Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynnepinny schreef:Over knuffelbijen, lees dit eens: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ho ... ~b2aa31df/
Beter om er nog eens wat beter over na te denken dus, help de eigen populatie eerst
Kobus17 schreef:Cayenne schreef:Hier zijn ze gewoon aan komen vliegen, dus volledig uit de natuur
Het begon met 1, toen 2, toen opeens 5 en uiteindelijk een stuk of 30
Nu zijn er nog 2 kamertjes vrij in het hotel en is het verder volgeboekt
Bij zijn ze ook aankomen vliegen.
Wij hebben nog 1 kamer soort van vrij![]()
[ [url=m/YKsRMG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[***] schreef:Ik ben ook gek van bijtjes en heb ook zo'n gezellig hotelletje in mijn tuin. Verleden week kreeg ik een kleine hartverzakking toen ik mijn schuilstal aan het uitmesten was. Ik hoorde een heel vreemd brommend geluid en toen ik omhoog keek zag ik dit:
[ [url=m/SmYKU4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dzJevK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LOIysg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gjpeRd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pZovg6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit waren er voor mij toch iets teveel. Een plaatselijk imker was snel bij me en 's avonds om 20:00 zaten ze allemaal keurig in de kast en heeft hij ze meegenomen.
Sclimpre schreef:[***] schreef:Ik ben ook gek van bijtjes en heb ook zo'n gezellig hotelletje in mijn tuin. Verleden week kreeg ik een kleine hartverzakking toen ik mijn schuilstal aan het uitmesten was. Ik hoorde een heel vreemd brommend geluid en toen ik omhoog keek zag ik dit:
[ [url=m/SmYKU4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dzJevK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LOIysg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gjpeRd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pZovg6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit waren er voor mij toch iets teveel. Een plaatselijk imker was snel bij me en 's avonds om 20:00 zaten ze allemaal keurig in de kast en heeft hij ze meegenomen.
Dat zijn geen hotelgasten, maar wildkampeerders.
Sclimpre schreef:Wat is een koningin met een merkje? Wil dat zeggen dat ze van iemand is?
Laurora schreef:Sclimpre schreef:Wat is een koningin met een merkje? Wil dat zeggen dat ze van iemand is?
Een koningin word vaak gemerkt met een speciale stift (en soms een nummer) zodat makkelijk bij te houden is hoe oud ze is, (elk jaar heeft een andere kleur) en bovendien is het een stuk makkelijker zoeken in de kast.
(geloof me, tussen 60.000 bijen vind je die echt niet zomaar als ze niet gemerkt is)
De imker waar van ze origineel was heeft dus een zwermneiging over het hoofd gezien of heeft te laat ingegrepen, kan gebeuren, maar is wel erg zonde.