kiwiwitje schreef:Ik zou niet direct gaan flessen. Ik zou sowieso de eerste 12 uur de pups in 2/3 groepen bij mama laten drinken. is HEEEL belangrijk voor de antistoffen. Want die kunnen alleen in de eerste 12 uur opgenomen worden. Dus als er 4 uur tussen pup 1 en de laatste pup zit, zit er in die 12 uur ook 4 uur verschil!
Daarna iedere zoogronde alles in 2 a 3 groepen laten drinken. Goed opletten of ze allemaal aankomen en dan evt gaan flessen bij de paar die minder/niet aankomen. De beste melk is over t algemeen die van mama.
Mama heeft inderdaad de beste melk. Maar qua flessen is advies dat ik voorbij zie komen om juist de sterksten te flessen en de zwaksten vaker aan te leggen, juist die hebben nl de voordelen van mama boven fles zo nodig.
maar wat een schatjes...
Ze zijn zo schattig 
. En als je met fles begint, dan in verhouding kijken dat idd de sterksten meer fles krijgen en de zwakkere meer bij mams bv. Maar met een goed schema zou je in principe alles wel redelijk goed en evenredig moeten kunnen verdelen. Maar kan me voorstellen dat mams zelf ook gewoon wat aflossing nodig gaat hebben, en misschien ook niet genoeg melk gaat hebben voor ze allemaal en dan gaat de fles geven haar wel goed helpen ook. Succes in ieder geval en veel succes; Jullie gaan het druk krijgen
Wordt wel echt genieten ook 

hebben ze geen echo gemaakt dan om te kijken of de baarmoeder leeg was? Want dan had ze niet hoeven prikken..