[VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29324
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:44

kiwiwitje schreef:
Ik zou niet direct gaan flessen. Ik zou sowieso de eerste 12 uur de pups in 2/3 groepen bij mama laten drinken. is HEEEL belangrijk voor de antistoffen. Want die kunnen alleen in de eerste 12 uur opgenomen worden. Dus als er 4 uur tussen pup 1 en de laatste pup zit, zit er in die 12 uur ook 4 uur verschil!

Daarna iedere zoogronde alles in 2 a 3 groepen laten drinken. Goed opletten of ze allemaal aankomen en dan evt gaan flessen bij de paar die minder/niet aankomen. De beste melk is over t algemeen die van mama.

Mama heeft inderdaad de beste melk. Maar qua flessen is advies dat ik voorbij zie komen om juist de sterksten te flessen en de zwaksten vaker aan te leggen, juist die hebben nl de voordelen van mama boven fles zo nodig.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:46

Zo, dat is wel een héél groot nest :oo
Zorg inderdaad dat ze allemaal óók bij mams kunnen drinken ivm de antistoffen. Jullie gaan het druk krijgen voorlopig!

pinto_1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:09

Gefeliciteerd! *\o/*

14 stuks, jemig, arme dribbel.... :') maar wat een schatjes...

Emj_23
Berichten: 1236
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:10

Wat een joekel van een nest, maar wat zijn ze schattig!

Anoniem

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:24

:oo
14 puppy's! Wauw!! Inhouden inhouden :+ Ze zijn zo schattig <3

Was al blij voor je toen ik je update mocht plaatsen in de OP, maar nogmaals.. 14 keer gefeliciteerd! :D

thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:24

Jemig, wat een aantal!! Heel hartelijk gefeliciteerd en veel succes bij het opfokken van dit nest. Was denk ik nogal een verrassing

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:19

Denise_Storm schreef:
We gaan sowieso in 2 groepen werken en elke 3 uur wisselen we. We kunnen nu niet goed genoeg controleren weke wat drinkt dus vandaar dat we gelijk met 2 groepen en flessen beginnen. Het is vast niet ideaal, maar we moeten keuzes maken! We hebben ook overwogen om een deel alleen maar te flessen, maar we willen eerst kijken of het zo gaat lukken!

Als ze de eerste 12 uur maar in groepen Vooral bij mama drinken ivm de antistoffen. Na 12 uur kunnen ze die niet meer opnemen. En antistoffen zitten niet in flesmelk.
En als je ze merkt met lintjes, nagellak, bandjes etc. Dan kun je t drinken dmv 2x per dag wegen makkelijk bij houden.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:05

<3 <3 jeetje 14 pups arme dribbel maar wat lieffffff

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:09

wow 14 dat is een hele hoop labrador!

Die van mij komt uit een nest van 4. Deze waren ook een beetje aan de dikke kant met al die melk.

xMyrnavG

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:43

Oh wat leuk! Gefeliciteerd! <3<3<3

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:59

Stille meelezer meldt zich.

14!!!! Waaaauw, gefeliciteerd zeg <3

Ik zou idd wel wat kiwi zegt, zeker de eerste 12u nu kijken dat ze Allemaal in schema's aangelegd worden want die antistoffen die ze meekrijgen zijn zo belangrijk en hebben ze alle 14 gewoon nodig :j. En als je met fles begint, dan in verhouding kijken dat idd de sterksten meer fles krijgen en de zwakkere meer bij mams bv. Maar met een goed schema zou je in principe alles wel redelijk goed en evenredig moeten kunnen verdelen. Maar kan me voorstellen dat mams zelf ook gewoon wat aflossing nodig gaat hebben, en misschien ook niet genoeg melk gaat hebben voor ze allemaal en dan gaat de fles geven haar wel goed helpen ook. Succes in ieder geval en veel succes; Jullie gaan het druk krijgen := Wordt wel echt genieten ook <3

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:43

nogmaals gefeliciteerd!! wow 14 stuks!!
hoe gaat het nu met Dribbel? en met jullie? zal best heel vermoeiend zijn allemaal.
heel veel succes!! en ik ben heel benieuwd naar heel veel foto's van het grut!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:47

wauw 14 en allemaal in goede gezondheid, bravo voor Dribbel *\o/*

Wel een hele aanslag voor haar.

Ik volg mee voor de puppy spam :D

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 20:34

Goh, je zou het bijna niet verwachten met 14 puppy’s... maar ik heb even tijd gevonden voor een uitgebreide update!

Ik ga niet op iedereen apart reageren, maar allereerst bedankt voor alle felicitaties! Heerlijk om te lezen dat jullie net zo verbaasd zijn over het mega grote, eerste nest van Dribbel.
De pups doen het allemaal super! Alle 14 drinken ze goed en zijn ze boven geboortegewicht. Dribbel is een hele lieve mama, ze doet het echt super en is mega zorgzaam.

We hebben ze verdeeld in 3 groepen. 2 groepen bij dribbel en 1 groep apart om te flessen. Elke 3 uur wisselen we een groep, zodat ze allemaal bij Dribb kunnen drinken en allemaal leren uit de fles te drinken. We beseffen dat het niet ideaal is, maar we willen niet dat Dribbel straks te moe is om überhaupt nog te kunnen zorgen voor haar kindjes.

We gaan zo wel even met Dribbel naar de dierenarts. Ze is niet helemaal fit en der temperatuur loopt toch wat op. Er is misschien toch iets achtergebleven, dus even checken voor de zekerheid (we hebben uiteraard regelmatig contact met de dierenarts sowieso). Maar verder gaat alles heel goed hoor! Zo mooi om te zien hoe ze van jong, blij ei veranderde in een surprise ei met 14 puppy’s en een geweldige mama werd <3

Oké, nu zal ik foto’s delen met jullie. Vinden jullie vast heeeeel vervend haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En... waarschijnlijk wordt dit ons hondje! Dit is de eerste die geboren werd én een teefje <3

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:39

Met zoveel pups zou ik verwachten dat ze een calcium tekort opgelopen heeft. Zou daar eerst op laten prikken. Evt checken met een echo. Maar naweeen kunnen ook. En met zo’n nest onder de lamp in de kist is temperatuur die oploopt nog niet gek.
Om te zorgen dat er niks achter blijft gebruiken wij vanaf de bevalling puur utero. Dat is net zo effectief als pyton maar een stuk minder akelig voor de teef.

Krijgt ze al iets met calcium bij? Tabletten of (geiten) yoghurt?

Deels flessen is niet erg als je in 3 groepen werkt. :)

Anoniem

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:41

Ach ik smelt hoor <3 Goed dat jullie close contact hebben met de dierenarts, wat fijn om te lezen dat jullie zo goed voor mama en haar kroost zorgen!

Dit zorgt wel voor klapperende puppystokken hier hoor :D

Anoniem

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:41

Wat zijn ze schattig! En wat kijkt Dribbel er trots bij!

Hopelijk is er niets aan de hand, maar een beetje naweeën.

xDeniesJarig

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:00

Wauw, van harte gefeliciteerd met dit enorme nest! Van niet makkelijk dekken tot 14 ukken ... Veel succes! <3

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 22:34

Dribb is helemaal goed gekeurd door de dierenarts gelukkig. Calciumwaarde was goed in orde. Ze heeft wel voor de zekerheid een injectie gehad, zodat eventuele achtergebleven resten ook nog uit de baarmoeder komen.

Arme schat, nog even een nachtje buikpijn en hopelijk voelt ze zich morgen dan wat beter en fitter! 14 kids is natuurlijk ook niet niks!

Maar ze doet het zo goed, ze is zo onwijs lief <3

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:06

Agos. Dat spul is heel gemeen :( hebben ze geen echo gemaakt dan om te kijken of de baarmoeder leeg was? Want dan had ze niet hoeven prikken..

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:41

Och, die eerste foto <3 Daar spat de moederliefde toch vanaf! Prachtig. Ze oogt idd wel wat moe, maar wat wil je met 14 pups :wow:

Fleuribelle
Berichten: 786
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:01

Wat een vertederende foto’s van Dribbel en haar kids. Hopelijk knapt ze snel op en kan ze lekker zorgen voor haar kids.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 16:45

Uiteraard is er niet “zomaar” een injectie gezet. Dierenarts heeft eerst even gevoeld en daarna gekeken. Hij haalde al snel nog echt groene viezigheid eruit (zodanig duidelijk dat een echo overbodig was) en daarom besloten om de injectie te zetten. Ze heeft er gelukkig niet heel veel last van gehad. Vannacht wat buikpijn en er is inderdaad nog best wat troep uitgekomen.

Vanochtend was ze een hele andere hond <3 Ze is een stuk actiever, kijkt beter uit der ogen en hijgt een stuk minder. Ze hijgt nog wel door de warmteplaat en lamp, maar op een andere manier dan gister.

Alle pups groeien ook goed. Gisteravond rond 18.00 uur gewogen en vanochtend rond 9.00 uur. Er was zelfs een pup 47 gram gegroeid! De rest van de pups ook allemaal gegroeid, geen 1 gezakt in gewicht. Volgens mij wegen ze nu allemaal tussen de 380 en 440 gram.

Ik lig nu even in bad. Heel even een momentje rust pakken. Vanavond nog 2 rondes flessen voor mij (21.00 en 00.00 uur) en dan mag ik morgen uitslapen, want dan hoef ik “pas” om 9.00 uur weer! :') _/-\o_

Het schema voor het flessen (ik heb even de andere namen weggehaald ivm privacy):
Afbeelding

En nog wat puppyspam <3

Handig zo’n broertje als flessenhouder:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:55

Wat lieeeeef <3
Gefeliciteerd met het grote nest, hebben alle hondjes al een baasje?

En bestaan er zo'n bandjes in 14 verschillende kleuren? :')

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 17:00

Op dit moment zijn er 10 pups gereserveerd en we hebben geloof ik nog een paar berichtjes gehad vandaag (allemaal via via, niet geadverteerd haha := )

Haha, ja die bandjes. Dat is nog een heel gedoe joh. Ik had 2 pakjes gehaald bij Welkoop (=12 bandjes), maar dat was dus al te weinig. Dus ik heb ook nog even zachte elastieken gehaald in kleurtjes. Wat bleek... Waren die verschillende kleuren bandjes ook 2 maten. Dus 1 pakjes bandjes is nog veel te groot. Gelukkig had ik ook die elastieken en werkt dat gelukkig heel goed! Maar man, 14 pups... De dierenarts zei: “Dat is écht extreem veel én zeker voor een eerste nest!” :=