Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:07

Fannetje; wat een schatje, en fijn dat ze thuis is! :+: welk ras was ze ookalweer? Mooi die kleur ook!

Larissajulie; aaah heerlijke foto <3 hoogtepuntje elke keer, updates van de fokker haha. Ik moest het 2e ras van je kruising even opzoeken, mooie honden! Maar klinkt als een pittige combi *D

Wij hebben de laatste update/foto alweer.. tijd is gevlogen maar ook te langzaam gegaan haha. Vrijdagochtend halen we haar op <3

Maak alvast kennis met Evi!
Afbeelding

Tinkermuts

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:16

Wat een schatje hierboven, uber knuffel gehalte.

Ik was even weg, op drie januari heel plotseling mn beste maatje moeten laten gaan, kon even puppy foto,s en andere hondjes niet aan.

Stonden wel op lijst voor knap rottie dametje.
Inmiddels week oud en gegin er nu toch naar uit te kijken, beetje dubbel omdat ik mn allerbeste vriendje nog zo ontzettend mis maar kan toch ook niet wachten mn liefde weer kwijt te kunnen in zon klein zwart molletje.

Foto,s met dank aan de fokker.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:52

Hebben jullie goede ervaringen met een GPS tracker die niet op abonnement werkt? Prepaid simkaart wil ik nog wel overwegen.
Ik zoek een klein formaat want het betreft een Norfolk.

Ik heb niet veel updates mbt tot de pup. Ze eten inmiddels al geweekte brok en worden nu echt kleine hondjes. Volgend weekend met 6 weken oud ga ik weer kijken en zal dan zelfgemaakte foto's weer plaatsen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:32

XSannee, nog 1 nachtje slapen. En wat een heerlijke oren.
Pixy is een Australian Shepherd.

Tinkermuts, fijn dat je weer wat hebt om naar uit te kijken. En verdriet en vreugde kunnen gewoon naast elkaar bestaan, dus gewoon toelaten.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:00

Dankjewel voor je lieve woorden Fannetje

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:08

StalMelyn schreef:
Hebben jullie goede ervaringen met een GPS tracker die niet op abonnement werkt? Prepaid simkaart wil ik nog wel overwegen.

Ik heb niet veel updates mbt tot de pup. Ze eten inmiddels al geweekte brok en worden nu echt kleine hondjes. Volgend weekend met 6 weken oud ga ik weer kijken en zal dan zelfgemaakte foto's weer plaatsen.

Helaas ik niet. Wel juist hele goede ervaringen met trackers met abonnement. :j

Misschien in het achterhoofd houden dat trackers die zonder abonnement werken vaak afhankelijk zijn van andere GPS apparaten. De airtag is bijvoorbeeld afhankelijk van andere Apple producten binnen een bepaalde straal, maximaal 80 tot 100 meter.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:10

StalMelyn schreef:

Mijn zusje heeft een apple airtag. Deze werkt door verbinding te maken met in de buurt zijnde iphones. De airtag is niet echt op de proef gesteld omdat de hond niet ver kan komen ivm fysieke beperkingen. Dus geen idee of het werkt als je hond ergens in het bos is kwijtgeraakt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:50

Gaabje schreef:
StalMelyn schreef:

Mijn zusje heeft een apple airtag. Deze werkt door verbinding te maken met in de buurt zijnde iphones. De airtag is niet echt op de proef gesteld omdat de hond niet ver kan komen ivm fysieke beperkingen. Dus geen idee of het werkt als je hond ergens in het bos is kwijtgeraakt.

Hier heb je idd niks aan als je hond op een wat grotere afstand van je kwijt raakt. Dus tenzij je zeker weet dat je hond Nooit verder dan die X aantal meter van je kwijtraakt, dan heb je er gewoon niks aan. Dan vind je ‘m pas als je met Geluk toevallig kort genoeg in de buurt komt, dus ik zou ik het er niet op durven gokken en zekerheid willen hebben dat ik m’n hond altijd en nauwkeurig terug weet te vinden. Een air tag zou ik dus idd echt nooit kiezen, snap ook niet dat dit vaak als optie gezien wordt eerlijk gezegd, het is hartstikke onbetrouwbaar, en ‘lagt’ ook (wij hebben de aan tassen en sleutels hangen) dus met live tracking van een zoekgeraakte hond die misschien snel is, is het een stuk minder betrouwbaar ook weer.

Mag ik vragen waarom Gps en abbo geen optie is @StalMelyn? De tractive bv werkt wel Mega nauwkeurig en wereldwijd, echt dat ding is goud waard. Je kunt ook digitale omheining instellen ed dat je meldingen kriigt als je hond daar buiten gaat enz. En de nieuwe modellen zijn echt goed verbeterd en gaan qua batterij tegenwoordig echt zooo lang mee met de ‘at home’ functie erop - dan gaat de batterij in spaar stand als je thuis bent bv. Ik kan er nu weken mee doen voor ik pas hoef op te laden ook. Het oude model wat ik had ging een kleine week mee wat ook al netjes is wel.

De tractive is voor jouw hond dan misschien wel wat groot al hebben ze ook een katten model en die is wat kleiner dus dat zou wel een optie zijn. Al is het honden model ook heel erg lichtgewicht dus ook als t qua grootte wat lomp is, kan een kleine hond er alsnog prima mee lopen wel.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:59

Ik verwacht dat het maar heel tijdelijk is dat ik het wil gebruiken - met loslopen als jonge pup/hond. Met prepaid simkaart leek mij ook veel voordeliger want dat werkt dan alleen wanneer je vraagt waar die is ipv altijd doorgeven waar die is. Net zoals de camera van de paarden op stal, die verbruikt alleen data als je kijkt (tijdens dracht) en niet altijd.

Als hij aan de riem loopt of ik ben thuis hoef ik natuurlijk niet te weten waar die is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:03

Ja die beredenering snap en begrijp ik, maar ik zou dan toch vooral kijken naar betrouwbaarheid, ook al maak je er thuis natuurlijk geen gebruik van. Dus ik zou ze dan wel even heel goed naast elkaar gaan leggen en kijken of dat dan wel overeenkomt. Want als puntje bij paaltje komt en die prepaid werkt niet nauwkeurig genoeg en je vind je hond niet… dan is het beetje extra geld (ik weet t daadwerkelijk verschil in kosten ook niet) voor een abbo het mij persoonlijk waard, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met die prepaid variant en de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid ervan en alleen met tractive ervaring heb, dus die afweging moet je dan idd zelf maken. AirTag, wat eerder voorbij kwam, zou ik iig nooit overwegen, ik vind het echt niet geschikt als tracker voor je huisdier in de meeste gevallen - ook niet betrouwbaar met live tracking van bewegende objecten ivm ‘lag’ is mijn ervaring ermee.

Ik betaal per jaar bij tractive en ik gebruik (nja hij hangt aan haar gear maar heb het nog niet Echt nodig gehad) m met Arya’s 3,5 jaar nog vaak genoeg ondanks dat ik geen wegloper van een hond heb. Maar ook voor in nieuwe gebieden, buitenland ed vind ik het toch fijn als het ding om hangt. Geloof dat ik per jaar 70 of €80 betaal, heb ik er wel voor over maar is natuurlijk een (financiële) afweging die ieder voor zich maakt.

Ik kocht m in eerste instantie voor een vakantie in zuid Frankrijk waar we in het platteland zaten met ontzettend veel natuur. Ze was altijd vast buiten het omheind terrein om, maar wilde geen risico nemen dat in een ongelukkig moment ze toch kwijt zou raken, ondanks dat ze geen wegloper is en normaal ook echt veel losloopt, ook in vreemd gebied enz… en sindsdien verleng ik het abbo elk jaar en heb ‘m gewoon standaard aan tuig of halsband hangen als ik de deur uitga. Vind het wel fijn toch ondanks dat ik ‘m nog nooit nodig heb gehad. Hoeft dus zeker niet perse alleen tijdelijk handig te zijn wanneer ze pup/jong zijn, als je dan toch nu wil investeren in iets - dan zou je miss toch in de toekomst ook gewoon gebruik ervan kunnen blijven maken bijvoorbeeld :)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:25

Iets om over na te denken nu je dat zo zegt. Er is zoveel meer mogelijk tegenwoordig.

Beide vorige honden nooit iets om gehad en jack russells hebben ook jacht instinct. Echter wel een keer mijn hond vermist gehad en hij in shock raakte. Die flapdrol was in bosjes gaan zitten en kwam niet meer op mijn geroep af. Ben dus serieus wel 100x vlak langs hem gelopen en alsnog niet komen, zo bang was hij. Uiteindelijk na uren zoeken, wachten etc. mijn shirt achtergelaten en om kwart over drie snachts vond ik hem zittend op mijn shirt. Mijn best luisterende hond ooit... dus wat dat betreft misschien iets dat altijd om hangt en werkt ook wel waardevol. Had mij qua emoties ook een hoop gescheeld.

Dit incident was ik al weer vergeten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:39

Oh wat moet dat inderdaad een rollercoaster aan emoties zijn geweest! Dat kan ik me goed indenken. Toen Arya heel jong was, is ze een keer heel plots achter reetjes aan gehold - ze kwam wel terug en heeft onthouden waar ik was - maar mijn hart zat in m'n keel en ik was echt bang dat ik d'r kwijt zou raken op de heide en ben daar ook echt goed van geschrokken - en dat is best een flink gebied. Ik vind het wel een fijne gedachte om idd te weten nu dat ik haar altijd kan vinden, ongeacht wat en hoe er iets zou kunnen gebeuren, al ga je er natuurlijk vanuit en hoop je dat zo'n situatie niet voorkomt.

Maar goed, ik ben een doemdenker wel, dus ik overdrijf het ook echt wel vaak met dingen die kunnen gebeuren te over denken zeg maar, maar toch; better safe than sorry denk ik dan. Weet ook niet wat de precieze verschillen in kosten voor je zijn verder, maar je gemoedsrust in zo'n situatie is veel waard. Tractive heeft ook echt een top service. Mijn apparaatje had wat kuren, laadde niet meer goed op en kreeg 'm niet meer aan en ik heb een nieuwe opgestuurd gekregen van ze bv - die service zit bij het abbo wat ik heb erbij in. Ook als je 'm kwijt zou raken bv. - al is ie hier nog nooit afgevallen, en Arya zwemt ermee, springt en vliegt overal doorheen bij wijze van, dus ze kunnen ook echt wat hebben. :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:57

Het geld maakt niet eens veel uit maar zag ook abonnementen voorbij komen van 30 euro de maand of een tracker van 200 euro. Als dat dan kapot gaat omdat de hond inderdaad een keer zo de sloot in springt... veel zijn waterdicht zag ik maar daar zit ook verschil in.

Ik zoek eigenlijk gewoon een kwalitatief goede tracker qua prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zal de tractive eens opzoeken, dank voor de hulp weer en inzichten! Ik vind dit zo'n fijn topic :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:00

Succes met je verdere zoektocht nog! Denk dat je hoe dan ook wel blij gaat zijn met een tracker ja, dat stukje gemoedsrust is gewoon heel fijn om te hebben, ongeacht welke leeftijd een hond heeft en ongeacht of ze weglopers zijn of niet :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:57

Het is ook zo veel allemaal. Ben alleen dus even sparren of meedenkers met iets vind ik wel fijn. Gelukkig kan dat hier.
Zo heb ik de zoektocht naar een fijne hondenschool ook nog lopen maar er trekt me nog geen een. Eerst leek me een op een les misschien prettig maar twijfel daar ook weer over. Over 4,5 week huppelt er een pup rond dus gelukkig heb ik nog even. Zeker nu ik de jonge honden cursus wilde doen vanaf 16 weken ipv starten met 9 weken.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:06

Ik raad een tractive ook zeker aan! Deze hebben we nu inmiddels al een jaar of 2 in huis. En ik loop niet meer zonder. Jip kan namelijk soms erg heftig reageren op vuurwerk, als hij tegen stroomdraad of iets dergelijks aanloopt. Ik heb hem al een paar keer uit de duinen kunnen vissen. En met die tracker gaat dat net iets gemakkelijker om zijn locatie te lokaliseren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:08

CupCakes_ schreef:
Ik raad een tractive ook zeker aan! Deze hebben we nu inmiddels al een jaar of 2 in huis. En ik loop niet meer zonder. Jip kan namelijk soms erg heftig reageren op vuurwerk, als hij tegen stroomdraad of iets dergelijks aanloopt. Ik heb hem al een paar keer uit de duinen kunnen vissen. En met die tracker gaat dat net iets gemakkelijker om zijn locatie te lokaliseren.

Of als de pannenkoek zich lam schrikt van prikkeldraad :') Al draaide ie wel nog om uiteindelijk haha

@StalMelyn
Ja het is ook veel, vond ik toen ook overwhelming. Je wilt het Zo goed doen, maar tegelijkertijd twijfels haha.
En school starten met 16 weken is ook prima, tot die tijd gewoon lekker met je pup zelf aan de slag, elkaar leren kennen etc. Ik startte toen Arya 9 weken was bij de KC en daar heb ik spijt van, ben ook na een paar lessen gestopt en later elders ingestroomd en dat beviel ons een stuk beter. In die tussentijd gewoon zelf thuis ons ding gedaan met op pad gaan, oefenen, etc. Dus het is ook altijd even kijken naar je hond. Voor Arya was met 9 weken starten gewoon veel te heftig - net een week bij ons en ook een instructrice die vond ik veel te veeleisend was naar ons en vond dat ze alles wel moest volhouden en kunnen doen wat ze de rest van de klas ook vroeg met pups die dan minimaal 12 weken oud waren - en anders moest ik haar maar in de auto achterlaten (het was in die tijd vh jaar donker en ze was net een week bij ons dus dat vond ik ook niks dus ik was snel afgeknapt daar, maar ik had sowieso geen klik met die instructrice ook en dat is ook belangrijk. Had ik later bij de andere school wel en dat was een wereld van verschil) zodat ik wel kon kijken en zij niet mee hoefde te doen. Bij een volgende pup zou ik dat ook weer anders aanpakken, al is het ook echt afhankelijk van het individu. Maar lekker je eigen gevoel volgen wel in grote lijnen :j

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:21

Tinkermuts heel veel sterkte nog met het verlies maar ook heel veel plezier gewenst met het nieuwe bolletje straks.

Die GPS tracker is interessant om te lezen en ga ik mij ook eens verder in verdiepen.

Hier een voer probleem en hopelijk willen jullie meedenken. Toen Bela kwam zeiden ze dat ze de brokken niet lekker vindt maar met paté erdoor lust ze het wel. Nu gaat de brok er zonder paté hier ook heel goed in maar ze heeft continue honger, wel makkelijk met trainen :j maar niet helemaal de bedoeling. Ze staat nu op Happy Dog neuseeland en Brit nature. Ook qua poep is het niet stabiel en stevig dus ik zou toch graag iets anders gaan voeren. Wel belangrijk is dat ik in Tsjechie woon dus het moet wel iets "internationaals" zijn :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 18:32

Room_Soesje schreef:
Tinkermuts heel veel sterkte nog met het verlies maar ook heel veel plezier gewenst met het nieuwe bolletje straks.

Die GPS tracker is interessant om te lezen en ga ik mij ook eens verder in verdiepen.

Hier een voer probleem en hopelijk willen jullie meedenken. Toen Bela kwam zeiden ze dat ze de brokken niet lekker vindt maar met paté erdoor lust ze het wel. Nu gaat de brok er zonder paté hier ook heel goed in maar ze heeft continue honger, wel makkelijk met trainen :j maar niet helemaal de bedoeling. Ze staat nu op Happy Dog neuseeland en Brit nature. Ook qua poep is het niet stabiel en stevig dus ik zou toch graag iets anders gaan voeren. Wel belangrijk is dat ik in Tsjechie woon dus het moet wel iets "internationaals" zijn :D

Als t een lab mix is, is “onstilbare honger” niet perse uniek.
Hoe is ze qua gewicht?
Als je nu brit voert kun je dan ook aan de grain free komen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:50

Ik heb onlangs de Tractive gekocht (Fitz ging 2 weken logeren bij mijn ouders en ik vond het behoorlijk spannend), en dat ding werkt echt mooi en vrij secuur. Ook de live tracking werkt prima en de batterij gaat zo'n 2 weken mee. De app is overzichtelijk. Ik houd hem voortaan gewoon aan zijn tuig, heb hem nu toch en je weet gewoon nooit..

Ik vond het ook enorm overwhelming, zeker omdat het onze eerste pup was. Maar uiteindelijk vind je je weg er in. Ik vond puppycursus fijn om te sparren, maar wij zijn bewust pas met 12 weken gestart. Eerst lekker landen en aan elkaar wennen en de prille basis, 12 weken was echt vroeg zat.

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:02

kiwiwitje schreef:
Hoe is ze qua gewicht?

Lab mix was de gok van het asiel en geven ze aan ongeveer alles waarvan ze niet weten wat het is maar wat heel vrolijk is. Ik geloof er vrij weinig van dat het erin zit :')
De "onstilbare honger" of vreetdrang :+ van labradors en goldens is anders dan wat Bela heeft, weet niet zo goed hoe ik het kan uitleggen. Ik heb het idee dat ze echt honger heeft door niet voldaan zijn. Qua gewicht zit ze nu goed, is, op zicht, iets aangekomen in de week dat ze hier is, wat ik wel begrijp als ze daar met lange tanden at en hier zonder problemen, ze zal nu een 28kg wegen ongeveer.
Brit grain free ga ik eens naar kijken! Zorgen de granen niet juist voor een voller gevoel?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 19:04

Room_Soesje schreef:
kiwiwitje schreef:
Hoe is ze qua gewicht?

Lab mix was de gok van het asiel en geven ze aan ongeveer alles waarvan ze niet weten wat het is maar wat heel vrolijk is. Ik geloof er vrij weinig van dat het erin zit :')
De "onstilbare honger" of vreetdrang :+ van labradors en goldens is anders dan wat Bela heeft, weet niet zo goed hoe ik het kan uitleggen. Ik heb het idee dat ze echt honger heeft door niet voldaan zijn. Qua gewicht zit ze nu goed, is, op zicht, iets aangekomen in de week dat ze hier is, wat ik wel begrijp als ze daar met lange tanden at en hier zonder problemen, ze zal nu een 28kg wegen ongeveer.
Brit grain free ga ik eens naar kijken! Zorgen de granen niet juist voor een voller gevoel?

Granen zorgen vooral voor veel ontlasting. En bij een hond waar de voeding niet past ook voor veel en slappe(re) ontlasting. Als je echt buikvulling wil geven kun je bijv beter kijken naar psylliumvezels.
Maar ik denk dat voeding vanuit een slowfeeder etc ook verschil gaat maken. omdat ze dan vaak echt rustig eten en meer voldaan zijn.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:32

Room_Soesje schreef:

Hier geven ze ook veel van de rescue pups een "herder-mix". Layla haar DNA is ondertussen opgestuurd, dus we gaan snel weten wat ze echt is. De altijd honger hebben herken ik wel. Layla heeft een zeer sterke focus op eten en als ze ergens bijkan dan is het ook zo weg. Ik vermoed dat dit door haar puppytijd als straathond komt - dan moest je natuurlijk ook wel alles pakken wat je kan. Maar bij het trainen zit ze niet continue te zeuren / of naar je vingers te springen voor eten. Heb een tijd gedacht dat we haar te weinig gaven, maar nog met de dierenarts overlegd en haar groeicurve is goed. Met 11 weken was ze 8 kg, 4 weken later was ze 10.5 kg, nog 4 weken 14 en 2 weken daarna 14.8 kg. Het vertraagd nu iets, maar ze is nu ook 5 maanden. Qua bodyscore zit ze denk ik laag in de 4, maar vind het ietwat lastig in te schatten door haar pelsachtige vacht.

Leo schreef:
Ik heb onlangs de Tractive gekocht (Fitz ging 2 weken logeren bij mijn ouders en ik vond het behoorlijk spannend), en dat ding werkt echt mooi en vrij secuur. Ook de live tracking werkt prima en de batterij gaat zo'n 2 weken mee. De app is overzichtelijk. Ik houd hem voortaan gewoon aan zijn tuig, heb hem nu toch en je weet gewoon nooit..

Ik vond het ook enorm overwhelming, zeker omdat het onze eerste pup was. Maar uiteindelijk vind je je weg er in. Ik vond puppycursus fijn om te sparren, maar wij zijn bewust pas met 12 weken gestart. Eerst lekker landen en aan elkaar wennen en de prille basis, 12 weken was echt vroeg zat.

Hier ook altijd goede ervaringen met de live tracking gehad! Alleen hier in Canada werkt het minder, maar dat is omdat onze telefoons vaak geen bereik hebben. Dan kan je de locatie niet zien. Nogal onhandig als je je hond kwijt bent in zo'n gebied. Dan moet jezelf naar een gebied met bereik gaan en met satelliet telefoon doorgeven waar die zit. Hopen het nooit mee te maken, maar dat de tracker erom hangt geeft wel rust.

Ik vind het met vlagen ook wel heftig (mijn man helemaal), maar geniet ook echt van de puppytijd. Het zindelijk maken vond ik zwaar, maar verder viel het goed mee. Ze is nu, met 5 maanden, echt een draak waar je als een havik op moet letten als ze wakker is. In het begin heb ik de training heel veel gefocust op kalm en een "dimmer switch" (zo noemen ze het in de online training die ik heb gevolgd). Dat je als je hond heel hoog in de energie / prikkels zit, ze weer naar beneden kan halen. Daar hebben we echt heel veel aandacht aanbesteed en dat werpt echt zijn vruchten af. Waar tijdens de puppycursus bijna alle pups de hele tijd heel druk waren (helemaal na een spannende oefening) kon ik haar heel makkelijk eruit halen en doen kalmeren. Ook nu kan ze van druk spelen heel makkelijk naar rust gehaald worden.

--------------------------------------------------------------------

Hier is Layla nu "officieel" 5 maanden (maar echt zullen we het nooit weten). Ze is echt van puppy naar hond geworden de laatste tijd. Wel maandag nog een spoedje DA (al weet ik niet of ik dat een volgende keer weer zou doen ) Ze had een rozijnenbagel gejat en een stuk ervan hebben we niet snel genoeg uit haar gekregen. Binnen 25 minuten stonden we bij de DA om haar te laten overgeven (want rozijnen, al heb ik ondertussen gehoord dat het nog wel meevalt qua giftigheid). Als je hond (of kat) een "ingreep" moet ondergaan, gaan ze in principe mee met de assistente en blijf je als eigenaar in de wachtkamer. Layla ging heel vrolijk mee (die vindt de DA fantastisch, want er is een praktijkkat waar ze dol op is).

Na 10 minuten kreeg ik een telefoontje dat ze de bagel eruit hadden en dat er een 6tal rozijnen in zaten. Ze gingen nu nog even observeren of het overgeven gedaan was en of het verder okay ging. Dit zou een 45 minuten duren. Na 20 minuten belde ze weer dat ik haar mocht komen halen, want ze was er weer helemaal bij en de boel op stelten aan het zetten. Schijnbaar had er iemand met haar de hele tijd op de grond gezeten om te knuffelen (want ze is schattig) ipv in een kennel en was het allemaal veel te gezellig aan het worden. Ze zeiden nog wel dat ze de rest vd dag sloom ging zijn.
Niks van gemerkt. Ze was haar wervelwind zelf (ik was op de uni en ze heeft mijn man gek gemaakt).

Op Valentijndag zijn we fijn wezen wandelen. Het was hier zulk mooi weer. Op een specifiek stuk losloop trail waren we haar opeens "kwijt". Was ze een omgevallen boom die in een andere boom zat opgewandeld en stond ze vrolijk 3m boven de grond rond te kijken (vlakbij het pad). Wij haar roepen, draait ze zich om, loopt ze een stuk braaf naar beneden om vervolgend op een stuk mos (boomstam zal vol mos) naar beneden te sleeen in een stapel varens. :j . Die hond is echt een geval apart....

Heb van haar foster nog een paar puppy foto's gekregen. Toen was ze nog schattig :+

Afbeelding

Afbeelding

En van de wandeling dinsdag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:38

Oh Oshaa wat een heerlijke verhalen en foto's weer - op jullie bagel met rozijnen ervaring na dan :'). Maar echt, Layla klinkt echt als een heeeeerlijke hond en ik geniet ervan om haar zo te zien opgroeien bij jullie. Ben zo fan van haar _/-\o_ <3 Ook heel erg benieuwd wat er uit het DNA onderzoek gaat komen. En Keep them stories coming hihi! Geen moment saai bij jullie zo he haha. En echt, die natuur allemaal bij jullie, ik ben echt wel jaloers hoor - maar gun het jullie ook van harte.

En die 'dimmer switch' heeft Arya hier ook best snel door gehad en is heel erg prettig - vind ik idd ook een belangrijke om op te focussen bij pups/jonge honden, zo belangrijk voor de meeste individuen om ze daarin te helpen, ga je dan later idd zeker profijt van hebben :j Al kan Arya in bepaalde situaties wel echt dramaqueen to the max zijn en weer niet zo makkelijk uit de adrenaline te halen zijn, maar binnenshuis was dat met haar heel goed te managen allemaal - ook de periodes waarin ze door de amputatie rust moest e.d. was allemaal heel goed te doen met d'r, deels daardoor ook.

En ja wanneer je telefoon idd dan geen bereik heeft, worden trackers wel een ander/lastiger verhaal :') Dat zal hier in Europa, ook in dieper buitengebied, dan niet zo snel gebeuren normaliter maar is in jullie geval wel iets om weer rekening mee te houden.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:08

Larissajulia; Ohh die foto, zo zoet! <3 <3

xSannee; Wat een heerlijk koppie heeft Evi! <3

Tinkermuts; Sterkte met het verlies van je beste maatje! Je zegt het wel treffend; het zijn echt molletjes haha!

StalMelyn; Ik ben ook weer druk op zoek naar een goede hondenschool. Op zich wel tevreden met de hondenschool waar ik met Ivy ben geweest. Na de 3 basiscursussen wilde ik verder met obedience, dus naar een KC gegaan. Wat een drama was dat (maar zal zeker niet bij elke KC zo zijn!), de manier waarop er met honden werd omgegaan, ontzettend stomme fouten door instructeurs (met gevaar voor zichzelf). Klein voorbeeld; als Ivy in werkmodus is, dan staat ze écht aan. We waren een oefening aan het doen en Ivy zit voor mij en kijkt mij aan, zeer geconcentreerd. De instructeur komt van achteren aangelopen en zegt; als je wilt belonen moet je dat zó doen. *Geeft de hond een por tussen de ribben terwijl hij 'GOEDZOOO JAAAA' roept*. Omdat hij van achteren kwam schrok Ivy zich he-le-maal de tandjes. En daarbij greep ze naar hem, net niet raak in zijn arm. Instructeur slaat als een blad aan een boom om en gaat haar 'intimideren' door haar recht aan te kijken, zichzelf groot te maken en te brullen 'IK BEN NIET BANG VOOR JOU HOOR!'. Omg. Heb nog gezegd dat het zijn eigen fout was, daarna weggegaan en nooit meer terug gekomen :') :wave:

Oshaa; Wat een avonturen allemaal met Layla! Gelukkig is het goed afgelopen na de rozijnen. Maar moet zo lachen dat ze 3m boven de grond staat, alsof het doodnormaal is :') Wat bedoel je precies met de 'dimmer switch'? Als Ivy te druk/overprikkeld was/is, legde ik haar op rust met iets te kluiven om weer rustig te worden. Bedoel je zoiets? Buiten kan ze ook zo snel overprikkeld raken, voornamelijk in het dorp, dan liep ze schuimbekkend naast me. Totaal niet meer te bereiken, en dan lijkt ze zelf ook niet meer te weten waar ze moet kijken/ruiken. Inmiddels na veel oefenen kan ik haar goed afleiden en neemt ze ook iets lekkers aan als beloning. Maar dat kwam pas met 3 jaar oud :') De rondes over het land, in de polder of in het bos gaan wel prima. Goede recall, geen problemen. Maar de bewoonde wereld hebben we flink op moeten oefenen :o