anca schreef:Ik vraag mij serieus af wat voor gedrag trainer je er bij hebt gehaald.
Ik snap niet dat je een pup al aan de rust gevende middelen kan zetten.
En niet op de bank want hoger en dus de baas ? Eerst zelf eten en dan pas de pup?
Wat vreselijk ouderwetse ideeën.
Hanteer de 3r regel en neem de tijd. Ja opvoeden kost meer dan een jaar structueel bezig zijn en dan nog.
Sterkte
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt begrepen. Dit zijn niet de ideeën die die trainer heeft. Dit was van de puppy begeleiding. Ik had dit soort reacties ook verwacht en dat is okee, iedereen zijn of haar mening.
Echter hebben wij een 5 maanden oud kanon in huis. We lopen met m, half uurtje (want leeftijd) hij mag snuffelen wat hij wilt, rennen met honden voor een half uur. Hij komt thuis en krijgt voer in zijn slowfeeder, kong of snuffelmat samen met een varkensoor. Wij gaan de bank op, rustig lezen. Hij is uit spanning 10 a 15 minuten op zijn kussen rijden, kauwt op handen, gaat de confrontatie aan voor spullen die niet van hem zijn. Gaar ie na het wandelen en eten in de bench? Dan kan ie nog uren piepen en schreeuwen. Niet omdat ie de bench eng vind maar het lukt hem niet om te slapen. Dat vind ik minder diervriendelijk dan een pup onder begeleiding 3 maanden op kalmerende middelen te zetten zodat na die 3 maanden hij wel het dutje kan doen.
Fokker nog niet op de hoogte gebracht. Komt hier naartoe om zijn stamboom te brengen eind deze maand. Er is een stukje schaamte en een stukje angst voor de reactie op dit moment