gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:23

“Heb je het tegen mij? Ik ben toch lief?”

Lady24

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:57

Omg die kaas :') heerlijk koppie!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:48

Kaasje <3

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:41

Jannickee schreef:
Edit: jij hebt zelf ook een konijn in een meter kooi alleen zitten, moet ik voor die van jou ook de dierenbescherming maar bellen dan? :+

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat is een regelrechte leugen en dat heb ik nooit geschreven.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:43

Jannickee schreef:
Chabby schreef:
En je belt de dierenbescherming niet, omdat...?

De dierenbescherming doet niks zolang beesten eten en drinken krijgen. Daar heb ik geen buren ruzie voor over..

Mijn bovenstaande reactie was geen aanval tegenover jou. Zo'n kleine ruimte lijkt mij een grote beperking in natuurlijk gedrag en daarmee geestelijke en lichamelijke gezondheid. Ik wist niet dat de dierenbescherming niet ingreep.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:07

Chabby schreef:
Mijn excuses dat ik zo kom binnen vallen, maar ik plaats hier ook maar mijn advertentie, in de hoop dat mijn konijn snel een nieuw, passend tehuis krijgt:

Klein, mannelijk konijn van een jaar oud. Zijn karakter is rustig en vriendelijk. Hij is wel wat onzeker. Oppakken is hij niet gewend. Hij woont op het moment binnen. Zijn, wel is waar verouderde, kooi van een meter, met hooiruif en drinkfles, mogen met hem mee. Ik vraag geen geld voor hem. Wel een goed tehuis! Ik woon in de regio West Friesland in Noord Holland.

Sorry, maar ik vind je ook erg aanvallend overkomen terwijl er op het gebied van konijnenwelzijn nog een hele hoop bij je te halen valt. :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:39

Chabby schreef:
Jannickee schreef:
Edit: jij hebt zelf ook een konijn in een meter kooi alleen zitten, moet ik voor die van jou ook de dierenbescherming maar bellen dan? :+

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat is een regelrechte leugen en dat heb ik nooit geschreven.

Dit zijn jouw woorden: Zoals ik al zei is castreren geen mogelijkheid. Ook zit er spoed achter, gezien hij niet met mijn huidige konijn kan en hierdoor al drie dagen in zijn kooi zit. Hoewel ik hem er uit haal, als mijn andere konijn buiten huppelt, dat is onvoldoende. Andere tips zijn welkom.

En:
Klein, mannelijk konijn van een jaar oud. Zijn karakter is rustig en vriendelijk. Hij is wel wat onzeker. Oppakken is hij niet gewend. Hij woont op het moment binnen. Zijn, wel is waar verouderde, kooi van een meter, met hooiruif en drinkfles, mogen met hem mee.

Maar laten we het gezellig houden hier :)

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:20

Het betreffende konijn komt zo'n twaalf uur per dag uit zijn kooi. Dit is in mijn ogen nog onvoldoende. Mijn andere konijn loopt overdag in de geheel omheinde tuin en is 's nachts binnen. Zijn kooi staat altijd open. De reden dat hij voorheen alleen zat, is omdat mijn voedster onlangs is overleden. Daarom is het konijn, dat op het moment te koop staat, ook aanschaft, maar dit blijkt een ram te zijn in plaats van een voedster.

Houd je zelf getrokken conclusies voortaan voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:28

Relaxx :=

Voer geen oorlog maar voer konijnen :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:28

Rebecca schreef:

:Y)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:20

Chabby, even zonder aan te vallen, waarom is hij niet gecastreerd maar zeg je wel dat ie niet met je andere konijnen kan? Het is algemeen bekend dat ongecastreerde rammen met niks samen kunnen .. een oplossing zou dus zijn om hem te castreren en na een aantal weken te koppelen met de rest :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:07

Chabby schreef:
Het betreffende konijn komt zo'n twaalf uur per dag uit zijn kooi. Dit is in mijn ogen nog onvoldoende. Mijn andere konijn loopt overdag in de geheel omheinde tuin en is 's nachts binnen. Zijn kooi staat altijd open. De reden dat hij voorheen alleen zat, is omdat mijn voedster onlangs is overleden. Daarom is het konijn, dat op het moment te koop staat, ook aanschaft, maar dit blijkt een ram te zijn in plaats van een voedster.

Houd je zelf getrokken conclusies voortaan voor je.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:09

Wist je dat er popcorn is coor konijnen? En dat cavia's niet binkies maken maar jawel popcornen?

:') geef mij ook maar popcorn nu

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:17

Rebecca schreef:

Je hoeft mij niet te vertellen dat ik niet goed ben voor mijn dieren, zonder mij, mijn dieren of de situatie te kennen. Daar mag ik gerust op reageren. Ik ben niet uit op ruzie of dergelijke, maar ik heb wel het recht om mij te verdedigen tegenover zo'n (onnodige en ongepaste) uitspraak.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:22

_Tarzan schreef:
Chabby, even zonder aan te vallen, waarom is hij niet gecastreerd maar zeg je wel dat ie niet met je andere konijnen kan? Het is algemeen bekend dat ongecastreerde rammen met niks samen kunnen .. een oplossing zou dus zijn om hem te castreren en na een aantal weken te koppelen met de rest :)

Dankjewel voor je reactie. Ik stuur je even een privé bericht om het uit te leggen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:04

Rebecca schreef:

_O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:42

Rebecca schreef:
Wist je dat er popcorn is coor konijnen? En dat cavia's niet binkies maken maar jawel popcornen?

:') geef mij ook maar popcorn nu

Wtf :')

Hoe doen jullie Flappies het met deze warmte?
Stoffer is eigenwijs en weigert van kleedje te gaan, dus ik heb maar wat bevroren flessen gegeven. Blik is nu iets rustiger maar die springt nog steeds alle kanten op :+.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:56

Schrok mij vanochtend rot. Ran at niet meer en deed erg apart met zijn achterlijf, leek net of het steeds samentrok. Duidelijk dat hij (buik)pijn had.
Gelukkig at hij net wel weer en zit hij er weer een stuk normaler bij. Hopelijk blijft dit zo. Heb nu even geen zin meer in een ziek konijn.

Hier in het hok is het prima te doen, scheelt dat het in de ochtend in de schaduw staat en er een schaduwdoek voor hangt.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:15

Hier liggen ze voornamelijk de hele dag in de schaduw, wel tegen elkaar aan haha! En 's avonds hebben ze even hun dolle kwartiertje

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:33

Maar uuhh, moeten we niet een nieuw topic maken :x? Aangezien we over de 500 zijn gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:36

Kaasje kan wel een nieuw topic maken , vol foto's van zijn knappe ik :))

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:48

Ik zat er toevallig net aan te denken, Esther. Is er iemand die dat héél graag wil doen? :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:30

Oef, ja. Wie heeft er tijd en zin :D

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:37

Rebecca schreef:
Kaasje kan wel een nieuw topic maken , vol foto's van zijn knappe ik :))

Vind ik nou ook 8-)
Volgens mij is Kaasje een beetje onze mascotte geworden, of niet? :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:58

Jup!

Heb er nog nooit 1 gemaakt, maar wil wel een poging wagen?
Gebruik ik wel wat foto's uit het topic, voornamelijk Kaas!