Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
watnou1
Berichten: 991
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:04

Hier is onze Spanjaard na 2 jaar een aardige Nederlandse geworden hahaha

Onze bubbels kwam al met 4 maanden bij ons, is best n makkelijk hondje.
Heel goed in sociale contacten met andere honden... en ze heeft besloten dat iedereen in de wereld er is om haar leuk te vinden....

Ook met onze kitten is ze wel grappig.. Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Blij ei in het bos!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:12

Dat filmpje sjolvir haha !

Sjolvir

Berichten: 25315
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:29

Maar iedereen is toch ook in de wereld om haar leuk te vinden?? Dat kan toch niet anders?
Oh, wat een zoet kittentje!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:43

Ja precies. ZhuZhu vindt ook dat mensen een belangrijke taak hebben: haar aaien. Altijd en overal.... :P

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:47

Het is ook een leukerd watnou ! Wel herkenbaar. Balou wil ook door iedereen geaaid worden. Als bezoek aan tafel gaat zitten dan springt hij even op schoot om te knuffelen. :')

Sjolvir

Berichten: 25315
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:58

Fabster schreef:
Ja precies. ZhuZhu vindt ook dat mensen een belangrijke taak hebben: haar aaien. Altijd en overal.... :P


Murphey mag natuurlijk op de bank, maar als je niet aait krijg je poot op laptop of waar dan ook.. Want zij is belangrijker dan (en ze heeft een punt) of je krijgt al haar leeggetrokken pluche in je snuit gedrukt.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:42

Sjolvir schreef:
Fabster schreef:
Ja precies. ZhuZhu vindt ook dat mensen een belangrijke taak hebben: haar aaien. Altijd en overal.... :P


Murphey mag natuurlijk op de bank, maar als je niet aait krijg je poot op laptop of waar dan ook.. Want zij is belangrijker dan (en ze heeft een punt) of je krijgt al haar leeggetrokken pluche in je snuit gedrukt.

O ja hier ook. Altijd een poot als je niet aait. Of stopt met aaien. Of hij gaat gewoon bovenop je liggen. No way dat je hem negeert. :')

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:44

hier ook een poot als je stopt met aaien ;)

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:12

Als je hier stopt met aaien kruipt de ene onder je arm en de andere op je schoot :D

Hebben jullie honden problemen met knallen (naar aanloop oud/nieuw)?

Wij waren vrijdagavond naar glow geweest. Honden mee anders zaten ze te lang alleen. Ging best goed, al was het druk. Helemaal op het einde een knal. Dus mijn vriend wandelt weg met de honden omdat Galia daar niet tegen kan. Ze is net wat rustiger wanneer er een 2e knal is vlak bij de honden. Vertrokken richting auto, maar waren nog geen 2 minuten aan het wandelen en nog een :(

Zaterdag ochtend mee gewandeld, maar toen leek ze nog niet in orde. Schrok van elk onverwacht geluid, ook al kent ze die geluiden wel. Ouders op de hoogte gebracht want zij gingen op de honden passen. Zij hebben er gelukkig niet veel aan gemerkt. Maar ik heb nu al schrik wat dit gaat geven met oud en nieuw. De laatste 2 jaren ging het beter, en dan dit :(
Ze krijgt met oud en nieuw sowieso een tabletje adaptil. Iemand ervaring met een thundershirt? Vraag me af of dit wel echt werkt eerlijk gezegd...

watnou1
Berichten: 991
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:19

Onze Bubbels ( ze doet haar naam eer aan !) schrikt gelukkig niet echt van knallen. Dus kan daar geen tips over geven..

Vandaag is ze voor t eerst mee op wedstrijd gegaan , tenminste dochter moest rijden en heb dr maar eens meegenomen..
zwaar onder de indruk was ze van alles... en nu lekker voor pampus in dr mand!

Och en alle buitenlandertjes zijn knuffelkonten lees ik al!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:53

Hier heb he gewoon ineens een neus onder je hand. Aai je vanzelf. Deed mijn andere hond ook :D

Met knallen nog niks gemerkt. Ben heel benieuwd. Tegen die tijd het veiligheidstuigje maar weer om...

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:10

Wij hadden nog knalerwten liggen daar heb ik er al eens een van de woonkamer in gegooid. Hij tilde zn kop even op dat was het. Dus hopelijk geldt dat ook voor de rest van het vuurwerk. Ik blijf iig wel thuis. Mensen komen maar naar ons.

Jorinda

Berichten: 13466
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:15

Igor is er niet bang voor en zat vorig oud en nieuw voor het raam vuurwerk te kijken haha. Frankie lijkt er ook niet op te reageren, of in ieder geval niet op de losse knallen die je momenteel her en der hoort, nog even afwachten hoe dat op de avond zelf is, maar hij samen met 3 andere honden in huis die het liefst allemaal nog voor het raam zitten te kijken dus ik verwacht dat het wel oké is :)

Sjolvir

Berichten: 25315
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:55

Mijn hond was niet bang, liep fluitend aan het lijntje... (Was ik zo blij mee vorige was wel iets bang, maar niet extreme).
Totdat.. oudejaarsdag 5 uur... (en ze had echt al heel veel horen shcieten voor die tijd) Grote kaboem onder tunneltje en buurman tegelijk een ratelfluitpiep in de tuin achter schutting, beesie wou in paniek naar huis (Zat gelukkig goed dubbel vast) en vanaf toen echt doodsbang.
Echt zo balen, want ze vond het dus niet eng.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:17

Bandito zit met oud en nieuw doodleuk voor het raam :+ vuurwerk kijken, haha. Hij trekt wel je hand weg als je met iets anders bezig bent. En als hij heel vrolijk is probeert hij je zijn bal in je mond te stoppen, te schattig. Dan mag je meespelen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:26

Mijn oude Miep is wel doodsbang. Maar aan ouderdom zit een voordeel: ze wordt wat doof :D . Omdat de pasrden met oud en nieuw allemaal een dag verhuizen, zitten wij daar in de buurt in een hotel. Vorige x was dat aan de achterkant, waar een enorme vijver zat. Aan die kant dus geen geknal. Het viel toen dus mee. Ben benieuwd wat ZhuZhu er van vindt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:03

Vandaag zulk beroerd weer, dus weinig buiten. Moet ik toch wat anders verzinnen met de honden. Dus was al koekjes wezen zoeken en daarnet de commando’s nog eens even oefenen. Dat doet ZhuZhu toch niet zo slecht. Moet alleen ook streng zijn op de rust erin houden. Ze is zó fanatiek op de koekjes, dat ze binnen 1 seconde 3 oefeningen heeft gedaan, in de hoop dat het goede antwoord op het commando erbij zit. Of ze doet t zo snel, dat de beloning al te laat komt. Met de clicker is wel handiger, maar die raak ik steeds kwijt. Maar goed, ze begint ook te snappen dat het rustig aan moet.

We komen er nog wel eens :=

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:39

klikgeluidje met tong maken? Ik clicker ook, maar zonder clicker ;)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:46

Ik wil eigenlijk ook met clicker werken, maar hoe introduceer ik dat bij Tara?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:58

Gewoon beginnen. Klik-koekje-klik-koekje-klik-koekje. Na een paar x 2 min oefenen weet ze wel wat die klik betekent. Dan ga je er een oefening aan hangen.

Sjolvir

Berichten: 25315
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:36

Sjintoo schreef:
klikgeluidje met tong maken? Ik clicker ook, maar zonder clicker ;)

Doe ik ook heb ik handen vrij.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:44

Aah hier flinke diarree. :(
Heb bij de dierenarts iets gehaald. Waarschijnlijk door het wisselen van de brok. Las op zooplus dat iemand dezelfde ervaring had omdat de brok hoog in eiwit zit.
Nu op dieet van rijst en kip en medicatie. :(:) arme woef

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:33

Bah Sannert. Die heeft wel gevoelige darmen dan. Wel iets om rekening mee te houden.

ZhuZhu is net een vuilnisvat. Boert aardig wat en af en toe nog wat (te)harde drollen, maar je kan er verder allesin gooien.

Jorinda

Berichten: 13466
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:35

Ohhh beterschap!

Igor heeft vandaag een hele vuilniszak kapot gemaakt en overal vuilnis neergelegd... op de bank, onder de bank, op hun matras, op de grond. En STINKEN dat het doet, niet normaal. Vriendlief dacht dat hij er wel niet aan zou komen |o |o |o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:39

Haha! Wij zijn nog ingesteld op de overleden hond. Als het eetbaar was, vond ze het en vrat ze het op. Dus alles is hermetisch afgesloten.

ZhuZhu is op dat vlak aardig beleefd. Maar dat wordt minder. Zag haar laatst met een plastic verpakking van het vlees aan de haal gaan. Dan is de vuilnisbak al overvol en gaat bij niet meer dicht. Is ook wel de kat op t spek binden (of hond op het vlees) natuurlijk :=