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:50

naahh ik zit met drie (en misschien vier) toch wel aan de max :(

(ik moet echt een rijke vent met woonboerderij gaan regelen dit weekend)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:13

Oh, dan heb je nog ff :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:29

ja inderdaad.

ik zit nog te dubben welke kippen zo groot worden dat ze niet of nauwelijks kunnen vliegen. en die niet door grote maaswijdte kunnen. maar ja weet niet meer hoe die kippen heten. is een gras dat goed eieren leggen en soms broeds worden. en het is ook een vleesras. ook al ben ik niet van het slachten zelf.
maar misschien kunnen die kippen door die gaaswijdte ook nog.

legkippen kunnen wel er door als ze willen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:30

maar zoek je dan kriel of juist heul groot?

(betty boop is heul groot :+ )

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:38

wil heel groot.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:19

New Hamsphire
Brahma
Grote wyandotte

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:21

Betty Boop is heul groot. Vliegt niet, en legt elke dag.

Maaarrr het is wel een ras dat broeds kan worden en dat zoekt niet iedereen (ik heb het opgegeven om een gezellige kip zonder broeds te zoeken, ik doe het er maar mee)

De grote Orpington natuulijk!! Uberbol!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:26

Nou Floss,

Je knappe kind legt echt gewoon eieren hoor :D Tante Toos is broedsaf en heeft haar nest in de gang verlaten. En terwijl ik een rondleiding geef over de wei, hoor ik dat er een kip gelegd heeft :+ Bij een inspectie bleek het tante Bets te zijn en die legde op de plek waar Toosje 2 weken heeft gezeten <3
Dat wordt toch eieren zoeken 8-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:27

Antheman schreef:
Nou Floss,

Je knappe kind legt echt gewoon eieren hoor :D Tante Toos is broedsaf en heeft haar nest in de gang verlaten. En terwijl ik een rondleiding geef over de wei, hoor ik dat er een kip gelegd heeft :+ Bij een inspectie bleek het tante Bets te zijn en die legde op de plek waar Toosje 2 weken heeft gezeten <3

Bets doet het! *\o/*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:28

sweetsox schreef:
ja inderdaad.

ik zit nog te dubben welke kippen zo groot worden dat ze niet of nauwelijks kunnen vliegen. en die niet door grote maaswijdte kunnen. maar ja weet niet meer hoe die kippen heten. is een gras dat goed eieren leggen en soms broeds worden. en het is ook een vleesras. ook al ben ik niet van het slachten zelf.

Mijn new Hampshires zijn echt wel slagschepen. Zijn goede leggers. Wat ik las is dat ze niet zo broeds worden. Maar Floss weet er meer van. ;) Ik vind ze echt helemaal leuk. *D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:28

Amaris schreef:
Antheman schreef:
Nou Floss,

Bets doet het! *\o/*

Ze deed t al, maar na 1 ei kon ik niets meer vinden :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:29

_Floss_ schreef:
Oh, dan heb je nog ff :D

_/-\o_

Duurde bij mij ook even hoor 8-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:32

Antheman schreef:
sweetsox schreef:
ja inderdaad.

Mijn new Hampshires zijn echt wel slagschepen. Zijn goede leggers. Wat ik las is dat ze niet zo broeds worden. Maar Floss weet er meer van. ;) Ik vind ze echt helemaal leuk. *D

Slagschepen zijn het. Kijk maar eens in mijn profiel sweetsox. Ik had ze ook. Ook megagroot die beesten!

en inderdaad: niet broeds!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:36

Mijn hempies maken trouwens geen herrie hoor. Ze kletsen wel veel, vooral tante Bets. Resie kletst minder. Maar dit noem ik beslist geen herrie!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:38

Zou het dan toch aan mij gelegen hebben.... maar misschien komt het nog!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:10

ik wil slagschepen eigenlijk om dat ik niet vliegende kippen wil. broeds zijn maak me niet zo uit eigenlijk. maar er is een maaswijdte in het hek die best groot is. En ben dus bang dat ze de moestuinen naast mijn dierenweide (als dat doorgaat) niet leeg pikken en dan veel boze buren hebben. En ze moeten rustig zijn.

dus mijn vraag is wat voor gaas hebben jullie om ze binnen te houden. eigenlijk moet ik die maaswijdte even opmeten. Maar ben op dit moment bang om de huurder tegen te komen. Die zal namelijk niet vriendelijk reageren op mij. want die word misschien weg gestuurd.

hoe groot zijn de hempies. kan niet zien op de foto's door welk gaas die wel of niet kunnen. kletsen mag, broeds zijn ook, alleen niet uit de wei ontsnappen. hihihihi denk maaswijdte 20 bij 20 dat het ongeveer is. en ben bang dat daar elke kip er door kan. En ze moeten zelf voor een groot gedeelte hun kostje in de wei bij elkaar zoeken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:16

Betty kan daar niet doorheen dat weet ik bijna zeker. Ik zal straks eens een foto maken van Bets in 'uitgegroeide' toestand. De foto's in mn profies zijn nog erg kuikenachtig.

Zij is echt megagroot, maar het is dan ook een cochin zonder voetbevedering en cochins zijn zo'n beetje het grootste ras ter wereld.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:04

Maar cochins hebben ook erg veel pluim, heb cochins gehad. Ook brahma's en andere grote rassen ga zo eens foto's van de omheining