Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:01

Eerlijk is eerlijk, daar zou ik gewoon niet mee fokken. Er is al een reusachtig overschot aan poolhondenpups in Europa (even niet landspecifiek kijkend). Ik vind het dan altijd zo'n dooddoener als mensen er 4 tot 8 pups stamboomloos bij willen vermeerderen omdat ze er zelf ééntje bij willen. Waarom niet gewoon een pup erbij kopen van een erkende fokker? Dan uiteraard van ouderdieren die qua karakter aan je wensen voldoen. Als je vroeg op de wachtlijst komt te staan, kan je alle ontwikkelingen rondom het nest blijven volgen. Rond de 3 weken op bezoek, steeds updates krijgen, met spanning de dag van het ophalen afwachten... Ook heel leuk. ;)

Nou is HD-B op zich een mooie score die onder HD-vrij valt, maar het duidt wel al op heel lichte botafwijkingen of veranderingen. Het zou schelen als ze een stamboom had, want dan kon je de uitslagen van de ouders en voorouders erbij pakken en die gaan vergelijken voor een beter beeld.

Desalniettemin is het goed dat je haar getest hebt. Ik zou alleen ook nog de ogen testen, als je écht wil gaan fokken. Het is inderdaad al een stuk beter dan die berg aan pretnesten die je op facebook ziet, mijn hemel, de afgelopen paar maanden zijn er steeds meer en meer bijgekomen. In veel groepen wordt het haast aangemoedigd, "want ze zijn zo schattig". Vreselijk. :n

Ik zit eigenlijk vrijwel nooit meer op bokt (of andere fora/social media for that matter, iets met een druk leven, haha), maar zag dat dit topic weer een boost kreeg en gezien het onderwerp moest ik toch reageren. Ahum. O:) Met de honden hier gaat het (naar omstandigheden) prima. De ene is eergisteren 10 geworden, de andere afgelopen zomer 1. Nu ik dit type heeft de jongste een pak meel uit het rek in de keuken gejat en vakkundig de inhoud over de grond verspreid. Ik ga maar eens opruimen..

Lisitano

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:26

Haha Ushanka! Wat een draak!
Ik moest laatst nog aan je denken, hoe gaat het met de ogen van je jongste?

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:42

Ik wil eigenlijk 'goed' zeggen, maar 'goed' zal het nooit meer worden natuurlijk. Naar omstandigheden gaat het prima. :) Het ene oog is volledig blind, het andere oog bleek toch nog een beetje zicht te hebben (gelukkig was ik er met dat oog vroeg bij qua medicatie). Dat is niet veel, misschien zo'n 15-20%. In het begin wist ze absoluut niet hoe ze ermee om moest gaan -waardoor we er eigenlijk vanuit gingen dat ze echt helemaal blind was- maar ze heeft ermee leren leven. Die vrolijke, gekke, actieve puber is er weer, maar dan met wat grotere kijkers.

De keerzijde is wel dat de oogdruk langzamerhand toch stijgt (ondanks de medicatie). Glaucoom bij honden is gewoon een monster dat haast niet te stoppen is. Uiteindelijk zullen de ogen er dus wel uit moeten, hopelijk duurt dat nog even..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:56

Wij hebben eindelijk sneeuw <3 ik heb een hele blije husky op het moment. Hoe is het met iedereen nu?

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:03

aaah sneeuw ik wil ook ;(

Knappe hond <3

Hier gaat het prima, zo trots op Pepper want hij begint echt heel lekker te luisteren tijdens het loslopen al een aantal maanden (al had hij vandaag wat meer streken, net wanneer ik voorzichtig heel blij was met zijn werkende oortjes :x )

Afbeelding

Afbeelding
En nieuwsgierige mini koetjes tegengekomen, erg leuk :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:48

ahh knappe pepper <3

Wat fijn dat het zo goed gaat! niks leuker als lekker vrij rondrennen :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:13

Heerlijk zeg!

Die van mij gaat soms goed, en soms heeft ze bananen in haar oren. Rent ze overal en nergens heen en hoort/ziet ze niks meer. Dit duurt een paar minuten en dan komt ze weer en is het wel klaar.
Dus haar durf ik niet overal zo even los te doen, mijn border collie overigens wel, die blijft altijd tot een paar meter om mij heen lopen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:49

haha hier hetzelfde mijn border kan ook overal los die is zo makkelijk :D ik zie best veel mensen met de combinatie husky en border collie.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:09

Haha ja he? Het zijn 2 uitersten van elkaar maar samen ook zo lief.
De Border is de baas maar soms denkt mijn husky dat zij ook wel heel stoer is, dus dan is het even ruzie samen.
Wat ik wel lekker vind, dat de hus in huis suuuuper makkelijk is, kan met iedereen, vind iedereen aardig en leuk.
De border heeft wel echt een gebruiksaanwijzing en super zenuwachtig

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:59

hier is mijn hus de baas, mijn border is echt een doetje. Hij is ook al een paar keer aangevallen door andere honden omdat hij gewoon echt niks terug doet. Hij vind iedereen lief en leuk :D karma is meer gereseveerd daar moet je echt het vertrouwen van winnen voordat je haar mag aaien.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:36

Bij jou dus andersom... Mijn border MOET alle aandacht denkt ze, MOET al het eten want ohwee misschien vergeet ik haar.. Als ik onderweg met iemand wil praten begint ze al zenuwachtig te worden.

Mijn hus is juist een doetje, bijt nooit van zich af. Nog nooit gepakt door een hond maar ik had een Samojeedpup die haar de hele dag terroriseerde, enige wat ze deed was zielig kijken...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:17

aww ja chansy vind puppy's ook niet leuk. Ik herken veel wat je zegt _O- karma is graag haantje de voorste met alles.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:39

Ushanka schreef:
Ik wil eigenlijk 'goed' zeggen, maar 'goed' zal het nooit meer worden natuurlijk. Naar omstandigheden gaat het prima. :) Het ene oog is volledig blind, het andere oog bleek toch nog een beetje zicht te hebben (gelukkig was ik er met dat oog vroeg bij qua medicatie). Dat is niet veel, misschien zo'n 15-20%. In het begin wist ze absoluut niet hoe ze ermee om moest gaan -waardoor we er eigenlijk vanuit gingen dat ze echt helemaal blind was- maar ze heeft ermee leren leven. Die vrolijke, gekke, actieve puber is er weer, maar dan met wat grotere kijkers.

De keerzijde is wel dat de oogdruk langzamerhand toch stijgt (ondanks de medicatie). Glaucoom bij honden is gewoon een monster dat haast niet te stoppen is. Uiteindelijk zullen de ogen er dus wel uit moeten, hopelijk duurt dat nog even..

Pff wat een heftig bericht zal dat geweest zijn. Gelukkig heeft ze er zelf (nog) niet teveel last van.

En wauw Kirri, sneeuw <3
Hier zijn we aan het canicrossen en Manu kan weer lekker naast de fiets hollen. Hij is weer lekker actief dus we zijn er vaak op uit. 's Zomers lange wandelingen, 's winters lekker knallen! Hij heeft ook echt stalen billen, superstrak en je ziet het zelfs door alle fluff heen <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:57

Lisitano: sexy hé die stalen billen, heeft Pepper ook als we weer gaan fietsen en actief zijn in de winter =:)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:13

xTiffani schreef:
Lisitano: sexy hé die stalen billen, heeft Pepper ook als we weer gaan fietsen en actief zijn in de winter =:)

Jaa <3

Hij is ook eindelijk eens op goed gewicht *\o/* En die lekkere wintervacht is er al bijna, alleen die nek nog wat meer :D Ik heb helaas geen betere foto van de zijkant.
Afbeelding

In april zag ie er nog zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Zijn jullie honden ook zo wisselvallig met eten?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:46

Gisteren een mooie wandeling met een groep Husky's gedaan *\o/*
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:49

<3 <3 dat is altijd mooi

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:21

Oh heerlijk zeg <3

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:41

Het einde van de verharing van Ayra is ook eindelijk in zicht *\o/* Verder genieten we weer van fietstochten nu de temperaturen weer lager zijn.
Ik vind het altijd wel leuk om te zien dat ze met deze temperaturen weer zin heeft om te rennen. Zomers heeft ze dat echt niet :')

Zondag vond ze het ook nog heel leuk om weg te lopen :+ Onze tuin is afgezet met een schutting, maar iemand had de deur daarvan niet goed dicht gedaan en Ayra was buiten. Dus madam was de buurt maar even gaan verkennen :') Gelukkig kwamen we er snel achter en met een worstje als extra motivatie was het mogelijk haar weer te vangen :)

De foto's zijn van een paar weken terug :) (haar tuigje zit scheef door het spelen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:08

Wat heeft ze toch een prachtige kop maar die trotse houding vind ik nog wel het allergaafste <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:25

Wauw die is heeel knap <3 <3 doet mij kwa kop ook wel denken aan Pepper. Wat is haar geboortedatum?

Pepper is dit jaar helemaal niet zoveel aan het verharen :D al moet ik dit niet te hard zeggen :=
Laatst bijgewerkt door xTiffani op 28-11-17 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:31

Ze kan inderdaad heel trots kijken Lisitano, even stoer doen :D

Klopt Tiffani, we hebben al eens eerder gezegd dat ze op elkaar lijken haha :D Ze afgelopen zomer 3 geworden :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:35

Gaat hard he! <3

Klopt ook haha, moeten maar een keer afspreken net deze groep, lijkt me gezellig! Al ben ik bang dat we niet bepaald bij elkaar in de buurt wonen haha

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:43

Mooie group zo Lisitano!

Ayra is erg knap :D

Karma wordt weer loops dus die verliest al der ondervacht :+ handig met weer alle sneeuw die komt

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:20

Nanook is ook erg slecht met eten.. Vlees eet ze overigens wel, brokken?? Pff hoe durf ik die voor haar neer te zetten. Daar kan ze dus ook zo 2 dagen over doen.
En soms eet ze een week echt amper iets, daarna dan wel weer iets meer. Ik laat het nu maar los, voller dan dit krijg ik haar niet (is niet mager hoor).