Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thomas5 schreef:Wat fijn dat jullie ook zo begaan zijn met de vogels![]()
Enkele tips voor wie mezenkastjes wil maken: zorg zeker dat ze open kunnen, zo kan je het oude nest verwijderen en het kastje netjes terughangen voor de volgende lente. Invlieggat voor pimpelmees is 28 mm, voor koolmees 35 mm dacht ik. Koolmezen zijn dominant over pimpelmezen dus zorg zeker dat het gat klein genoeg is. Het nieuwe kastje hier heeft exact 28mm doorsnee opening en was binnen 2 dagen bewoond
Ook belangrijk is de windrichting waartoe de opening gericht is. Best is naar het oosten, al heeft die op het zuiden hier ook succes.
Fazanten beginnen nu aan het broedseizoen dus het zou goed kunnen dat 'jouw' fazant nu druk bezig is met het andere geslacht
pmarena schreef:Liefjes
Ja zulke haren daar zat hier dus een paar jaar geleden een zwaluwtje vreselijk in verstrikt
Dus als ik dit zie sta ik ook even later het nestje bij te knippen
FleurVP schreef:Als een poel werkt dan zou een sloot ze ook van modder moeten voorzien toch? Hij is wel flink begroeid maar ligt niet verder dan 25-30 meter van de stal af en er is vast wel een kaal modderplekje te vinden. Hij is verbonden met het kanaal verderop en er staat altijd water in.
Ik krijg hier echt niet zomaar modder, daarvoor moet het meerdere dagen >15 mm regenen en ook dan is het na een dag zonder regen alweer droog. Dus dan moet ik iets in een bak creeren en ik ben bang dat ons zand uberhaupt niet zo geschikt is. De helling van de sloot lijkt ook wel wat ander zand te hebben. Ik denk dat ik het zelf maar uit laat zoeken qua modder waar ik op pension stond zaten ook altijd zwaluwen en daar was ook zulke droge zandgrond. Zal ook wel kwestie zijn van geduld, tot vorig jaar waren onze stallen altijd dicht.
Hier zitten de kauwen zelfs op mijn paard om er haren uit trekken, lijkt hij nog wel fijn te vinden ook. Op de mini zie ik ze nooit en zijn witte haar is ook vaak wat later weggepakt dan het bruine haar (ik poets in uitloop van de stallen dus daar blijft het liggen).
pol013 schreef:Ik denk steeds: wat een zeikers, mensen die geen zwaluwen moeten. En bedenk me nu in bovenstaande foto zie dat ik ook een zeikerd ben. Ik moet namelijk geen (hout)duiven. Stomme lompe beesten.... En dan ook iedere dag in dezelfde paniek bijna tegen je hoofd aan vliegen als je daar loopt waar je iedere dag 26 keer loopt. Die nesten halen wij dus wel actief weg.Pot verwijt de ketel dus
pol013 schreef:Ik denk steeds: wat een zeikers, mensen die geen zwaluwen moeten. En bedenk me nu in bovenstaande foto zie dat ik ook een zeikerd ben. Ik moet namelijk geen (hout)duiven. Stomme lompe beesten.... En dan ook iedere dag in dezelfde paniek bijna tegen je hoofd aan vliegen als je daar loopt waar je iedere dag 26 keer loopt. Die nesten halen wij dus wel actief weg.Pot verwijt de ketel dus