CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:10

De eerste obstakels waren inderdaad vrij kort op elkaar en niet even handig qua type vond ik. Meteen van een start waar ze idd aan stonden naar rustig wachten tijdens het boogschieten. Natuurlijk ook een uitdaging maar was wel even zoeken.

Het samen werken op de obstakels was soms nog wat lastig. Beer wil vooral hard waardoor die een paar keer tegen de lijn aanknalde. Nu liep mijn man ook voor ons dus daar wilde hij natuurlijk ook heen.

Maandag hebben we een afspraak bij de fysio. Zij gaat ook de canicross tuigjes beoordelen. Ben benieuwd!

Ook wat foto's gevonden van de dog survival. Helaas niet die van fotofair bezoekers (die stond bij ons op een geweldige positie) maar wel heel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste was hij een beetje heftig en hadden we de grootste moeite om hem erop te houden. Hij bleef maar van de brug over het elastiek springen :D

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:08

Beterschap KimD!

Die foto met de zonsondergang <3

---

Hebben jullie ervaring met de Neewa of de Inlandis belt? De Canix van NonStop ziet er ook fijn uit, maar is gelijk zo duur... Als ik me braaf aan mijn krachtschema houd mag ik van mijzelf alvast een belt kopen, maar twijfel heel erg. Dit najaar/winter wil ik graag een beginners workshop gaan doen, en dan ook tuigen passen/uitproberen. Die durf ik toch niet online te bestellen.

Ik ben nu zelf aan het opbouwen na een knieblessure en kan nog niet rennen. Maar ik wil wel alvast commando's gaan aanleren en wat simpele oefeningen voor hondlief. Doen jullie aan krachttraining voor de hond? Zoja wat voor oefeningen? En wat voor rek en strek oefeningen doen jullie met de honden? Het gaat me nu vooral om het aanleren van oefeningen, zodat we als ik mijn knie weer op de rit heb gelijk goed van start kunnen.

En ondertussen wandelen we rustig verder en bouwen we (voor ons beide) de afstanden weer beetje bij beetje uit :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:22

Ik ben met de Inlandsis begonnen, vind het echt een topding! Duurt even voordat je hem fatsoenlijk hebt afgesteld maar dan zit hij echt super. Inmiddels draagt Kay hem met Canicrossen!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:58

Ohja, maar dat afstellen zul je met andere ook wel hebben denk. Ik neig wel naar Inlandis, dus goed om te horen :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 18:10

Zo, ik ben na een weekje extra ziek zijn, weer wat meer stabiel weer dus ik dacht ik ga even snel een bij lees rondje op Bokt doen.

Oshaa
Leuke Survival update! Echt leuk dat het zo goed is bevallen. Ik vind het enorm jammer dat ik niet kon gaan en jullie niet even heb kunnen spotten en spreken irl. Ik ben benieuwd hoe die O-back voor zwaardere honden gaat bevallen verder met meer gebruik. Dat je met testen al meteen verschil merkte is wel een goed teken denk ik ja. Prachtig die strand foto’s en die survival foto’s zijn ook echt heel leuk! En je opmerking van Maze hahahaha sorry ik moet stiekem zo lachen. Ze heeft ook echt karakter voor 3! Heerlijk ding! Hoe was de fysio afspraak geweest?

Tigress
Welkom! Conditie van niks herken ik haha. Ik raak heel snel terug bij af ook als ik weer even niks gedaan heb, wat voor mij momenteel m’n nieuwe normaal is door long covid. Dus telkens wanneer ik het wel weer eens aan durf een rondje canitrail te doen, begin ik gewoon weer van voor af aan, lol. Maar da’s t mooie eraan; je doet het toch voor je eigen plezier en niets moet maar snel en perfect dus die conditie komt wel! Superleuk dat jullie mee hebben gedaan met de Survival, ik zag bij Detroit idd nog foto’s voorbij komen; super leuk! Zeewolde wil ik volgend jaar ook echt echt echt niet gaan skippen. Wat een gaaf tuig heeft Jarvis!!

CC
Benieuwd hoe de 24e gaat zijn voor jullie en wat Jip ervan gaat vinden! Als ik me beter had gevoeld had ik mezelf graag gecharterd voor je hahaha. Maar we krijgen onze kans nog wel om een keer samen te gaan.

KimD
Misschien moet je je hoofdband gaan gebruiken tijdens de survival hahaha voor wanneer je op handen en knieën moet, lol.

Eelmo
Hier tevreden over de Inlandsis belt. Ik zou qua gordel iig sowieso wel kijken of er een bewegende ring aan zit. Maar geloof dat Neewa die ook heeft. Vind ik persoonlijk iig echt veel fijner tov een vast punt. Het verstellen is denk ik idd met elke gordel wel even een gedoe - ik heb iig met alle heup gordels so far altijd ruzie (gehad) omdat ik gewoon niet overweg kan met die bandjes allemaal en dingen aanpassen :')

Wij doen geen rek/strek oefeningen perse maar houden gewoon een goed wandeltempo aan tijdens een goede warming up en erna een goede cooling down + een beetje kijken wat je qua belasting van de hond en jezelf vraagt tijdens het joggen. Als je nog aan’t opbouwen bent met je hond kom je met een warming up, cooling down en een beetje opletten wat je doet tijdens het joggen al een heel eind, dan is specifiek rek/strek oefeningen doen voor je hond iig nog echt niet nodig imo, als je gewoon een verder gezonde hond hebt die normaliter ook gewoon genoeg wandelt/actief is en goede spieropbouw heeft. Tip: canitrail.nl heeft ook echt nog veel handige tips/informatie pagina's e.d. die fijn zijn om door te nemen, wil je meer inlezen nog.

Maar mocht je daar wel iets meer mee willen doen, zou ik dat met een goede fysio en/of osteopaat doorspreken; dat zij je hierin kunnen sturen met tips. Ik ondersteun wel met andere dingen nog zoals preventieve osteopaat check-ups (maar dat deed ik al voor we begonnen met canitrailen), supplementen zoals hydration shakes, recovery shakes en tegenwoordig ook een supplement wat de nagels/tenen extra voedt. Ook hebben we booties in huis, mocht het nodig zijn qua ondergrond om de poten verder te ondersteunen. Maar in jullie geval bouw je ook samen op waarschijnlijk dus zo snel zul je hem niet gaan overvragen gok ik zo.

New Gear!
Dankzij een lieve oplettende Kim, heb ik via Vinted weer wat nieuws gescoord voor ons ‘sport arsenaal’. Of ja, eigenlijk is het niet voor mezelf, maar voor m’n zoontje hihi. Het plan is om met hem ooit eens ergens een ouder-kind route te lopen bij een Dog Survival en om te kijken of hij het canitrail misschien ook wel leuk vind om eens samen te doen tussendoor. Dus ik had m’n oog al eens laten vallen op de junior belt van Non-Stop, maar toen schoof Kim me een Vinted advertentie onder de neus waarin een junior Inlandsis belt te koop stond. Wist niet dat Inlandsis ook een junior variant had, dus leuk! Mega mega nette prijs, dus ik heb ook geen seconde getwijfeld geloof ik voor hij al betaald was haha. Zit momenteel nog ongeduldig te wachten tot ie binnenkomt.

Hopelijk gaat het met m’n long covid snel weer wat beter - terug val momenteel omdat ik door het ziek zijn van covid infectie #3 en veel hoesten weer veel last van m’n longen heb op ’t moment. Maar kan echt niet wachten om te kijken wat Milan Ervan gaat vinden!

Nu nog even bedenken wat we gaan doen qua aanlijnen. Even uitzoeken wat we handig vinden. Ik denk dat ik een 2Dog lijn ga halen zodat ik Milan en mezelf tegelijkertijd aanhaak aan Arya want hij zal qua jog tempo wel aardig gelijk zijn aan mij en zeker in het begin wel handig zodat hij even een idee kan krijgen ervan. En nog het lieve aanbod gehad om Milan Met Guinness van Kim te laten oefenen, dat zal hij ook echt fantastisch gaan vinden.

Dus hopelijk kan ik En zelf weer snel aan de slag en ook met Milan een beginnetje gaan maken. Dit lijkt me wel leuk om samen te gaan doen tzt :j

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:38

Wat ziet dat dogsurvival er gaaf uit zeg. canicross gaat hem zelf alleen nooit worden met mijn conditie }>
Pavlov zal het wel echt geweldig vinden, hoe viezer hoe beter en hoe spannender de hindernissen hoe leuker hij dat vind, hij vind samenwerken met mij ook gewoon helemaal geweldig.
Rapunzel is een prinses zei zal hier echt niet blij van worden, tenzij ze er eten voor krijgt.....

Heel heel heeeel misschien ga ik er ook ooit aan beginnen maar ga wel stilletjes meelezen met jullie.

Komt wel gelijk 1 vraag alvast naar boven, wat als dat heel erg misschien ooit werkelijkheid wordt.
Hoe zit het dat met die tuigen en een hond die een hoogdrager is met de staart. Als de staart door een gewone riem al opzij word gedrukt loopt hij ook gelijk schreef. Hij heeft dus echt staart vrijheid naar boven toe nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:34

cursebreaker schreef:
Oshaa
Ah nee, hopelijk kan de auto snel gemaakt worden! Ah wat rot zeg dat hij maar niet kan wennen aan de X-back. Als je de optie hebt, wat Kim voorstelt, zou dat wel een goed idee zijn denk ik; iemand laten mee kijken. Of misschien toch voor Beer een open back proberen? Grote kans dat hij gewoon enorm moet wennen aan de andere druk verdelen en druk wat dit soort tuigen zet bij ‘m. Misschien is het een kwestie van toch vaker blijven doen nog en veel belonen/gewenning, maar het kan idd geen kwaad om uit te zoeken of er niks anders is. Is hij toevallig al eens langs een osteopaat ofzo geweest? Misschien zit er ergens iets niet helemaal lekker, waardoor deze manier van bewegen belemmert bv. Je zou het tuig ook eens mee kunnen nemen naar een osteopaat en ‘m laten lopen erin en die eens laten meekijken en dan na laten voelen. De gordel heb ik ook vaker ruzie mee, lol. Verstellen ben ik een ramp in, maar hij zakt me vaak na een tijdje gebruiken van de kont af; heel onhandig. Terwijl hij voor m’n gevoel altijd goed en strak genoeg zit, maar ergens gaat er dan iets fout hihi. Maar kan me voorstellen dat met zo’n drukke periode nu dit allemaal even weer extra zwaar weegt mentaal en je dat er even niet bij wilt hebben. Kan je partner misschien helpen met afstellen van je gordel trouwens?

KimD
Echt die foto’s van Maze hahahaha. Helemaal Haar, lol.

Menino
Welkom! Wat een gave hond heb je! Ik durf wel een gokje te wagen welke lijnen erin zitten bij ‘m, heb een vermoeden, dus ben wel benieuwd geworden of dat klopt, so tell me! Hihi. Ik hoop ook nog steeds wat meer nestgenoten van Arya tegen te komen. Een deel van de popkopers uit haar nest zijn geen social media mensen e.d. dus er is ook geen whatsapp groep of contact zo bv. Ik heb met 2 broertjes-eigenaren wel leuk contact, dus dat is wel iets xD

Denk dat Kim al heel veel fijne tips heeft gegeven hier. En ik zou haar misschien ook houden aan d'r aanbod van het filmpje maken. Denk dat dat heel leerzaam kan zijn ook - die wil ik ook meteen zien Kim, kan ik ook vast nog van leren :j :P

De Zero DC lijnen hebben ook een handvat/kortloper verwerkt in de lijnen overigens, mocht je naar meer opties willen kijken. Die vind ik zelf ook enorm fijn - die gebruik ik tegenwoordig eigenlijk het liefst ook. Heb ook een Black wolf & een Neewa, waar ik ook niks verkeerds over kan zeggen en die Black Wolf heeft idd ook dat handvat, wat handig kan zijn. Al heb ik persoonlijk het allerliefst een aparte kortloper mee - van Tube line - en die hang ik aan de halsband wanneer we iets tegenkomen waarbij ik haar kort wil hebben. Wat Kim zegt, aan de bungee lijn kortloper vast houden geeft je wel echt minder controle omdat je er achter hangt en zeker met grotere/zwaardere honden is dat vaak echt heel onhandig vind ik. Doe ik vaak wel gebruiken even snel als ik met meer ruimte iets moet passeren en d’r maar even kort hoef te houden, maar als je meer controle wilt is het gewoon niet handig als er bijna 40kg aan de andere kant zit. En met een uitvallende hond van dat kaliber is meer controle wel fijner. Dus ik zou eens kijken naar een niet al te zware/aanwezige halsband icm met zo’n lichtgewicht kortloper zoals die van Tube Line of eentje van biothane bv. eraan. Ik heb die tijdens het lopen aan m’n heupgordel hangen en klik ‘m dan even snel vast wanneer nodig - ik vind 'm aan de halsband laten hangen niet fijn omdat 't net een hoogte heeft waarbij Arya anders kan blijven hangen met een poot - Ik heb 'm dan wel vaak aan haar gewone wandel tuig hangen bv, maar is met een trek tuig weer niet handig/te doen. Wel wat meer handelingen om zo'n kortloper aan de halsband te klikken tussendoor, maar werkt an zich prima - want het meeste zie je toch wel van te voren aankomen. Kom je iets Echt plotseling tegen op regelmatige basis en maak je je hier zorgen over, dan zou je idd wat Kim zegt miss eraan kunnen denken om uit veiligheid een muilkorf te gaan gebruiken en van daaruit eens te kijken hoe het gaat in praktijk. Maar grote kans dat zijn uitval gedrag misschien wel afneemt ook als hij eenmaal wat vaker bezig is geweest met dit 'werk' waarmee je ze toch leert focussen op omgeving wat meer te negeren. Maar dat is denk ik ook een beetje afhankelijk van hoe snel zoiets gebeurd in de omgeving waar je loopt en op welke afstanden je anderen tegenkomt. Wij lopen bewust op een plek waar ik weet dat de paden heel fijn zijn om te lopen, met tegenliggers ook en waar het gewoon een stuk rustiger is op bepaalde dagen en tijden bv. Dus misschien dat je ook bewust een paar plekken kunt opzoeken waar je de kans al minimaliseert dat je veel tegemoet komt.

Het leren trekken aan dit tuig en andere niet is vooral een kwestie van herhalen en ook commando’s gaan koppelen en dan gaan ze dat linkje wel best snel leggen wanneer ze zien en voelen dat ze dit trek tuig aan krijgen. Links/Rechts aanleren kun je met wandelen bv ook al mee beginnen. Nu zit het er bij ons ook nog niet heel goed in omdat ik niet consequent en structureel genoeg bezig ben geweest, maar je merkt wel dat als je hier al een paar x achter elkaar mee bezig bent, ze dat linkje wel weer best snel gaan leggen. Bij Arya moet ik er even opnieuw wat aandacht aan gaan besteden, maar heb ook bar weinig gedaan de laatste tijd.

Ons arsenaal aan commando’s is ook niet perse heel groot, maar ‘Let op’ gebruik ik zodat ze weet dat er een ander commando volgt zoals bv. ‘Vooruit’. Bij de ‘Vooruit’ weet ze dat ze vanuit lopen moet gaan trekken in een draf tempo - je kunt dit bv in het begin aanleren door iemand met je mee te laten gaan, die dan naast de hond rent zodat de hond makkelijker vooruit leert gaan en je dat commando kunt koppelen. Mijn man is de eerste keer mee gegaan bv en vanaf de 2e keer had ik hem eigenlijk ook niet meer nodig en zat die ‘Vooruit’ er heel snel in. Maar dat komt denk ik ook omdat Arya heel erg enthousiast is met canitrail. Links/Rechts interesseert d’r geen reet, dus die kost me wat meer moeite hahaha. Maar het vooruit gaan vind ze wel helemaal prima, dus dat linkje legde ze snel, lol. Verder gebruik ik nog vaak ‘Door’ als ze afgeleid raakt/uit focus en eens te ver naar links of rechts uitwijkt - als ze bv water ziet ofzo waar ze eventueel naartoe wil of rustiger wil gaan of zelfs lopen om te snuffelen - of een ‘Rustig’ als we met tempo wisselingen bezig zijn en ze rustiger moet maar Niet moet gaan lopen. ‘Lopen’ gebruik ik ook wel als ik terug naar lopen ga, maar dat is meer toeval nog denk ik dat ze dat ook doet ipv dat dat commando er al lekker in zit. Het is denk ik vooral even uitzoeken wat jij zelf prettig vind erin te hebben; is ook afhankelijk van Hoe je hond alles oppakt en in de situatie is. De ene hond zal water bv al vanzelf negeren en hoef je niks mee te doen, waar je met de ander wel meer aan een negeer commando moet werken bv. Echt gassen zit hier nog niet erin met commando omdat ik daar nog weinig mee doe en zal doen; Arya’s tempo ligt sowieso met galop veel hoger als mij en ik moet echt sprinten en nog is het dan lastig bij houden, dat vind ik op sommige paden gewoon echt eng nog omdat ik niet altijd even stabiel mijn voeten neer zet en m’n enkels die klappen nog niet goed opvangen - maar ook is het ons doel niet om zsm te rennen, dus ik zal dit sowieso niet veel trainen. Maar ik laat haar af en toe wel in galop zodat ze even wat met tempo wisselingen bezig is en even extra energie eruit kan gooien, maar in basis werken wij vanuit een rustiger draf tempo - wat ook bij canitrail, waar wij naartoe werken ipv canicross, de bedoeling is. Ook een slappere lijn met lopen is hierbij toegestaan alsook mee draven Naast je ipv voor je. Als Arya soms wat meer moe word, draaft ze vaak met een slappere lijn en/of naast me stukken mee ook bv. en dat vind ik prima dan ook, want ze gaat wel Door en niet terug naar lopen - omdat ik dat niet vraag. Dus ik kijk dan even naar wat zij aan kan op dat moment, maar dan wel nog steeds iets vragend van d'r alleen minder intensief. Maar meestal zit mevrouw wel gewoon in trek-modus. Ze leeft voor het trekken geloof ik :') Met de survival brak ik meermaals bijna m'n nek zo hard vloog ze - dan is bijna 37kg best behoorlijk wat er aan je vast zit als je bergje op en af gaat, lol.

Maar goed; mijn conditie is momenteel ook weer non existent dus de stukken die wij joggen zijn echt niet noemenswaardig voor de meesten haha. Echt meer opbouwen gaat hier helaas gewoon nog niet door m’n klachten momenteel - ik weet ook echt serieus niet of de survival zondag haalbaar gaat zijn. Baal ik echt van, zeker omdat ik zie hoe leuk Arya het werk vind.

--

Ik ga eens langzaam beginnen met prep-work voor de survival a.s. zondag.

Aangezien ik me momenteel slechter voel als voor de vorige survival, maak ik me wel een beetje zorgen - zeker omdat deze survival ook langer is qua afstand. Maar ik heb voorgenomen om echt te Gaan en dan zien we wel hoe het zondag zelf gaat. Wil niet op voorhand niet gaan, want ik weiger gewoon te accepteren dat het niet gaat met m'n klachten :') Ga ik erna denk ik enorm spijt van krijgen, want ik ken mezelf en push soms ook te veel omdat ik niet kan accepteren dat het niet gaat haha, maar so be it :') Ik hoef in ieder geval niet zelf heen en terug te rijden, dus die energie kan ik me al besparen thank god. En dan word het sowieso maar meer lopen deze keer ook en onderdelen skippen wanneer het even niet gaat - heb ik in Hilvarenbeek de laatste keer ook bij een paar obstakels gedaan bv.

Vandaag ga ik even de auto weer eens opruimen en alle benodigde spullen eens uithalen + alles nog eens goed doorlezen van de organisatie, zodat ik zondag niet voor verrassingen sta - ik haat het om zoiets te moeten regelen hahaha. Ik ga Kim zondag heel erg missen denk ik om erbij te hebben :') Zij is altijd erg ondernemend en zeker in dit soort situaties en dan vind ik het 'handje vasthouden' erg handig. De mensen die ik mee heb zondag kijken naar Mij, dus dat is echt niet handig := _O-

Ik heb hier nooit op gereageerd, maar bijdeze: onwijs bedankt :D Mijn hondjes zitten nog lekker bij mijn moeder ivm de verhuizing, maar ik heb mijn spulletjes hoog op de verjaardagslijst gezet. Hopelijk kunnen we het snel uittesten! Heb hier heel veel aan gehad :j :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-22 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:40

Hennos schreef:
Wat ziet dat dogsurvival er gaaf uit zeg. canicross gaat hem zelf alleen nooit worden met mijn conditie }>
Pavlov zal het wel echt geweldig vinden, hoe viezer hoe beter en hoe spannender de hindernissen hoe leuker hij dat vind, hij vind samenwerken met mij ook gewoon helemaal geweldig.
Rapunzel is een prinses zei zal hier echt niet blij van worden, tenzij ze er eten voor krijgt.....

Heel heel heeeel misschien ga ik er ook ooit aan beginnen maar ga wel stilletjes meelezen met jullie.

Komt wel gelijk 1 vraag alvast naar boven, wat als dat heel erg misschien ooit werkelijkheid wordt.
Hoe zit het dat met die tuigen en een hond die een hoogdrager is met de staart. Als de staart door een gewone riem al opzij word gedrukt loopt hij ook gelijk schreef. Hij heeft dus echt staart vrijheid naar boven toe nodig.

Wat leuk dat jouw hond ook Pavlov heet :D Goede naam :))
Onze corgi heet ook zo, maar die is qua karakter een beetje zoals jouw Rapunzel dus dat wordt hem ook niet voor het hardlopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 10:02

Menino schreef:
cursebreaker schreef:
Oshaa
Ah nee, hopelijk kan de auto snel gemaakt worden! Ah wat rot zeg dat hij maar niet kan wennen aan de X-back. Als je de optie hebt, wat Kim voorstelt, zou dat wel een goed idee zijn denk ik; iemand laten mee kijken. Of misschien toch voor Beer een open back proberen? Grote kans dat hij gewoon enorm moet wennen aan de andere druk verdelen en druk wat dit soort tuigen zet bij ‘m. Misschien is het een kwestie van toch vaker blijven doen nog en veel belonen/gewenning, maar het kan idd geen kwaad om uit te zoeken of er niks anders is. Is hij toevallig al eens langs een osteopaat ofzo geweest? Misschien zit er ergens iets niet helemaal lekker, waardoor deze manier van bewegen belemmert bv. Je zou het tuig ook eens mee kunnen nemen naar een osteopaat en ‘m laten lopen erin en die eens laten meekijken en dan na laten voelen. De gordel heb ik ook vaker ruzie mee, lol. Verstellen ben ik een ramp in, maar hij zakt me vaak na een tijdje gebruiken van de kont af; heel onhandig. Terwijl hij voor m’n gevoel altijd goed en strak genoeg zit, maar ergens gaat er dan iets fout hihi. Maar kan me voorstellen dat met zo’n drukke periode nu dit allemaal even weer extra zwaar weegt mentaal en je dat er even niet bij wilt hebben. Kan je partner misschien helpen met afstellen van je gordel trouwens?

KimD
Echt die foto’s van Maze hahahaha. Helemaal Haar, lol.

Menino
Welkom! Wat een gave hond heb je! Ik durf wel een gokje te wagen welke lijnen erin zitten bij ‘m, heb een vermoeden, dus ben wel benieuwd geworden of dat klopt, so tell me! Hihi. Ik hoop ook nog steeds wat meer nestgenoten van Arya tegen te komen. Een deel van de popkopers uit haar nest zijn geen social media mensen e.d. dus er is ook geen whatsapp groep of contact zo bv. Ik heb met 2 broertjes-eigenaren wel leuk contact, dus dat is wel iets xD

Denk dat Kim al heel veel fijne tips heeft gegeven hier. En ik zou haar misschien ook houden aan d'r aanbod van het filmpje maken. Denk dat dat heel leerzaam kan zijn ook - die wil ik ook meteen zien Kim, kan ik ook vast nog van leren :j :P

De Zero DC lijnen hebben ook een handvat/kortloper verwerkt in de lijnen overigens, mocht je naar meer opties willen kijken. Die vind ik zelf ook enorm fijn - die gebruik ik tegenwoordig eigenlijk het liefst ook. Heb ook een Black wolf & een Neewa, waar ik ook niks verkeerds over kan zeggen en die Black Wolf heeft idd ook dat handvat, wat handig kan zijn. Al heb ik persoonlijk het allerliefst een aparte kortloper mee - van Tube line - en die hang ik aan de halsband wanneer we iets tegenkomen waarbij ik haar kort wil hebben. Wat Kim zegt, aan de bungee lijn kortloper vast houden geeft je wel echt minder controle omdat je er achter hangt en zeker met grotere/zwaardere honden is dat vaak echt heel onhandig vind ik. Doe ik vaak wel gebruiken even snel als ik met meer ruimte iets moet passeren en d’r maar even kort hoef te houden, maar als je meer controle wilt is het gewoon niet handig als er bijna 40kg aan de andere kant zit. En met een uitvallende hond van dat kaliber is meer controle wel fijner. Dus ik zou eens kijken naar een niet al te zware/aanwezige halsband icm met zo’n lichtgewicht kortloper zoals die van Tube Line of eentje van biothane bv. eraan. Ik heb die tijdens het lopen aan m’n heupgordel hangen en klik ‘m dan even snel vast wanneer nodig - ik vind 'm aan de halsband laten hangen niet fijn omdat 't net een hoogte heeft waarbij Arya anders kan blijven hangen met een poot - Ik heb 'm dan wel vaak aan haar gewone wandel tuig hangen bv, maar is met een trek tuig weer niet handig/te doen. Wel wat meer handelingen om zo'n kortloper aan de halsband te klikken tussendoor, maar werkt an zich prima - want het meeste zie je toch wel van te voren aankomen. Kom je iets Echt plotseling tegen op regelmatige basis en maak je je hier zorgen over, dan zou je idd wat Kim zegt miss eraan kunnen denken om uit veiligheid een muilkorf te gaan gebruiken en van daaruit eens te kijken hoe het gaat in praktijk. Maar grote kans dat zijn uitval gedrag misschien wel afneemt ook als hij eenmaal wat vaker bezig is geweest met dit 'werk' waarmee je ze toch leert focussen op omgeving wat meer te negeren. Maar dat is denk ik ook een beetje afhankelijk van hoe snel zoiets gebeurd in de omgeving waar je loopt en op welke afstanden je anderen tegenkomt. Wij lopen bewust op een plek waar ik weet dat de paden heel fijn zijn om te lopen, met tegenliggers ook en waar het gewoon een stuk rustiger is op bepaalde dagen en tijden bv. Dus misschien dat je ook bewust een paar plekken kunt opzoeken waar je de kans al minimaliseert dat je veel tegemoet komt.

Het leren trekken aan dit tuig en andere niet is vooral een kwestie van herhalen en ook commando’s gaan koppelen en dan gaan ze dat linkje wel best snel leggen wanneer ze zien en voelen dat ze dit trek tuig aan krijgen. Links/Rechts aanleren kun je met wandelen bv ook al mee beginnen. Nu zit het er bij ons ook nog niet heel goed in omdat ik niet consequent en structureel genoeg bezig ben geweest, maar je merkt wel dat als je hier al een paar x achter elkaar mee bezig bent, ze dat linkje wel weer best snel gaan leggen. Bij Arya moet ik er even opnieuw wat aandacht aan gaan besteden, maar heb ook bar weinig gedaan de laatste tijd.

Ons arsenaal aan commando’s is ook niet perse heel groot, maar ‘Let op’ gebruik ik zodat ze weet dat er een ander commando volgt zoals bv. ‘Vooruit’. Bij de ‘Vooruit’ weet ze dat ze vanuit lopen moet gaan trekken in een draf tempo - je kunt dit bv in het begin aanleren door iemand met je mee te laten gaan, die dan naast de hond rent zodat de hond makkelijker vooruit leert gaan en je dat commando kunt koppelen. Mijn man is de eerste keer mee gegaan bv en vanaf de 2e keer had ik hem eigenlijk ook niet meer nodig en zat die ‘Vooruit’ er heel snel in. Maar dat komt denk ik ook omdat Arya heel erg enthousiast is met canitrail. Links/Rechts interesseert d’r geen reet, dus die kost me wat meer moeite hahaha. Maar het vooruit gaan vind ze wel helemaal prima, dus dat linkje legde ze snel, lol. Verder gebruik ik nog vaak ‘Door’ als ze afgeleid raakt/uit focus en eens te ver naar links of rechts uitwijkt - als ze bv water ziet ofzo waar ze eventueel naartoe wil of rustiger wil gaan of zelfs lopen om te snuffelen - of een ‘Rustig’ als we met tempo wisselingen bezig zijn en ze rustiger moet maar Niet moet gaan lopen. ‘Lopen’ gebruik ik ook wel als ik terug naar lopen ga, maar dat is meer toeval nog denk ik dat ze dat ook doet ipv dat dat commando er al lekker in zit. Het is denk ik vooral even uitzoeken wat jij zelf prettig vind erin te hebben; is ook afhankelijk van Hoe je hond alles oppakt en in de situatie is. De ene hond zal water bv al vanzelf negeren en hoef je niks mee te doen, waar je met de ander wel meer aan een negeer commando moet werken bv. Echt gassen zit hier nog niet erin met commando omdat ik daar nog weinig mee doe en zal doen; Arya’s tempo ligt sowieso met galop veel hoger als mij en ik moet echt sprinten en nog is het dan lastig bij houden, dat vind ik op sommige paden gewoon echt eng nog omdat ik niet altijd even stabiel mijn voeten neer zet en m’n enkels die klappen nog niet goed opvangen - maar ook is het ons doel niet om zsm te rennen, dus ik zal dit sowieso niet veel trainen. Maar ik laat haar af en toe wel in galop zodat ze even wat met tempo wisselingen bezig is en even extra energie eruit kan gooien, maar in basis werken wij vanuit een rustiger draf tempo - wat ook bij canitrail, waar wij naartoe werken ipv canicross, de bedoeling is. Ook een slappere lijn met lopen is hierbij toegestaan alsook mee draven Naast je ipv voor je. Als Arya soms wat meer moe word, draaft ze vaak met een slappere lijn en/of naast me stukken mee ook bv. en dat vind ik prima dan ook, want ze gaat wel Door en niet terug naar lopen - omdat ik dat niet vraag. Dus ik kijk dan even naar wat zij aan kan op dat moment, maar dan wel nog steeds iets vragend van d'r alleen minder intensief. Maar meestal zit mevrouw wel gewoon in trek-modus. Ze leeft voor het trekken geloof ik :') Met de survival brak ik meermaals bijna m'n nek zo hard vloog ze - dan is bijna 37kg best behoorlijk wat er aan je vast zit als je bergje op en af gaat, lol.

Maar goed; mijn conditie is momenteel ook weer non existent dus de stukken die wij joggen zijn echt niet noemenswaardig voor de meesten haha. Echt meer opbouwen gaat hier helaas gewoon nog niet door m’n klachten momenteel - ik weet ook echt serieus niet of de survival zondag haalbaar gaat zijn. Baal ik echt van, zeker omdat ik zie hoe leuk Arya het werk vind.

--

Ik ga eens langzaam beginnen met prep-work voor de survival a.s. zondag.

Aangezien ik me momenteel slechter voel als voor de vorige survival, maak ik me wel een beetje zorgen - zeker omdat deze survival ook langer is qua afstand. Maar ik heb voorgenomen om echt te Gaan en dan zien we wel hoe het zondag zelf gaat. Wil niet op voorhand niet gaan, want ik weiger gewoon te accepteren dat het niet gaat met m'n klachten :') Ga ik erna denk ik enorm spijt van krijgen, want ik ken mezelf en push soms ook te veel omdat ik niet kan accepteren dat het niet gaat haha, maar so be it :') Ik hoef in ieder geval niet zelf heen en terug te rijden, dus die energie kan ik me al besparen thank god. En dan word het sowieso maar meer lopen deze keer ook en onderdelen skippen wanneer het even niet gaat - heb ik in Hilvarenbeek de laatste keer ook bij een paar obstakels gedaan bv.

Vandaag ga ik even de auto weer eens opruimen en alle benodigde spullen eens uithalen + alles nog eens goed doorlezen van de organisatie, zodat ik zondag niet voor verrassingen sta - ik haat het om zoiets te moeten regelen hahaha. Ik ga Kim zondag heel erg missen denk ik om erbij te hebben :') Zij is altijd erg ondernemend en zeker in dit soort situaties en dan vind ik het 'handje vasthouden' erg handig. De mensen die ik mee heb zondag kijken naar Mij, dus dat is echt niet handig := _O-

Ik heb hier nooit op gereageerd, maar bijdeze: onwijs bedankt :D Mijn hondjes zitten nog lekker bij mijn moeder ivm de verhuizing, maar ik heb mijn spulletjes hoog op de verjaardagslijst gezet. Hopelijk kunnen we het snel uittesten! Heb hier heel veel aan gehad :j :j

Leuk om te horen!
Wanneer is je verjaardag? Hopelijk kun je snel aan de slag, ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen xD

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:21

Menino schreef:
Hennos schreef:

JAA nog een Pavlov *\o/* Ik ben nog niet eerder een naamgenoot tegengekomen
Wat leuk dat jouw hond ook Pavlov heet :D Goede naam :))
Onze corgi heet ook zo, maar die is qua karakter een beetje zoals jouw Rapunzel dus dat wordt hem ook niet voor het hardlopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:09

Voor wie ons volgt op insta, die zullen het vast al gezien hebben haha.
Maar... we got new GEAR!

Dankzij een lieve - mee lezend in dit topic en waarvan ik hoop dat ze zich tzt ook nog kan komen melden hier hihi - bokker die een mega gave tip had van de Inlandsis tuigen bij het Maasmechelen filiaal van Decathlon vlak over de grens, 3 nieuwe Inlandsis polar quest tuigen gescoord voor een prikkie. Ik ben gelukkig.

Wat ik moet met zoveel verschillende tuigen erbij?
Kleurtjes afwisselen ofcourse := }:)
Ja, ik heb issues. Maar wie doe ik er kwaad mee? Precies :')

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:15

cursebreaker schreef:
Maar... we got new GEAR!

Dankzij een lieve - mee lezend in dit topic en waarvan ik hoop dat ze zich tzt ook nog kan komen melden hier hihi - bokker die een mega gave tip had van de Inlandsis tuigen bij het Maasmechelen filiaal van Decathlon vlak over de grens, 3 nieuwe Inlandsis polar quest tuigen gescoord voor een prikkie. Ik ben gelukkig.

[ [url=m/exbdmE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm... ja... That escalated quickly. :')
Afbeelding

*Was met Melissa mee, kwam met 12 tuigen thuis.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:16

KimD schreef:
cursebreaker schreef:
Maar... we got new GEAR!

[ [url=m/exbdmE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm... ja... That escalated quickly. :')
[ [url=m/ToHsnG.jpg]Afbeelding[/url] ]

*Was met Melissa mee, kwam met 12 tuigen thuis.

Jij en je goddamn printscreens-bewijsmateriaal :') :') :')
Do not out me to these people!!!!
hahahahaha

Maar jij bent altijd nog de overtreffende trap geweest vandaag.
Ook al heb je 6 honden meer als mij, but still... _O-

edit:
Wow ja die app is idd van gister of eergisteren he valt me nu in?
That did escalate quickly. Whoops.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:31

Van gisteren :') _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:32

KimD schreef:

Ugh. I suck. :')

Maar goed...
Hier krijg je 1 zippy paws burrows voor normaal.
Nu 3 nieuwe inlandsis tuigen. Ik bedoel... :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:36

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

Ugh. I suck. :')

Maar goed...
Hier krijg je 1 zippy paws burrows voor normaal.
Nu 3 nieuwe inlandsis tuigen. Ik bedoel... :')

Zippy Paws? Wat is dat dan? Ken ik niet?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:39

Hahahaha Right.
Je kunt een eigen handel beginnen in Zippy Paws ondertussen, jij :')

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:57

Whoehoe superinkoop! Zag het op fb inderdaad.
Dat vraagt wel om showfotos van Arya die daar dan heel
Zielig bij mag staan kijken haha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 22:21

yvetjes schreef:
Whoehoe superinkoop! Zag het op fb inderdaad.
Dat vraagt wel om showfotos van Arya die daar dan heel
Zielig bij mag staan kijken haha

Hahaha ja foto’s maken is altijd zo’n grap met haar als ik die trek tuigen pas :') ze wil dan ook telkens gaan zitten, de draak.

Wel eentje van boven waarbij er even geen trek kracht op staat want dat multi tasken in m’n up ging niet, dus voor t idee :') :

Afbeelding

En t was vooral veel van dit:
Afbeelding

:') :')

Dus hopelijk kan ik binnenkort gewoon mooie canitrail foto’s ermee maken hahahah.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:30

Cb & KimD - LOL _/-\o_

En natuurlijk een super goede aankoop! Zo'n deal Jan je ook gewoon niet laten liggen. En kleurtjes zijn ook belangrijk!

Hier zijn alle tuigjes weer terug / weg... meerdere mensen, waar onder de fysio hebben meegekeken. De tuigen zaten allemaal goed, maar in alle gevallen maakt hij zijn rug heel bol en trekt niet. En ondanks oefenen en begeleiding ging het niet, tot veel frustratie van beide kanten. Dat in combinatie met de verhuizing naar Canada en alles wat daarbij komt kijken besloten om het voor nu even te laten. Ook heb ik weer een verslechtering van longklachten (maar nu weet ik wel meer over de trigger), dus hardlopen zit er zowiezo niet echt in.

Canitrailen doen we wel! Vind het heerlijk om met de belt te wandelen en met het ruffwear tuig gaat het super. Ook stukjes met trekken ;). Vannochtend in alle vroegte nog een rondje gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:34

Dankzij de oplettende lezer en Curse heb ik ook een Inlandis tuig nu :o Althans, Curse stuurt hem op :D Nogmaals bedankt Curse! <3

Heel veel zin om te gaan beginnen! Naast mijn eigen krachtoefeningen ga ik ook 1x (straks misschien 2x) per week zwemmen en so far houdt mijn knie zich goed. Dus hopelijk kunnen we asap samen gaan opbouwen *\o/*

Maar eerst de warme periode doorkomen, en ik wil eerst zelf voldoende basisconditie hebben zodat ik alleen op hondlief hoef te focussen :)

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:11

Hoi hoi,

Ik ben de stille meelezer die ervoor heeft gezorgd dat Melissa zich niet aan haar eigen afspraken heeft gehouden :D

Al langere tijd meelezer en door dit topic erg enthousiast geworden over het caniwalken/trainen/crossen. Door werk en woonsituafie heb ik helaas geen eigen hond, echter sinds een aantal maanden is de hond van mijn nichtje zo een beetje de halve week bij ons! Hij is een enthousiaste border collie die alles wat ik voor hem bedenk leuk vindt. Samen zijn wij aan het uitzoeken wat bij ons past (zo zijn we bezig in delen de 110 km National park trail in België aan het lopen, hebben we recent meegedaan aan een dog survival en verkennen we samen de bossen en heuvels van zuid Limburg. Tevens ben ik begonnen zelf wat hardloop conditie op te doen.

Ondanks het lange meelezen bleek ik helaas geen goed zicht te hebben op het aanschaffen van een tuig en heb ik 2 te kleine tuigen gekocht bij de decathlon :o
Beginnersfout zullen we het maar noemen haha, wel kreeg ik meteen het lieve aanbod van Melissa en Kim
Om bij hen te komen passen zodat ik niet nog eens een miskoop doe!

Ik blijf meelezen maar hoop ook wat meer mee te kunnen kletsen nu!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 09:58

Oshaa
Ik snap het helemaal hoor, de keuzes die je hebt gemaakt nu. Het belangrijkste blijft toch wel dat ook de hond het leuk vind en zich prettig voelt. Als alles wat je geprobeerd hebt so far gewoon duidelijk maakt dat Beer er niet heel lekker op gaat allemaal, siert het je juist enorm dat je hier rekening mee houd ipv dat je gaat pushen misschien. En zeker met de verhuizing die er nu echt aan komt, ligt de focus idd wel even ergens anders ook ja. En het hiken met bungee en gordel is wat mij betreft ook een magisch iets om samen te doen met je hond, dus zeker gewoon lekker daarvan genieten samen - aan de foto’s te zien heb je echt een heerlijke wandeling gehad ja! Het caniwalken met heupgordel en bungee doen wij overigens normaliter ook gewoon met de Non Stop Line Harnas ipv trektuig; die kan dat ook prima hebben idd. Dat lichtere trekwerk en wat ook niet constant aanwezig is, word door dat tuig ook prima opgevangen nog bv. Met de Ruffwear ben ik dan verder niet bekend, maar vind hun spullen ook altijd heel degelijk uitzien.

Ik ben onwijs benieuwd hoe de verhuizing gaat zijn en kan niet wachten om updates te krijgen van jullie avonturen in Canada!

En ja voor dat geld kan ik het toch echt niet laten gaan. Ik ben kanjerroos ook echt heel erg dankbaar. Zo lief dat ze aan ons gedacht heeft!

Eelmo
Ben blij dat ik jullie ook nog blij heb kunnen maken op deze manier haha! Ben onwijs benieuwd hoe het tuig ‘m gaat staan. Is altijd even afwachten of een bepaald model past bij de bouw van je hond, maar ik verwacht daar met Koda an zich geen gekke dingen mee. En je bent echt lekker op weg met jezelf hoor, super hoe het gaat so far met je knie! Ik heb ook al jaren last van m’n knieën (sinds ik tiener ben en toen was ik ook gewoon behoorlijk actief qua sport) maar mij valt het verrassend goed mee dat het joggen wat ik so far gedaan heb is meegevallen met de knieën. Nu zal het afvallen ook al zeker wel Iets geholpen hebben, maar toch. Ook niet verwacht. Misschien dat toch ook de schoenen die ik nu heb me wat beter helpen. Hopelijk is die warme periode snel over, ik ben er ook wel klaar mee ja.

kanjerroos
Jaa leuk dat je eindelijk kunt komen mee kletsen! En ja, I blame you! Lol. Maar nee, zoals je weet, ik ben je echt dankbaar. Heb nu 5 nieuwe tuigen voor de prijs van de helft van wat ik voor de polar eve heb betaald van Inlandsis. Kun je toch bijna niet geloven hahaha. En heb nu ook nog een paar andere hondenvriendjes en vriendinnetjes blij mogen maken, ook dankzij jou!

En echt heel leuk dat je zo met hem aan de slag kunt, als een eigen hond idd (nog) geen optie is. Heel tof ook dat jullie met de National park trail bezig zijn zeg, dat trekt me ook nog wel. Wil ik nog wel meer over horen als je wilt wat meer wilt vertellen nog hihi. Vooral praktische zaken ook; Waar je de routes precies vind en hoe je dat aanpakt - want die routes zullen wel geen lus zijn he? Dat je weer terug komt bij begin punt? Welke stukken liepen jullie al? Ben niet nieuwsgierig ofzo.

Welke survival zijn jullie naartoe geweest? Leuk! En wat tuigen passen betreft… Het is heel lastig hoor, echt. Ik verkijk me ook nog erop en dan ben ik ook weer blij als Kim dan eens mee heeft kunnen kijken, helpen met verstellen etc. Of via runwithpride of rumdog dat ik nog mee kijkende ogen heb gehad via foto’s e.d. haha. Een beetje basis kennis heb ik wel, maar soms is het gewoon heel fijn als een ander even mee kijkt. Ik moest stiekem wel echt lachen om je foto’s. Ik vroeg me echt af hoe je ‘m er überhaupt in hebt weten te krijgen hahaha. Maar sommige modellen zitten op het oog dan gewoon vaak anders met de buik/borst banden en/of horen dan achter bij de staartaanzet anders te zitten etc etc. En soms zit het ene deel wel gewoon goed zoals het moet, maar een ander deel van dat model dan weer niet en dan kun je weer verder zoeken. Geen enkel merk/model is echt perse geschikt voor elke hond ook natuurlijk. En dan die maattabellen ook he… daar ben je idd achter gekomen, dat dat helaas ook niet altijd klopt nee. Toevallig valt Arya bij de polar quest precies in de tabel zoals zij het hebben staan, maar dat is met de polar Eve van Inlandsis dus niet het geval bv. Met de Neewa die we hebben viel ze ook ver buiten de maattabel, maar met de Non-Stop freemotion valt ze wel weer zoals de tabel aangeeft erin. Echt geen touw aan vast te knopen dus.

--

Ik ben momenteel bezig met spullen aan de kant leggen voor de vakantie. Even getwijfeld of ik een trek tuig zou gaan meenemen of niet, gezien m'n nog aanwezige klachten. Maar het neemt geen plek in beslag echt, dus ik ga het gewoon meenemen en wie weet... Alles is vlak in Zeewolde, dus dat loopt ook weer anders als hier, en de temperaturen zullen daar in de ochtenden e.d. niet zo mega snel oplopen ook dus misschien dat het dan met m'n longen wel gaat om wat kleine stukjes proberen te joggen. Heb wel echt zoveel zin om het weer op te kunnen pakken, dus wil eigenlijk gewoon eens kijken hoe het gaat als ik eens een klein rondje doe met een paar stukjes joggen maar, om weer even een idee te krijgen van hoe ik ervoor sta lichamelijk haha.

En zo dadelijk is Arya aan de beurt voor d'r halfjaarlijkse checkup bij de osteopaat. Dit doen we in principe preventief, al heeft ze de vorige keer toevallig net na die teen amputatie wel meer profijt ervan gehad en was die checkup qua timing perfect voor we na die amputatie weer dingen zijn gaan oppakken, omdat ik het belangrijk vind dat kleine blokkades e.d. die wij zelf echt niet opmerken op tijd opgemerkt kunnen worden waarmee je oa gewoon ernstigere toekomstige blessures kunt voorkomen, maar ook om gewoon Nog meer te kunnen ondersteunen om d'r allround gezond te houden. En ze hoeven geen actieve sport/werk hond te zijn om daar profijt van te hebben, van zo'n checkup. Die kleine dingen kan elke hond an zich oplopen met elke gewone wandeling. Arya loopt veel los, veel ongelijke ondergronden, heuveltjes e.d. maar ook omdat we toch tussendoor wel bezig zijn geweest met canitrail alsook die survival een keer gedaan hebben... Dan vind ik de osteopaat check-ups tegenwoordig wel eigenlijk een must geworden en erbij horen :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:46

Ik ben met Skip toen naar Mushingsupplies gereden om daar ter plekke een trektuig aan te passen. Hij heeft er zeker een stuk of 10 aan gehad, maar er paste er maar één. Toevallig ook een inlandsis.

Hij heeft dus één trektuig, en dat vind ik voldoende. Die tuigen vind ik namelijk echt beroerd zitten als ze niet trekken. Of zelfs in standje achteruit gaan. Dus behalve bij het steppen, draagt Skip een ander tuig.

In mei zat ik op de site van de Bever te surfen, toen ik ineens de Ruffwear singletrack pack tegen kwam voor €35 ipv €80. Die gelijk aangeschaft, voor de Dogsurvival.

En vorige week heeft Skip dat tuig ook gedragen tijdens het backpacken. Afbeelding
Afbeelding

Lekker klein ipv de Approach pack, die eigenlijk te zwaar is voor Skip.

Hier draagt hij z'n eigen water en voerbak + 2 riemen. (1 korte en 1 van 3m voor op de camping)

Tuig heeft een heel handig handvat, ideaal als je hem eens moet helpen. Bijvoorbeeld de internationale trein uit, wat echt nog een trein trein is, met hele hoge in/uitstap. Of ergens over een obstakel heen tillen, je komt nog wel eens wat tegen tijdens wandeltochten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:51

Ik kom ook weer onder mijn vakantie steen vandaan gekropen {:}

Curse
Oh, oh, oh. Dat escaleerde heel snel :')
Ik hoop dat Arya weer goedgekeurd wordt voor de vakantie, dan kunnen we als je hier bent er samen op uit! <3

Oshaa
Ik ben heel nieuwsschierig naar jullie avontuur in Canada! Ga je het ergens bijhouden?

Mvdende
Ga je met dat tuig op de foto dog survivals doen? Dat lijkt mij persoonlijk geen fijn tuig daarvoor. Ik zou dat tuig alleen voor backpacken en vakanties gebruiken. Of langere hikes. Ik ben juist fan van de trektuigen. Bij Jip zitten deze toch het beste van alle tuigen die hij aangehad heeft inmiddels.

Wij hebben trouwens nog meegedaan tijdens de Dog Survival in Bergen op Zoom. Een beetje laat, maar beter laat dan nooit he! Voor een hond die extreem angstig is van harde geluiden, was ik echt keiverbaasd. Hij reageerde nergens angstig op, vanaf de parkeerplaats tot aan de start is hij maar 4x echt reactief uitgevallen naar een andere hond. Verder kon ik hem vrij goed afleiden. Dus dat was echt wel een win-win situatie voor ons beiden. Gelukkig was de survival vanwege de warmte niet te lang en konden we vroeg starten. Ik kon met iemand mee rennen/wandelen dus dat was voor Jip als steun ook heel fijn!

Ik heb wel nog übercharmante foto's. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding