Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:19

Even een mini-bijleespost met een greep uit de laatste 2 pagina's O:)

Wat spannend Kim!

Kiwi oh die pups, wat gaat dat toch hard he :D

Curse gelijk heb je, gewoon even jullie rust pakken. Het is toch allemaal heftig hoor zo'n operatie. Je loopt continu te stressen :o

Klote CupCakes dat je familie geen rekening houdt met Jip zijn angst. Kan me voorstellen dat dit heel frustrerend is als je zelf zo je best doet :knuffel:

Zoe wat heerlijk he als ze weer lekker schoon zijn <3

Warboel jullie zijn echt zo'n schattig gezinnetje he <3

Hier alles goed met de hondjes. Heb van het weekend een hele leuke foute kerstfoto met ze gemaakt. Die zal ik later nog delen!

Verder ben ik zielig. Zaterdag een van de konijnen in laten slapen. Liepen we al een hele tijd mee te klooien en het was klaar. Ook heb ik gisteren te horen gekregen dat mijn schouder wel een afwijking heeft. Het labrum (kraakbeenring) is los (geweest). Ze konden niet zien of dat nu inmiddels weer (deels) vast zit of niet. Ik kom in aanmerking voor een operatie maar de wachtlijst is heel lang. Dus eerst zei de orthopeed; ga maar 3 maanden fysio doen en dan kijken we verder. Maar ik doe al 4 maanden fysio en de pijn is er niet beter van geworden. Hij had mij zelf niet klinisch onderzocht dus kon daar niet zoveel over zeggen. Nu mag ik woensdag nog even langs komen zodat hij zelf kan kijken. Ik maak even een vragenlijst vooraf met wat ik allemaal wil weten en dan maar even zien wat ik tot een evt. operatie nog kan doen. Kans op opnieuw uit de kom is nu 90%. Na operatie 10%. Klinkt als een no-brainer maar zo'n operatie en de revalidatie is geen pretje...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:37

@Roosvanblue jeetje, dat is niet niks allemaal! Gecondoleerd met het konijntje :knuffel:
En jeetje, wat heftig van je schouder! Schouderproblemen zijn gewoon oprecht k*t. Mijn trainer en een vriend van mij hebben de operatie laten doen. Beiden hebben er een stabiele schouder voor teruggekregen. Maar ook een beperktere 'range of motion', dus sommige sportieve activiteiten houden dan wel een beetje op (in het geval van die vriend: hij zwom op hoog niveau, maar kon de volledige rotatie niet meer maken, einde zwemcarriere). Mij is altijd geadviseerd door artsen en fysio's om vooral te blijven trainen en pas te opereren als 'last resort', vooral inderdaad vanwege die beperktere beweging daarna én vanwege de lange revalidatie - dan ben je toch gauw 6 maanden verder, voor je weer echt functioneel bent. Mijn broer en neef hebben hetzelfde advies als ik gekregen (andere artsen, mijn broer wel dezelfde fysio, mijn neef een andere).

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:45

Klopt, opereren is echt niet eerste keuze. Maar ik heb ook even last van het idee dat ik al mijn sporten dan nooit meer veilig kan doen (en waarschijnlijk heel veel dagelijkse dingen ook niet eens). Dus mijn hoofd maakt nu wel overuren. Gelukkig heb ik nog een eeuwigheid om erover na te denken :')

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:50

Ik snap je hoor. Ik ben me elke dag bewust van het risico van luxatie. En daardoor doe ik veel dingen inderdaad niet meer. Goed over nadenken en goed bespreken met fysio en arts!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:51

Wat heftig Roos, is niet zo maar wat.. gecondoleerd ook met het konijntje! :(:)

Cody heeft vannacht voor het eerst met open bench geslapen. We hadden het deurtje zo gezet dat ik op de camera kon zien of die er uit is geweest. Cody is tot 7 uur in de bench blijven liggen, daarna is die verder gaan slapen op zijn kussen. Heb niet te klagen na zo'n eerste keer! :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 12:09

Puppyspammmmm
Morgen avond alweer 4 weken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:26

Oh Roos, gecondoleerd met het verlies van je konijntje! :knuffel:
En heel veel sterkte met je schouder :knuffel: niet niks die uitslag!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:54

Wat een leuk topic. Ik lees en schrijf graag mee!

Wij hebben sinds een week of 6 onze puppy in huis. Hij heet Zack, is 14 weken en een border collie. hij groeit zo snel, ondertussen zijn we al aan tuigje nummer 3 :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Kiwiwitje wat een super schattige foto's!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:56

freetorun schreef:

Wij hebben sinds een week of 6 onze puppy in huis. Hij heet Zack, is 14 weken en een border collie. hij groeit zo snel, ondertussen zijn we al aan tuigje nummer 3 :=

[ [url=m/KQugWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wsarYN.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDed9Y.png]Afbeelding[/url] ]

Hey, bekend mens achter deze pup :+
Welkom Zack en bekend-mens :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:02

Wat een heerlijk koppie zit daar op <3

Wij (althans, moeders aangezien ik nog steeds in quarantaine zit :Y) ) gaat straks met Jip naar de dierenarts. Hij zit sinds gisterenavond 20.00 uur al in een enorm heftige stressreactie. En in overleg met de gedragstherapeut gaan we samen met de dierenarts kijken of we iets kwa gedragsmedicatie voor Jip kunnen betekenen. Dit omdat hij nu van elke scheet in die stressreactie schiet. :knuffel:

Afbeelding

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:03

freetorun schreef:

[ [url=m/KQugWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wsarYN.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDed9Y.png]Afbeelding[/url] ]

Ik was dit topic kwijt (mijn stip zat nog op het oude topic :o ) , maar wauw wat een schatje is dit zeg <3

Ik kom weer meelezen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:04

@CC arme Jip! Laat hem iig geen spierverslapper voorschrijven he... Ik heb dat ooit gekregen vd dierenarts: hond was nog net zo in paniek, maar kon niet meer goed reageren en is toen vd trap gevallen...

Petro Saarloos (zit in de podengo facebook groep) maakt ieder jaar speciaal bach bloesems voor angst. Kiwiwitje heeft een homeopatisch pakket ook in haar webshop... Dat zijn niet-spierverslappende opties :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:13

Jaa die supplementen waren we inderdaad mee gestart!
En inderdaad geen spierverslappers. Ik heb een heel lijstje gekregen van de gedragstherapeut met eventuele medicatie etc. Dus die gaat mee naar de dierenarts.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:15

CupCakes_ schreef:
Jaa die supplementen waren we inderdaad mee gestart!
En inderdaad geen spierverslappers. Ik heb een heel lijstje gekregen van de gedragstherapeut met eventuele medicatie etc. Dus die gaat mee naar de dierenarts.

Goed zo! :j

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:29

CupCakes_ schreef:
Wat een heerlijk koppie zit daar op <3

Wij (althans, moeders aangezien ik nog steeds in quarantaine zit :Y) ) gaat straks met Jip naar de dierenarts. Hij zit sinds gisterenavond 20.00 uur al in een enorm heftige stressreactie. En in overleg met de gedragstherapeut gaan we samen met de dierenarts kijken of we iets kwa gedragsmedicatie voor Jip kunnen betekenen. Dit omdat hij nu van elke scheet in die stressreactie schiet. :knuffel:

Wat naar8 Wat is de aanleiding geweest van de reactie? Vuurwerk?
Hoop dat de DA iets kan betekenen.

freetorun Welkom en wat een ontzettende knapperd. Ben benieuwd hoe die uitgroeit.

kiwitje 4 weken al weer! Wat gaat dat hard.

--------------------------------------------------------------------

Beer heeft besloten dat de "leef"kamer (we hebben een grote ruimte met zit + werkkamer en keuken) nu met het thuiswerken te druk is om overdag te slapen. Hij heeft geleerd de deur vd slaapkamer (die uitkomt op de leefkamer) open te maken. Dus nu vertrekt hij steeds daarheen, terwijl hij in de nacht juist op zijn bed in de leefkamer slaapt. Het zijn de enige twee verwarmde ruimtes dus we laten het toe. We houden nu wel de deur open zodat hij niet teveel leert deuren te openen.
Hij heeft wel bovennatuurlijke gaven - gister was hij aan het slapen in de slaapkamer en gaven mijn vriend en ik elkaar een (geluidloze) knuffel in de leefkamer - meteen kwam hij de kamer uit om mee te knuffelen, terwijl hij ons niet kon zien.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:11

1 van deze knappies wordt van mij. Op deze foto zijn ze ongeveer 3 weken oud. Cute hé

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:44

Ohhh godje godje wat een schatjes Kiwi, JesdaJinn en freetorun <3

CupCakes bah wat sneu zeg voor Jip. Hopelijk weet de dierenarts een goede oplossing!

Skippy ik krijg helemaal buikpijn van dat verhaal over die spierverslapper, pff... Arm beest.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:31

Oh arme Jip. Hopelijk hebben ze iets:(:)

Wat is Jack een poepie zeg. <3

Oh kiwitje al weer 4 weken wat gaat het snel. Denk dat nu de leukste en drukste tijd is zeker? <3

JesdaJinn spannend welke van de 2. Vind red wel een snoepig ondeugend kopje. Maar denk dat het is vanwege echt in de camera kijken.

Haha Beer wou ook gewoon ff mee knuffelen.

Hier een lekkere fluffy mand besteld voor Senna der kerst. Lang leve black friday.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:43

Wat eeen schatjes komen er voorbij <3

Sterkte met Jip!

Wat een naar verhaal over de spierverslappers!

Yoshi dag 2 op rij chill dag! Super vrolijk als ze wakker is, maar zodra ze in de bench ligt is ze knockout. Kijken of we morgen er weer lekker op uit kunnen :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:55

Hier ook een fluffy mand gehaald! Op de fiets := Ik geloof dat ie wel in de smaak valt. Hij ligt nu wel midden in de kamer, het glijdt iets te makkelijk :') Ik ben wel benieuwd hoe goed dit een wasbeurt overleefd.
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:58

We hebben nu voor 3 dagen Alprazolam meegekregen om te kijken wat het effect op Jip gaat zijn.
In eerste instantie keken we voor Sileo of Pexion. Sileo is lastig toe te dienen, want dat moet je in de wang smeren en ze mogen dat niet doorslikken. Vrij lastig dus! Pexion wilden ze liever niet geven omdat het van oorsprong een middel voor epilepsie is, maar tegenwoordig ook voor (vuurwerk) angsten. Daar hebben ze niet zoveel van.

Clomicalm is het nu echt te laat voor. Dat heeft 4 tot 6 weken tijd nodig om te gaan werken. :+

Ik hoop dat het voor Jip iets doet, dat hij niet overal extreem benauwd van is. Het is ook echt iets wat deze week ineens is op komen zetten. Zo heftig had ik het nog niet gezien bij hem. Jip was zichzelf hierdoor ook niet meer :knuffel:

Yoshi heeft een heerlijke chilldag! Lekker hoor!

Punjab heeft een lekker fluffy mand besteld! Groot gelijk nu met Black Friday.

JesdaJinn Spannend!

Kiwi Gaat hard zo ineens! <3

RoosvanBlue Schouderproblemen zijn echt heel vervelend! :knuffel:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:16

RoosvanBlue schreef:
Skippy ik krijg helemaal buikpijn van dat verhaal over die spierverslapper, pff... Arm beest.

Ja echt hè... Ik was 18, het was mijn eerste hond. Je gelooft de dierenarts nog blind. Les gauw geleerd... Brrr

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:30

Wat zuur dat Jip zo gestresst is! :(:) Heeft inzwachtelen nog doel? In de vorm van een Thundershirt bijvoorbeeld? Dat is voor Guinness echt een hele grote steun tijdens bijvoorbeeld heftig onweer of een fanfare of iets dat paniek veroorzaakt.

Allemaal leuke puppy's weer! <3 Puur op uiterlijk heeft rood mijn voorkeur. Maar ze hebben voor mij nu al teveel haar.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:38

Heerlijke mand Christina. Waar is 'ie van?
Ik heb er eentje van Jack & Vanilla, daar kun je de hoes vanaf halen en wassen. Die blijft dus super na 1,5 jaar gebruik.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:45

Ziet er goed uit die mand Christina!

Kim, ik weet niet of een thunder shirt nut heeft. Hij gaat nu van elke scheet in die stress reactie en ik had (dacht ik) ergens gelezen dat ze die maar een bepaald aantal uur om mogen hebben toch? Excuse me if i'm wrong :))

En anders kunnen we die altijd nog uitproberen!