Weten jullie nog? Arme Odinn met zijn dubbele open breuk in de vleugel? Dat gebeurde in de eerste week van januari en de vogelartsen gaven hem in eerste instantie 50% kans dat hij ooit weer zou kunnen vliegen. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en wisten we nog steeds niet of hij het ook daadwerkelijk ooit zou kunnen. Vandaag was de grote dag! Kan hij het of niet.. Zie hier het resultaat!
Ja echt he, ik kon wel janken van blijdschap Dit had ik vijf maanden geleden echt niet durven hopen. Ik was in m'n hoofd al de voliere aan het herinrichten zodat hij misschien wat zou kunnen klimmen, maar dat hij echt weer zou vliegen had ik nooit gedacht!
Ik kan het me voorstellen! Ik klikte met trillende handjes de video aan en hoopte het zo! Dankzij alle goede zorgen en zijn eigen wilskracht is het gelukt! Had ook ik niet durven dromen
M_D_H
Geplaatst: 05-05-16 13:09
Wauw super! Je opermking ook, je liet hem los en je zei: hey hij vliegt Zo lief je had het echt niet meer verwacht he?
Maar was het dan niet een beetje een gok om m zo los te laten? Als hij niet voldoende had kunnen vliegen was hij naar beneden gestort? Heeft ie gelukkig niet gedaan! Super dat hij weer gewoon vliegt!
Ik had in de binnenkooi wel gezien dat hij van de ene naar de andere stok kon fladderen, maar dat is natuurlijk niet echt vliegen te noemen. Ik had dus wel hoop, maar ga meestal van het slechtste uit zodat het alleen maar kan meevallen. Toen de arts vijf maanden geleden hem 50% kans gaf, verklaarde ik hem voor gek Hij had het gelukkig bij het goede eind Het was inderdaad een gok om hem los te laten, maar de grote voliere is de meest veilige optie voor hem. Daar loopt hij de minste kans op beschadigingen. In mijn hoofd zou hij heel tragisch naar beneden storten en dat was het dan, maar hij steeg gewoon op en vliegt zo het gaas in Ik vond het wel ontzettend eng na hem 5 maanden lang letterlijk met fluwelen handschoentjes te hebben behandeld omdat zijn vleugel bij het minste geringste weer opnieuw kon breken. Nu hoop ik dat los te kunnen laten omdat hij heeft laten zien dat hij ook echt weer kan vliegen. Na 5 maanden opgehokt kunnen hij en Odessa eindelijk weer vogel zijn!
Ja, er zitten opeens 4 extra valken in de grote voliere (Sterre en Sense zijn vanochtend ook naar buiten gegaan). Wel even wennen zo En dan ook nog met de jongen die straks uitvliegen, maar dat is maar tijdelijk.
Wat heerlijk dat hij nog/weer vliegt! Zijn valkparkieten zo makkelijk dat ze zomaar 'nieuwelingen' in de groep accepteren?
De beebie-foto's zijn vanzelfsprekend weer fantastisch Het worden steeds meer miniatuurversies van de volwassen vogels. Kun je tot nu toe een beetje aan de reserveringen voldoen?
Zij/hij Dit is Chinook Die is sneller dan de oudere zus. Ik gok dat Chinook er dit weekeinde wel uit springt. De jonge witmasker lutino van het trio loopt ook al te spieken, maar die is echt nog te jong.
Met Odinn gaat het buiten ook goed. Ik maakte me vanochtend even zorgen omdat hij wat suf leek, maar ik gok dat ze een rotnacht hebben gehad ivm de nieuwe omgeving en dan ook nog eens de eerste keer buiten. Hij wilde de hele ochtend slapen. Nu na de tweede voerbeurt is hij opeens wakker en heeft net een kwartier zitten bunkeren van het eten Dat komt wel goed! Ik denk dat hij ook wel wat spierpijn heeft. Het vliegen gaat wel super! Je ziet er eigenlijk helemaal niets meer aan.