Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:31

Tja, voor BE is dat helaas verplicht, de DA moet daar voor tekenen dat ie de foto's onder narcose gemaakt heeft.
Bovendien is Budel voor ons maar goed een uurtje rijden, anders was Eersel evt. ook een optie.

Mits we dan ook bij Maarten Kappen zelf terecht zouden kunnen, dat is natuurlijk nog maar de vraag...
Ik heb er ooit eens naartoe gebeld, gevraagd, en nee, die had geen tijd, dat zou dan een andere arts doen...ehhmm...nou, laat dan maar.
Ben ik misschien niet de allergemakkelijkste in, ik ga al naar gelang wat ze hebben naar verschillende DA :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:16

Waarom kiezen jullie er voor zonder roesje te laten rontgen?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:48

Vanaf hier is alles een eind rijden haha. Wij gaan idd ook voor verschillende dingen naar verschillende dierenartsen. Standaard of waar spoed achter zit gaan we gewoon op t dorp, Gizmo zijn rug ga ik naar een dierenarts hier verder vandaan maar die daar gewoon veel meer ervaring mee heeft.

Mariska zoals ik al eerder postte vermijd ik t bij Swirl liever vanwege epilepsie in de lijn, waarbij een aantal gevallen getriggerd zouden zijn door narcose. Daarbij gaat het puur om zien of alles goed zit voor de sport en dat zou gewoon goed te zien moeten zijn, ze hoeven niet naar de rvb. Al weet ik dat veel nederlanders ook de officiele foto's zonder roesje laten doen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:13

Okee.. ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:35

Ik vind het prettiger voor de hond, zeker voor onze Sheltie. Ze zijn ontspannen en kunnen geen weerstand bieden. Ik ervaar het als een stuk minder stress voor de hond.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:52

Na een enerverende week en waren Isis en ik er wel aan toe om even lekker uit te waaien, het weer was goed dus samen op pad naar de zandverstuiving bij 't Harde. We hebben genoten.
Zo op zondag ochtend is het daar nog heerlijk rustig, iedereen zit dan nog in de kerk.

Door de rust konden we ook even een beetje gehoorzaamheid oefenen, waarvan een kort filmpje.
https://www.facebook.com/tineke.wiersma ... nref=story

Jullie mogen even meegenieten van mijn altijd blije Isis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:14

Dat ziet er heerlijk uit!

Van 17 tot 27 juni ga ik heerlijk met mijn honden genieten in Weerterbergen. Mijn paard staat daar vlakbij dus plan ik mijn vakantie daar in de buurt. Vorig jaar april al heerlijk genoten en wat rond gehobbelt met de honden daar; nu weet ik daar meer de weg en gaan we er dit jaar weer voor!
Met ons Luuntje konden we niet zo ver; en met Bodhi zullen we nu ook niet zo ver kunnen, maar ik weet iig meer de weg :P Kijk er zo naar uit!

Ook zat ik van de week de map te lezen die ik mee heb gekregen bij Bodhi. Daar zitten o.a keuringsresultaten in van papa. Als ik dat zo mag noemen.
Zijn er wel eens mensen op keuring geweest met hun hond? Of noemen ze dat anders? Hoe gaat dat in zijn werk?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:33

Show noemen ze dat bij honden. Niet zo mijn ding.
Geföhnde honden met een in mijn ogen ontplofte vacht, getut en gefrut. Geef mijn maar puur natuur.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:35

tiwi1969 schreef:
Geföhnde honden met een in mijn ogen ontplofte vacht, getut en gefrut. Geef mijn maar puur natuur.

Haha :') Ik dacht dat dit alleen op poedel gebied zo zou zijn!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:38

van wat ik heb gezien is het bij iedere showhond :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:35

Hm, weet niet of we díe discussie willen aanzwengelen... }:)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:51

tiwi1969 schreef:

Amen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:53

Ik was gewoon nieuwsgierig hoor :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:19

Ik heb een vraagje en google geeft me niet echt een duidelijk antwoord.

Bij ons op de hondenschool zijn 5 gevallen van kennelhoest. Een DH is ziek geworden door een andere hond maar Jinn heeft een dag voor dat de DH ziek werd uitgebreid gespeeld. We wisten uiteraard niet dat de DH ziek/besmet zou worden.
Nu heb ik Jinn 10 dagen thuis gehouden ivm besmettingsgevaar (vandaag). Maandag heb ik weer training en is het dus ruim 10 dagen geleden dat Jinn besmet zou zijn. Hij is niet ziek geworden. Wat zouden jullie doen? Nog langer thuis laten of maandag gaan trainen.

Jinn is dus niet ziek ;)

Beetje warrig verhaal, maar hoop dat jullie 't snappen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:38

Kennelhoest is een rottige aandoening maar verloopt bij volwassen honden meestal mild.
Ik heb een koppel van 3 gehad die alle 3 geënt waren en toch ziek zijn geworden. Zonder complicaties, duurde maar een paar dagen en kostte vooral veel keukenrol om de kots/slijm op te ruimen

Voor pups zou het gevaarlijker zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Overleg even met de Hondenschool of jullie alweer welkom zijn. Of een telefoontje naar de DA maandag ochtend voor overleg.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:19

Ik heb ook 2 honden en beide niet ziek. Allee m'n andere hond is niet in contact geweest met een zieke hond. Eventueel dan alleen Jinn.

Ik kijk het tot maandag aan en als hij dan nog niks vertoont dan ga ik er denk ik gewoon heen. Die 10 dagen zijn dan alleen verstreken en hij oogt ook niet anders ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:26

Ik zou het niet doen, bij ons is de regel dat je dan 21 dagen niet welkom bent. Voor een zieke hond geldt 21 dagen nadat hij beter is verklaard.

Is wel een verschilletje dat hier honderden verschillende honden over de vloer komen natuurlijk.

Overigens is de hond van mijn moeder overleden aan kennelhoest, die was acht toen hij het kreeg.

Het is volgens mij een klein epidemietje aan het worden, ik hoor echt ontzettend veel honden die met kennelhoest zitten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:36

Hoorde ik ook. Alleen laatste tijd niet meer en er zijn geen nieuwe gevallen 'binnen gekomen'

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:56

tiwi1969 schreef:

De rest van de tijd zijn ze puur natuur.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:05

Hier geen ervaring met kennelhoest gelukkig, dus ik kan je niet helpen. Gefeliciteerd trouwens!

Wij hebben vanmiddag foto's laten maken van Swirl. Heupen/onderrug/ellebogen en schouders allemaal helemaal keurig, dus we kunnen lekker aan de gang :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:11

Tess, dat is fijn, gelukkig maar!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:16

Ja idd, ben er erg blij mee! Zit alleen een kleine vernauwing achterin t zenuwkanaal bij de rug, maar maarten kappen verwachtte daar verder geen problemen van.
Broertje is ook helemaal goedgekeurd :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:17

Wat fijn!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:18

Tess, super dan kan je weer fijn en met een gerust hart sporten!

Isis is van de week voor de tweede keer naar de osteopaat geweest voor een behandeling. Met kerst is ze tegen een raam aan gerend en daar had ze flink wat blokkades van met uitstraling naar een poot, ze begon er steeds op te bijten en haar poot trilde waar ze behoorlijk geïrriteerd van raakte. De osteopaat zei: als een harmonica in elkaar geschoven.
Na de eerste behandeling was het trillen en bijten al over en nu is ze weer helemaal good-to-go.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:00

Afbeelding

Mijn ultieme valentijn! <3

Eind juni gaan we 10 dagen op vakantie naar park Weerterbergen. Eerst een ritje met ponylief en daarna wandelen met de honden. Kijk er al zo naar uit!