Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:48

Gelijk kraamvisite Splash? Wat vonden ze van de beebs? Die van ons vinden mensen al aliens.
Hoe is het met Texas? Of was die naar buiten gevlucht?
Leuk hoor dat de kleintjes zo lief waren. Gwynn ging in het begin blazen naar vreemden, nu gaat het veel beter.

Was super met mijn ouders! Ze vonden het erg leuk om ze weer te zien, Gwynn ging na een poosje zelfs bij mijn moeder op schoot liggen!

Gwynn doet nu wel weer alles, maar gaat niet voor de lol een rondje lopen, ze loopt alleen als ze moet plassen of eten. Maar ze is wel weer fief, springt in de krabpaal, gaat de trap op en af. Ze eet voor haar doen zelfs alles snel op.
Tijger is nog steeds hyper en eet als een.. Tijger :D die heeft echt de hele dag honger.

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 18:28

:D is Tijger nu minder kieskeurig met eten? Leuk dat het gezellig was met je ouders en dat ze het leuk vonden om je aliens weer te zien ;) haha hoelang moet ze dat pakje nog aan ?

Texas kwam vanmiddag thuis en heeft hoven gelegen maar toen had ik visite. Dus ben hem ff een paar x een knuffel gaan brengen en toen is ie weer op pad gegaan. Hij is net een half uur weer binnen, alles hun vlees gegeven en toen ging hij weer richting boven. Ben met hem meegegaan en nu lig ik even lekker met hem op bed, gelukkig kan ie nog spinnen. <3 maar al met al zeker niet slechter dan gister. Vannacht zorgen dat zijn Luik goed dicht zit en dan eens kijken of ie weer bij me komt slapen zodat hij zijn plekje daar niet kwijt is.

En nu ga ik ff relaxen! Echt super leuk hoor al die visite (3 vrienden, en later mijn broertjes en moeder) maar nu ff tijd voor mezelf ;) ze vonden ze in het begin allemaal raar voelen, conclusie ; beetje wennen maar super lief <3

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:38

Splash, leuk een huis vol kraamvisite! Die van ons vinden mensen idd ook altijd aliëns, maar ook altijd vreselijk lief! Nu lekker zelf even alleen genieten van je katjes.
Schattige foto ook!

Gwynn alweer de goede kant op, lijkt bij poesjes toch altijd een heftigere ingreep dan bij katers. Wat hebben ze precies gedaan bij Gwynn? Alles eruit of alleen de eileiders?
Leuk ook dat je ouders het leuk vonden om ze weer te zien.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:50

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze bij Gwynn gedaan hebben :o, ik denk alles er uit. Zal het volgende week navragen. Ze moet het pakje tot vrijdag aan. Ik durf het ook niet even uit te doen, want ik denk niet dat ze het dan weer aan wil..
Het was bij Gwynn zeker een stuk heftiger. Ik ben ook echt blij dat ze die eerste nacht bij mij geslapen heeft. Ze liggen nu weer zoet voor de deur in een mandje te slapen. Ik was even bang dat mijn man voorgoed naar de logeerkamer moest :+

Even qualitytime met Texas, dat is wel goed voor hem. Ben echt benieuwd hoe snel hij ze accepteert.

Tijger heeft altijd honger en hij weigert nog steeds droge brokjes te eten. Ik heb nu liquid snack en al doe ik 2 druppels in een bakje, smeer dat uit en doe daar brokjes bovenop dan vreet ie alles op! Dus hij krijgt 2x per dag natvoer met brokjes er door en in de middag brokjes met liquid snack. Maar Gwynn eet de hele dag door af en toe wat brokjes. Veel slimmer!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 12:17

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:20

<3
Die laatste zag ik op facebook voorbij komen, geweldig _O-

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 12:22

Volgens mij heb ik inmiddels iedereen van hier op FB :D Gelukkig, dat scheelt haha...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:30

Die laatste is echt meer dan geweldig :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:34

Die laatste! Ik had hem geliked en een klant Appte me:
Lieve Loes met alle respect, maar die foto van knox en Wax doet ons toch echt aan wat anders denken. (Ze vinden het bizarre beesten haha). Dus ik stuur terug: wat dan? Een soepkip! Lol

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:29

Oh Splash! Geweldig! <3 <3 <3 <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:28

LoesLucky schreef:
Die laatste! Ik had hem geliked en een klant Appte me:
Lieve Loes met alle respect, maar die foto van knox en Wax doet ons toch echt aan wat anders denken. (Ze vinden het bizarre beesten haha). Dus ik stuur terug: wat dan? Een soepkip! Lol

Hahahah :')

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 13:28

Zo, ben ik weer. Het gaat super goed met de aapjes en ben onwijs van ze aan het genieten <3 Wax was vanaf dag een gigantisch verliefd op me en een mega kroelkont, sinds gister zijn dat er dus 2 geworden :D zo lief zijn ze!

Texas gaat zo zo, hij moet ze niet maar toch zie je elke dag een minuscule verbetering. Vanmorgen heb ik mr. Bijdehand aka Knox even opgetild en bij Texas gehouden zodat hij kon snuffelen, en dit ging goed..zelfde gedaan met Wax, die vind hem wat enger en dit ging ook goed.

Nu was ik net ff boven met Texas knuffelen toen knox zich er mee kwam bemoeien :+ Texas bleef eigenlijk rustig liggen dus heb Knox in het mandje ernaast gezet, ging ook goed. Toen was wax aan het miauwen waar we waren dus ook hij kwam naar boven en dit is het resultaat;
Afbeelding

Hij heeft 5 minuten rustig gelegen en gekeken naar die 2, toen ging ie even snuffelen en is hij rustig weggegaan.

Toch weer een klein stapje in de goede richting denk ik, dit alles zonder geblaas en gegrom.

Zal zo nog even een grote Fotospam doen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:31

Ze gaan sneller dan die 2 van mij. :)
Die zijn nu pas op het punt aanbeland dat ze vreedzaam naast elkaar leven zonder gebrom en geblaas, tenzij Abby aan het etteren is. :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 13:34

Dit doen ze natuurlijk niet uit zichzelf, maar ik ken Texas zo goed dat ik hem soms even moet helpen, ik forceer niks. Beneden ontwijkt hij ze nog steeds en blaast hij wel hoor, maar ja niet gek als ze pas 4 dagen hier zijn.

Wel sneu gister lag Wax bij me, je had die blik van Texas moeten zien...... Heb wax weggelegd en Texas maar even opgepakt. Gelukkig ligt hij s nachts wel lekker bij me en spint ie als vanouds.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:49

Splash, geweldig! Zo fijn dat je mannetjes zo lief zijn. En grappig dat Wax je meteen als baasje zag! Komt toch door het geknuffel vooraf.

Facebook foto's zijn ook echt geweldig. Heerlijk gewoon.

Fijn ook dat het met Texas toch redelijk gaat. Het naar buiten gaan geeft ook geen problemen?

Mijne hebben nieuwe namen: Terror Tijger }:) want hij is zo baldadig.. weet van gekkigheid niet wat hij moet doen (pijnlijke pootje is niks meer van te zien hoor :D ) Prinses Gwynn kan namelijk nog steeds niet lopen met haar rompertje (denkt ze), dus die wil gedragen worden. En spelen doet ze alleen als het binnen pootbereik is. Wond ziet er gelukkig prima uit. Rompertje mag vrijdag uit, ik ben benieuwd of ze dan meteen weer gaat rondrennen of dat deze behandeling madam wel bevalt :D

Omdat Gwynn niet zo mobiel was heb ik een bakje water boven gezet, ze slapen altijd voor onze slaapkamerdeur. Nu willen ze alleen nog maar uit dat bakje drinken. Wat een rare beesten zijn het toch _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:13

Tilmar, dat heeft Klaaz ook, hij heeft water boven staan op zijn kamer, maar alsnog gaat hij het liefst naar beneden om daar uit zijn bakje te drinken. Zijn overigens dezelfde bakjes, hetzelfde water, maar toch :')

Momenteel ben ik de printer veel aan het gebruiken, Klaaz vind dat zooooo interessant, uit zijn diepste slaap rent hij dan meteen naar de printer toe en gaat ie met mijn kop bij de uitgang van t papier zitten :')

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:27

Splash, dat ziet er al goed uit! Lekker dat je zo aan het genieten bent en dat het iedere dag iets beter gaat!
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het gaat met je tunnel en je kattenluik.

En Tilmar heeft Terror Tijger en Prinses Gwynn :+ Hopelijk mag Gwynn straks weer lekker zonder rompertje.
Waterbakjes hebben wij er 4 door het hele huis verspreid staan. Beneden een elektrische en dan nog 3 gewone bakjes. Ze hebben per kat hun eigen voorkeur :+ Maar ze worden allemaal gebruikt.

Jolien, printer is hier ook favoriet bij alle 4 de katten :):) Is echt een attractie opzich! *\%/*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:37

De tunnel en de luiken werken goed, straks alleen als ik ga werken moet ik even bekijken wat ik ga doen met het 2e luik dat naar buiten gaat. Als ik die dichtdoe kan Texas niet meer van binnen naar buiten en dat vind hij verschrikkelijk. Nu gaan de kleintjes niet achter hem aan en vinden ze het 1e Luik ook niet interessant maar kan zo verAnderen. Die tunnel is ideaal! Ook voor Texas, die bekijkt de situatie afentoe vanuit daar, lekker veilig :')

Haha Tilmar, terror Tijger en prinses Gwynn klinken als een heerlijk stel :+: pas maar op dat je je prinses straks niet overal heen moet dragen, zonder pakje. Hilarisch! Volgens mij is het echt een prinses die zich rot lacht als je haar draagt ;)

Over drinken gesproken, die kleintjes drinken echt veel. Heb een bakje van 500ml en die hebben ze s avonds samen leeg. Heb al gegoogled maar kennelijk eten ze niet alleen maar drinken ze ook meer. Hoe zit dit met die van jullie ?

Joolien, toch mega interessant zo'n printer, het maakt geluid en het beweegt!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:18

Wat foto's van mijn knappies!

Afbeelding
Knox en daarachter Wax

Afbeelding
Knox <3

Afbeelding
Wax <3

Afbeelding
Wax

Afbeelding
Knox :))

Afbeelding
En de mannetjes samen

Liefffffffffffff he!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:55

Splash ze zijn ZO leuk, ik ben echt jaloers!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:14

Heerlijk setje, zo samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:19

Hoe ligt die op de laatste foto dan? :')

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 19:50

Joolien schreef:
Hoe ligt die op de laatste foto dan? :')

:)) hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik het me afvraag ?! Ik heb echt geen idee haha

En thanks Kristie en Prrrr!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:52

Tja, dat water blijft bijzonder, die van mij drinken ook best veel vind ik. Heeft ook te maken met het voer wat je geeft dacht ik. Ik ga nog maar even een drinkbakje erbij kopen, want die boven staat is metaal en dan kan je niet zien of er nog water in zit.

De printer hebben ze bij mij nog niet ontdekt, alleen om bovenop te zitten!

Vanmiddag mag het rompertje uit!! Ik ben zo benieuwd wat ze gaat doen. Overigens loopt ze nu wel iets meer. En springt zomaar af en toe ergens op. Maar ik denk dat ze wel heel blij zal zijn als het uit is. Ondanks dat ze niet verhaart zitten er toch best wat haartjes in het rompertje trouwens. Ik geloof dat de haren van een devon afbreken, dus je ziet allemaal kleine stukjes.

Mooi dat je tunnel werkt Splash, goed bedacht! Werken die luikjes op een chip die Texas om heeft?
Die laatste foto is echt hilarisch, ik snap er ook niks van hoe het zit.
De rest is weer geweldig, het zijn echt mooie mannen! <3

We nemen Gwynn af en toe mee naar buiten om de lucht te snuiven, dat vindt ze zo heerlijk! Alle luchtjes. Ik heb vage plannen om een ren te bouwen, maar nog niet voorgelegd aan mijn wederhelft.. de tuin is al zowat helemaal van de konijnen.. hij zal wel een diepe zucht slaken. Maar stiekum vindt hij alle beestjes ook wel leuk hoor.
Ik heb een tuigje om buiten te lopen, moet er toch nog een bij regelen want ik denk dat Tijger wel wat uitdaging kan gebruiken. Doen jullie dat wel eens?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 22:20

En Tilmar, hoe gaat het nu zonder pakje? Toch apart die haartjes van een devon, wist niet dat ze afbraken.

Hier boeken we langzaam wat vooruitgang met Texas. Sinds 2 nachten slapen de kleintjes boven, in een mandje aan het voeteneind. Texas heedt vannacht op zijn gewone plek bij me geslapen. Knox zoekt steeds toenadering en dat gaat eigenlijk goed , alleen dacht hij dat Texas vanmiddag daarmee toestemming gaf om bij hem in de mand te springen :+ toen was Tex not amsused, sukkel. Verder ontdooit ie wel hij eet weer meer en loopt wat meer beneden rond.

Ik wil volgende zomer hier ook een ren en tot die tijd is buiten echt Verboden terrein, moeten ze echt niet ontdekken dat daar nog een wereld is, gister gedroomd dat er 1 door het kattenluik was ontsnapt haha!