Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:56

Gefeliciteerd kiwitje. :):) **\O/**

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:59

kiwiwitje schreef:
Ja heel soepel en mega vlug. 2 uur en 20 min van water breken tot laatste pup.

Thnxx


Gefeliciteerd! *\%/* *\%/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:02

Whoppaa gas op die bevalling dacht ze!
Gefeliciteerd!!

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 01:50

Ook hier gefeliciteerd kiwiwitje! Dat ging echt rap!

cursebreaker, Django is nu 6.5. Op zich is hij best rustig, maar lekker mogen rennen, al dan niet met een bal, andere honden, samen trainen, spelletjes doen of zwemmen is wel helemaal het einde en dan kan hij wel druk worden. Dus ik noem hem ook wel een vrolijke stuiterbal, al weet hij intussen heel goed dat ik dan, bijvoorbeeld op een speelveld, geen bal gooi.

dierenfan
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 03:13

Kiimm_ schreef:
Jemig, ik ben even aan het werk en we zijn gelijk 4 pagina's verder :')

Wat hier nooit in huis komt zijn kortharige honden. Mijn vriend is helemaal weg van de Hollandse Herder, maar vanwege mijn hondenallergie komt er niets anders dan een Golden Retriever in huis :+


Langhaar Hollandse herder is wel heel gaaf hoor en qua vacht niet veel anders dan een golden wat allergie betreft

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 03:59

Ik durf me haast niet meer te melden, omdat ik hiervoor niet erg actief was met het volgen, maarrr we zijn wel erg actief op Instagram. Heb een aantal van jullie dan ook gevolgd, vind ik erg leuk! @beautifulbabybeau

Oja ik zal me nog even voorstellen: ik ben Lysanne, 32 jaar, single, woon boven A’dam, heb een Bordercollie vriendin van ongeveer 4,5 maand oud en een bejaarde Shihtzumix van 13 jaar oud.

https://www.instagram.com/p/CG455qxpfRA/?utm_source=ig_web_copy_link

Om antwoord te geven op de eerder gestelde vraag: ik vind Shiba’s en Akita’s prachtig, maar ben bang dat het qua karakter niet helemaal mijn ding is. Husky’s, Malamutes en Berner sennenhond vind ik ook geweldig, maar voor nu te groot gezien huis. Maar zeg nooit nooit.

Misschien leuk om een tegenvraag te bedenken, komt ‘ie: over welk ras had je een vooroordeel waar je op terug moest komen? Eerst wilde ik schrijven ‘de vraag stellen is ‘m beantwoorden’, maar na een avonddienst is m’n hoofd best wel leeg.

NorwayFjord

Berichten: 3208
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:16

Kiwi gefeliciteerd!! Puppy's *\o/*

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:32

Hoi hoi!
Ik ben Zoë 23 jaar en ik volg al sinds het 2016 topic *\%/*
Ik woon in Belgisch Limburg en ik ben vooral actief in hondenshows en Belgische gehoorzaamheid met mijn border collies. Ook fok ik borders met alle testen en stamboom onder de naam Mystic Realms. Mijn meisje Aelynn gaat ergens deze week of begin volgende week bevallen :D

Mijn 2016 pups
Daeva en Kenai. Daeva is mijn eerste border en is mijn enige hondje zonder stamboom. Ik heb haar toen ze 4 maanden oud was geadopteerd en ik ben helaas haar 5e eigenaar. Enkele maanden later kwam na het overleden van mijn Malteser Kenai er bij.
Afbeelding
Afbeelding

In 2018 ging in op zoek naar mijn perfecte hondje om mee te showen. En wat heeft Aelynn de verwachtingen waar gebracht. Een hele reeks kampioenstitels verder gaat ze nu hopelijk voor de eerste keer mama worden

Afbeelding

Geboren in begin 2018 en eind 2018 in mijn leven gekomen. Rocky is door wat zielige omstandigheden in mijn leven gekomen (baasje kanker waardoor de full time aandacht voor rocky te veel werd), rocky leeft halftijds bij mij en halftijds bij Margot. Op termijn zal hij volledig naar mij komen als het volledig te zwaar wordt voor Margot. Rocky is echt mijn zielshond. Waar ik ga en sta is rocky. Als hij mij ziet lijkt er niemand anders in zijn wereld te bestaan. Ook hij doet het niet onverdienstelijk op show en wordt nu klaargemaakt voor wedstrijden gehoorzaamheid

Afbeelding

En de laatste toevoeging in mijn kennel. Lily. Ze werd december 2019 geboren. Maar ik had eigenlijk geen plek voor een nieuwe hond (ondertussen ben ik verhuisd). Haar ouders spraken me zo aan dat ik toch besloten heb Lily te kopen en Lily woont in gastgezin bij een vriendin Fien :D waar ze tot gelukkige jonge meid met de andere hond kan opgroeien. Lily doet ook shows. Door Corona is ze slechts zeer beperkt geshowd, maar zeker niet onverdienstelijk, ze is namelijk op de rasspeciale beste jeugdhond van de hele show geworden :D

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:47

dierenfan schreef:
Kiimm_ schreef:
Jemig, ik ben even aan het werk en we zijn gelijk 4 pagina's verder :')

Wat hier nooit in huis komt zijn kortharige honden. Mijn vriend is helemaal weg van de Hollandse Herder, maar vanwege mijn hondenallergie komt er niets anders dan een Golden Retriever in huis :+


Langhaar Hollandse herder is wel heel gaaf hoor en qua vacht niet veel anders dan een golden wat allergie betreft


Daar kun je je nog wel in vergissen hoor. Is echt wel een andere vacht, een retriever heeft een vettere huid en vacht dan een HH, en de structuur van de haren is ook anders.
Allergieën kunnen echt heel nauw komen weet ik vanuit mijn moeder. Ze kan bijv rustig een tijdje bij mijn neef in huis zitten die een BC heeft, maar van onze spaniel werd ze echt heel snel benauwd. Op langere termijn krijgt ze het van beide vachten benauwd. Met veel vacht-allergieën geeft geen vacht (naakthond), een krulvacht of écht lange vacht zoals een yorkie of havanezer de minste reactie, gevolgd door echte draadhaar vachten en daarna de échte kortharen zoals whippets en boxers. Al het andere: stokhaar, langhaar zoals een HH, halflanghaar geeft in theorie de meeste kans op reactie. Máár ieder individu is weer anders en kan dan juist bijv niet reageren op een bepaalde vachtsoort die in theorie allergische reacties het snelste zou triggeren. Als iets goed gaat: niet mee klooien of eerst uitvoerig testen en dan ook echt zonder medicatie in te nemen eens een volle dag in een huis gaan zitten waar minstens één, liefst meerdere honden van dat type vacht rondlopen - en dan nog kan een individuele hond weer een andere reactie triggeren, vandaar dat mijn ouders en ik toen mijn ouders hun hond kocht direct de afspraak gemaakt hebben dat als het onverhoopt toch niet zou gaan, hun hond bij mij zou komen wonen ;) Allergieën zijn écht ellende :j


lshannah schreef:
Misschien leuk om een tegenvraag te bedenken, komt ‘ie: over welk ras had je een vooroordeel waar je op terug moest komen? Eerst wilde ik schrijven ‘de vraag stellen is ‘m beantwoorden’, maar na een avonddienst is m’n hoofd best wel leeg.


Andersom wel: ik vond border terriers altijd best leuk. Maar ieder exemplaar dat ik de laatste 10 jaar ben tegengekomen was héftiger dan de andere terriers die ik gezien heb. In theorie zouden border terriers makkelijker moeten zijn. Het zou kunnen dat mensen dénken dat ze een makkelijkere hond minder hoeven opvoeden en dat ze daarom allemaal ellendig zijn. Maar mijn positieve vooroordeel is dus negatief geworden in de afgelopen jaren. Zelfde met kooikers, daar kom ik ook alleen maar eenkennige hondjes tegen die makkelijker happen. Terwijl ik dat 'op papier' echt leuke honden vind. Ook dat kan natuurlijk aan de opvoeding liggen, of dat iedereen bij dezelfde regionale fokkers koopt die gewoon een 'wanproduct' afleveren.

Aan de andere kant, hoe lief ik ze ook vond, vond ik labradors en golden retrievers altijd héle saaie honden. Tot ik werklijnen tegenkwam en er een aantal leerde kennen. Ik zou ze nog steeds niet direct zelf kiezen, maar dan worden het toch wel leuke, sportieve honden :j
Ook Ierse terriers moet ik een beetje herzien. Staan natuurlijk bekend als 'rode duivels', maar moet heel eerlijk zeggen dat ik ze in hun eigen setting helemaal niet zo fel vind als ik had gedacht. Tuurlijk zijn het felle donders he, maar ze 'vallen me mee'. Toen een kennis zei dat hij er graag zo eentje wilde verklaarde ik hem nog net niet voor gek. Nu lopen er hier in de buurt een paar, en ze zijn eigenlijk echt wel stabiel juist, stabieler dan veel andere terriers die ik ken. (ook daar kan het weer zo zijn dat er toevallig een fokker hier zit die op stabiele karakters fokt he, dat weet ik dus niet, zo veel komen ze niet voor...)

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:18

Er waren mensen uit het vorige topic die mij een PB hadden gestuurd via hier of via FB met de vraag over de schapenvachten. Inmiddels is die vriend van ons een nieuwe lading gaan halen en heeft weer super mooie vachten, ik kan alleen de berichtjes niet meer vinden. :Y) Daarom even in het algemeen hier een berichtje.

Wie had er interesse in schapenvachten?

De vachten zitten op de huid en hebben gerust, dat betekend dat ze vrij zijn van vlooien en ander 'gespuis' maar niet van zaagsel en een schapenlucht. :Y) Honden kunnen die lucht overigens ontzettend waarderen!

Prijzen vanaf €37,50 (vanaf +/- 1.10cm) tot €55,- voor de mega vachten (+/- 1.50cm, wij noemen ze de Tjernobyl schapen :') ). De dunnere bench-vachten zijn €20,- / €25,-

Edit: Verzenden is geen probleem! :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 09:47

Thnx allemaal!

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:48

Zo mooi zijn de vachten <3

Gaan hier ook vast gewaardeerd worden straks. Zal wel meteen door de kat ingepikt gaan worden :')
Nu nog even kijken welke kleur haha! Lucien wilde donker bruin, ik vond gewoon licht mooi... Maar toen ik die 2kleur zag op die 1 na laatste foto > <3 <3 <3

Topic gaat hard trouwens! :') :j

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:08

Mijn naam is Nicky en ik heb een werklijn aussie genaamd Mezzy.
Zij is nu 6 maandjes oud en al een hele dame. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Voordat ik Agility deed wilde ik ooit een Viszla of een Duitse Staande (korthaar dan wel). Vind ze ontzettend gaaf. Alleen als ik nu kijk, zou het nooit een goede "match" zijn geweest hahaha :x

@Kiwiwitje gefeliciteeeeeerd *\%/* wat leuk en fijn dat alles zo goed is gegaan!

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:11

Ik word wakker, ik draai me om en tref mijn mannen zo aan <3
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:28

Kim gefeliciteerd met de pups!
En wat voorstellen betreft:
Ik ben Sandra, woon in Ede met mijn flatcoat Roetsj.
Zij is van eind januari 2018, dus al weer ruim 2,5 jaar oud.
Hopelijk komt er in 2021 in pup bij, maar daar plaats ik pas wat over als dat allemaal zeker is (je weet tenslotte nooit of alles goed gaat).
Afbeelding
Roetsj als jonge hond, bijna 1 jaar.

Afbeelding
Deze is van een paar weken terug.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:37

Nicky
Knappe Mezzy ook weer erbij, yay!

Kiimm
Oh wat heerlijk wakker worden zo!! Wat zijn het toch fantastische honden ook die Goldens!

fannetje
Ik vind Roetsj zo leuk! Ben echt gek van de flatcoated retriever. Iemand waar ik vroeger een paard van reed, had eentje waar ik echt gek van was, dus elke keer als ik een flatcoated zie nu wordt ik helemaal blij haha. En leuk dat er iets op de planning staat van een pup *\o/*

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:43

cursebreaker schreef:
Nicky
Knappe Mezzy ook weer erbij, yay!


Jaaaa *\o/* :D

Ze deed het zo goed gisteren! Ik was verbaasd dat mijn pubertje zich zo goed gedragen heeft bij Helen! :D :Y)

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:48

Nicky91 schreef:
cursebreaker schreef:
Nicky
Knappe Mezzy ook weer erbij, yay!


Jaaaa *\o/* :D

Ze deed het zo goed gisteren! Ik was verbaasd dat mijn pubertje zich zo goed gedragen heeft bij Helen! :D :Y)


Super!! Wanneer krijg je de foto's te zien; pas als ze in dat boekje komen of stuurt ze al eerder wat?

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:34

Gefeliciteerd met de pups kiwi
Foto :D
Is jou ervaring met de engelse staff dat ze gemakkelijker zijn dan de Amerikaan?
Onze Engelse 14 jaar terug was echt een bitch. Helaas kreeg die carré en is daar aan overleden maar die was met 4 maanden al niet makkelijk met andere honden. Ik vind het prima als ze niet elke hond leuk vinden ik kom vrijwel geen enkele hond tegen hier maar als ik op vakantie ga wil ik geen hond die elke hond als vecht maatje ziet zogezegd.

Wat zijn borders toch prachtig <3
Laatst bijgewerkt door Seven op 29-10-20 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:34

Skippy01 schreef:
lshannah schreef:
Misschien leuk om een tegenvraag te bedenken, komt ‘ie: over welk ras had je een vooroordeel waar je op terug moest komen? Eerst wilde ik schrijven ‘de vraag stellen is ‘m beantwoorden’, maar na een avonddienst is m’n hoofd best wel leeg.


Andersom wel: ik vond border terriers altijd best leuk. Maar ieder exemplaar dat ik de laatste 10 jaar ben tegengekomen was héftiger dan de andere terriers die ik gezien heb. In theorie zouden border terriers makkelijker moeten zijn. Het zou kunnen dat mensen dénken dat ze een makkelijkere hond minder hoeven opvoeden en dat ze daarom allemaal ellendig zijn. Maar mijn positieve vooroordeel is dus negatief geworden in de afgelopen jaren. Zelfde met kooikers, daar kom ik ook alleen maar eenkennige hondjes tegen die makkelijker happen. Terwijl ik dat 'op papier' echt leuke honden vind. Ook dat kan natuurlijk aan de opvoeding liggen, of dat iedereen bij dezelfde regionale fokkers koopt die gewoon een 'wanproduct' afleveren.

Aan de andere kant, hoe lief ik ze ook vond, vond ik labradors en golden retrievers altijd héle saaie honden. Tot ik werklijnen tegenkwam en er een aantal leerde kennen. Ik zou ze nog steeds niet direct zelf kiezen, maar dan worden het toch wel leuke, sportieve honden :j
Ook Ierse terriers moet ik een beetje herzien. Staan natuurlijk bekend als 'rode duivels', maar moet heel eerlijk zeggen dat ik ze in hun eigen setting helemaal niet zo fel vind als ik had gedacht. Tuurlijk zijn het felle donders he, maar ze 'vallen me mee'. Toen een kennis zei dat hij er graag zo eentje wilde verklaarde ik hem nog net niet voor gek. Nu lopen er hier in de buurt een paar, en ze zijn eigenlijk echt wel stabiel juist, stabieler dan veel andere terriers die ik ken. (ook daar kan het weer zo zijn dat er toevallig een fokker hier zit die op stabiele karakters fokt he, dat weet ik dus niet, zo veel komen ze niet voor...)


Ik moest even gniffelen, want ik ken dus bijna alleen maar bijtgrage Kooikers. Toch in september op vakantie in Limburg een jong leuk exemplaar tegengekomen waar Beau heel leuk mee heeft gespeeld!

Ik heb nog eens nagedacht over mijn vraag en ik dacht altijd dat Jack Russells een soort van terroristen waren haha. Maar bij de puppycursus zo’n enorm leuk exemplaar ontmoet! Met een heel schattig loopje.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:48

cursebreaker schreef:
Ook Arya en ik zijn weer van de partij natuurlijk *\o/* <3
Officieel dan geen pupperd meer, maar met haar bijna 16 maanden oud wel nog steeds de streken af en toe van een haha.

Ik ben Melissa, 31 jaar oud. 14 jaar samen met m'n man Luciën (waarvan nu 10 jaar getrouwd) en we hebben naast Arya nog een zoon van bijna 8 jaar oud, Milan, en een Maine Coon kat Sansa welke beste vriendinnetjes is met onze Arya - ze zijn samen opgegroeid. Ook Arya en Milan zijn de beste maatjes en de klik was er al vanaf moment 1 ook tussen die 2 <3

[ [url=m/4nJhsG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/emKqYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn woonachtig in Heerlen, Zuid-Limburg en ontdekken graag de prachtige omgeving.
Zijn regelmatig in verschillende losloop gebieden te vinden (wonen zelf aan het losloop gebied van de Brunssummerheide ook) en staan altijd open om nieuwe mensen/honden te leren kennen. Dus mocht je in de buurt zitten/zijn en eens willen afspreken, let me know! *\o/*. Ben ook zeker bereid om met de auto iemands kant op te komen trouwens :j

[ [url=m/jezJgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sD4VDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zquCWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Arya's Insta >> http://instagram.com/aryatheoldgermanshepherddog

Kan al niet wachten ook om te zien welke leuke pups er nog bij gaan komen in het nieuwe topic, alsook andere hondenmensen zonder pups natuurlijk hihi. Ik vind het overall altijd een super gezellig en (vooral ook vaak een heel) leerzaam topic en heb ook zulke fijne privé contacten er door opgedaan ook, waar ik heel blij mee ben (you know who you are <3)


Hey jij woont in de buurt, leuk!

Ik woon in Kerkrade. Wij hebben onze hond helaas gisteren in moeten laten slapen, en ik zou graag weer een hond (puppy of ouder maakt mij niet uit) hebben, maar mijn ouders willen nog even wachten.
Dus tot dan geniet ik hier mee!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:54

lshannah schreef:
Ik moest even gniffelen, want ik ken dus bijna alleen maar bijtgrage Kooikers. Toch in september op vakantie in Limburg een jong leuk exemplaar tegengekomen waar Beau heel leuk mee heeft gespeeld!

Ik heb nog eens nagedacht over mijn vraag en ik dacht altijd dat Jack Russells een soort van terroristen waren haha. Maar bij de puppycursus zo’n enorm leuk exemplaar ontmoet! Met een heel schattig loopje.


Haha, ja precies. Een Kooiker mag wel een beetje een 'eenmanshond' zijn, maar toch niet agressief of extreem angstig en daardoor bijterig. En ik kom ze helaas wel steeds zo tegen. De ouders van mijn ex hebben er eentje, die was als pup al enorm terughoudend en een angstbijter en is daar nooit meer overheen gegroeid zeg maar. En zo ken ik er meer. Zonde!

JRT ken ik wel als stuiterballen, maar niet als echt heel vervelend. Als kind verzorgde ik de pony's van een ponyfokker en die had er 3 en op een bepaald punt ook nog een nestje. En moet heel eerlijk zeggen dat van de in totaal 6 stuks er maar één was die ik niet mocht, en dan eigenlijk alleen maar omdat dat een angstbijter was. Wij vonden ze als kind machtig mooi: kon ze allerlei trucjes leren en ze waren altijd in voor een rondje keihard rennen en overal op en af springen op stal :)) Moet wel gelijk zeggen dat ik er van mijn ouders niet eentje mee naar huis mocht nemen, mijn ouders vonden een hond die zó druk was toch wel net even iets te veel van het goede in een toch al vrij druk huishouden met schoolgaande kinderen :')
De PRT (jep, de parson's dus) die ik ken wordt vaak wel meer mee gedaan qua training en sport en spel en dan zie je dat het ook gelijk makkelijkere honden worden dan de JRT die ik ken waar ze niks mee doen anders dan een blokje om.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:55

@nala sterkte met het verlies van jullie hond! Zitten er hier meer in het zuiden; CB, KimD, Arabella volgens mij ook?

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:09

Nala schreef:
cursebreaker schreef:
Ook Arya en ik zijn weer van de partij natuurlijk *\o/* <3
Officieel dan geen pupperd meer, maar met haar bijna 16 maanden oud wel nog steeds de streken af en toe van een haha.

Ik ben Melissa, 31 jaar oud. 14 jaar samen met m'n man Luciën (waarvan nu 10 jaar getrouwd) en we hebben naast Arya nog een zoon van bijna 8 jaar oud, Milan, en een Maine Coon kat Sansa welke beste vriendinnetjes is met onze Arya - ze zijn samen opgegroeid. Ook Arya en Milan zijn de beste maatjes en de klik was er al vanaf moment 1 ook tussen die 2 <3

[ [url=m/4nJhsG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/emKqYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn woonachtig in Heerlen, Zuid-Limburg en ontdekken graag de prachtige omgeving.
Zijn regelmatig in verschillende losloop gebieden te vinden (wonen zelf aan het losloop gebied van de Brunssummerheide ook) en staan altijd open om nieuwe mensen/honden te leren kennen. Dus mocht je in de buurt zitten/zijn en eens willen afspreken, let me know! *\o/*. Ben ook zeker bereid om met de auto iemands kant op te komen trouwens :j

[ [url=m/jezJgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sD4VDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zquCWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Arya's Insta >> http://instagram.com/aryatheoldgermanshepherddog

Kan al niet wachten ook om te zien welke leuke pups er nog bij gaan komen in het nieuwe topic, alsook andere hondenmensen zonder pups natuurlijk hihi. Ik vind het overall altijd een super gezellig en (vooral ook vaak een heel) leerzaam topic en heb ook zulke fijne privé contacten er door opgedaan ook, waar ik heel blij mee ben (you know who you are <3)


Hey jij woont in de buurt, leuk!

Ik woon in Kerkrade. Wij hebben onze hond helaas gisteren in moeten laten slapen, en ik zou graag weer een hond (puppy of ouder maakt mij niet uit) hebben, maar mijn ouders willen nog even wachten.
Dus tot dan geniet ik hier mee!


Hé jakkes wat naar! Veel sterkte met het verlies.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:12

Skippy01 schreef:
lshannah schreef:
Ik moest even gniffelen, want ik ken dus bijna alleen maar bijtgrage Kooikers. Toch in september op vakantie in Limburg een jong leuk exemplaar tegengekomen waar Beau heel leuk mee heeft gespeeld!

Ik heb nog eens nagedacht over mijn vraag en ik dacht altijd dat Jack Russells een soort van terroristen waren haha. Maar bij de puppycursus zo’n enorm leuk exemplaar ontmoet! Met een heel schattig loopje.


Haha, ja precies. Een Kooiker mag wel een beetje een 'eenmanshond' zijn, maar toch niet agressief of extreem angstig en daardoor bijterig. En ik kom ze helaas wel steeds zo tegen. De ouders van mijn ex hebben er eentje, die was als pup al enorm terughoudend en een angstbijter en is daar nooit meer overheen gegroeid zeg maar. En zo ken ik er meer. Zonde!

JRT ken ik wel als stuiterballen, maar niet als echt heel vervelend. Als kind verzorgde ik de pony's van een ponyfokker en die had er 3 en op een bepaald punt ook nog een nestje. En moet heel eerlijk zeggen dat van de in totaal 6 stuks er maar één was die ik niet mocht, en dan eigenlijk alleen maar omdat dat een angstbijter was. Wij vonden ze als kind machtig mooi: kon ze allerlei trucjes leren en ze waren altijd in voor een rondje keihard rennen en overal op en af springen op stal :)) Moet wel gelijk zeggen dat ik er van mijn ouders niet eentje mee naar huis mocht nemen, mijn ouders vonden een hond die zó druk was toch wel net even iets te veel van het goede in een toch al vrij druk huishouden met schoolgaande kinderen :')
De PRT (jep, de parson's dus) die ik ken wordt vaak wel meer mee gedaan qua training en sport en spel en dan zie je dat het ook gelijk makkelijkere honden worden dan de JRT die ik ken waar ze niks mee doen anders dan een blokje om.


De kooiker van m’n vaders vriendin heeft de postbode gebeten en vloog de pup van m’n oom aan. Ik heb mijn pupperd dus ook mooi niet voorgesteld aan dat beest. Maar ik moet zeggen dat het meer aan z’n baas ligt die niet corrigeert of ingrijpt en ook telkens verbaasd is als een hond dan uithaalt naar ‘m, terwijl als ik er een rondje mee ga lopen en ook maar kort m’n stem verhef hij al in elkaar duikt.

Ik kende voorheen alleen agressieve JRT’s, die daarnaast ook nog eens enorm druk zijn. Maar nu ik er zo over nadenk denk ik dat baasjes toch enorm van invloed zijn op hun honden. Ik wil niet zeggen dat die van mij geweldig zijn, maar ze zijn sociaal met andere honden en vrij relaxed van aard.