Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 10:38

Ben benieuwd Cupcakes! Heb er echt zin in! :D

https://merelsdierenkliniek.nl/wiki/honden/demodex/
Hopelijk werken de pullen. Vind t wel heftig. Eerst de Giardia behandelen en nu ''tegelijk'' aan 3 maanden een ander middel beginnen. Denk dat zijn lichaam t niet makkelijk heeft momenteel.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:39

Jip is ook zo'n schatje! snap wel dat je overprikkeld raakt door zulke situaties. Dat heb ik zelf ook hahah

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:49

kiwiwitje schreef:
Ben benieuwd Cupcakes! Heb er echt zin in! :D

https://merelsdierenkliniek.nl/wiki/honden/demodex/
Hopelijk werken de pullen. Vind t wel heftig. Eerst de Giardia behandelen en nu ''tegelijk'' aan 3 maanden een ander middel beginnen. Denk dat zijn lichaam t niet makkelijk heeft momenteel.

Het is ook heftig, maar ik had dit al gekregen voordat ik wist dat ze giardia had dus de eerste pil zat er sowieso al in. En ik wil ook wel graag voorkomen dat ze ontstekingen gaat krijgen, nu zijn de plekjes nog rustig gelukkig. Hoop dat ze sowieso gewoon snel van de giardia af is want dat vind ik het rotst voor haar, al is ze er niet meer zo ziek van gelukkig en de ontlasting wordt ook steeds beter. :) Ik ga er vanuit dat de da weet wat ze doet, hopelijk zijn we snel overal vanaf!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:55

Ik zou zelf wel even proberen om iets van een natuurlijke ondersteuning te geven. Dan kan het lichaam toch een beetje opknappen en zachtjesaan herstellen :)

Zo hier zijn ze begonnen met knallen. In een heel stil huis (alles lag te slapen en ik zit op de laptop) is dat best hard. Maar ze staan hier op, komen naast me liggen en Mera is in het raamkozijn gaan staan om te kijken. Echt als dit zo tot vannacht blijft dan teken ik er voor!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:14

T is gewoon rot dat t allemaal tegelijk komt Norway! :(

Hier geen knallen. zitten express overdag op de zaak. :D Daar is t over t algemeen heel rustig.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:34

Heftig norway

Hier word flink wat geknald maar de honden liggen gewoon in de tuin de laatste appels van de appelboom op te kauwen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:52

Marjo wat een dropje. <3

Arme Mulan, heeft genoeg voor zijn kiezen. Maar blijf volgens mij wel een vrolijke hond. :(:)

Leuk kiwitje speurles. Je zaak zat toch bij je aan thuis ? Of is het daar toch rustiger?

Jip heeft de familie vuurdoop gehad.

Hier tot nu toe geen last van vuurwerk. Mag zo wel blijven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:55

Nee we hebben een pand op t industrie terrein. Ofja dat huren we! :) Maar hier is het heerlijk rustig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:42

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:13

xDenies schreef:
Iemand nog een fantastisch leuke draagtas die nooit gebruikt is? (ja het had een ster dus ik wilde het en ik dacht ik gebruik het wel als reistas voor mezelf ofzo. Het is nu kastvulling..)

https://www.facebook.com/marketplace/it ... 072016841/

Heyy, ik heb een super onhandige draagtas. Heb je wat meer foto's? Kan hij aan meerdere kanten open? Etc?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:23

Ze zijn hier aan het carbid schieten 50 meter van ons huis dus niet rustig hier maar de honden slapen gewoon door de knallen heen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:26

Jemig wat naar allemaal Norway :(:) Heb je er contact over gehad met de stichting?

Hier gaat het nu best wel los met de knallen. Naast ons, aan de andere kant van het water zit een Mcdonalds wat nogal veel jeugd trekt. Dundy trekt zich er nog steeds geen reet van aan :Y) Maar Dexter schrikt wel af en toe. Gelukkig laat hij de schrik snel los en stapelt het niet op.

Zonet een rondje bos gefietst van 9km. De wijk uit was spannend maar gelukkig houden mensen goed rekening met honden hier. De wijk in ging minder want iemand had net een duizendklapper tussen twee auto's afgestoken en had mij niet gezien. Bood wel zijn excuses aan. Maar beide honden reageerde daar verrassend genoeg en gelukkig maar helemaal niet op. Nu ook lekker relaxed aan het slapen. Het zijn voor Dexter alleen de echte harde knallen die hem rechtop doen zitten en dekking zoeken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:33

Hier ook flink veel geknal! Maar Vik reageert totaal niet. Heel blij mee.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:34

Ik heb Zozenn een Pb gestuurd mocht iemand denken dat ik in de negeerstand sta, haha :P

Hier flink geknal. Eigenlijk reageren de honden er niet op behalve af en toe even op kijken. Mera durft ook gewoon nog de achtertuin in voor plasjes tussendoor. Prima zo. Ben heel benieuwd vanavond!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 15:34

Hier weinig geknal. Net even gewandeld en gefietst maar ook daar gaven ze niks om de knallen :D Zo blij mee.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:35

Het knalt hier ook behoorlijk, AJ reageert helemaal niet en Zig is in de achterkamer gaan zitten. Verder reageert hij ook niet.

Ik schrik me daarentegen steeds rot :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:38

Ah fijn dat het gelukt is Kiwiwitje!

Ja precies, ik schrik zelf ook harder dan de honden :') Vanochtend kwamen ze binnen vanuit de tuin en echt GIGANTISCHE knallen dus ik houd de deur open en Mera gaat zo naast me zitten en die kijkt naar buiten … dan naar mij.. en ze staat weer op en loopt weg.
Oké joh :')

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:07

Hier is het al een aantal dagen flink aan het knallen.. Skye is er niet bang voor maar vindt het ook niet zo fijn. Vandaag is hij alleen heel ‘zielig’.. hij moest bij de dierenarts onder narcose een ontstoken nagel laten trekken.. -O-

als hij dan toch moet slapen ook maar gelijk de heupen op de foto gezet en daarmee is gelukkig alles goed *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 17:45

Fijn dat de heupen goed zijn. Sneu van zn nageltje! Hoe kwam het?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:09

Ahh sneu van zijn nagel!

Wij zijn even lekker over de dijk gegaan. Hopelijk lekker moe zodat we voorlopig niet meer naar buiten hoeven.
Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:56

Norway, ik zou toch contact opnemen met de stichting, helemaal omdat hij het al eerder heeft gehad.

Hier kijken mijn eigen honden niet op van het vuurwerk. Net een grote ronde naast de fiets gemaakt met de oppas hond ( die hier is omdat ze ontzettend bang is voor vuurwerk ). Echt heel veel knallen en ze bleef super braaf naast me lopen. Zelfs een vuurpijl die op een paar meter voor ons over de weg vloog reageerde ze niet op. Vuurwerk onder de brug waar we overheen gingen vond ze een minder strak plan, maar ook toen nog prima controle.

En dit was net, een paar seconde na een hele luide knal:
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:41

Ik ben om 4 uur met de honden op het industrieterre ikn gaan wandelen. Een paar zachte knalletjes, maar de 2 stresskippen waren meteen over de zeik.
Buddy wilde na een hele tijd toch nog wel.een flinke plas doen. Maar senna heeft wel liggen rollen, maar een plas doen wilde ze niet.

Net de gewonnen happy hoodies binnengekregen. Net op tijd.

Afbeelding

Meteen omgedaan. Senna vind het heerlijk. Die ligt nu te snurken op mijn schouder/arm

Afbeelding

Buddy weet het nog niet. Hij heeft vrij kleine spitsoren, ik denk dat die wat te weinig demping geven. Maar hij laat hem nu wel om.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:06

Hopen dat de hoodies helpen.

Ymor als ik jou foto's zie. Dan denk ik moet ook vaker naar het strand met Senna.

Kiwitje nog lekker gefietst.

Hier hoor je af en toeeen knal. Zie meer het siervuur werk rond ons heen. Voordeel van open veld wonen. Senna en Punjab hebben er nu nog geen last van. Hoop dat blijf straks radio aanzetten bij de stal.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:07

beauty1love schreef:
Hier is het al een aantal dagen flink aan het knallen.. Skye is er niet bang voor maar vindt het ook niet zo fijn. Vandaag is hij alleen heel ‘zielig’.. hij moest bij de dierenarts onder narcose een ontstoken nagel laten trekken.. -O-

als hij dan toch moet slapen ook maar gelijk de heupen op de foto gezet en daarmee is gelukkig alles goed *\o/*

Oh bijna vergeten fijn dat de heupen goed zijn en zonde van de ontstoken nagel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:18

Nou die hoodies hoef ik hier niet eens te proberen hoor :') Die houden ze niet om haha.

Het gaat hier in principe goed. Lupa ligt te slapen en Mera ligt bij mijn voeten te slapen. Bodhi springt af en toe op als een bepaald soort knal aanhoud. Of van die gillende keukenmeiden. Maar dan krijg ik hem goed terug geroepen. Mera meent dat zij dan even moet ingrijpen (als in blaffen van doe normaal ofzo) maar dat mag ze niet van mij.

Verder gaat het tot nu toe wel goed. Ik heb zojuist mijn nieuwe laptop geïnstalleerd :) Best even wennen!