Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Bang is ie dus hiet, hij wilde niet graag de auto in maar eenmaal daar snoepjes aannemen (weigert ie bij angst) beetje rondsnuffelen de hele rit. Hij wordt echter niet graag beperkt in zn bewegingen 
Maar terugweg was ie de hele rit knock out. Door de verwachting van spelen de hele dag wilde ik voor zijn behoud ook sochtends hem niet al teveel belasten. Wel moet ie denk ik naar de achterbank. Hij kan nu al niet goed languit liggen voor en wil ook in die onrustige momenten op mn schoot kruipen. Dat is niet helemaal de bedoeling 
) 

anca schreef:Ik vraag mij serieus af wat voor gedrag trainer je er bij hebt gehaald.
Ik snap niet dat je een pup al aan de rust gevende middelen kan zetten.
En niet op de bank want hoger en dus de baas ? Eerst zelf eten en dan pas de pup?
Wat vreselijk ouderwetse ideeën.
Hanteer de 3r regel en neem de tijd. Ja opvoeden kost meer dan een jaar structueel bezig zijn en dan nog.
Sterkte
Hij stal een borstel en bij afpakken lag ie plat op de bank, pootjes naar voren, oren gespitst met een rimpel in zn voorhoofd te kijken
Hij mag nog niet helemaal los gezien zijn betrouwbaarheid met terugkomen (Hij zal niet weglopen maar wel op honden aflopen. Terugroepen gaat dan 50% goed) maar zit aan een 10m lijn die achter m aansleept. Zo heb ik meer speling en meer leermomenten. Nu was er een protest hier in de buurt en de bussen waren toch wel erg interessant
Genoeg leermomenten gehad dus.
Ja meneer, hij hoort niet te springen. Nee dit vonden we niet schattig als pup. Een correctie 20m verder zal niet effectief zijn. We zijn ermee aan het werk. Beetje een botte eikel
Gelukkig bleef iroh zn blije zelf en ging hij er snel vandoor.
) Vanaf dat punt kan het alle kanten op gaan. Van uren (zonder overdrijven) zitten, piepen, staart jagen, waterbak kauwen, hekje kauwen of gaan slapen. Nu, sinds zondag, merken we dat het vaak optie 2 is. Dat Iroh ook sneller in de woonkamer gaat liggen (op zijn vaste plekje bij de deur). Dit is vaak voor nog geen minuut, maar het is winst. De bench is al met deken erover, zonder deken erover, er bij blijven tot ie gaat liggen, de hele periode er bij, volledig de kamer uit alles.
Kunnen bijdraaien uit de kerstboom maar een crashlanding op de bank was onvermijdelijk. Clown

succes! Kan mij voorstellen dat dit allemaal erg frustrerend is..