Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Ik zou haar een rustige plek geven met een kauwsnack of gevulde kong. En erop focussen dat ze daar kan blijven liggen
PSvanLot schreef:Ik vind het helemaal niet zo schattig![]()
Nonchalant er mee om gaan zou ik sowieso niet doen. Ze mag toch ook niet je meubels kapot bijten?
Ik zou der negeren en als ze toch plast optillen en buiten zetten.
Vraag degene die oppast of ze je hond even uitlaten voordat je komt. App desnoods vanuit de auto dat je er bent en laat het dier eerst even buiten plassen.
Dit wil je niet als ze direct 6 maanden oud is en dit blijft doen.
Lijkt me ook niet prettig voor de oppas en je ouders als ze daar binnen in huis doet.
Eve_16 schreef:Ze doet het trouwens smorgens niet als ik haar uit haar bench haal (na een nacht alleen) en ook niet als ik maar een uurtje weg ben. Maar zodra ze bij iemand anders is of langer alleen is dan komt er een enorme begroeting en wordt ze gek als ze me ziet..
Eve_16 schreef:PSvanLot schreef:Ik vind het helemaal niet zo schattig![]()
Nonchalant er mee om gaan zou ik sowieso niet doen. Ze mag toch ook niet je meubels kapot bijten?
Ik zou der negeren en als ze toch plast optillen en buiten zetten.
Vraag degene die oppast of ze je hond even uitlaten voordat je komt. App desnoods vanuit de auto dat je er bent en laat het dier eerst even buiten plassen.
Dit wil je niet als ze direct 6 maanden oud is en dit blijft doen.
Lijkt me ook niet prettig voor de oppas en je ouders als ze daar binnen in huis doet.
Tsja, ze is wel klein en heeft een kleine blaas. Ik snap best dat ze daar nog niet volledig controle over heeft en het uit enthousiasme dus niet op kan houden.
Met nonchalant doen bedoel ik dat ik niet haar ook enorm enthousiast ga begroeten. Want dan snap ik dat ze druk wordt.
Ze laten haar al uit voor ze mij ziet, ze doet dit ook buiten op de stenen als ze mij daar ziet. Ze kán het uit enthousiasme niet ophouden. Het is ook geen volwaardige plas, het is niet dat ze gaat zitten en gaat plassen. Ze laat het echt uit enthousiasme lopen omdat ze daar met 3,5 maand nog niet volledig controle over heeft. Ze plast verder nooit binnen.
Kiwiwitje is het dan niet zo dat ik haar “ beloon” onbewust? Nu probeer ik zelf desnoods de afwas te gaan doen om me op iets anders te focussen, alleen merk ik dus geen verschil.. misschien dat dat ook een hoop tijd nodig heeft nog hoor. Maar zelfs als ze me buiten op de straat ziet, en net nog heeft geplast komen er toch flink wat druppels uit.
Twirrewyn schreef:PSvanLot schreef:Wat een dropje!
Dankje!
We genieten zo van hem. Hij trekt alleen wel aan de riem zodra hij door heeft dat we terug naar huis gaan. Ik ga dan stil staan en wacht net zolang tot hij terug komt bij mij maar soms werkt dat niet altijd. Hebben jullie misschien nog tips?
[ [url=m/6myxS7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankje!
We genieten zo van hem. Hij trekt alleen wel aan de riem zodra hij door heeft dat we terug naar huis gaan. Ik ga dan stil staan en wacht net zolang tot hij terug komt bij mij maar soms werkt dat niet altijd. Hebben jullie misschien nog tips?
Dankje!
Nynkster schreef:Paint_Lover schreef:Mag je je hier ook melden als je (hopelijk!) n nestje kruising pups verwacht?
Ik moet nog een dag of 10 nagels bijten tot de drachtecho
Natuurlijk! Al hoopt iedereen natuurlijk wel dat het een doordachte kruising is met geteste onderdieren
Zoe_97 schreef:Enkel Ed en HD testen is niet geteste ouderdieren. In beide rassen zit er een groot deel testbare erfelijke aandoeningen waaronder zelfs een testbare vorm van epileptie.
Lang leven weer zo fijne pretnestjes en dan huilen als de pups ziek zijn.
MarlindeRooz schreef:Zoe_97 schreef:Enkel Ed en HD testen is niet geteste ouderdieren. In beide rassen zit er een groot deel testbare erfelijke aandoeningen waaronder zelfs een testbare vorm van epileptie.
Lang leven weer zo fijne pretnestjes en dan huilen als de pups ziek zijn.
Heb je wel eens een positievere, minder veroordelende toon overwogen? Het hakken op iedereen die niet binnen een ras wil fokken is best irritant.
Ik lees hier ook mee, wie weet zit er nog een hondje in voor 2022.