Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:55

Dankjullie allemaal :D

De stand is nu 2-1 met 2 plasjes buiten en 1 binnen :')

Hij heeft in de auto heerlijk geslapen en is nu druk aan het spelen en onderzoeken. Hij ligt wel wat in zijn bench maar slapen is er nog niet bij. Elke vierkante centimeter van ons gezicht is in elk geval afgelikt :Y)

RG, wat een lieve foto van jullie pup <3 Een sheltie hadden jullie ook toch?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:17

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht Kaus, hoe ga je het aanpakken?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:39

Aartje, oh wat een lekkerding <3
Lekker van genieten inderdaad de komende 4 weken

Kaus, niet vergeten lekker veel foto's te spammen hè
Ja klopt een Sheltie :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:43

Oh wat een schatje kaus! Ga je vast heel veel plezier mee hebben.

Mijn akita is in een nekkussen veranderd, onze Griek wilde perse een bench in de kamer hebben en de oudste shiba heeft geleerd hoe het deurtje van de bench dicht moet... Dus ze sluit de Griek gerust op in zijn bench.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:15

SR: geweldig _O- :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 22:07

Romy, kun je dat filmen? En mag ik haar lenen? :D Hoef ik niet op te staan als ik die van mij op wil sluiten :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:39

Fannetje, pup gaat in de bench naast ons bed. Al wordt het even zien hoe dat gaat want hij wil in de woonkamer ook niet in zn bench en ren. Dat laat ie uitgebreid horen.

Hij is echt ontzettend schattig maar ik vind het zo spannend allemaal. Tijdens even buitenspelen ging ie steeds piepen en dan weet ik gewoon niet wat dat betekent... Dat is dus allemaal even nieuw en wennen van beide kanten.

De Cattle is een beetje een dominante k*t aan het zijn :Y)
Maar stiekem <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 22:43

Kaus, maak de bench leuk! Dus daar bijv zijn eten in geven, daar in leggen met wat lekkers (kauw ding waar hij even mee bezig is). Meestal gaat t dan vrij vlug. En dat allemaal eerst met open deurtje en dat uitbreiden naar een dichte deur..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:45

Zou de bench training niet koppelen aan slapen en een dichte bench op dag 1.

Hier staat de bench de eerste tijd gewoon de hele tijd ( naja, als satan zich er niet mee bemoeid dan ) open en Jasper krijgt zijn botjes en lekkere dingen in de open bench. Zo met veel honden al gedaan en allemaal gaan ze graag de bench in als ik het vraag.

Ook geef ik geen commando in het begin. Wijs ze de bench in en zeg als ze liggen ' dat is in de bench!' Pas als ze met wijzen van afstand de bench in lopen gebruik ik het commando vooraf.

Snap dat je nu snel de bench als ritueel wilt gebruiken, maar uiteindelijk zal je er sneller nadeel aan ondervinden.

Tja kiwi, ze doet het nog niet op commando en ik ben niet zo snel met mijn camera :') weer zo'n ' had ik moeten filmen!' Moment. En haar lenen mag altijd, terugbrengen hoeft niet eens.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:46

We hadden inderdaad een stukje pens gegeven om op te kauwen in de bench. Maar zodra dat op was ging ie ook gillen. Hij gaat met rondlopen ook wel gewoon in zijn bench liggen en spelen. Alleen genegeerd worden is ie geen fan van :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:51

Dan de bench nog want langer open houden, dus gewoon als mand gebruiken. Pup is eerste dag weg uit het nest en dat is heel spannend. Zou hem vannacht lekker op bed nemen, weet je ook meteen wanneer hij moet plassen etc. Eerste dagen moeten jullie elkaars taal nog even doorkrijgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 22:54

StonedRomy schreef:
Zou de bench training niet koppelen aan slapen en een dichte bench op dag 1.

Hier staat de bench de eerste tijd gewoon de hele tijd ( naja, als satan zich er niet mee bemoeid dan ) open en Jasper krijgt zijn botjes en lekkere dingen in de open bench. Zo met veel honden al gedaan en allemaal gaan ze graag de bench in als ik het vraag.

Ook geef ik geen commando in het begin. Wijs ze de bench in en zeg als ze liggen ' dat is in de bench!' Pas als ze met wijzen van afstand de bench in lopen gebruik ik het commando vooraf.

Snap dat je nu snel de bench als ritueel wilt gebruiken, maar uiteindelijk zal je er sneller nadeel aan ondervinden.

Tja kiwi, ze doet het nog niet op commando en ik ben niet zo snel met mijn camera :') weer zo'n ' had ik moeten filmen!' Moment. En haar lenen mag altijd, terugbrengen hoeft niet eens.

Oh nee dat was ook niet de bedoeling. Eerder als ''tip'' voor buiten de nacht om zegmaar.
Satan, ik vind het geweldig :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:56

tnx fannetje, maar ik weet niet of we hier in België al hetzelfde beleid hebben. Voor NL wist ik het idd al.

Stoned Romy: als je een hond "kwijt" bent, dan weet je hoe het komt :D

Succes Kaus, hier geen ervaring met gillers in de bench

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:59

We doen m niet meer dicht inderdaad. Was even ter test maar een stapje te ver. Hij slaapt nu steeds bij ons op schoot. Vannacht dan waarschijnlijk ook. :j

Bedankt voor jullie tips! Geeft moed :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 23:00

Kaus schreef:
We doen m niet meer dicht inderdaad. Was even ter test maar een stapje te ver. Hij slaapt nu steeds bij ons op schoot. Vannacht dan waarschijnlijk ook. :j

Bedankt voor jullie tips! Geeft moed :D

Bench echt strak naast je bed zetten en je hand bij hem houden tot ie in slaap valt is misschien ook een optie?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:12

Dat gaan we waarschijnlijk eerst proberen ja. Maar anders komt ie gewoon bij ons. Eerst maar even alle nieuwe indrukken verwerken de eerste paar dagen voor we streng gaan zijn :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 23:15

Kaus schreef:
Dat gaan we waarschijnlijk eerst proberen ja. Maar anders komt ie gewoon bij ons. Eerst maar even alle nieuwe indrukken verwerken de eerste paar dagen voor we streng gaan zijn :Y)

Ja het is allemaal al spannend genoeg. Was heel blij dat de fokker van mijn pup toen al wel de bench ''geleerd'' had
alleen, wat hadden ze nou gedaan. Ja zodra hij piepte eruit halen. (nu kan hij echt niet piepen. Ofja, hij maakt wel een geluid, soort van, maar echt piepen wil t niet zijn. En anders is het eerder blaffen..)
Dus dat heeft ie in de eerste nachten super vaak gedaan. Wel dus de fout gemaakt om dus de bench niet bij ons in de slaapkamer gezet. Na 2 weken toch wel gedaan en perfecte nachten, doorslapen, geen ongelukjes.. Dus dat doen we de volgende keer weer!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:21

Ik heb de eerste nachten bij Olivia in de bench geslapen, daarna voor de bench, toen op de bank en langzaam naar boven verhuisd ( na 2 weken).

Na iedere keer dat ik in het ziekenhuis was geweest ( toen ze pup was zo'n 1x per week ) mocht ze bij mij op end slapen. Maar op een bepaald moment zat ik bijna dagelijks in het ziekenhuis en sindsdien slaapt ze de hele tijd bij mij op bed. Kent ook mijn ritme met medicatie. Zette haar na mijn avond medicatie op bed en haalde haar er na mijn ochtend medicatie er weer vanaf. Nu springt ze dus pas op bed en van het bed in dat ritme. Hele handige geheugensteun.

Maar haar bench was gewoon een hal met hekje ervoor, dus daar kon ik heeeeel makkelijk met een matras in gaan liggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 23:30

StonedRomy schreef:
Ik heb de eerste nachten bij Olivia in de bench geslapen, daarna voor de bench, toen op de bank en langzaam naar boven verhuisd ( na 2 weken).

Na iedere keer dat ik in het ziekenhuis was geweest ( toen ze pup was zo'n 1x per week ) mocht ze bij mij op end slapen. Maar op een bepaald moment zat ik bijna dagelijks in het ziekenhuis en sindsdien slaapt ze de hele tijd bij mij op bed. Kent ook mijn ritme met medicatie. Zette haar na mijn avond medicatie op bed en haalde haar er na mijn ochtend medicatie er weer vanaf. Nu springt ze dus pas op bed en van het bed in dat ritme. Hele handige geheugensteun.

Maar haar bench was gewoon een hal met hekje ervoor, dus daar kon ik heeeeel makkelijk met een matras in gaan liggen.

Ik dacht dus al, Fucckk dat is een grote bench geweest(en dat bedoelde ik niet l.ullig :')
Maar zo is t wel duidelijker! :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:43

Olivia klinkt zo lief <3

De fokker had de pups s nachts in een hok met stro. Maar als ze daar overdag eens in moesten en je was nog in zicht gilden ze ook. Zodra je uit zicht bent is het vrij snel klaar. Maar ja mama kwam natuurlijk altijd aan rennen wanneer ze piepten dus het had wel succes :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:50

Ik dacht ook al, zelfs met een grote bench en een klein postuur is dat niet erg praktisch Romy := Maar zo is het logischer ja, haha. Hier ook met een matras voor de bench gelegen een aantal nachten, maar ze is nooit wakker geworden 's nachts dus vrij snel mee gestopt. Alleen 's ochtends erg vroeg eruit om te laten plassen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:08

Hier gaat ze straks ook de eerste week op bed hoor en dan verhuizen naast bed, tenzij ze liever in haar bench (kamerkennel, met van die hekjes) wil, dan mag dat natuurlijk ook.
Dit werkte met mijn vorige flatje prima, hoop dat het met deze net zo goed gaat.
SR: ik dacht, ik lees dat niet goed, tot het laatste stukje, toen dacht ik aha ;)
Ennasil, hoe is het met jullie dame? Al wat te merken of houdt ze het nog spannend?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:39

En kaus Hoe is de 1ste nacht gegaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:31

De nacht is super gegaan! Wij zijn om twee uur gaan slapen (nachtmensen) en toen is hij dus mee op bed gegaan. Om zes uur even laten plassen. En vervolgens hebben we met zn allen tot twaalf uur doorgeslapen :Y)

Dundy en Dexter hebben heerlijk gespeeld op het bed maar het gaat nog niet altijd even soepel. Ze hebben wel aan en in de bench gelegen. ^&+

Nu speelt Dexter met zn voer in een Kong. Had ie snel door en vindt ie prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Edit: ik heb echt een stomme telefooncamera dus de foto's zijn helaas slecht en vaak op de kop...

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:43

Ooh wat fijn dat het zo goed is gegaan! Vind ze erg leuk samen <3

Wij hebben gister ook een Kong gekocht ben benieuwd of die kleine van ons het ook zo snel Door heeft.

Hoe hebben jullie Dundey en Dexter laten kennis maken?