Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Briiet schreef:Ik meld mij ook graag aan, denk dat ik meer een mee lezer word.
Vorig jaar hebben we onze 13,5 jarige labrador moeten inslapen en in oktober is onze 14 jarige herder overleden.
We hebben besloten om volgend jaar opzoek te gaan naar een puppy. We zijn nu eerst aan het oriënteren wat voor ras het beste bij ons past. En vanuit daar kijken we verder.
KimD schreef:Briiet schreef:Ik meld mij ook graag aan, denk dat ik meer een mee lezer word.
Vorig jaar hebben we onze 13,5 jarige labrador moeten inslapen en in oktober is onze 14 jarige herder overleden.
We hebben besloten om volgend jaar opzoek te gaan naar een puppy. We zijn nu eerst aan het oriënteren wat voor ras het beste bij ons past. En vanuit daar kijken we verder.
Wel zeer respectabele leeftijden!
KimD schreef:Dat klinkt hartstikke leuk maar had die koper die je geannuleerd hebt dat niet geaccepteerd dan had jij een probleem gehad. Na een aanbetaling en dus een toezegging dien je ook te leveren.candalisa schreef:Ik heb ook geen aanbetaling gevraagd omdat je dan rechterlijk verplicht bent om de pup te overhandigen de pups bleven van mij tot de dag van ophalen zo kon niemand iets opeisen. Ik heb wel mensen gehad die wilde aanbetalen maar dat heb ik ook daarom geweigerd. Voordat er iets geboren is zou ik zeker niet aanbetalen. Als je al moet betalen om op een wachtlijst te komen zou ik verder zoeken maar dat is mijn persoonlijke mening.
Nee hoor, onzin. Als je maar duidelijk vermeld hoe het zit met de aanbetaling. De puppen staan op mijn naam tot één dag voor ze vertrekken. Dan schrijf ik RVB & NDG om.
En dat vermeld ik na het eerste mailcontact tijdens het videobellen en wordt ook besproken als de mensen op visite komen om kennis te maken vóór er überhaupt iemand op de wachtlijst geplaatst wordt. Als ze dus op de wachtlijst komen weten ze dat de aanbetalingen gaan plaatsvinden bij dekking, echo & geboorte.
Ik vind aanbetalen absoluut niet meer dan normaal, zeker gezien de coronajaren en de verhalen die ermee gepaard gaan. Mensen die toch 'lobbyen' en te pas en onpas afzeggen.
Één pupkoper heb ik uiteindelijk geannuleerd en netjes de aanbetaling terug gegeven hetzelfde uur nadat ze het nieuws kreeg.
Aanbetalen voor op de wachtlijst vind ik ook raar maar nogmaals, als je graag bij die fokker een pup wilt en er staat netjes zwart op wit dat je de aanbetaling terug krijgt lijkt me niks aan de hand.
Ik ben ontzettend blij dat mijn mensen er allemaal super positief op hebben gereageerd, inclusief diegene wat dus betaald had en geannuleerd heeft. Maar überhaupt heb ik geen moeilijk mensen erbij, ik heb een heerlijk 'Streamteam'.
Limoen schreef:Ahhh leuk een nieuw topic! Genoten van alle leuke & knappe honden/puppy's die voorbij kwamen![]()
![]()
Ik lees/klets ook weer mee. Al zijn die van mij al een heel aantal jaar geen puppy meer![]()
Alhoewel 1 van de honden een eeuwige puppy lijkt met z'n fluffy oortjes.![]()
Nayomie schreef:Limoen schreef:Ahhh leuk een nieuw topic! Genoten van alle leuke & knappe honden/puppy's die voorbij kwamen![]()
![]()
Ik lees/klets ook weer mee. Al zijn die van mij al een heel aantal jaar geen puppy meer![]()
Alhoewel 1 van de honden een eeuwige puppy lijkt met z'n fluffy oortjes.![]()
Mag jij nu nog steeds geen pup?![]()
KimD schreef:Nouja, dat zien we dan wel weer. Mijn schoonfamilie heeft een advocatenkantoor en die zeiden dat het prima mogelijk was op deze manier.
Kan me er verder ook niet druk om maken. Ik doe het op die manier, punt.
Van schreef:Ik snap ook het voordeel voor de fokker er niet van. Er zal minder snel worden afgezegd maar ben je dan zo bang om met de pups te blijven zitten?
amy_leftover schreef:Grappig hoe iedereen er anders in staat.
Wij zijn ook persoonlijk langs geweest, ruim voor de dekking. Rit van ruim 2 uur. De fokker wilde graag persoonlijk kennismaken, voor ze mensen op de wachtlijst zet en wij wilden graag kennismaken met de honden en zien waar en hoe de pups straks hun eerste weken door gaan brengen.