Moeders stekkie is ook altijd in de wasbak, liefst met de kraan open paps ook maar die werd een beetje groot lol. Het zijn echte waterratten. Alleen mams heeft het niet op de douche helaas.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 01-02-17 05:35
Ik weet niet hoe groot of klein je woning is, maar uit je foto's maak ik op dat het vrij klein is. Misschien zorgt dat ook voor extra stress bij Tonic. Er zitten nu natuurlijk 7 katten op een klein oppervlakte en in principe zijn het einzelgangers. Wat dat betreft zal het voor hem misschien wel fijn zijn als ze straks gaan verhuizen.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 06:30
Het is ca 50m2 aan woonruimte. Niet extreem klein maar wel voor deze hoeveelheid. Hij heeft gelukkig nog een plekje waar de kittens niet kunnen komen dus dat scheelt voor hem wel een beetje.
Noorse boskatten zijn wel katten die flink wat energie hebben en die goed moeten lozen. Wij hadden Maine Coons en die kun je er wel mee vergelijken. Mijn ouders hebben toen tijdelijk in een kleinere woning gezeten omdat hun huis werd verbouwd en dat was geen pretje met 4 Maine Coons. Ze stuiterden letterlijk tegen de muren op
De Heilige Birmanen lagen dan weer de hele dag te slapen Eigenlijk best grappig dat het qua ras zoveel kan verschillen.
Noren zijn inderdaad erg actief. Daarom speel ik ook nog eens extra veel met ze met een stok en veertje er aan. Houd het meestal maar 2 dagen uit xD ze hebben genoeg klim migelijkheden gelukkig, 2 tonnen en een flinke paal.verder heb ik een lange woonkamer van 30m2 waar ze in rond racen maar verhuizen naar iets groters is wel echt een must xD
Je moet zorgen dat ze ook de hoogte in kunnen, zo kunnen ze hier op iedere kast via plankjes en reken er maar op dat deze hoge uitkijkposten flink worden gebruikt. Ook zitten ze regelmatig op de deuren te balanceren Ze hebben hun doldwaze uren maar ze kunnen ook heerlijk uren liggen te maffen.
De hoogte kunnen ze inderdaad goed in. Tonic zit altijd bovenop de koelkast of krabpaal. Ginger ligt altijd op de kleine ton of ergens op de grond, zij zoekt het net wat minder op. Maar de tonnen en paal zijn zeer geliefd bij de kittens
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 23:29
Ginger is weer krols haha. Heb ik iig zekerheid dat ze gewoon dik is geworden lol. Heel aanhalig opeens en kontje omhoog bij aaien xD verder weinig verschil zoals gewoonlijk.
Nieuwe baasjes van Odin zijn langs gekomen ze vonden hem super leuk! En Freya ook :p dus mocht het zo zijn dat Thor hier toch blijft en zij nog geen maatje hebben mag Freya met Odin mee :J
Mijn ouders weten het nog niet. Punt is dat ze niet weten hoe hun huidige katten op de kitten(S) gaan reageren. Mij lijkt 2 beter omdat ze dan elkaar terroriseren ipv de oudjes (15 jaar) maar mocht het klikken kan 1 natuurlijk ook. Beetje lastige kwestie.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 14:43
Ik ben verliefd
Ik_is_Ik
Geplaatst: 02-02-17 14:58
En geen blauwe oogjes meer zie ik. Ergens jammer dat ze die niet houden... Ze zijn gegroeid!!!
Ginger is zo krols als de malle. Wil dolgraag door Tonic gedekt worden en hij lijkt toch haar te proberen te dekken. Hij is officieel niet meer vruchtbaar gelukkig maar kan het slecht zijn voor hem of haar?
Absoluut! Heb een erg fijne dierenarts. Maar echt ernstig zal het wel niet zijn. Katers zijn na castratie ca 6 weken nog eventueel vruchtbaar, het is inmiddels 9 weken. Dus over bevruchting maak ik mij geen zorgen. Is meer of het slecht is voor een net bevallen poes om de hele tijd gedekt te worden. Maar ik geef ze morgen wel een belletje.
Desty
Geplaatst: 02-02-17 21:52
Je zou eventueel ook kunnen overwegen om haar aan een 'implanon' te geven. Mijn poes heeft dat ook gehad en werkte heel goed. Werkzaamheid is ongeveer een half jaar tot een jaar. Officieel is het niet voor katten maar ik geloof voor honden. Ze geven ze ook wel eens aan fretten. Het heet suprelorin. Hoef je haar nog niet te steriliseren, maar voor zo lang als het duurt ben je wel van de krolsheid af.
Suplorin ken ik idd! mijn dierenarts doet het alleen niet, maar ik kan het wel navragen want het is best gebruikelijk bij katten, vooral katers! Idd het overwegen waard voor als ik toch nog in de toekomst een nestje wil fokken met een Noorse boskat kater.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 04:58
Het gaat even niet zo lekker met Thor. Kwam terug van werk net en alle kittens meteen alert en actief en Thor bleef verfrommeld liggen op de bank, erg suf. Heb hem wat druivensuiker gegeven, wat water toegediend en daarna Ginger in houdgreep zodat hij kon drinken. Ginger laat ze vrij weinig nog drinken en daar heeft hij duidelijk nog wel behoefte bij. Hij dronk meteen heel goed. Daarna weer slapen. Terwijl de rest rond aan het racen was is hij dus echt duidelijk niet helemaal lekker. Morgen ga ik even A/D halen voor hem en weer wat melkpoeder zodat hij even goed aankomt. Hij is echt erg mager vergeleken met de rest
Oh gatsie da's schrikken. Hij had toch ook wat diarree van de week? Hopelijk straks goed nieuws dat het beter met m gaat.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 11:27
Hij toont niet doodziek want hij eet en drinkt wel zelf maar vind hem toch wat slomer dan normaal. Dag ervoor was hij veel actiever. Maar denk dat hij meer nodig heeft dan hij binnen krijgt. Dus ga ik hem dat beetje extra toedienen met die hills a/d. Ik wacht nog even met ontwormen tot morgen of overmorgen als het beter gaat met hem, vind hem nu net iets te zwak.