Raskat gekocht—> genetisch defect?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Raskat gekocht—> genetisch defect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:46

Haha omg wat een topic :')

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:20

Hier ook een defect :/ zijn waterpas lijkt niet in orde.
Afbeelding

Toen ik hem vertelde dat er toch wat mis bleek te zijn, kreeg ik de volgende reactie :(:)

Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:57

Hmmmm, ik ben bang dat deze afwijkingen niet Nederland gerelateerd zijn, maar internationaal ook veel voorkomen. Ik heb geen katten maar honden, en zij hebben het ook.

Bedenk me net dat we de zwarte mee hebben genomen uit Nederland, en de blonde hebben we hier geadopteerd. Zou het dan toch besmettelijk zijn en heeft Frodo het aan Missy gegeven???

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien moet ik ze maar niet meer samen laten, ze zijn wel heel erg met elkaar bezig als er een weer symptomen vertoont...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 00:31

Heeerlijk topic _/-\o_

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:52

Oh nou begrijp ik waarom ik geen kruising had moeten nemen!!!
Abessijn x Bengaal x Maine Coon = knoop

Afbeelding

Hij is al bijna 7, ik denk niet dat ik nog terug kan naar de fokker :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:00

Ik moest echt even 2 keer kijken Dorien...kon echt niet plaatsen hoe die nu lag.

Is wel echt een ernstig geval, maar met zo'n kruising lijkt dat ook haast niet meer te voorkomen :o

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:56

Jemig!
Het is volgens mij echt super besmettelijk. Er zijn 2 katten komen aanlopen bij ons op stal, en laatst trof ik mijn paard zo aan:

Afbeelding

Iemand enig idee hoe ik dit kan repareren? Met zo'n scheve kop rij ik nooit meer winstpunten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:59

DreamGuide schreef:
Jemig!
Het is volgens mij echt super besmettelijk. Er zijn 2 katten komen aanlopen bij ons op stal, en laatst trof ik mijn paard zo aan:

[ [url=m/BcxpC5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand enig idee hoe ik dit kan repareren? Met zo'n scheve kop rij ik nooit meer winstpunten!

Enkeltje slager, vrees ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:34

Dorien66 schreef:
Oh nou begrijp ik waarom ik geen kruising had moeten nemen!!!
Abessijn x Bengaal x Maine Coon = knoop

[ [url=m/0pnM9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is al bijna 7, ik denk niet dat ik nog terug kan naar de fokker :+

Ohhhh :oo

Maar hij kan wel gewoon rechtuitlopen?

Paarden ook al en zelfs in Canada gesignaleerd dit probleem. Tjonge...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:38

Afbeelding
Prins is volgensmij ook kapot...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:06

Meestal reageer ik niet in zulke topics want denk vaak eigen schuld dikke bult, had je maar een aankoopkeuring moeten doen...maar gezien het blijkbaar enorm besmettelijk en wijdverspreid is, was dat alleen maar een moment opname geweest en geen garantie dat ze het ook echt niet zouden krijgen. Enorm balen zeg, denk je wat leuks te hebben gekocht en zit je nu met de gebakken peren... Mag hopen dat ze toch wel snel de oorzaak en oplossing hiervan kunnen gaan achterhalen voordat het bij die van jou erger wordt (je wilt tocj niet dat ze eindigen als die foto van een losse kop in een plantenbak %) lijkt mijn geen pretje dat te moeten opruimen). Ik wil je iig veel sterkte wensen. Begrijp uit je verhaal dat ze nog wel rond kunnen rennen met mach100 en van obstakel naar obstakel kunnen springen met 'helpdevloerislava'. Hopelijk is dat wel een goed teken!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 12:13

Dank je wel Tancreda voor je berichtje. Ja er is wel een aankoopkeuring geweest. Dierenarts heeft ze gezond verklaard. Maar je ziet hoeveel dat waard is.

Ik hoop ook dat het een goed teken is dat ze rondrennen. Als ze rondlopen lijken ze er ook geen last van te hebben.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-07-19 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:17

DA aansprakelijk stellen? Dit kan echt niet hoor.
Net nog ff de hond gecheckt, hier was het ook vaak, maar het wordt wat minder. Denk je dat het op en af gaat? Of zou het nu echt minder worden. Je maakt me bang..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 12:18

Ja,..ik heb ze pas een paar dagen uiteraard. Ik kijk het nog even aan denk ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:25

DA en verkoopster spelen onder 1 hoedje :)*
Misschien zitten er wel duracell batterijen in ? Eens in beweging, houdt alles min of meer samen :')

Die van Dorien is wel echt gewoon helemaal kapot hoor. Kop is al weg ook :\

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:29

Pandora2 schreef:
DA en verkoopster spelen onder 1 hoedje :)*
Misschien zitten er wel duracell batterijen in ? Eens in beweging, houdt alles min of meer samen :')

Die van Dorien is wel echt gewoon helemaal kapot hoor. Kop is al weg ook :

of misschien zijn de batterijen wel leeg?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:32

Nee, want dan kunnen ze niet rondlopen.

Tsss, dat jullie dit nou niet snappen zeg: De "Rust" knop. Die heeft twee standen. "Normaal" en "Funny" Die laatste is om bij Oma en Penny meisjes de "OOOHHH Schatiiiiigg" reactie uit te lokken.
De Funny stand is hier duidelijk ingedrukt. Achter het linker oor zit een knopje Normaal. Achter het rechter oor zit een knopje Funny. Pff als je dat niet weet, neem dan les in katten opvoeden. Niet normaal dit.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:32

Hier beperkt het zich tot de kin gelukkig :=
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:34

Ja maar ik neem aan dat ze dat er toch wel bij zouden hebben gezegd dat je ze moet opladen als dat nodig is?? Lekkere service als dat het zou zijn... Bizar dat ze zulke info zouden achterhalen. Maar als het dat echt is, denk ik wel dat het makkelijk op te lossen zou zijn!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:35

rien10 schreef:

Tsss, dat jullie dit nou niet snappen zeg: De "Rust" knop. Die heeft twee standen. "Normaal" en "Funny" Die laatste is om bij Oma en Penny meisjes de "OOOHHH Schatiiiiigg" reactie uit te lokken.
De Funny stand is hier duidelijk ingedrukt. Achter het linker oor zit een knopje Normaal. Achter het rechter oor zit een knopje Funny. Pff als je dat niet weet, neem dan les in katten opvoeden. Niet normaal dit.

oliebol dat is het... thanks ga het gelijk herstellen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 12:38

rien10 schreef:

Echt....is dat zo?

*checkt oren*

Ohhh nu voel ik me blond zeg :o? :o? :o? :o?

Inderdaad. Ik denk inderdaad dat dat het is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-07-19 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:39

OK. Je kan ook terug naar "moeder instellingen" alleen dan moet je ff opletten dat je ze weer zindelijk moet maken en weer opnieuw vlees/brokjes moet leren eten.

Moeder instellingen is Normaal en Funny tegelijk langer dan 3 seconden ingedrukt houden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:41

rien10 schreef:
OK. Je kan ook terug naar "moeder instellingen" alleen dan moet je ff opletten dat je ze weer zindelijk moet maken en weer opnieuw vlees/brokjes moet leren eten.

Moeder instellingen is Normaal en Funny tegelijk langer dan 3 seconden ingedrukt houden.

moet je ze dan eerst nog opnieuw opblazen of blijven ze opgeblazen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:41

Maar let op! Als ze heel hard achter hun oren krabben dan kunnen ze zelf ook wel eens de Funny instelling activeren. Dus van tijd tot tijd moet je dat even herstellen. Pies of keek

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:42

Lau schreef:
rien10 schreef:

moet je ze dan eerst nog opnieuw opblazen of blijven ze opgeblazen?

Ehh, weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat je het even moet proberen, worden ze erg slap en kreukelig, dan zou ik ze wel ff opblazen ja.