Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
truus1957 schreef:Aantal pups is bij mijn weten alleen mogelijk te zien op een röntgenfoto. Is zoiets niet schadelijk voor de pups? Kan me voorstellen dat het praktisch is om te weten als het er maar eentje is, maar wat is de meerwaarde om te weten of het er 3 of 5 zijn? Kunnen ze nog meer zien dat belangrijk is om te weten vóór de bevalling? Of bevalt dit ras moeizaam?
KimD schreef:Echt dikke onzin, DA's (in NL) werken gewoon op afspraak. Ik kan deze week terecht voor een hele onbenullige gezondheidscheck maar die wel moet voor de papierwinkel op orde te hebben.
TS had gewoon een afspraak kunnen plannen voor een foto, zeker bij die kleine rassen weet een DA dat het niet iets is 'voor de leuk'. Vind het voor TS wel schandalig als het daadwerkelijk waar is dat ze geweigerd is. Met zo'n bevalling zou ik willen weten waar ik aan toe was.
DeMolenhoek schreef:KimD schreef:Echt dikke onzin, DA's (in NL) werken gewoon op afspraak. Ik kan deze week terecht voor een hele onbenullige gezondheidscheck maar die wel moet voor de papierwinkel op orde te hebben.
TS had gewoon een afspraak kunnen plannen voor een foto, zeker bij die kleine rassen weet een DA dat het niet iets is 'voor de leuk'. Vind het voor TS wel schandalig als het daadwerkelijk waar is dat ze geweigerd is. Met zo'n bevalling zou ik willen weten waar ik aan toe was.
Dus jij beweerd dat ik lieg? Aangezien ik onzin verkoop. Wil jij screenshots van de berichten van mijn dierenarts dat zij niet meer werkt tenzij in hoge nood?
Als je even terug zoekt dan vind je een bericht van TS waarin duidelijk staat dat de afspraak is geannuleerd ivm corona.
Kristy1998x schreef:Misschien handig om het e.a te verduidelijken;
Onze dierenarts was volledig gesloten ivm coronageval binnen zijn directe kring. Verplichte quarantaine tot klachtenvrij, inmiddels weer een week aan het werk. Er stond een afspraak voor scan gepland enkel is deze dus afgezegd. Als er iets mis is met de pups/bevalling zouden we daar nu zeker weer terecht kunnen, hij is op de hoogte van de dracht. Ik heb een andere DA benaderd enkel was deze ontzettend duur en is onze keuze daarom gevallen op maar afwachten wat eruit komt. Dit ook besproken in contact met een erkende kennel ter informatie en was niet zo'n groot probleem. Een scan geeft enkel meer zekerheid, het zou aan de teef duidelijk te zien kunnen zijn als er nog een inzit die er niet uit wil. Weeën blijven dan aanhouden tevens als nog enkele andere zichtbare signalen waaruit gezien kan worden dat teef nog niet klaar is met bevallen. Vandaar de keuze om niet te laten scannen. Ik leg dit geld liever opzij voor eventuele complicaties tijdens de dracht dan dat ik er een stukje zekerheid mee koop.
JesdaJinn schreef:Kristy1998x schreef:Misschien handig om het e.a te verduidelijken;
Onze dierenarts was volledig gesloten ivm coronageval binnen zijn directe kring. Verplichte quarantaine tot klachtenvrij, inmiddels weer een week aan het werk. Er stond een afspraak voor scan gepland enkel is deze dus afgezegd. Als er iets mis is met de pups/bevalling zouden we daar nu zeker weer terecht kunnen, hij is op de hoogte van de dracht. Ik heb een andere DA benaderd enkel was deze ontzettend duur en is onze keuze daarom gevallen op maar afwachten wat eruit komt. Dit ook besproken in contact met een erkende kennel ter informatie en was niet zo'n groot probleem. Een scan geeft enkel meer zekerheid, het zou aan de teef duidelijk te zien kunnen zijn als er nog een inzit die er niet uit wil. Weeën blijven dan aanhouden tevens als nog enkele andere zichtbare signalen waaruit gezien kan worden dat teef nog niet klaar is met bevallen. Vandaar de keuze om niet te laten scannen. Ik leg dit geld liever opzij voor eventuele complicaties tijdens de dracht dan dat ik er een stukje zekerheid mee koop.
Je hebt dieren. Daar moet je voor zorgen. Ook als het soms negatief uitvalt.
Ik geloof gewoon niet dat je nergens een DA zou kunnen vinden.
Aan een erkende kennel heb je helemaal niks want die mag sws niet komen als er wat is
JesdaJinn schreef:Sorry, dat ik het zeg maar ik zie dat je nu uit hetzelfde dorp komt als ik en ik ben gewoon bij de DA geweest om te wegen. Ze zijn gewoon open dus nu geloof ik er echt helemaal niks meer van
KimD schreef:Dan had je dat nest überhaupt nog beter moeten bedenken als je je euro's zo moet afwegen.![]()
Een teef kan spontaan stoppen met bevallen, door uitputting bijvoorbeeld en dan zie je precies 0,0 aan de teef behalve een moederhond die moe is en 'klaar' is met bevallen.
Ik snap niet dat je keihard zegt dat je het geld meer waard is 'dan dat stukje zekerheid', terwijl die foto bij deze combinatie, dit ras in deze situatie zo vreselijk belangrijk is.![]()
Want er wordt een foto gemaakt, geen scan. En bij geen enkele DA is een foto duurder dan €100,- en als je die mag aftikken betaal je al véél te veel geld.
Lukasje schreef:Hoe gaat het trouwens met het teefje? Is de bevalling naderend?
Kristy1998x schreef:Ja ik heb inderdaad dieren. Ik heb hier 3 katten, 2 honden en 2 paarden lopen waarvoor ik de verantwoordelijkheid heb. Tevens hebben wij recent een huis gekocht, iets wat ook niet gratis is. Ik heb geen spaarpot van 10 duizenden euro's dus dan is het soms keuzes maken. Of gigantisch betalen voor wat zekerheid of extra geld opzij zetten voor eventuele complicaties. Ik heb daarom dan ook eerst informatie opgevraagd betreft het niet laten scannen van de teef.
StalMelyn schreef:Kristy1998x schreef:Ja ik heb inderdaad dieren. Ik heb hier 3 katten, 2 honden en 2 paarden lopen waarvoor ik de verantwoordelijkheid heb. Tevens hebben wij recent een huis gekocht, iets wat ook niet gratis is. Ik heb geen spaarpot van 10 duizenden euro's dus dan is het soms keuzes maken. Of gigantisch betalen voor wat zekerheid of extra geld opzij zetten voor eventuele complicaties. Ik heb daarom dan ook eerst informatie opgevraagd betreft het niet laten scannen van de teef.
Ik volg al heel lang stilletjes mee want ben benieuwd naar de pups maar kan het nu even niet laten om te reageren.
Als je het geld al niet over hebt voor een scan die bij het fokken hoort moet je helemaal niet fokken.
Een huis kopen is duur en snap echt wel dat de spaarpot dan geplunderd wordt. Maar je weet ver van tevoren dat je van plan bent een huis te kopen, fok dan niet een nestje nu.
Je hebt de verantwoordelijkheid om er alles aan te doen om het goed te laten verlopen en in mijn ogen doe je dat nu niet.
Normaal reageer ik echt nooit. Maar ik zelf doe er alles aan om een dracht goed te laten verlopen en heb dit jaar toch een dood geboren veulen.
Kan mezelf echt niets verwijten maar doet wel zeer dit dan te lezen.
Ik hoop oprecht dat alles goed gaat en nu lees ik weer mee want ben alsnog benieuwd naar de puppies.
kiwiwitje schreef:Helaas kan een teef de bevalling ook stoppen en stoppen met weeen krijgen als er nog pups in zitten.
Heel veel succes met de bevalling en de pups.
tijger22 schreef:Ik snap niet waarom er door moet worden gezeurd over een geldkwestie. Het is nou eenmaal zo en er is niks aan te veranderen. NIEMAND heeft het coronavirus aan zien komen. Daarbij doet ze er alles aan om alsnog alles wat mogelijk is in huis te halen en te doen voor zowel mams al de pups... dit is geen aanval tegenover de mensen die hierover gereageerd hebben maar ik kan me voorstellen dat je als TS zijnde dat niet leuk vind als je het beste voor hebt met de diertjes. Ik denk dat jullie beter broodfokkers of mensen waarbij de toestanden anders is in negatieve zin kunnen gaan aanspreken. Ze maakt geen volgtopic als de omstandigheden voor de dieren slecht zijn oid...