Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mino1 schreef:Bij Suffolk zij de pas geboren lammeren ook zwart.
Gaat de pas gelamde ooi niet een paar dagen apart met de lammeren ?
Moestuin schreef:Ik ben net wakker, zegt mijn vriend: Ga maar eens in de stal kijken naar u verrassing.
Dit dus. Een eenling.
[ [url=m/8wbRcF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben om 00.00 gecontroleerd. Ik ben om 02.00 opgestaan, controle, lammetjes drinken etc. Om 3.00 nog de camera gecontroleerd en terug bed in. Vriend is om 4.00/4.15 gaan kijken, niets te zien, geen signalen. Om 6.00 lag het er droog naast toen hij ging kijken. Hebben de placenta nog gezocht om een lam te proberen koppelen maar ze reageerde flink agressief en beschermend. Wij waren helaas te laat en ze had het doorPoging mislukt.
.
Kuggur schreef:Moestuin schreef:Ik ben net wakker, zegt mijn vriend: Ga maar eens in de stal kijken naar u verrassing.
Dit dus. Een eenling.
[ [url=m/8wbRcF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben om 00.00 gecontroleerd. Ik ben om 02.00 opgestaan, controle, lammetjes drinken etc. Om 3.00 nog de camera gecontroleerd en terug bed in. Vriend is om 4.00/4.15 gaan kijken, niets te zien, geen signalen. Om 6.00 lag het er droog naast toen hij ging kijken. Hebben de placenta nog gezocht om een lam te proberen koppelen maar ze reageerde flink agressief en beschermend. Wij waren helaas te laat en ze had het doorPoging mislukt.
.
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél te snel opgeeft. Wij hebben er wel eens meerder dagen aan gewerkt een lam geaccepteerd te krijgen. Niet altijd succesvol, maar vaak wel.
Er zijn meer truuks dan met placenta inwrijven, bv eigen lam samen met de nieuwe nat maken en bv in een grote emmer (dicht op elkaar) een tijdje bij moeder verwijderen.