zolang ze genoeg nestmateriaal hebben is er niks aan de hand hoor.. die houden zichzelf wel warm daarmee. btw geven jullie je gerbils ook rozijntjes? zag dat ze het wel lekker vonden op het internet. dus wil ff checken voor ik ze ook ga kopen voor ze..
ja dat dacht ik dus ook 2x per week 1 ofzo als ze het echt lekker vinden dan. want dat weet ik dus niet. ging net even het hokje in lol en ja hoor 3 gerbils op me hand en ook nog op me arm kruipen kan ze gewoon aaien zoooooooooo leuk en zo tam en dat na 2 dagen ben echt super blij met het stel
Denk er al tijden over gerbils aan te schaffen al veel ingelezen. En inmiddels via een vriendin een oude glazen aquariumbak kunnen krijgen. Ik wil een deksel maken van een houten frame wat precies om de bak past en het frame afdichten met gaas. De bak is 60 lang 30 breed en 40 hoog.
Ik wil graag 2 zusjes van een (hobby)fokker halen. Maar wat zijn goede fokkers in omgeving rotterdam? Kom steeds uit bij queenies maar daar zijn steeds alle jongen al gereserveerd. Andere sites die ik vind zijn niet up to date. Het liefste wil ik een apart kleurtje zilver augouti en gevlekte vind ik erg leuk om te zien.
@Roosje01 Tuurlijk, welkom Echter is je bak helaas te klein zoals je bijv. op de site van Queenies kan lezen. Minimale afmetingen met de oppervlakte moet 60 x 40 zijn maar dat is eigenlijk al erg klein. Ik heb een bak van 100 x 40 en zou eigenlijk al groter willen Er zijn weer 2 grote nesten met erg mooie kleuren geboren bij Queenies, zit er daar niks bij? En anders gewoon een mailtje sturen dat je een koppeltje zoekt Karakter is veel belangrijker dan kleur Ik zocht ook eerst op kleur maar als je ze hebt is dat uiteindelijk niet meer zo belangrijk.
Rosie
Geplaatst: 17-02-14 12:24
Ik zou even contact opnemen met Queenies, toen ik gerbils zocht dacht ik ook dat ze allemaal gereserveerd waren maar dat was achteraf niet zo.
@ Roosje: Welkom! Ik vind je bak ook te klein. Ik vind mijn 80x40x50 al klein Misschien kun je bij Queenies wel een koppel reserveren dat nog niet geboren is? Dat je eerste keus hebt ofzo? Weet niet of dat kan bij hem, maar het is wellicht het vragen waard.
Roosje01
Geplaatst: 17-02-14 13:48
Bedankt voor de reacties. Had gehoopt dat de bak groot genoeg was maar om mee te beginnen moet het maar eventjes. Er kan later nog wel een grotere bak komen. Ik ga queenies wel even een mailtje sturen. Ik ben deze week vrij en de planning was ze dan aan te schaffen. Zodat ik genoeg tijd heb om ze aan mij te laten wennen. Maar het heeft geen haast.
Ik zag inderdaad dat ze nieuwe pups hadden dat ene nest zitten wel hele leuke tussen. Karakter is ook zeker belangrijste.
Iemand hier ervaring met gerbils van queenies?
MadelonSunny
Geplaatst: 17-02-14 14:01
Als je Martijn (van Queenies) vertelt dat ze in zo'n kleine bak komen, ben ik bang dat hij ze niet aan je verkoopt. Hij is erg op het welzijn van zijn beestjes gesteld. De reserveringen gaan bij hem heel snel. Wat er nu op de site staat dat vrij is, kan al gereserveerd zijn. Zijn site is niet up to date wat dat betreft. Ga er maar van uit dat je zeker een maand zal moeten wachten. Er zijn hier meerdere mensen die ervaring hebben met Queenies. Ik heb er hele goede ervaringen mee. Superservice, hij is super voor zijn beestjes en ik heb hier nu 2 geweldige gerbils zitten Voordat ik ze heb opgehaald ben ik al een keer wezen kijken, ze waar toen al heel tam. Helaas waren ze eenmaal hier niet meer zo tam en heb ze wat tijd nodig gehad om te wennen maar dat is allemaal goed gekomen na veel geduld
Ik ga iedergeval even mailen maandje wachten is ook geen ramp misschien heb ik tegen die tijd een grotere bak gevonden.
Zeeuwtje68
Geplaatst: 17-02-14 15:35
over queenies gesproken ik heb wat leuke spulletjes voor mijn gerbils besteld een hangbrug een tunnel een huisje en wat voer en hoop dat het snel komt.. ze zitten nu veel op de boven verdieping die ik heb gemaakt gisteren.. ik heb een ladder van wilgentakken gemaakt, gewoon een dikke tak door midden en vastgemaakt met draad... had bovenop een beetje wilgentakken gelegd,, maar dat hebben ze allemaal maar even voor me klein geknaagd zoooooooooooo leuk spul en zooooooooo tam kan ze gewoon aaien en op pakken..
als mijn hok helemaal ingericht is komt er natuurlijk een foto ps een loopwiel doen ze niks mee hier pffffff dus die heb ik er maar uitgehaald..
Ik heb mijn dames ook bij Martijn vandaan.. hele aardige jongen, en hij is inderdaad supergoed voor zijn beestjes. Ben meer dan tevreden over de hele service die hij biedt. Skye en Fiona zijn ook harstikke tam, al vanaf toen ik ze kreeg. Ontzettend leuk.
Rosie
Geplaatst: 17-02-14 18:53
Weer even foto's gemaakt had ze net een pluk hooi + supasoft gegeven haha. (ik weet dat ik er iets weinig bodembedekking (zaagsel) in heb, ze krijgen er straks wat bij)
Dat hoofd
Skye is echt gierig. Ze beukt Fiona gewoon aan de kant als er wat te halen valt hahaha.
Ah positieve verhalen dus dat is fijn om te horen. Vind je bak niet klein hoor ziet er mooi uit. Hoeveel zaagsel gaat er ong in een bak 1/3 of de helft. Wil wel dat ze zich lekker kunnen verstoppen en graven.
Rosie
Geplaatst: 17-02-14 19:07
Ik doe er 3/4 van een pak van 64 liter ong. Daarnaast nog hooi en supasoft. Haal er dan wel af en toe wat uit want anders wordt 't wel heel erg veel, ze krijgen namelijk geregeld een nieuwe pluk hooi, keukenpapier en wcrolletjes.
Delft is voor mij tog al snel een klein uurtje rijden met de auto dat wil ik die beestjes ook niet aan doen stel dat er file is ofzo.
_Karlijn
Geplaatst: 17-02-14 20:44
Mendy je hebt me op een idee gebracht, picturetime!
Verder dan dit gaan ze eigenlijk niet. Als ik mijn hand lang in het hok hou, lopen ze er wel overheen, maar ik kan ze niet echt optillen. Af en toe 'schep' ik ze op vanaf het plateautje en laat ik ze even over mijn schoot lopen, maar ze zullen niet uit zichzelf op mijn hand komen zitten.
Doen jullie vrienden/familie ook zo raar over de gerbils? Laatst was een 'vriendin' over de vloer en die begon opeens te bleren; " IEEEH OMYGOOD JE RATTEN ZIJN WAKKER! WAT EEN GRIEZELS AAHHH" Oke, kan me voorstellen dat mensen ze niet leuk vinden omdat ze zo snel zijn soms, maar om er nou zo raar over te doen.. ik snap het niet maargoed, ligt ook aan de persoon denk ik..