Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:07

Is toch ook wat... en dan niet de kleine beschermen als de baas er niet is...
Wat heb ik daar nou aan. hahahaha
Toch eens wat anders in fluisteren. hihi

Zoals al gezegd tis nog niet ernstig en hou het ook wel in de gaten. Gedrag is nu nog acceptabel maar 'corrigeer' hem er al wel in om te voorkomen dat het erger word.

Loezz fijn dat je nog op de wolk zit. Zo te lezen gaat het super.
Ik geloof dat zonder muilkorf bij zenna ook zeker goed komt. Maar goed van je dat je wacht tot je man thuis is.
Nog steeds benieuwd naar meer foto's van Nelson en Zenna samen!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:12

Je zit er in elk geval bovenop Donna! Goed bezig!

Ik zal straks nog wat foto's maken van ze! Nelson ligt continu bij Zenna in de buurt <3

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:19

loez schreef:
Omdat jij z'n baas bent :) en hij heeft als 'taak' jou en de kleine te beschermen.

Terwijl dat ook discutabel is, want jij als baas zou hem moeten beschermen en niet andersom.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:21

Zeker
Ik weet wat voor ras ik heb. Ik weet welk gedrag er kan komen, en aangezien anderen Buffel ook wel een mee nemen voor een wandeling moet hij zich gewoon gedragen. Dochter van een vriendin van mij (10 jaar) ging wel eens wandelen met mijn zoontje in de wandelwagen en buffel mocht dan mee. Tot ik deze trekjes zag. Dit doen we dus niet meer. Alleen als haar moeder mee gaat. Dochter mag dan met de wandelwagen en moeders met buffel.

Wil echt geen enkel risico lopen wat dat betreft. Zoveel idioten hier die voor de leuk een hond hebben maar geen idee waar ze aan begonnen zijn.

Als iemand buffel uit laat ben ik ook altijd eerst 10 min bezig met uit leggen wat wel en niet en welke commando's waar voor te gebruiken enz. Hahah
Gelukkig snappen ze dat en vinden ze het alleen maar leuk om te wandelen met een stront eigenwijze hond die stiekem vet goed luistert

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:22

Diablo schreef:
loez schreef:
Omdat jij z'n baas bent :) en hij heeft als 'taak' jou en de kleine te beschermen.

Terwijl dat ook discutabel is, want jij als baas zou hem moeten beschermen en niet andersom.

Als pup zocht hij inderdaad bescherming bij mij, achter mijn benen etc. Inmiddels is dat al lang niet meer zo. haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:34

Ik zou ook geen kind van tien ermee laten lopen hoor, jouw hond kan nog zo lief zijn en goed luisteren, als een andere hond wel uitvalt naar de jouwe staat een kind van tien helemaal nergens. Ja er per ongeluk tussen. Ik vind dat zacht gezegd niet zo handig als ik die kids met honden zie lopen, en dan maakt het niet uit of het om een tekkel of dog gaat. Gewoon niet zonder begeleiding ve volwassene.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:50

Als ik hier een kind met een hond zie lopen dan draai ik om en ga de andere kant op :') Met Zenna al helemaal, daar heb ik zoiezo mijn handen vol aan, maar ik wil met haar geen kindje passeren. Stel je voor dat hij/zij dat hondje per ongeluk los laat.... Dan hebben zowel kind als ik een aardig trauma te verwerken ben ik bang!

Nu kom ik gelukkig bij ons zelden andere honden tegen met Zenna omdat we altijd met de auto ergens heen gaan waarvan ik weet dat ik niemand tegenkom. Maar toch. Plekken waar ik het niet helemaal vertrouw gaat de muilkorf voor de zekerheid om.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:12

Hier hetzelfde Loez , als ik een kind tegenkom zonder volwassene die een hond bij heeft draai ik om :evaw:
Kinderen hebben gewoon geen reet te vertellen als een hond over de pis gaat, of dat nu een JR is of een grotere hond.
Of kind laat per ongeluk los of wat dan ook.
Nu is er meestal geen man over boord, had pas nog een drie Beagles om hem heen dansen en dat ging prima, maar het moet maar net een niet matchende reu zijn :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:04

Nee daarom Sonja! En dan met zenna bijvoorbeeld aan de lijn? No way, die vreet alles op :( gelukkig wandel ik met zenna op plekken waar weinig mensen komen :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:11

Nu hij dit kleine gedrag laat zien gebeurt het dus ook niet meer. Zowiezo als ze al alleen liep ging het hier om een klein rondje waar je bijna geen hond tegen komt. Behalve een enkele hond die hij kent. Wat dus geen problemen op levert. Ik snap wanneer je het ziet dat je er wat van kan vinden. Echter ik ken haar. Ken mijn hond en ze kennen elkaar goed.
Maar nu hij veranderd gebeurt het dus niet meer zonder haar moeder er bij.
Ben niet zo bang dat zij hem niet zou kunnen houden oid. Meer dat hij haar misschien ook gaat beschermen.

Maar nogmaals. Dat is dus niet aan de orde.
Vandaag wel hard gelachen. Rondje gedaan. Kwam een vrouw langs lopen, liep met een heeeeele grote boog om buffel heen.
Zo eng is ie toch ook niet?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 22:44

No way dat hier een kind mijn hond uit laat. Sorry dat ik het zeg. Maar vind dit zo zwaar onverantwoordelijk O:).

Zoals eerder gezegd straks gebeurd er wel wat en het kind heb een levens lange trauma.. :(
Hoe lief men's hond ook kan zijn. Situaties kan je nooit 100 % inschatten van te voren. Gelukkig is dit voor jou dan nu niet meer aan de orde.

Hier woont ook een gezin met een reu welke niet voor de poes is (heeft al eens een kindje willen bijten, toen hij los liep). Mijn hond en hun hond is echt moord en doodslag.

Nu word regelmatig deze hond uitgelaten door het jongste kind van een jaar of 11-13 jaar. Nou je kan je voorstellen dat me hart overspringt dan B-).
Ik eis ook van hem dat hij op het bruggetje ver achteraan gaat staan, voordat ik passeer..
Snap echt serieus niet waarom die ouders hem die hond laten uitlaten met enkel een halti...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:51

Blegh britt hou op! :') ik zie hier ook genoeg kids lopen... Idd ook met Jack Russels maar idem
Met een labrador... Als zon hond echt wil, dan trekt ie ze dwars de straat over... Mij niet gezien. Met zenna al helemaal niet :) dan maar een stukje met de auto naar een plekje waar ik ontspannen kan lopen met d'r!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 22:57

Nee maar dat kind zal net mij tegen komen met mij niet lieve hond. Daarmee bedoel ik dat het niet aan jouw hond/kind hoeft te liggen. Maar je zulke situaties nooit 100 % kan inschatten.

Ik woon eigenlijk echt verkeerd met een hond welke niet met alles samen kan :+.
Het is hier super druk bevolkt (ook met honden). En woon aan een aangelegd bos, dus veel honden te bekennen. Maar aangezien je nergens even lekker kan wandelen, wandel ik hier dus ook.

Gelukkig kennen ze me nu wel en vaak word er rekening met ons gehouden. En anders trek ik me strotje open :o.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:07

Ik begrijp je helemaal hoor :) ik ontloopt ze ook. Ik ontloop honden in het algemeen trouwens met Zenna :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 23:13

Dat doe ik niet. Hij reageert vaak uit onzekerheid en soms gewoon uit macho gedrag. Als ik het niet oefen, word het nooit beter. Dus ontlopen niet, wel probeer ik frontale benaderingen zo min mogelijk te creëren. En anders loop ik in de berm of fietspad.

Ik werk eraan zodat hij gewoon honden negeert ipv schreeuwt als een keukenmeid :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:57

Dat is wel zo verstandig idd! Zenna en ik zijn nog lang niet zo ver. We moeten eerst echt dat stresslevel op 0,0 krijgen :) dan kunnen we stapje voor stapje uit gaat bouwen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:17

Jack heeft late dienst vandaag en moet om 10:00 beginnen. Krijg ik net een filmpje van hem doorgestuurd. Van Zenna en Nelson in de tuin. Duurde even voor ik het zag, maar Zenna had geen muilkorf meer om :') Ze geeft er geen fluit om en reageert super goed! *\o/*

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:09

Super Loez! Verwacht je nog dat ze het gevecht zal opzoeken? Ik betwijfel het. Alles gaat zo goed.

Hoe doe je het als ze alleen zitten?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:20

Alleen zitten ze altijd gescheiden :) zenna kan met spelen nog wel eens doorslaan en moeten wij het dus afkappen....ik wil het niet mee maken dat dit gebeurd terwijl wij er niet zijn. Dus als wij weg zijn hebben ze hun eigen ruimte :)

Een gevecht gaat er niet komen denk ik. Dan had Ze er al bovenop gevlogen :)

Maar het is vooral uit onzekerheid. Maar Nelson reageert zo fijn op haar dat ze al lang door heeft dat er niets geks is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:42

wat super loez!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:58

Ff 2 screenshots, vriendlief stuurde alleen een filmpje hahah ! Hopelijk kan ik vrijdagavond eindelijk gaan spuiten tegen het onkruid. Ellendig weer geweest de hele tijd! En heb de tuin echt al 2x onkruidvrij gemaakt op de terras gedeeltes pfff ben er klaar mee :')

Afbeelding
Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:15

Oh super leuk loez!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:26

Hahah Cool he! Begin is gemaakt, dus nu volgen er al helemaal veel foto's denk ik :') Jammer dat ik zo via de telefoon geen filmpjes kan uploaden.... Dan moet ik ze op youtube zetten en dat doe ik nooit haha

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:44

*\o/* wat super!! *\%/*
Nu kan het echte grote genieten beginnen! +:)+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:22

Nou het ijs is gebroken hoor hahaha lekker onwennig aan het spelen die 2 :') blijven er uiteraard bij en grijpen in als we zien dat het teveel is. Zenna is bijvoorbeeld bekaf nu na nog geen 3 minuten, maar dit is zo enorm veel voor haar koppie dat we het dus af moeten kappen om haar rust te laten pakken.

Nelson is vol enthousiast maar super voorzichtig en heeeeeel nieuwsgierig :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding