[volg]Veldhuismuis Jingles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: [volg]Veldhuismuis Jingles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:28

Wat leuk, een maatje. Hoop dat ze goed met elkaar kunnen en dus ook straks een woning kunnen delen

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:14

Wat super dat je er een maatje voor hem hebt <3 Verstandig om ze nog even een eigen verblijf te geven, rustig aan elkaar laten wennen en dan komt het vast goed!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 01:18

Jingles en Jerry gaan goed. Jerry begint nu ook al een tamme muis te worden, die makkelijk op de hand komt. Jerry is echt een heel lief, rustig, beleefd muisje, terwijl Jingles echt een raddraaier is :))
Waar Jerry alles op zijn gemakkie doet, zoeft Jingles overal op/door/over. Zo grappig om die 2 totaal verschillende karaktertjes bij elkaar te zien. Helaas delft daardoor Jerry wel een beetje het onderspit en is Jingles niet altijd even voorzichtig met Jerry. Maargoed, ze hebben beide hun eigen huis, kunnen door de tralies contact met elkaar hebben en misschien komt er een keer een tijd dat ze samen kunnen :)

Afbeelding

Afbeelding

Bij Jingles moet je echt alles hermetisch afsluiten... _O- :=
https://youtu.be/cjHVeKfxwxs

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:27

Hij is echt te schattig!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 01:06

Tijd voor een Jingles en Jerry update :D

Ze gaan beide goed, apart.. Jingles is toch een maatje te veel voor Jerry. Is niet erg, ik kan ze beide voldoende aandacht geven en ze kunnen nog steeds met elkaar snuffelen, tussen de tralies door :)

Ik doe mijn best om wat fatsoenlijke foto's te maken van beide muisjes, maar ze hebben een beetje last van cameravrees :=

https://www.youtube.com/watch?v=jJSUFxB0btE

Jingles:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jerry:
Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 14:19

Jaaa, gelukt :D Foto's bij daglicht :D

Er wordt hier hard gewerkt.... uhm gegeten... achter de schermen :D

Afbeelding

Even checken of het beeldscherm goed vast zit...

Afbeelding

Ook even checken of de kast wel muisbestendig is...

Afbeelding

Tussendoor drinken... Heeel belangrijk :j

Afbeelding

En heel belangrijk in deze tijd: Checken of de handen wel schoon en gewassen zijn :))

Afbeelding

Jingles is zooooooo schattig :D <3 <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit vond Paco de lawaaipapegaai ervan _O-
Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:37

Haha geweldig om die blik van Paco te zien. En wat leuk dat het zo goed gaat met Jingles.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:38

Wat schattig, en leuk dat hij zo tam is geworden! Blijft hij echt helemaal bij je of zou hij toch weglopen als je hem bijvoorbeeld niet meer in zijn kooitje zet?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:40

Jingles is cool 8-) En wat schattig ziet Jerry eruit! Jammer dat ze niet samen kunnen. Lawaaipapagaai...dat was ook de alterego van onze grijze roodstaart :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 20:55

Jingles is nu verscheidene keren op de grond belandt := Soms omdat het oppervlak glad is en hij grip verliest, soms omdat ik niet snel genoeg reageer, wanneer hij via mijn benen naar beneden glijdt.. Maar altijd loopt Jingles via de kast, achter het aquarium langs, naar het kastje waar zijn kooi op staat. Hij blijft daar net zo lang rondscharrelen tot ik hem kom 'oppakken' (hand ophouden en meneer loopt er zo op).

Maar ook namens Jingles en Jerry fijne feestdagen :D

Afbeelding

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:25

Leuk zijn muisjes hé! Ik heb ze ook jaren gehad, altijd tamme kleurmuizen. Helaas is m'n man bang voor muizen dus heb ik ze niet meer...

Valt me echt mee hoe tam jou wilde is, ik heb verhalen gehoord dat wilde muizen toch vaak ook wild blijven.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 21:36

Ja muisjes zijn echt super leuk en vooral ook schattig :D Jammer dat je man er bang van is.. Zou het helpen om hem plotseling te confronteren met een muis :))

Je merkt wel echt verschil tussen Jingles en Jerry. Jingles is echt wel heel vlug, reageert veel heftiger op geluiden en beweging en is echt altijd op onderzoek uit en hangt daarbij soms ook wel op de kop aan mijn trui te bengelen :') . Als hij over mij heen loopt, mag hij ook langs/achter de laptop komen en in de zijvakjes van de kast. Als hij dan iets spannends hoort, dan duikt hij gelijk bij mij de mouw in, of zoekt een plekje bij de elleboog :P

Jerry daar en tegen is veel rustiger, minder onderzoekend en durft niet zo veel. Misschien is dat ook wel omdat hij qua karakter zo is :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:56

fjordjes schreef:
Leuk zijn muisjes hé! Ik heb ze ook jaren gehad, altijd tamme kleurmuizen. Helaas is m'n man bang voor muizen dus heb ik ze niet meer...

Angst is natuurlijk nooit leuk, maar je hoort niet vaak dat mannen bang zijn van muizen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:45

Leuk om horen dat het zo goed gaat met Jingles! En Jerry is ook leuk :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 22:53

Owja, ben helemaal vergeten te vertellen, maar Jingles heeft mij van de week een bloedneus bezorgd.. Maar dat was ook wel volkomen mijn eigen schuld :=
Voor het eerst heeft hij zijn tandjes in mij gezet, maar die enge neus kwam ook wel heel gevaarlijk dichtbij ~~}>

En zojuist heb ik kunnen filmen wat er gebeurd als Jingles op de grond belandt is.. Dit keer gleed hij van mijn schoen af :P

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:03

Cayenne schreef:
fjordjes schreef:

Angst is natuurlijk nooit leuk, maar je hoort niet vaak dat mannen bang zijn van muizen!

Haha, ik ben getrouwd met zo’n exemplaar. En niet gewoon bang, nee panisch

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:28

Die Jingles, wat een bijzonder diertje. Ontzettend leuk om de foto's en filmpjes te zien en hem zo te kunnen volgen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:38

Leuk dat het zo goed gaat met Jingles!
Misschien vind je Robert en Dewi op Twitter wel leuk, die filmen wilde huismuizen.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:30

Oh wat leuk! Ik heb ook een huismuis, een dame. Is niet zo tam als Jingles, maar ik kan haar oppakken.
Zij zit met 3 kleurdames in een groot aquarium, en nu zijn we bezig met een constructie maken tot een tweede aquarium met buizen aan elkaar verbonden.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 14:18

Zoolgangster schreef:
Leuk dat het zo goed gaat met Jingles!
Misschien vind je Robert en Dewi op Twitter wel leuk, die filmen wilde huismuizen.

Thanks voor de tip, maar ik heb geen twitter :P

Caitlin_K schreef:
Oh wat leuk! Ik heb ook een huismuis, een dame. Is niet zo tam als Jingles, maar ik kan haar oppakken.
Zij zit met 3 kleurdames in een groot aquarium, en nu zijn we bezig met een constructie maken tot een tweede aquarium met buizen aan elkaar verbonden.
Spoiler:
[ [url=m/pw7b4B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/usqwSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aahh wat schattig :D Toch wel handig dat die van jou een vrouwtje is, dan kan ze gezellig met een paar andere dames zitten :)

Jingles heeft vandaag voor het eerst een hapdag :( Meerdere vingers zijn vandaag ineens lekker >;)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 23:50

Een voerbak met oren en ogen <<)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:28

Meneer Jingles wordt volwassen... Hopelijk komt hij over de bijtfase heen. Wel zo fijn voor je vingers.
Zat je met je hand in zijn kooi? Dan is hij misschien zijn territorium aan het verdedigen.
Ook mogelijk: je vingers ruiken naar het andere mannetje.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 15:21

Ik hoop idd dat hij over de bijtfase heen gaat.. Hij was buiten de kooi en zat gewoon rustig te snuffelen op mijn hand en aan mijn vingers en ineens hing hij eraan... Gisteren in totaal 8 kleine gaatjes rijker :\
Voor die tijd had ik geen contact gehad met Jerry.. Die lag lekker te pitten :z

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:39

Misschien toch zijn ‘wilde’ inborst??

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:43

Cayenne schreef:
fjordjes schreef:

Haha hij is bang voor ratten en muizen dus ik mag altijd als eerste de schuur in om te zien of ze er niet zitten en ik moet de vallen zetten :D

Ik ben bang wespen en grote spinnen maar toch vang/kill ik die meestal zelf omdat hij er dan niet is :') dus ja. Sorry off topic