Ratteneigenaren verzamel u!!

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:17

Pff het kriebelt wel heel erg, maar heb op het rattenforum zitten lezen en daar roepen ze allemaal dat een Gabber Jolly echt te klein is, zelfs met de extra plateaus die ik erin heb zitten -O- Weet iemand van jullie een fokker/opvang in Brabant? Wil toch graag even kijken en knuffelen voordat ik een beslissing neem :o

xMarieke

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:19

Een gabber jolly is imo echt niet te klein voor 2 ratjes. Maar ik vind het zelf een rotkooi. De deurtjes zijn ieniemini en ze kunnen zich zo onhandig verstoppen onder de trappetjes die onderin zitten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:26

Ik heb alles wat van oorsprong in de Jolly zat eruit gehaald (dus die trappetjes, het loopwiel en de gaasverdiepingen) en de voorste deur heb ik vervangen door zo'n grote van een Ferplast Jenny. Als ik jou zo hoor zou het dus moeten kunnen? Hmm..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:30

Ja hoor :) Kijk, groter is altijd beter, maar qua formaat kan het best :)
Hier staat zelfs dat er meer in kunnen.

Edit: wat imo vooral belangrijk is dat je het-aantal-ratten-plus-1 plekjes hebt om te slapen. Zodat de ratjes altijd een fijn plekje kunnen vinden. Hoewel ze meestal op een hoopje gaan liggen ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:53

xMarieke: Ja dat is zo, die van mij gaan ook met zn 3en in het kleinste hangmatje liggen. Bovenop elkaar. De rest van de ruimte is niet interessant om te slapen. Grote hangmat niet, huisjes niet. Als ze maar op elkaar kunnen liggen :P

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:27

Ja stom is dat he. En toch wil ik altijd veel slaapplekjes voor ze. Want dan kunnen ze wel apart liggen als ze dat willen.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:48

Ja klopt, heb ik ook. Heel enkele keer ligt er wel eens een in een huisje. Als ze elkaar ff zat zijn kunnen ze in ieder geval ergens anders heen :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:01

Dan naai ik een lekkere grootte hangmat in elkaar, hang ik die er 's avonds in, kom ik dan vandaag kijken en natuurlijk hangt die hangmat nu maar met 2 linten meer vast en is het afgeknaagd dat ik het niet meer eraan kan hangen :') En zo heeft de vorige driehoek hangmat het ook moeten begeven :( De kooi wordt kaal zo zonder dingetjes erin. Misschien kan ik ijzeren kettingkjes gebruiken maar ik zou niet weten hoe je dat erin naait...

Slopen vinden ze toch altijd geweldig eh, maar wat ik mij afvraag, als ze dat afknagen dan moeten zij toch hard op de grond vallen?

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:43

Herkenbaar, dat gesloop. Die van mij hebben zo onderhand ook al aardig wat hang matjes en tentjes gesloopt. Gelukkig vind ik het niet erg om elke keer nieuwe te naaien. Je kan er helaas niks tegen doen. Ik heb wel eens geprobeerd om losse lapjes in de tentjes te leggen zodat ze die meenemen in plaats van het tentje...maar helaas, ook dat werkte niet.
Als je ijzeren kettinkjes in de hang matjes naait, dan knagen ze eromheen en is hij alsnog kapot.
Oja, tip: Gewoon alles erin laten hangen tot het echt niet meer kan. Ook al hangt een hang matje met 2 lintjes vast, dat maakt de rattekopjes niet uit.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:47

Die van mij hebben nog steeds hun eerste hangmatjes en tunnels.. Tunnel heeft hier en daar een gaatje, maar die van mij zijn echt geen slopers, het hangt er allemaal al zeker 1,5 jaar in :n

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:57

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:01

Ja maar het is er een met 4 linten en daar zijn er nu 2 van afgeknaagd dus er hang net een vlag in de kooi :D maar ik vraag me af, dan zijn die toch helemaal naar onder gedonderd en dat kan toch geen deugt doen :n

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:07

Van die handdoekhaakjes aanknijpen.
Dan heb je geen lusjes nodig :D
Xmarieke:hoe maak je die schoon?
Ik heb ze ook maar twijfel om ze erin te hangen omdat ik niet weet hoe ik ze het beste kan schoonmaken :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:13

Ik stop ze gewoon in de wasmachine :D met een paar hangmatjes. Is altijd goed gegaan :)

:= Op de website van Ikea staat dat ze niet wasbaar zijn. Nouja, ik doe het dus wel. Na een jaar ofzo zijn ze wel op, maar voor die prijs is dat imo ook geen ramp.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:34

friends_f_e: Pfff ja dat heb ik ook zo ongeveer elke week dat. Maar ik heb nu fleece dekentjes (voor honden :P) gekocht bij action. Vouw ik 4x om. En de uiteinden doe ik een elastiekje aan, en daar een touwtje aan. Hoef ik niks te naaien en ze liggen heeerlijk . Nu hoef ik alleen af en toe het touwtje te vervangen.

Je kan het ook met een paperclip vastmaken. Die kunnen ze niet doorknagen..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:11

Tjonge wat kunnen husky's snel verschieten.. Aiko gaatnog vrij langzaam.. maar chico...

Chico

Donderdag 9 augustus
Afbeelding

Donderdag 16 augustus
Afbeelding

Aiko

Maandag 30 juli
Afbeelding

Donderdag 9 augustus
Afbeelding

Donderdag 16 augustus
Afbeelding

Hij is wel wat verkleurd. Heeft momenteel nog een iets grijzer koppie+ halsje en een aalstreep. Rest is grijs afgewisseld met wit.

Baby Aiko, onze 1e ontmoeting
Afbeelding

30 Juli
Afbeelding

16 augustus
Afbeelding

Ze groeien echt mega hard :D Zie dat lekkere dikke buikje van Pacino dan <3

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:27

Ja ik ken het, dat Husky's snel verkleuren. Ergens is dat altijd wel een beetje jammer.
Vanmiddag heb ik mijn ''foto-shoot skills'' geoefend met mijn twee schatten.
Dit zijn de twee mooiste foto's:
Afbeelding
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:07

Wow. Gave foto's!

Wil je ook op die van mij oefenen? (ze zitten alleen (meestal) niet stil hihi!) _O-

Schattige tekening heeft jouw husje nog over zeg..

Volgens mij houdt Chico een capje op :') (voorlopig)

edit: Die onderste foto.. ik zie Smeagol/Gollem voor me met de ring: "MYYYY PRECIOUSSSSSSS"

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:10

Mijn husky's verkleurden ook heel snel maar dat was ook een van de redenen dat ik ze graag wou omdat ik die schimmelkleur wel mooi vind. Maar dat stopt na een tijdje wel, dat verschimmelen nuja ik zie geen verschil meer gebeuren.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:14

Mijn vriend vond Aiko zo gaaf omdat hij een husky gehad heeft (een hond genaamd Aykiro := )

Hij vind het erg jammer dat hij verschimmeld. (al gaat hij een stuk langzamer dan Chico.. ik vind Chico nu best een grappig kleurtje hebben)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:07

Wat een schatjes S_en_Z! :D Wat heb jij nou als bodembedekking op de eerste foto's?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:18

In die roze vervoersmand zat hennepstrooisel en een stuk keukenrol. Was de reismand van de fokster die ik even mocht lenen. Zij zet haar vrouwen daar in als ze het hok schoon gaat maken. Kunnen ze er op liggen/er mee spelen.

Heb overigens ook gewoon hennep in mijn kooi en eigen vervoersmand. Alleen ik heb er een washandje in zitten waar ze op of onder kunnen liggen.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:38

S_en_Z: Wow wat verkleuren ze snel!!! Ik had dat bij mijn siameesje. Ze was wit/creme dat ik haar kocht. En na een paar weken kreeg ze mooie donkere snoet en staart. Inmiddels heeft ze ook zo een vlek op dr kont.. beetje mislukt dus haha :P. Maar wel mooi :D

BArts17: Wauw, super mooie fotos!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:36

Wat is het rustig hier. Liesje waar blijven de broertjes foto's nou? :P

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:38

Het is inderdaad rustig hier...iets te rustig.
Hoe hebben jullie trouwens de ratjes koel gehouden met het extreem warme weer?