Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:20

Ik zit er, zoals ook gepland, niet bij in Someren hahaha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:34

Wat een *** weer met de Raad. Ze zouden mij terug bellen over mijn logboekje en elke keer als ik bel is die persoon die er over gaat noet aanwezig. Echt heel irritant. Nog steeds geen boekje en ben al 2 weken bezig met die persoon aan de lijn te krijgen die er over zou gaan.

---

Vandaag weer wedstrijd. 1e rondje VP was echt ruk. 0 aandacht. 0 focus. 0 raakvlak. Vermoed een loops teef maar dat mag geen excuus zijn. Dikke DK.

Toen spel, gambling. Ij had rondje bedacht maar was er zo snel door dat ik nog vet veel tijd over had dus knooide beetje aan om tijd te rekken. Tussen bonus was rechts in de hoek. Sprong, tunnel, sprong en dan aan deze kant van sprongen blijven zodat je afstand tunnel had. Kan Jaxxie heel goed. Daarna na 30 sec ging de zoemer en had je eind bonus. Tunnel, palen, finish. Dat ging ook goed en was Jaxx 1e.

Laatste rondje was JP. Stond voor mijn gevoel redelijk krap maar Jaxx liep super goed en na de laatste keer tunnel was een om en ik dacht dat red ik nooit dus ik wilde hem anders nemen en toen sprong die rechtdoor ipv om. Helaas een DK. Wel een mooie DK.
Keurmeester kwam later nog bij me. Die zegt als je door was gelopen en gewoon om om om had geroepen weet ik bijna zeker dat ie um had genomen. Achja.. achteraf.
Wel was ik heeeeeeeel blij met mijn 'in' (sprong 3)

Al met al wel tevreden maar VP was echt ruk.
Laatste competitiewedstrijd en denk dat ik uit de top 3 ben gekickt. Stond 3 en denk dat nr 4 mij heeft ingehaald. Natuurlijk jammer, maar het is niet anders. Mag echt niet klagen hoe Jaxx het doet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:22

Jammer JJ, gelukkig is het overall gevoel wel goed.
Karin, hopelijk zit je erbij, ik heb dan ook ingeschreven.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:04

Jesdajinn, waar was je? Ziet er netjes uit hoor! Ik denk dat je de out ook wel had gered inderdaad.

Ik was met elin en macey gisteren in de hal bij wendy. De nieuwe vloer loopt heerlijk maar plek om te zitten is er nauwelijks en je hond binnen zetten gaat haast helemaal niet meer.

Macey was erg onder de indruk van de accommodatie maar heeft toch haar best voor me gedaan en het tweede rondje ging dat alweer beter dan het eerste.

Elin begon het eerste rondje wel lekker maar tweede rondje was ze echt stout en ging ze mij aan staan blaffen..

Volgende keer weer beter.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:10

Ziet er goed uit JesdaJinn

@diandra zag indd op de foto’s dat daar weinig plek nog voor is.. nou heb ik daar al tijden niet gelopen, maar in de winter periode vind ik het wel lekker

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:28

Leuk om te zien JesdaJinn!

Vanavond mijn 1e les bij de nieuwe club gehad en man o man wat was het fijn!! Krijg zo nog spijt dat ik 'al' 1,5 jaar train bij de verkeerde club. Maar goed, Nero is net pas 2 en we gaan gewoon vanaf het begin weer beginnen en komen er wel. Plezier hebben we beide en dat telt. Nu begint gewoon pas het echte leren ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:48

Wat fijn dat het zo goed bevalt daar!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:46

Shaya_ schreef:
Leuk om te zien JesdaJinn!

Vanavond mijn 1e les bij de nieuwe club gehad en man o man wat was het fijn!! Krijg zo nog spijt dat ik 'al' 1,5 jaar train bij de verkeerde club. Maar goed, Nero is net pas 2 en we gaan gewoon vanaf het begin weer beginnen en komen er wel. Plezier hebben we beide en dat telt. Nu begint gewoon pas het echte leren ;)

Wat fijn dat het bevallen is! *\o/*

KarinW86 schreef:
7 december

Dan hebben wij ook ingeschreven, dan is Rene er, heerlijke vent en leuke uitdagende parcoursen. Daar hou ik echt van. Voor nu lijken de inschrijvingen daar nog best mee te vallen.:D

Machie schreef:
Ik zit er, zoals ook gepland, niet bij in Someren hahaha

Geen één dag, of had je maar beperkt ingeschreven? Heel zuur, hoorde op de masters ook links en rechts mensen die er niet bij zaten. Wij hebben alle honden alle dagen ingeschreven, nu doe ik dat sowieso om het systeem te omzeilen met hun debiel voordeel en nadeel. Maar nu zitten alle dagen, alle honden erbij. :+ Dus allemaal betaald en de komende week eens even kijken wat we wanneer daadwerkelijk willen laten lopen, dan hebben mensen van de wachtlijst ook weer geluk. Én voordeel, én toch meedoen. 8-)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:26

Ik heb maar 1 dag ingeschreven (de zaterdag) en wilde eigenlijk ook uitgeloot worden. Dus dat is mooi gelukt. Someren is voor mij echt heel lang rijden.
Als het goed is heb ik voor de wao selectie wel plek!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:29

KimD schreef:
Dan hebben wij ook ingeschreven, dan is Rene er, heerlijke vent en leuke uitdagende parcoursen. Daar hou ik echt van. Voor nu lijken de inschrijvingen daar nog best mee te vallen.:D

Ja valt best mee inderdaad! Ben benieuwd ken de beste man niet :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:34

XxDiandraxX schreef:
Jesdajinn, waar was je? Ziet er netjes uit hoor! Ik denk dat je de out ook wel had gered inderdaad.

Laatste wedstrijd van dogsports.nl. die stoppen er mee. 24 nov NK en dan is het gebeurd. Was in Hellendoorn.
Achja, de om is nu helemaal achteraf hahaa

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:23

Hier ook mijn 2e wedstrijd graad 0 gelopen.
Eerste rondje ging heel prima, alleen een foutje op het raakvlak > ZG & 2e plaats :)!

We mogen officieel graad 1 !!!

Tweede rondje was rampzalig, er zit een voetbalvereniging tegenover het KC terrein waar ze vuurwerk gingen afsteken, hondjes vlogen alle kanten op. Op na verder iedereen in mijn categorie een Disk :(, wij dus ook, ben zelfs gestopt omdat mijn hond steeds wegrende..
Heel sneu!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:43

JJ jammer dat het VP niet lukte, maar wel een 1e prijs bij de gambling en mooie stukken bij JP.
Achteraf is het altijd had ik dit of dat maar gedaan, echt veel tijd heb je niet om na te denken.

Diandra jammer dat het niet helemaal lekker ging, maar volgende keer beter.

Shaya wat fijn dat het bevalt. Gelukkig heb je nu dan een plek gevonden waar je weer verder kan leren.

Gefeliciteerd Renee, veel plezier in graad 1.
Jammer dat er weer zo nodig vuurwerk afgestoken moest worden. Dat zou ik ook niet prettig vinden en die van mij zou ook in paniek zijn. Hopelijk heb je nog enigszins positief kunnen afsluiten.

Vandaag weer een fijne les gehad.
Geprobeerd of ik nog wat meer op afstand kan sturen en ook een stukje zonder wat te zeggen.
Ik moet zeggen dat het best goed ging en dat ze heel erg goed haar best deed. Ik moest er zelf wel erg aan wennen, wil nog graag hard meerennen en praten, terwijl ze best zelfstandig vooruit kan werken tijdens de les (tijdens een wedstrijd is dan weer een ander verhaal).
Altijd leuk om zo steeds meer uitdaging te zoeken en nieuwe dingen proberen. Zij kan het meeste wel, maar nu ik nog zonder te twijfelen en vooral leren doseren van het meerennen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:48

renee16 schreef:
Eerste rondje ging heel prima, alleen een foutje op het raakvlak > ZG & 2e plaats :)!

Tweede rondje was rampzalig, er zit een voetbalvereniging tegenover het KC terrein waar ze vuurwerk gingen afsteken, hondjes vlogen alle kanten op. Op na verder iedereen in mijn categorie een Disk :(, wij dus ook, ben zelfs gestopt omdat mijn hond steeds wegrende..
Heel sneu!

Dat lag zeker niet alleen aan het vuurwerk dat daar alleen maar DK's vielen...

Die twee knallen waren ontzettend vervelend, ook de 'luizenmoeders' van de vereniging vonden het allemaal wel meevallen. De leiding van de SV & de club vond het iets minder charmant en had een sterk vermoeden wie het was, het bleken ontzettend jonge kinderen.

De club gaat het in ieder geval oppakken met de leden waardoor het hopelijk niet nogmaals plaatsvind. De nacht van zaterdag op zondag heeft er ook nog vandalisme plaatsgevonden. Een aanname natuurlijk dat het ook van die jochies zijn geweest maar het hangt wel van toevalligheden aan elkaar.

Op zondag ook nog een aantal knallen, niet vanaf het terrein maar vanaf de andere kant. Dan zie je wel het verschil tussen de jonge en getrainde honden, de lopende honden hadden er geen last van en de honden die wel last hadden, waren met een klein beetje extra troost binnen no time weer oké.

Wij hebben zelf bij de Kempen ook gelopen, JP een nutteloze 2e plaats met bijna 7 m/s op nat ras (weet je ook direct wat voor JP er stond :') ) en VP's beide een DK, of het eerste VP met twee fouten en het tweede een DK. Moet eerlijk bekennen dat ik de uitslagen met zulke resultaten niet bekijk. Raakvlakken stuk, schutting kan ik haar nog vergeven, die is zes keer ruk bij de Kempen, de kattenloop was ik minder gecharmeerd van dat ze die mistte. Maargoed, harder aan de bak dus. Voor de rest was ze heel knap op nat gras, dus alsnog tevreden.

Kempen zorgt wel altijd heel goed voor de mens, fantastischen pakketjes weer en de prijzen waren wel heel leuk. De gewonnen knuffeldraak is heel zoetjes. <3

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:31

KimD schreef:
renee16 schreef:

Heel sneu!

Dat lag zeker niet alleen aan het vuurwerk dat daar alleen maar DK's vielen...

Die twee knallen waren ontzettend vervelend, ook de 'luizenmoeders' van de vereniging vonden het allemaal wel meevallen. De leiding van de SV & de club vond het iets minder charmant en had een sterk vermoeden wie het was, het bleken ontzettend jonge kinderen.

De club gaat het in ieder geval oppakken met de leden waardoor het hopelijk niet nogmaals plaatsvind. De nacht van zaterdag op zondag heeft er ook nog vandalisme plaatsgevonden. Een aanname natuurlijk dat het ook van die jochies zijn geweest maar het hangt wel van toevalligheden aan elkaar.

Op zondag ook nog een aantal knallen, niet vanaf het terrein maar vanaf de andere kant. Dan zie je wel het verschil tussen de jonge en getrainde honden, de lopende honden hadden er geen last van en de honden die wel last hadden, waren met een klein beetje extra troost binnen no time weer oké.

Wij hebben zelf bij de Kempen ook gelopen, JP een nutteloze 2e plaats met bijna 7 m/s op nat ras (weet je ook direct wat voor JP er stond :') ) en VP's beide een DK, of het eerste VP met twee fouten en het tweede een DK. Moet eerlijk bekennen dat ik de uitslagen met zulke resultaten niet bekijk. Raakvlakken stuk, schutting kan ik haar nog vergeven, die is zes keer ruk bij de Kempen, de kattenloop was ik minder gecharmeerd van dat ze die mistte. Maargoed, harder aan de bak dus. Voor de rest was ze heel knap op nat gras, dus alsnog tevreden.

Kempen zorgt wel altijd heel goed voor de mens, fantastischen pakketjes weer en de prijzen waren wel heel leuk. De gewonnen knuffeldraak is heel zoetjes. <3

Ik weet niet wie je bedoeld met SV en de luizenmoeders. Mijn hond was iig wel knap overstuur. De 1e x was net voor mijn ronde, de 2e x tijdens mijn ronde.
Ik ben vrij snel gegaan erna, hoop idd dat het voor de andere verder mee viel. Voor mij en mijn categorie was het in ieder geval knap balen.

Er waren sowieso veel disk idd, is ook graad 0 he, dus allemaal newby’s of jonge honden.

Mijn hond is overigens niet jong. Wel onervaren en als de dood voor vuurwerk :(

Zijn die raakvlakken/schuttingen zo slecht daar?
Serieuze vraag, ik ben nieuwe hierin en train hier, dus heb nog nooit op andere getraind.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:01

Ja, de schutting is wel echt aan vervanging toe maar ze zeiden toevallig dat dit wel op de planning staat, dus dat is mooi! Die is echt niet meer van deze tijd.

Deze keer graad 0 waren er ook wel een aantal combinaties die nog lekker hadden moeten blijven trainen ipv op wedstrijd. Gevaarlijke handling en ook nog boos zijn op de hond. :=

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:35

KimD schreef:
Ja, de schutting is wel echt aan vervanging toe maar ze zeiden toevallig dat dit wel op de planning staat, dus dat is mooi! Die is echt niet meer van deze tijd.

Deze keer graad 0 waren er ook wel een aantal combinaties die nog lekker hadden moeten blijven trainen ipv op wedstrijd. Gevaarlijke handling en ook nog boos zijn op de hond. :=

Ow echt! Dat heb ik (gelukkig) gemist!
Verder ben ik volgens mij ook zo een dummy haha, ik liep met de (grote) keeshond, heb je misschien wel gezien dan?

https://www.instagram.com/reel/DBBrdI2I_sM/?igsh=bzlhaHVneTVtb3hk

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 21:42

renee16 schreef:
KimD schreef:

Verder ben ik volgens mij ook zo een dummy haha, ik liep met de (grote) keeshond, heb je misschien wel gezien dan?

Ik vind het er prima uitzien hoor :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:56

renee16 schreef:

Zeker gezien, ik ben zelfs nog te zien op je filmpje haha! Dit is gewoon prima om graad 0 te lopen, helaas was dus niet iedereen zo. En aangezien je hier echt aan het begin van je carrière staat, is dat wel jammer om te zien.

Maar aangezien je bij de Kempen traint ga ik er zomaar vanuit dat die ook echt wel gezegd hadden dat je nog niet klaar ervoor was als het niet zo geweest was. :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:53

Ow wat grappig! Sta je bij de jury daar ergens?
Even op je link geklikt, maar ik kan je zo niet herinneren. Er waren ook zoveel honden (collies vooral) en mensen :o

Ja de trainer zit hier naast het veld, ik train in een groep die al veel verder zijn, dus vaak 2e of 3e graads rondjes, dan is dit weer ineens wat anders, veel rennen voor mij ;).

“Onze navelstreng is niet zo lang”, mooie verwoording van: Ik kan mijn hond (nog) niet zo goed vooruit of van wat verder weg sturen. Geloof ook niet dat we er ooit zo goed/snel in worden als wat ik met veel collies zie. Wij moeten het hebben van foutloos rondgaan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:35

Helaas wordt er nu al weer veel vuurwerk afgestoken. Guusje was erg bang dus de training was niks.. zijn maar naar huis gegaan…maandag hebben we echt nog heerlijk getraind!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:40

Wat vervelend voor Guusje dat er al zoveel vuurwerk was dat ze zo bang was.
(Feya is ook doodsbang voor vuurwerk dus ik weet hoe het is.)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:02

Balen van het vuurwerk, het is hier ook elke avond bal. Mijne houden er ook niet van, maar Pixy en Roetsj herstellen gelukkig wel snel, als ze aan het werk mogen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:53

Ik moet ff m'n handen dicht knijpen. Het valt hier mee. Hoor hier en daar wel es wat maar (nog) niet extreem

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:18

Hier een trotse baas.
Pixy heeft het heel goed gedaan. Het waren zeker geen simpele debutanten rondjes. Wel elk rondje een weigering, daar was ik dan net niet duidelijk genoeg. Maar verder fijn kunnen handelen. Roetsj vond de pompoenen erg interessant het 1e rondje, het jp was ze foutloos, het spel moest ze eerst gedag gaan zeggen ( iets met koppie vol). Maar trots op allebei hoor.