Waar kan ik zo'n mooi hok bestellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petraaken schreef:Waarom willen mensen toch steeds zijdehoenders. Die leggen niet zo veel en hebben bij de sierhoenderfokkers niets voor niets de naam broedmachientjes gekregen.
Trouwens stro raden wij ook nooit aan voor kippen als ondergrond in het hok. Dat wordt veel te snel vochtig of nat en dan krijg je schimmel in je hok. Ook ideale schuilplaats voor bloedluizen. Goed strooisel voor kippen zijn vlas of een combinatie van vlas met grove houtkrullen.
Voor wie nog een hok zoekt. Neem nooit een hok dat bestaat uit houten planken. In de kieren zitten de bloedluizen ook veel te graag.
Valerie_V schreef:Wat een leuk topic! Wat is jouw hok mooi geworden TS!
Wij zijn ook bezig met ons kippenhok en ren. Willen straks graag zijdehoenders gaan houden.
Zijn er mensen die fokker kennen of adressen hebben voor zijdehoenders?
petraaken schreef:Waarom willen mensen toch steeds zijdehoenders. Die leggen niet zo veel en hebben bij de sierhoenderfokkers niets voor niets de naam broedmachientjes gekregen.
Trouwens stro raden wij ook nooit aan voor kippen als ondergrond in het hok. Dat wordt veel te snel vochtig of nat en dan krijg je schimmel in je hok. Ook ideale schuilplaats voor bloedluizen. Goed strooisel voor kippen zijn vlas of een combinatie van vlas met grove houtkrullen.
Voor wie nog een hok zoekt. Neem nooit een hok dat bestaat uit houten planken. In de kieren zitten de bloedluizen ook veel te graag.
Merexa schreef:Dat ziet er al heel goed uit!
Schelpjes voor de eierschalen heb ik zelf apart en geef ze kippenmeel (van de Welkoop). Tegen bloedluis heb ik klaxo (witklak) gebruikt aan de binnenkant. Hok staat altijd open en heb de voerbakjes opgehangen (zie foto) met onbeperkt voer voor 4 hennen. Ze gaan er als het donker word zelf weer in.
[ [url=m/qR01Sh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaka schreef:Pandora2 schreef:Ze moeten toch wel iets bijdragen aan de recycling want keukenrestjes blieven de dames niet
Ook van die verwende nesten? Rucola en appelschillen eten die van mij nog wel, maar de rest, echt niet. Ze wachten liever op de graantjes die ze 's ochtends krijgen. .
Pandora2 schreef:Kaka schreef:Hier is ook heel duidelijk dat het eigenlijk kleine pterodactyli zijn. Ga weg met je groenten, vlees!
![]()
![]()
Ik moest het even opzoeken...een uitgestorven ras van vliegende reptielen
Pandora2 schreef:Ze moeten toch wel iets bijdragen aan de recycling want keukenrestjes blieven de dames niet
Serenity350 schreef:Ik geef de eierschalen gewoon zoals ze zijn nadat ik ze "gebruikt" heb, als ze erg groot zijn stamp ik er een keer op als ik ze uitstrooi in de ren, maar meestal niet. Eierpikken zullen ze niet zomaar doen door het eten van eierschalen, hoewel niet iedereen het daarmee eens is. Ik heb nog nooit eierpikkende kippen gehad in ieder geval, en de mensen om mij heen die het ook zo doen evenmin. Maar goed, anekdotisch bewijs is natuurlijk ook geen bewijs.
Pandora2 schreef:Kaka schreef:
Ook van die verwende nesten? Rucola en appelschillen eten die van mij nog wel, maar de rest, echt niet. Ze wachten liever op de graantjes die ze 's ochtends krijgen. .
Het heeft echt geen naamCochin krieltjes heb ik. Volgens mij staan ze erom bekend want ik heb al jaren dit ras en nog nooit enige poging tot eten van keukenrestjes gezien.
Enkel americain natuur, gehakt en spagetti sprieten ( zonder saus ! ) gaat er wel in. Lijkt allemaal op wormen ofzo![]()
Ze lopen hier wel los in de tuin, rijbak en het land, dus groenvoer vinden ze wel voldoende en kan ik oprotten met sla of koolblad
Kaka schreef:Hier is ook heel duidelijk dat het eigenlijk kleine pterodactyli zijn. Ga weg met je groenten, vlees!