gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:27

Nee. Ze kunnen het alsnog krijgen, die kans is echt minimaal. Maar áls ze het krijgen, is de overlevingskans veel en veel groter. Of je dat gevecht aan wil gaan is een tweede en zeer persoonlijk. Ik ben voor het in laten slapen van myxo slachtoffers, ongeacht of ze geent zijn ja of nee. Zeer pijnlijke lijdensweg.

Vhs is iets anders. Dat merk je niet. Konijn kan ineens dood liggen. En dat komt het hele jaar voor

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:07

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:26

Duitse herder Dolf hier is gek op zijn 6 harige vriendjes :D

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:26

Ja heerlijk is dat he! Ik kan er echt van genieten als ze zo leuk met elkaar om gaan :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:29

Mijn overleden hond zou het best leuk hebben gevonden, vond de gerbils altijd heel leuk!

Hond van m'n oom (deels jack russel) is hier een paar keer wezen logeren... die zag ze meer als snacks, die kreeg je niet bij de achterdeur weg :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:31

Mijn overleden hondje (teckel) zat altijd in het hok van het konijn.
Bij mijn ex had ik een vlaase reus, hadden we een ren buiten geaakt van 6 meter lang.
Onze honden gingen ook de ren in en speelden zo met de konijnen :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:33

Iemand een idee?

Mijn konijn poept sinds een tijdje weer naast haar bak. Ik doe haar keutels altijd netjes weer in de bak.
Ze heeft nu een nieuwe bak, maar ik heb daar de korrels uit haar "oude" bak in gedaan zodat ze de geur herkend.
De bak wordt elke dag verschoond en gevuld met houtkorrels.
Plassen doet ze gelukkig wel in de bak, maar er soms overheen :+

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:37

O geweldig haha.
De hond van kennissen ziet konijnen inderdaad ook als snacks dat is iets minder handig ;).

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:22

Eerst hadden we 2 halve haasjes:
Timmie en Teuntje!
Afbeelding
Hun hok dat inmiddels een graafparadijs geworden is...:
Afbeelding
Timmie helaas overleden omdat hij zo stronteigenwijs was... :(

Dus sinds kort nieuw konijn:
Teske!
Afbeelding
Zo lief zijn ze samen Teske en Teuntje

Afbeelding

Afbeelding

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:45

Kan iemand me vertellen waarom mijn konijn op bed komt liggen, naast mij wel te verstaan!
De afspraak is gemaakt met de DA, hij krijgt zijn entingen en zijn ballen gaat hij vaarwel zeggen.
In de buurt zit een opvang, daar gaan we kijken naar een vriend voor mijn kleine vriend.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:50

Wat een leuke konijnen rowantje! Teske is echt heel mooi!

YSB, super van je beslissing!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:14

Halve haasjes? :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:04

Sorry, snelle reactie vanochtend haha.

@YSB, misschien omdat ie zich een beetje alleen voelt? Wat fijn dat ie een maatje krijgt na z'n castratie. Heb je al wat op het oog bij de opvang?

De 16e ga ik eens kijken of dit ventje misschien wat is voor bij m'n koppel.. Ze hebben toch veel ruzie en voor ik ga herplaatsen wil ik eerst alles geprobeerd hebben...

http://konijnenopvanghazel.nl/?x-portfolio=lolo

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:24

Ik zit met een dilemma....

Ik ga op mezelf wonen, en wel in het zelfde dorp als mijn ouderlijk huis. Nu heb ik vier konijnen en ik mag twee konijnen mee nemen. En dat wil ik wel graag anders moet ik steeds weer terug en dat is de eerste paar weken niet erg maar uiteindelijk niet fijn en wil m'n moeder ook niet alles laten doen.

Ik woon anti-kraak, ziet er allemaal heel netjes uit en ik heb een hele ruime kamer+eigen badkamer. Ook is er een grote tuin aanwezig. Dilemma is nu: De konijnen binnen of buiten. De grond binnen is gelukkig geen vloerbedekking en kun je zo schoonmaken als ze nog zindelijk moeten worden. Ik zou ze dan in een zo ruim mogelijke kooi laten en een paar uur per dag loslopen (ik zal vrij veel thuis zijn). In de tuin is wat lastiger, en kan eigenlijk iedereen komen wat ik zelf wat minder fijn vind. Echter zitten ze nu ook buiten, zijn ze gewend en ik kan zo een rennetje op het gras zetten, ze hebben een ruimer vaster verblijf etc.

Wat is wijsheid.. ik weet het gewoon echt niet haha. Ook weet ik niet welk koppel ik mee zou nemen. Ik heb twee jongere konijnen (1,5+3 jaar ong) en een ouder koppel (6,5 en 6 ong) Die oudere konijnen hebben chronisch snot en EC gehad en zijn duidelijk een stuk rustiger. Binnen zou dus wel makkelijker kunnen maar veranderingen vind ik weer een beetje eng ivm terugval. Ik train ze nu ook niet en met die andere twee doe ik meer. Nu kan ik wel met regelmaat naar huis om ze thuis te trainen hoor.. Die anderen zouden immers ook aandacht moeten krijgen. Het voordeel van die jonge konijnen is dat ze zich makkelijker aanpassen, gezond zijn, maar ze hebben wel veel energie en zeker binnen weet ik niet of dat te weinig is voor ze (zindelijk maken gaat misschien wel makkelijker?) en buiten zouden ze in een heel ruim hok moeten en de voliere verplaatsen wordt ook nogal lastig waar ze nu inzitten en het is anti kraak dus bij wijze van zou ik zo weer weg moeten... := Voordeel binnen vind ik wel dat het gezellig is, ik ze meer aandacht zal geven, nadeel dat ik niet weet of het gaat stinken, of ze wel goed zindelijk worden, ik heb nooit konijnen binnen gehad behalve een paar dagen.

Heel verhaal en ik snap dat ik de beslissing zelf moet maken, maar hoop dat jullie het willen lezen en mening/advies hebben?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:44

Ik zou persoonlijk voor het oudere koppel kiezen. En als het niet gaat kun je altijd nog wisselen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:28

Hoi Dames,

Een week geleden vroeg ik jullie om advies voor het kopen van een konijnenkoppel. Op jullie advies ben ik naar een konijnenopvang gegaan. Daar heb ik een gecastreerd mannetje en een vrouwtje uitgekozen en bij mij thuis gekoppeld. Inmiddels wonen ze een week samen en ze kunnen goed met elkaar overweg! Dus ik ben erg blij met mijn koppeltje!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:32

Wat een goed nieuws Deau, veel plezier met je nijntjes

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:35

@Rowantje; leuke nijntjes :)

@_YSB_ ; super zeg! leuk dat hij een vriendin krijgt!

@saskiaefie; zelf zou ik dan voor het oudere koppel gaan.

Hier gister loena en hanz los gehad in de tuin.
Vooral loena vond het erg leuk, was de eerste keer voor haar.
Dus ze ging op onderzoek uit in de tuin :D en daarna heerlijk languit..... :z

Ook heeft ze het springen uitgevonden....ben daar iets minder blij mee >;)
ze was laatst dus uit haar hok gesprongen :o

Afbeelding

en nog 1 van hanz

Afbeelding

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:59

Eoweyn_x schreef:
Sorry, snelle reactie vanochtend haha.

@YSB, misschien omdat ie zich een beetje alleen voelt? Wat fijn dat ie een maatje krijgt na z'n castratie. Heb je al wat op het oog bij de opvang?

Ik heb niet speciaal iets op het oog, hij moet kiezen en niet ik.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:10

Hoewel het nog maar een gedachte is, zitten we eraan te denken om een andee soort ren te bouwen: met gewone hekken, waar ik eventueel in kan zitten. Het zal wel naast ons raam (alles glas) bij de achterdeur komen, dus we willen geen inmens bouwwer.

Nu de eisen/vragen:
Hoe hoog?
Altijd overdekt?
Is als schuilhok een hondenhok genoeg?
Deel van de ren ook waterdicht, of is dat niet nodig: heb ik nu wel, vind dat heel handig.

Afbeelding
Ze zitten nu hier in, maar de daken zijn een beetje verbogen en sluiten niet helemaal lekker aan.

Ik zat aan zo iets te denken:

Afbeelding

Er zijn hier geen vossen en nauwelijks katten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:37

Als je erin wil staan zou ik 'm 2 meter hoog maken. Altijd overdekken tegen roofvogels, roofdieren, etc. Ik dacht ook dat het bij ons meeviel, tot er twee maanden terug een van mijn konijnen het gaas in is gejaagd door een kat. Dood, zijn maatje was gewond. Hondenhok is prima. Ik zou voor gaaskeuze voor martergaas gaan, gaas wat dikker is dan 1 mm.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:11

Ik heb gewoon her simpele kippengaas, 90 cm hoog. En dan schapen hek er om heen voor de mooi.
En een kinder speel huisje als hok.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:41

EskeGirl, wat ook een optie is iz om de kooi iets ol te hogen, zodat als het regent de nijntjes niet in de dras zitten.

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:05

Wat een leuke ideeen komen hier voorbij! Mooi hok zeg op de foto hierboven. Ik zou alleen ook wel echt overdekken, je wilt niet dat er toch ineens een roofvogel of iets dergelijks je konijn pakt...

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:18

Eske Girl: Wij hebben een (katten)net gespannen over de ren heen en halen deze er af als we er bij in willen zitten om te kroelen of schoonmaken :)

De konijntjes hebben gisteren een 'zandbakje' gekregen. en ze zijn er blij mee <3 het zand ligt overal hahaha. de bak staat alleen savonds bij ze of als wij overdag thuis zijn. (enkel gisteren avond vergeten weg te halen en tsja alles lag toch al onder het zand dus de mazzelaars mogen nu ik aan het werk ben ook wel met het zand spelen)