Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 01:49

Is de huid onstoken? Hier deed de ouderwetse Sudocrem wonderen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:52

Nee zijn hele poot is ontstoken waarvan weten ze niet maar ontsteking zit er al enkele weken waarschijnlijk na zijn laatste operatie van de meniscus . Ik vond hem steeds wat stijver lopen ook paar keer terug geweest en niets kunnen vinden . Door het metacam gebruik heeft de ontsteking steeds gesluimerd maar door afbouw fiks omhoog gekomen . Zijn botten etc zijn gelukkig niet aangetast .
Hij heeft nu een achterpoot die 3x zo dik is en koorts. Hij is gister gestart met fikse ab kuur en die lijkt wel aan te slaan hij eet weer en loopt wel kleine stukjes mee.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 13:56

nine1987 schreef:
Qua bedelen zal hier niet veel veranderen, dat doet de onze altijd..:))

Het enige nadeel is dat de volgende vaccinatie eigenlijk over 4 weken moet, maar dat gaan we ivm vakantie niet redden, dus dat wordt helaas over vijf weken.. Daar baal ik wel van.. Maargoed.. Het is wat het is..

De aanbevolen dosering is 1x per maand dus dat is iets meer dan 4 weken ;)
Met een beetje geluk werkt de injectie ruim 5 weken en baal je nu voor niets.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:37

Mijn hond krijgt steeds een injectie om de 5 weken, we gaan nu eens proberen om er 6 weken tussen te laten. ze heeft maandag de laatste gekregen en 19 april is haar volgende afspraak. Ze doet het er nog steeds fantastisch mee en geen bijwerkingen. Ze is anderhalve kg bijgekomen, waarschijnlijk omdat ze haar gewoonweg beter voelt.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:58

Hoeveel weken moeten er normaal tussen zitten ? Wij doen nu 4 namelijk

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 20:14

viphorse schreef:
Hoeveel weken moeten er normaal tussen zitten ? Wij doen nu 4 namelijk

In de bijsluiter staat 1x maand dus dat is eigenlijk tussen 4 en 5 weken in :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:03

Ik baal wel nu, er was geen Librela 30 meer, dus ik heb Buddy 2x 15 laten spuiten ( waren de laatste flesjes die ze hadden staan) ,maar het werkt niet...

Hij werd eerst heel stijf en nu mankt hij weer heel erg met zijn atrose voorpoot.. ik was gisteren bij de DA maar die zei nog geen zicht te hebben op nieuwe levering van Librela...

Punt is ook, als het er zou zijn, zou het dan veel kwaad kunnen nog een dosis te geven, aan de andere kant heb ik niets te verliezen..Maar goed er is dus nog geen Librela, ik heb hem nu eerst en kuur Phen pred gegegeven, om de ontsteking beetje te remmen,maar dat doet niets, en vandaag maar weer op de previcox gezet...

Echt klote dit, hij liep zo mooi en kon weer zo lekker mee wandelen.. -O-

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:00

Godsamme kimmie, wat ontzettend balen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:22

Ah wat zielig kimmie. Kan het zijn dat hij nu tijdelijk die antilichamen aanmaakt tegen de Librela? Mogelijk een maand overslaan en tot die tijd op de previcox houden? Misschien voor nu ff een booster high power laser kuur geven bij de dierfysio? Of een prednison injectie in z’n ergste aangedane gewricht?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:25

Ik heb geen idee, hij heeft de eerste week na de laatste dosis gewoon goed gelopen, heb ik nog foto's van hem gemaakt dat hij lekker aan het rennen was, een paar dagen geleden begon hij heel kort en stijf te lopen, dus had ik al wat previcox bijgegeven, maar sinds 3 dagen is hij weer stokkreupel op zijn voorpoot, zielige is dat hij zo graag wil, hij wil zo graag mee lopen en is nog zo druk, maar die ene poot...

Ik ga zien wat previcox gaat doen nu in volle dosis, maar voordat ik met Librela begon deed die al niets eigenlijk voor hem...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:33

Buddy 1,5 week geleden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Baal er zo erg van... Ook dat er gewoon geen Librela meer is, dus ik kán niet eens hem helpen met evt de dosis te vervroegen..

Prednison injectie heeft hij 2x gehad voor ik de Librela gaf, die deed toen ook helemaal niets, eigenlijk stond ik op het punt om hem in te laten slapen, tot de DA de optie gaf van Librela, en dat heeft voor hem echt zo bizar goed effect, nu zie ik ook pas hoe goed eigenlijk, hij loopt al zoveel maanden goed dat je bijna vergeet hoe slecht het was..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:58

De ellende is dat alle da,s leveringsproblemen hebben dus rond bellen ook geen optie

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:02

Plus dat de meeste dierenartsen hun beperkte leveringen houden voor hun eigen klanten, en dat vind ik logisch ook...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:05

Als je dit moet geloven zou er geen probleem meer moeten zijn, maar gisteren zei de DA dat ze echt elke dag bellen, maar dat er geen Librela geleverd kon worden nog... dus ja, zeg het maar..

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:20

Ik duim zo hard voor je dat ze zsm te leveren zijn

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:29

Tja, ik heb hier in België bij 2 dierenartsen vernomen dat ze terug librela hadden. Ik had me ook ingedekt en bij verschillende gevraagd omdat ik schrik had zonder te vallen. Ondertussen heb ik mijn dosis voor mijn hond op 19 april al laten vastleggen en dan ga ik ook weer vragen de volgende alvast te reserveren. Het werkt inderdaad ongelofelijk goed voor mijn hond en wil niet riskeren zonder te vallen. Ik hoop dat je alsnog een oplossing vind voor je mooie Buddy.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:43

Ze hebben tot nog toe voor 2 honden apart gelegd, keurig met mijn naam erop, ze denken echt zo mee, maar er werd/wordt niet meer geleverd, vandaar dat hij 2 weken geleden 2x 15 heeft gekregen ipv 1x30, dat waren de laatste dosissen die ze hadden, ik ga morgen weer bellen, en dan zeggen zodra ze wel binnen krijgen dat ze mij dan bellen, dan laat ik gewoon de dosis eerder geven, ik heb het idee, dat die 2x 15 gewoon niet doet wat 1x 30 wel doet. Alleen Buddy is dus nog geprik, Lotus was al geen dosis meer voor, maar goed, die heeft een heel groot ander probleem erbij gekregen die krijgt zoveel pijnstillers op dit moment dat ze het niet echt mist.. daar was het idee ook bij dat ze van de pijnstillers af zou kunnen door de Librela..maar goed, die moet eerst genezen van wat ze nu heeft..daar heb ik niet zo'n zorgen om, maar Buddy... :\

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:23

Ik heb vorige week gebeld en mijn dierenarts heeft onze dosis binnengekregen en meteen voor 2 maanden maar ik twijfel om het te blijven geven . Waarschijnlijk heeft onze hond altijd last gehad van zijn sluimerende ontsteking waardoor hij slecht liep maar durf het ook niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb nu wel een erg gelukkige hond rondlopen .

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 01:29

kimmie261 schreef:
Ik baal wel nu, er was geen Librela 30 meer, dus ik heb Buddy 2x 15 laten spuiten ( waren de laatste flesjes die ze hadden staan) ,maar het werkt niet...

Hij werd eerst heel stijf en nu mankt hij weer heel erg met zijn atrose voorpoot.. ik was gisteren bij de DA maar die zei nog geen zicht te hebben op nieuwe levering van Librela...

Punt is ook, als het er zou zijn, zou het dan veel kwaad kunnen nog een dosis te geven, aan de andere kant heb ik niets te verliezen..Maar goed er is dus nog geen Librela, ik heb hem nu eerst en kuur Phen pred gegegeven, om de ontsteking beetje te remmen,maar dat doet niets, en vandaag maar weer op de previcox gezet...

Echt klote dit, hij liep zo mooi en kon weer zo lekker mee wandelen.. -O-

Och lieverd, ik ga zo mega veel voor je Budje duimen!!!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:48

Ik heb mijn DA gebeld de assistente zei dat ze Librela hebben , maar niet in de 30 dosis, wel 20 en 10... wat is nu wijsheid he?? die 2x 15 lijkt niet te hebben aangeslagen, maar ja, misschien die 20 en 10 wel? Wie zal het zeggen, ik word zo terug gebeld door de DA zelf, wat te doen nu.. Het is gewoon echt zo frustrerend, Buddy wil zo graag is ook zo druk, maar gewoon teveel last van die ene voorpoot... pfff..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 16-03-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:52

Ik zou het gewoon proberen, wat is er te verliezen kimmie....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:56

Niets... ik kan niets verliezen met hem, maar ja als dat ook niet aanslaat omdat het 2 verschillende dosissen zijn, kan ik misschien beter DA gaan afbellen wie wel een 30 dosis heeft staan en aan hem wil geven...nou ja, ik wacht even het telefoontje af, maar "supply update" is dus niet helemaal waar... ^)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:57

Je hebt dus wel ergens een 30 dosis staan?
Dat had ik niet begrepen

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:58

Ik weet het ook niet, je hoort ook af en toe dat honden bijwerkingen krijgen ervan. Heeft Buddy er ooit gehad en hoelang krijgt hij het al? Mijn hond kreeg vorige maand wel een 30 dosis terwijl die eigenlijk te zwaar is voor haar gewicht en het heeft niets van bijwerkingen gekregen en ze was zoals normaal geholpen, ze was pijnvrij voor 5 weken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:15

Tinkermuts schreef:
Je hebt dus wel ergens een 30 dosis staan?
Dat had ik niet begrepen

Nee gewoon andere dierenartspraktijken gaan bellen om te vragen of zij dat wel hebben en evt aan Buddy willen geven... Dus maar gaan rondbellen..

Laureas schreef:
Ik weet het ook niet, je hoort ook af en toe dat honden bijwerkingen krijgen ervan. Heeft Buddy er ooit gehad en hoelang krijgt hij het al? Mijn hond kreeg vorige maand wel een 30 dosis terwijl die eigenlijk te zwaar is voor haar gewicht en het heeft niets van bijwerkingen gekregen en ze was zoals normaal geholpen, ze was pijnvrij voor 5 weken.

Buddy heeft 6 dossisen gehad en 0 bijwerkingen, alleen maar dat hij pijnvrij rond kan lopen...alleen de laatste keer ( 6de keer dus) heeft hij ipv van de 30 ampul, 2x 15 gehad.. en die slaat helemaal niet aan, nu heb ik gebeld en hebben ze alleen of 2x 15 weer of 1x 10 en 1x20 , dus weer 2 dosissen en gezien die 2x15 niets doet is mijn dilemma, ga ik dan nu weer voor 2 verschillende dosissen, of ga ik dierenarts praktijken afbellen of er ergens een 30 dosis te verkrijgen is..