[VOLG] Avonturen met Sheltiepup Perseus (Percy)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:49

Ah wat onwijs mooi!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:24

Wat een leuke pups en fijn dat het gelukt is om op deze termijn jouw droom pup te vinden!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 13:38

Ik begin een beetje een voorkeur te krijgen voor 1 van de twee.
Eens zien hoe dat over 10 dagen bij t volgende bezoek is.

En dan hopen dat inderdaad die het ook echt wordt...
Spannend nog eventjes, over 2 weken zal het helemaal duidelijk zijn allemaal!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:58

Femke_Tweety schreef:
Jonge herplaatser is op zich ook oké.

Volgens mij staat dat er ook zelfs ;)

Wij hebben 2 geweldige honden gevonden via de site verhuisdieren <3 Een 3 jarige Labrador en een 1 jarige kruising Terriër x Kees.

Ik lees dat je inmiddels een pup hebt gevonden, heel veel geluk ermee!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:21

Aaaahhh super foto’s! Nog eventjes geduld :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:53

bigone schreef:
Gewoon beide nemen :D

Gelukkig doen heel veel fokkers dat niet. Twee pups tegelijkertijd nemen raad ik maar heel weinig aan.

Gefeliciteerd TS!!!

Lekker veel foto's posten en de voorpret kan beginnen :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:01

Oh super TS.
Veel plezier binnen enkele weken met je pup.

Wij hebben 2 herplaatser samojeden. Beide komen uit een gewoon gezin, en moesten reeds op jonge leeftijd (3 en 6 maand) wegens plotselinge veranderingen in thuissituatie toch verhuizen.
Waren beide nergens ingeschreven, hadden niets, ook geen woorden van waar ze kwamen. Maar ze zijn bij ons goed terecht gekomen. Het papier dat mankeert, deert ons niet, we fokken toch niet.
We zijn van het principe dat de honden zelf nog altijd een goede plaats nodig hebben en dat hebben ze hier hopelijk toch.
We wilden geen hond via een asiel, wegens de rare regelingen, als je eens iets voor hebt, die uiteindelijk echt niet diervriendelijk zijn. Maar voor de wachtlijsten en geschifte prijzen hebben we het ook niet voor (bij sommige fokkers voelde het eerste contact direct zo slecht ....), hierdoor voor herplaatsers gegaan.
Ik vind het voor jou ook echt super dat je zo snel een pup gevonden hebt die volledig aan je eisen voldoet, eigendom, geen broodfok en ras. Dat had bij ons ras niet gelukt (samojeed .....)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:23

wat een leuke pups, welk ras is het uiteindelijk geworden?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 10:47

Ik kan toch nog even duimen gebruiken.

Ik heb een ontzettend mooie klik met 1 van de twee pups.
Maar eigenlijk helemaal niet met de andere.

Ik wou dat ik niet zo'n sterke voorkeur had, dat zou makkelijker zijn. Maar die klik is tegelijkertijd ook súper belangrijk voor me.

Ik mag niet zelf kiezen, dat doet de fokker (wist ik overigens vantevoren, dus dat was een risico dat ik nam. Maar iedereen zei dat dat toch wel goed komt altijd) Maandag valt de beslissing.

Op dit moment lijkt de voorkeur van de fokker echter uit te gaan naar het hondje met de superklik naar de andere mensen (die zelf nog geen voorkeur hebben) en het hondje waar ik geen klik mee voel naar mij.

Maandag valt de echte beslissing.

Ik vind het idioot spannend op dit moment, ben serieus met vlagen wat misselijk van de spanning.

Kortom, een paar mensen die voor me duimen zijn zeer welkom...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:49

Kun je je voorkeur niet doorgeven aan de fokker? Weet deze dat je je echt aangetrokken voelt tot de een en niet tot de ander?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 10:50

Uiteraard heb ik dat laten weten!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:53

Ok, dan zou ik het persoonlijk vreemd vinden als een fokker anders zou beslissen. Tenzij het karakter van beide pups zo verschilt van elkaar dat een karakter niet gaat passen bij een van de nieuwe baasjes. Dan heb je als fokker weinig keuze want een diertje neerzetten bij iemand die hem bijvoorbeeld niet baas kan is ook geen optie.

Waarom denk je dat de fokker anders zou beslissen?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:00

Ik duim zeker voor. Vind het toch wel enigszins raar dat je wel een kapitaal voor een pup mag betalen, maar dan niet mag kiezen. Kijk ik snap dat je als fokker geen pup plaatst van een wat agressiever ras bij een onzeker baasje met kleine kindjes, maar verder? Ik vind het een beetje doorslaan hoor. Zeker omdat de andere baasjes geen voorkeur hebben uitgesproken.
Maar ik duim zeker voor je. En ik ben ervan overtuigd dat als je het andere pupje zou kopen je over een paar weken toch zegt dat je je maatje gevonden hebt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:15

truus1957 schreef:
Ik duim zeker voor. Vind het toch wel enigszins raar dat je wel een kapitaal voor een pup mag betalen, maar dan niet mag kiezen. Kijk ik snap dat je als fokker geen pup plaatst van een wat agressiever ras bij een onzeker baasje met kleine kindjes, maar verder? Ik vind het een beetje doorslaan hoor. Zeker omdat de andere baasjes geen voorkeur hebben uitgesproken.
Maar ik duim zeker voor je. En ik ben ervan overtuigd dat als je het andere pupje zou kopen je over een paar weken toch zegt dat je je maatje gevonden hebt.

Hier mogen baasjes ook echt niet kiezen. Ze mogen hun voorkeur(en) opgeven en daar zullen we absoluut zo veel als kan rekening mee houden. Maar ik ga gewoon niet de pittigste pup aan de meest onervaren mensen mee geven.

Femke, ik zou sowieso gewoon wel echt aangeven waarom je gevoel echt uitgaat naar de andere en vragen waarom ze die evt liever naar de andere mensen zou doen. Maar als t allemaal fijn bespreekbaar was met de fokker zou ik dat nu ook doen en zeker ook je zorgen uiten dat je t er een beetje moeilijk mee hebt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:21

Lastige is misschien dat jij de klik voelt naar dit hondje maar de fokker misschien een grotere klik zien vanuit het hondje naar de andere mensen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:23

Ik snap dat je nu een klik hebt, maar dat kan nog alle kanten op gaan, dus niet teveel aan vasthouden.

Toen ik voor mn Border Collie kwam, waren er 2 teven. Ik wilde een teefje. Onze zoon was 5 en de fokker had een puppy test gedaan. De andere vond ik qua type iets leuker en mooier en die was super actief. De andere was iets voorzichtiger, maar we hebben alles besproken en naar de zeer ervaren fokker geluistert.

Het was echt de allerbeste hond aller tijden.

We hebben nu sinds maandag een iets oudere pup in huis. Was al even bij de fokker en honden daar. Hier is hij wel iets anders dan hoe zij hem ervaarde, maar andere omstandigheden, andere honden vriendjes etc.
We steken er veel tijd in en dan zie je het snel groeien.
Hij was in ons hoofd blijven hangen, maar was gereserveerd, dus we moesten nog even wachten.

Aan de andere kant, zou ik wel denken. Ja, je wil graag een pup en op korte termijn, hebt je wensen lijstje etc. Maar moet je dan ook een pup nemen die je niet wilt? Dara zou ik wel even goed over nadenken.

Ik denk dat je je kan vergissen in een pup na slechts 1 kennismaking bij de fokker en dat met tijd en trainen je een sterke band kan krijgen. Maar ik zou me ook niet tegen mn zin in een pup laten verkopen.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:23

Ik duim dat de fokker rekening houdt met jouw voorkeur. Maar misschien is er een reden waar ze de pup waar jij voorkeur voor hebt, liever bij de andere kandidaten ziet terechtkomen? Een fokker die op deze manier tijd neemt, zal er wel erg goed over nadenken.

Een Sheltie die een goede basis meekrijgt, is wel altijd een super fijne hond! Daar zou ik mij geen zorgen over maken.
Ik spreek uit ervaring, want hier huppelt er eentje rond van 1 jaar oud. Wel meer dan een jaar op de wachtlijst gestaan voor een puppy en nu staan we alweer ruim een jaar erop voor een tweede. Maar wat zijn het toch fantastische hondjes :) .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:27

truus1957 schreef:

Waar fokkers ook niet altijd alles weten of goed zien. De hondjes zijn daar vanaf geboorte en relatief kort. Heel veel hondjes zijn heel anders in andere omstandigheden.

Dat zien wij nu ook met onze pup. Echt ene hele leuke, lieve pup, maar hier is alles nieuw en anders en daar moeten wij in investeren voor de toekomst.

Hel ervaren mensen zijn soms stront eigenwijs en hebben toch problemen met hun hond.

Nieuwe honden eigenaren kunnen zich soms heel goed voorbereiden, verdiepen en enorm veel tijd erin steken om alles goed te doen. Meegemaakt op diverse cursussen en trainingen bij hondenscholen.
Beide kanten; mensen die niks met hun boxer konden, maar ook mensen die ontzettend serieus waren en erg veel tijd investeerde.

En na 1 of 2 nestjes is iemand geen ervaren fokker. Elke hond, elke combinatie en elke pup is anders.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:32

Oh wat spannend TS, fijn dat je iets hebt gevonden! Ben benieuwd welke het gaat worden, ik hoop jouw voorkeur :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 11:48

kiwiwitje schreef:
truus1957 schreef:

Hier mogen baasjes ook echt niet kiezen. Ze mogen hun voorkeur(en) opgeven en daar zullen we absoluut zo veel als kan rekening mee houden.Maar ik ga gewoon niet de pittigste pup aan de meest onervaren mensen mee geven.

Femke, ik zou sowieso gewoon wel echt aangeven waarom je gevoel echt uitgaat naar de andere en vragen waarom ze die evt liever naar de andere mensen zou doen. Maar als t allemaal fijn bespreekbaar was met de fokker zou ik dat nu ook doen en zeker ook je zorgen uiten dat je t er een beetje moeilijk mee hebt.

Dat eerste is een klein beetje de situatie.
Niet helemaal hoor, zowel ik als de andere zijn ervaren hondenmensen.
Maar wel andere leefsituatie/gezinssituatie zeg maar.
De klik die ik voel is met de iets terughoudender van de twee, degene die iets meer 'laid back' is ook.
De andere is wat reactiever.
Verschil tussen eerst nadenken en dan doen, of eerst doen en dan nadenken zeg maar.
De een is oom wat meer op mensen gericht, de ander wat meer op de roedel.
Voor mij zijn dat erg belangrijke verschillen, omdat ik dus echt een 1op1 maatje zoek die straks bijna altijd en overal bij mij is.

Dat tweede heb ik gedaan face to face.
En ik denk dat ik dat nog een keer mooi verwoord en dan via Whatsapp herhaal maandagochtend.
Maandagmiddag bij of direct na het bezoek van de andere mensen valt de beslissing.

Ik wist ook dat de fokker zou kiezen, en dat ze zo zou proberen te kiezen dat beide pups goed terecht komen.
Dus wat dat aangaat was het bekend dat ik niet zelf mocht kiezen, dus verwijten richting fokker zouden niet terecht zijn.

Maar eigenlijk iedereen in mijn omgeving zei dat dit soort dingen eigenlijk altijd goed komen.
(Daar hoop ik dus ook gewoon nog steeds op ;) vandaar ook dat ik om duimen vraag... ;) )

Ik had mezelf bedacht rationeel te blijven, een beetje op afstand te blijven en vooral geen voorkeur te krijgen.
Dat was mijn idee 4 weken terug.
Maar het hart speelt ook mee. En die overruled heel duidelijk ratio op dit moment.
Die door mij zo gewenste klik zeg maar...

Bij het eerste bezoek had ik nog geen echte voorkeur. Heel íetsje misschien, maar t kon nog alle kanten op.
2e bezoek begon het zich wel erg duidelijk af te tekenen.
En gisteren het derde bezoek echt zo duidelijk dat ik haast emotioneel werd toen mijn favoriet op een heel mooie manier contact met mij zocht, toen hij iets een beetje spannend vond.
Hij liep niet naar zijn nestgenoten due samen stonden te kijken/keffen, liep niet naar zijn moeder, niet naar zijn fokker.
Maar liep naar mij, (ik zat op de grond buiten) hij krabbelde op schoot, draaide zich richting geluid en ging vanaf mijn knie eens rustig zitten kijken wat hij er van vond.

Op dat moment smolt ik echt definitief enorm voor deze...

Over klik gesproken...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 11:55

Ik lees net, nadat ik bovenstaande schreef, mijn openingspost opnieuw.

Bijzonder, vergelijk maar eens met wat daar staat...

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:59

Pfff, ik kan me jouw zenuwen zo goed voorstellen, als je die klik hebt met een pup en die pup ook blijkbaar met jou, dan is het gewoon die pup of geen ander.

Mocht het nu niet goed uitpakken, ga je dan toch voor de pup met mindere/geen klik?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:02

Zo ben ik dus veranderd van pup. Ik mocht wel kiezen, gewoon goede fokker waar kiezen normaal was, tenzij je er 1 wilde die je niet aan zou kunnen, maar ik had 3e keuze en er waren 4 reuen. Ik had vanaf het begin voorkeur voor pup 1, eigenlijk qua uiterlijk. Fokster vond pup 2 een betere keuze maar bemoeide zich er niet mee. Maar ik kreeg die klik dus met pup 2 en die heb ik nog steeds.

En ja, met pup zonder klik heb ik ook ervaring maar dat was toch anders. Ook goed gekomen en was er ook blij mee, maar wel anders

Ik duim heel hard!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:04

Juist dat de pup vanaf jouw schoot de enge dingen gaat bekijken ipv naar moeders of fokker of roedel te hollen zou voor mij als fokker voldoende zijn. Dan maar even langer naar de juiste baas voor de andere zoeken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:38

Femke_Tweety schreef:
kiwiwitje schreef:
Hier mogen baasjes ook echt niet kiezen. Ze mogen hun voorkeur(en) opgeven en daar zullen we absoluut zo veel als kan rekening mee houden.Maar ik ga gewoon niet de pittigste pup aan de meest onervaren mensen mee geven.

Dat eerste is een klein beetje de situatie.
Niet helemaal hoor, zowel ik als de andere zijn ervaren hondenmensen.
Maar wel andere leefsituatie/gezinssituatie zeg maar.
De klik die ik voel is met de iets terughoudender van de twee, degene die iets meer 'laid back' is ook.
De andere is wat reactiever.
Verschil tussen eerst nadenken en dan doen, of eerst doen en dan nadenken zeg maar.
De een is oom wat meer op mensen gericht, de ander wat meer op de roedel.
Voor mij zijn dat erg belangrijke verschillen, omdat ik dus echt een 1op1 maatje zoek die straks bijna altijd en overal bij mij is.

Dat tweede heb ik gedaan face to face.
En ik denk dat ik dat nog een keer mooi verwoord en dan via Whatsapp herhaal maandagochtend.
Maandagmiddag bij of direct na het bezoek van de andere mensen valt de beslissing.

Ik wist ook dat de fokker zou kiezen, en dat ze zo zou proberen te kiezen dat beide pups goed terecht komen.
Dus wat dat aangaat was het bekend dat ik niet zelf mocht kiezen, dus verwijten richting fokker zouden niet terecht zijn.

Maar eigenlijk iedereen in mijn omgeving zei dat dit soort dingen eigenlijk altijd goed komen.
(Daar hoop ik dus ook gewoon nog steeds op ;) vandaar ook dat ik om duimen vraag... ;) )

Ik had mezelf bedacht rationeel te blijven, een beetje op afstand te blijven en vooral geen voorkeur te krijgen.
Dat was mijn idee 4 weken terug.
Maar het hart speelt ook mee. En die overruled heel duidelijk ratio op dit moment.
Die door mij zo gewenste klik zeg maar...

Bij het eerste bezoek had ik nog geen echte voorkeur. Heel íetsje misschien, maar t kon nog alle kanten op.
2e bezoek begon het zich wel erg duidelijk af te tekenen.
En gisteren het derde bezoek echt zo duidelijk dat ik haast emotioneel werd toen mijn favoriet op een heel mooie manier contact met mij zocht, toen hij iets een beetje spannend vond.
Hij liep niet naar zijn nestgenoten due samen stonden te kijken/keffen, liep niet naar zijn moeder, niet naar zijn fokker.
Maar liep naar mij, (ik zat op de grond buiten) hij krabbelde op schoot, draaide zich richting geluid en ging vanaf mijn knie eens rustig zitten kijken wat hij er van vond.

Op dat moment smolt ik echt definitief enorm voor deze...

Over klik gesproken...

Bij dit nestje bij mij heeft iedereen (toevallig vandaag) te horen gekregen dat de voorkeurspup bij hun komt. Een stel had degene die wij gaan houden op 1 maar toen we dat vertelden was t ook absoluut geen probleem en nu hebben ze hun 2e keus.
Ik ga voor je duimen!