Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:19

Wij wonen in een Heerlijk huisje waar alleen in de ochtend de zon een uurtje op het raam staat. Rest vd dag is er schaduw. Nadeel, huis is wat donker. Voordeel, heerlijk koel!

Vandeweek was het in de avond wel wat broeierig toen hebben we de airco twee uurtjes aangezet :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:33

BArts17 schreef:
Het is inderdaad rustig hier...iets te rustig.
Hoe hebben jullie trouwens de ratjes koel gehouden met het extreem warme weer?

Veel slapen, weinig eten en ze hebben een poolparty gehad :')

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:23

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:07

Ronnie25 schreef:
Ahh ik weet dat het normaal is, maar vind dit zo sneu :( Met zn alle op elkaar gestapeld
http://link.marktplaats.nl/587276689

-:(- Dat vind ik ook zoooo sneu :( Ik was laatst in de dierenwinkel om rattenvoer te halen, stond er iemand voor mij in de rij met een plastic bak met muizen erin...dan weet je ook hoe laat het is :(

Even een update over mijn ratjes van een paar pagina's terug! Ik heb nog een kleintje erbij gehaald bij een vriend vandaan die ratten opvangt maar ook vaak rites heeft van zijn eigen ratten. Het gaat helemaal goed met de ratjes nu, ze zijn heel rustig :) heerlijk! Ik heb ook een nieuwe kooi gehaald, super blij mee :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:40

Ronnie25 schreef:
Ahh ik weet dat het normaal is, maar vind dit zo sneu :( Met zn alle op elkaar gestapeld
http://link.marktplaats.nl/587276689

Is idd sneu..

Mill! Fijn zeg!

Iemand die nog rittens zoekt? Er zitten er een paar bij opvang in Groningen die nog een huisje zoeken (japjes)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:17

Ik heb gister een rat gekregen voor mijn verjaardag. Alleen de ratten doen er niets mee :(
Marja, het staat wel leuk :o

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:54

eclair98 schreef:
Ik heb gister een rat gekregen voor mijn verjaardag. Alleen de ratten doen er niets mee :(
Marja, het staat wel leuk :o

Hmm dit bericht snap ik niet helemaal :+

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:59

Denk dat het een raD moet zijn.
Zo'n loopwiel.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:31

Ohhh.. daar kon ik ff niet opkomen :P

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor mijn enigste man. Hij word over anderhalve week gecastreerd.. vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Hele operatie.
Maar daarna kan hij lekker bij de vrouwtjes als enigste man :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:41

sorry het is idd rad :o
weet iemand hoe je ze er mee kunnen laten spelen?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:44

Wachten tot ze ontdekt hebben dat het leuk is.

Mij is wel eens verteld dat als ratten wat ouder zijn en niet snappen hoe het werkt ze er waarschijnlijk niks mee gaan doen. Dat je dat beter vanaf rittens kan geven.

Die van mij hebben er geen een, ze scheuren hier elke ochtend en avond de kamer door :D.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:58

Ronnie25: vraag of de DA GEEN KETAMINE wil gebruiken bij de narcose... :) Volgens mij moet een castratie ook mogelijk zijn op alleen isofluraan (gas) en lidocaïne of andere (locale) pijnstilling :)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:59

Ik denk idd ook wachten tot zij het zelf ontdekken.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn ratten rennen ook elke dag los door mijn kamer :D Alleen met de 2 jonkies durf ik het niet zo, die komen nog niet wanneer ik ze roep -O- Maar dat komt nog wel :) !

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:30

Banjer schreef:
Ronnie25: vraag of de DA GEEN KETAMINE wil gebruiken bij de narcose... :) Volgens mij moet een castratie ook mogelijk zijn op alleen isofluraan (gas) en lidocaïne of andere (locale) pijnstilling :)

Oke, wat is er slecht aan ketamine? (Heb geen verstand van die dingen hoor )
Prijs viel me overigens erg mee, als het goed is ben ik in totaal rond de 55,-/60,- kwijt incl narcose en pijnstillers.

Ik moet hem dan sochtends brengen en kan hem smiddags ophalen. Liefst ben ik overal bij. Weet nu al dat hij vreselijk gaat gillen als die een prikje krijgt. Hij begint hier al te gillen en piepen als die op de weegschaal moet :+ . Als die het ergens niet mee eens is dan is het net een krijsende baby haha

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:30

Banjer.. ik ben gevallen voor 2 ukkepukkies van Rianne.. ze zijn 2 weekjes jonger dan mijn ukkies.. (nouja.. ze beginnen aardig uk-af te geraken)

Denk jij dat 6 jonge rittens in puberteit ECHT zo vervelend zijn? Ik krijg goede berichten (veelal via pb) maar ook echt een paar snauw-berichten. (en ook een aantal die wel echt vriendelijk maar goed bedoeld-negatief zijn)

Ik wil niets anders dan goed doen voor mijn diertjes.. er wordt me geadviseerd (als ik dan persee meer ratten wil) door een aantal juist geen jongen te nemen maar juist ouderen..

Zou niet willen dat 1 van mijn 4 knappe kerels opgevreten word door een oudere opvangrat (dus dat zie ik niet zo zitten).. maar die kleintjes zijn ook zo verdomde schattig..

Heb Rianne al gezegd dat ik er vanaf zie (had ze niet gereserveerd hoor, had gezegd dat ik er over na zou denken).. maar ik twijfel zo :(

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:44

Vorige week mijn camera (met nieuwe lens) helaas kapot laten vallen... |( . Maaaarrr vanavond naar mediamarkt geweest en
gelukkig een nieuwe kunnen kopen, hihi. Mijn ratjes (en ook deels de schuldigen) met me oude camera'tje :D Ben wel heel blij met
me nieuwe hihi

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:06

Wat leuk S_en_Z... ze zijn wel heel leuk he... :D

Het is per rat verschillend hoe ze in de puberteit zijn... eigenlijk is mijn hele mannengroep bijzonder makkelijk en heb ik eigenlijk geen puberteit meegemaakt zeg maar... alleen Aladdin is de grootste uitzondering... zijn ballen zijn meerdere malen in gevaar geweest zeg maar.... maar sinds hij een keer goed op zijn kl0ten heeft gehad van de alfa, is het ook weer rustig in de groep... dus een goede alfa is erg belangrijk in een groepje... :)

Ronnie25: ketamine mag sowieso nooit zonder sedatie gegeven worden.. het is een pijnstiller met narcose effect (als ik het goed zeg zo)... maar ze gaan ervan trippen.... als het slaapmiddel eerder is uitgewerkt dan de ketamine, dan komt je ratje in een "trip" terecht... o.a. hallucineren, tollen, etc... daarom kan je bij ketamine ook eigenlijk geen anti sedan geven... en dat kan bv. bij domitor (in combinatie met brupenorfine, novacam, lidocaïne, etc.) wel... :)

Ketamine is ook heel makkelijk te overdoseren...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:34

Ja man 1 en 5 zijn echt <3

Ik heb geen oudere alfa. :n

De big boss (tot nu toe) is toch over het algemeen wel Pacino (de zwart berken) maar die is verder (tot nu toe) wel heel sociaal. Die heb ik toen ook meegenomen toen ik het laatste broertje op ging halen. Dat was even neuzen, Pac legde hem op zn rug toen husje grenzen ging testen en daarna lagen ze tegen elkaar aan te slapen.

Aiko (husje) probeert afentoe wel baasje te zijn over Zeus, maar Pacino duikt daar altijd tussen en legt ze beiden op de rug.

Het andere husje is heel rustig en lief. Ik weet niet in hoeverre ze zo van karakter blijven.. maar ik vind het wel een fijne groep.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:22

Ik ben er weer :o
Foto's komen er echt aan alleen geeft mijn pc contineu aan dat de harde schijf vol zit _-:(
Even kijken hoe ik dat nu ga oplossen.
S_en_z je moet doen wat jij het zelf het beste vindt,mocht het toch niet gaan kun je desnoods eentje bij mij kwijt :)
Ik loop al te twijfelen om om 1 of 2 rittens bij te nemen omdat de husky maar aan de zwarte zijn kont blijft plakken en maar niet zelf op onderzoek gaat.
Mijn zwarte is luiiiiiiiiiii 8-) en dan ook echt lui :))
Maar wat kan ie heerlijk knuffelen :+:
En de husky is een actief ding maar durft nog steeds zelf niet te gaan spelen in zijn hok.
Dan zie ik hem vaak vanuit het huisje of mandje na me kijken en zo zit de een uurtje omdat ie zich volgens mij verveelt :')
Maar vanmiddag geef ik snoepjes in zo een rozijnen doosje....kunnen ze er op los gaan om hem open te maken :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:30

Nou bij mijn ratten is het vreselijk in de pubertijd.. (als het nog pubertijd is)
ik heb nog steeds problemen met de 2 jongere die in november waren gekomen.
ik ben nu eigenlijk een beetje ten einde raad. Kimo is gewoon dominant? zij en kiara zijn elke dag bezig met elkaar op de rug te leggen en heftig ook.. sinds kimba is overleden is dit weer begonnen..
eergister kwam ik thuis en ik schrok me helemaal kapot kiara lag op de bodem alsof ze dood was..
bleek dus een kant van haar hoofje helemaal onder het bloed! Kwam uit haar oog t stopte pas na een hele tijd met bloeden.. ze zat helemaal onder het bloed en de kooi ook. gelukkig was ze de volgende dag weer de oude, t was een randje van haar oog wat was geraakt.
Maar ik weet niet meer wat im oet doen kiara is nu 2 die mag wel rust hebben. Haar zusje is natuurlijk ook pas overleden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:49

Ik kom ook weer even uit de meeleesstand. Kwam jou ook al tegen op het ratten.nl forum S_en_Z :) Ik ben inmiddels zo ver dat ik zeker weet dat ik ratjes wil, ik zit alleen nog een beetje met het punt of ik mannen of vrouwen wil.. Ik heb liever wat rustigere dieren, maar ze komen wel op mijn kamer te staan (ik woon in een studentenhuis, dus het is echt mijn woon- en slaapkamer) en als ze echt heel erg stinken dan is dat gewoon niet tof.. Van de andere kant; ik wil ze wel graag 's avonds los kunnen laten lopen of bij me op de bank kunnen laten zonder dat ik ze constant achterna moet rennen, lastig :\

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:49

Vanillia: Ik zou vrouwen nemen :D ivm de geur. Gedrag weet je nooit van te voren. Ik heb 1 hele rustige vrouw, en ook 1 man die juist heel druk is :D Maar het zijn geen stuiterballen ofzo. Als je ze goed opvoed hoef je er nooit achteraan te gaan. Dan komen ze als je roept of met snoepjes rammelt

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:55

ik heb 2 mannetjes maar ik ruik ze echt niet en visite ook niet.
Ik hoor al van meer mensen dat dat gewoon een fabeltje is.
Daarbij maak ik het hok voor de zkeerheid schoon met schoonmaakazijn en ik heb nergens last van :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:57

liesjecryos: geen fabeltje ik merk duidelijk het verschil tussen mijn mannen en vrouwen hokken. Maar ook de geur van de mannetjes zelf is veel sterker. Maar dat verschilt ook per rat natuurlijk. De een zal je niet ruiken en de ander heel sterk.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:13

Ik heb twee vrouwen. De ene is echt een knuffelkont en komt ook naar je toe voor een knuffel terwijl de andere totaal niet van knuffelen houd en liever zelf op pad gaat.
Je weet nooit van tevoren wat voor een rat het gaat worden.
Ze zeggen dat vrouwen over het algemeen wat actiever zijn dan mannen.

Ben wel een beetje trots op mezelf =) Ik heb vanmiddag 3 hangmatjes genaaid voor mijn schatten ^^