Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Marcella schreef:Nou zoals het nu naar uitziet gaat Neocat ook niks worden, want dan moet Maira 3x uitmuntend hebben en ze heeft er maar 2. Heel eerlijk ben niet van plan om maanden te wachten voor er weer een show is. Met ook het feit dat de fiv/fel test verloop als het te lang duurt, maar wil eigenlijk ook zo snel mogelijk na het nest alles steriliseren.
KellyDV schreef:Oh wat een leuk topic! Wij hebben een fokpoes gekocht een maandje terug, nu nog even Catterynamen bedenken en opsturen.
Meet Helena van Lilligold
Britse korthaar, ze draagt ook langhaar gen.
[ [url=m/OYs7QT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:KellyDV schreef:Oh wat een leuk topic! Wij hebben een fokpoes gekocht een maandje terug, nu nog even Catterynamen bedenken en opsturen.
Meet Helena van Lilligold
Britse korthaar, ze draagt ook langhaar gen.
[ [url=m/OYs7QT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gefeliciteerd! Namen verzinnen is altijd lastig.
Mijn advies, hou het kort en makkelijk te onthouden. Als beginnend fokker, zonder reputatie, moet je het vooral van de mond op mond reclame hebben. Dan is een catterynaam die makkelijk bekt wel te adviseren.
Ik zou het dan ook Nederlands of Engels adviseren en niet al te ingewikkeld met letters en hoe je het uitspreekt.
Ben je van plan gewoon eens een nest te doen, of langer door te fokken? In veel gevallen dat de wens is om langer te fokken, wordt de nesten namen gegeven op alfabetische volgorde.
Ik verwacht nu (over 6 weken) mijn E2 nest. Ik ben het alfabet dus al 1x door geweest en ben nu met de 2e ronde door het alfabet bezig.
Wel super makkelijk, want als een kittenkoper nu belt met een vraag over “Kissy” dan weet ik meteen dat het mijn K1 nest was van 6-7 jaar geleden, wie de ouders van dat nest waren etc. Mocht je op alfabetische volgorde je nesten namen willen geven, dan is het handig om je catterynaam voor de klittennaam te zetten.
Bijvoorbeeld de catterynaam: Helena’s Golden (of zoiets)
Helena’s Golden Pietje puk
Of
Pietje puk van Golden Helena
Het is ook iets om over na te denken of de naam er voor of er na komt.
Ik vind het zelf heel handig dat als ik nu in de Stamboeklijst kijk bij Daphara’s dat alle kittens op alfabetische volgorde er in staan en ik dus alle namen achter elkaar en van een nest bij elkaar heb.
Hier een voorbeeld in PawPeds met de kittens van mij die daarin geregistreerd zijn (en die ik vanaf 2016 nodig moet bijwerken) elk kitten dat doorging voor de fok zette ik er eerder altijd in. Tegenwoordig zijn er meer databases waar ik mee werk.
https://www.pawpeds.com/db/?a=s&p=sbi&n ... ajgrep&g=4
Heb je de catterynaam er achter, dan is het zoeken op de eerste letter van de voornaam tussen alle andere cattery’s die namen met dezelfde eerste letter hebben.
Maar goed, dat is niet zo interessant als je een enkel nestje doet.
Als fokker van het ras, moet je voorlopig nog wel de autocorrect op je telefoon corrigeren.na een paar keer anders spellen, dan corrigeert de autocorrect het niet meer.
Het is namelijk Brits Korthaar, zonder e achter Brits.
Ik geloof dat half Nederland dat verkeerd schrijft hoor, maar het is ook vaak het eerste waaraan je de beginnend fokkers (of diegene die zonder stambomen fokken) herkend.
xoranlover schreef:Ben je al lid van een vereniging?
Want ik zat bij mundikat en ik moest 3 namen opgeven. Mijn catterynaam mocht niet lijken op iets wat in de Fife database al bestond.
Dat is ook wel iets om naar te kijken.
Ik wilde ook geen lange naam.
Als ik kijk Nishi haar volledige naam is Over-nite Sensation Nishi. Dat zijn al 18 letters voor de catterynaam (oke karakters). Of 20 als ze de spatie mee tellen. Dan heb ik nog maar 12 karakters over voor een naam. Dus je moet altijd korte namen gebruiken.
Ook iets om rekening mee te houden.
En ik wilde persé geen naam die verwees naar het ras zodat mocht ik ooit willen, ik met een ander ras (erbij) kan gaan fokken.
KellyDV schreef:xoranlover schreef:Ben je al lid van een vereniging?
Want ik zat bij mundikat en ik moest 3 namen opgeven. Mijn catterynaam mocht niet lijken op iets wat in de Fife database al bestond.
Dat is ook wel iets om naar te kijken.
Ik wilde ook geen lange naam.
Als ik kijk Nishi haar volledige naam is Over-nite Sensation Nishi. Dat zijn al 18 letters voor de catterynaam (oke karakters). Of 20 als ze de spatie mee tellen. Dan heb ik nog maar 12 karakters over voor een naam. Dus je moet altijd korte namen gebruiken.
Ook iets om rekening mee te houden.
En ik wilde persé geen naam die verwees naar het ras zodat mocht ik ooit willen, ik met een ander ras (erbij) kan gaan fokken.
Nee, ik ga denk ik lid worden van Mundikat. Heb gevraagd naar de Fife database lijst, als het goed is is alles beschikbaar en lijkt het er niet op.
Mag een naam maximaal zo veel letters hebben dan?
garffpamela schreef:Hoi allemaal,
Wat is jullie ervaring met krolsheid na de pil, hoe snel worden jullie dames krols na het stoppen met de pil?
Alvast bedankt
Marcella schreef:Yes Duits registratie formulier word door neocat geaccepteerd.![]()
Waarom ik daar graag wil. Groot aanbod van katers.